Viitorul Polo GTI ar putea avea un motor de 200 CP

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 16.09.2009
Urmatoarea generatie a lui Volkswagen Polo GTI ar putea fi echipata cu un motor TSI de 1.4 litri, care va dezvolta 200 CP. Inginerii Volkswgen vor echipa acest model cu o transmisie DSG cu sapte trepte si cu un diferential cu alunecare limitata controlat electronic.

Potrivit englezilor de la Autocar, noul Volkswagen Polo GTI va dezvolta 200 CP. Modelul va fi disponibil doar in versiunea cu trei usi, la fel ca in cazul generatiei precedente a acestui model si al lui Golf GTI. Mai mult decat atat, noul Polo GTI va dezvolta aceasta putere dintr-un propulsor TSI de 1.4 litri. Unitatea TSI de 1.4 litri va fi cuplata fie unei transmisii manuale cu sase trepte, fie unei cutii de viteze DSG cu sapte trepte.

La fel ca in cazul versiunilor precedente ale lui Polo GTI si a tuturor modelelor Golf GTI, noul model GTI bazat pe Polo va avea tractiune fata. Motivul acestei alegeri este strans legat de costurile de productie si dezvoltare, dar si de faptul ca inginerii Volkswagen anunta imbunatatiri serioase in materie de pastrarea tractiunii in cazul vehiculelor cu tractiune fata. Producatorul german de automobile a dezvoltat un sistem electronic care simuleaza un diferential cu alunecare limitata, care este "generat" prin intermediul aplicarii selective a franelor de pe puntea fata, intr-un mod similar cu cel prezentat pe Alfa Romeo MiTo.

Directorul de produs al marcii Volkswagen, Dr.

Ulrich Hackenburg, a declarat ca inginerii Volkswagen au modificat sistemul de directie al noului Polo GTI pentru a putea preveni si compensa fenomenul de torque steer, care se manifesta prin smucirea volanului in timpul acceleratiilor puternice. Avand in vedere faptul ca directia lui Polo este controlata electronic, cei de la Volkswagen au implementat un sistem de control care functioneaza alaturi de unitatea ECU a motorului si computerul de bord al masinii si evalueaza sarcina la care este suspus motorul si intentiile soferului.

Modelul Polo GTI va primi acest surplus de putere si performanta ca raspuns la dezvoltarea unor modele precum Renault Clio RS si Twingo RS. Inginerii Volkswagen au reusit sa "stoarca" chiar si 280 CP din motorul 1.4 TSI, dar se vor opri la 200 atunci cand vine vorba de modelul Polo. Aceasta alegere ar putea fi facuta si din ratiuni de fiabilitate si durabilitate, inginerii Volkswagen fiind nevoiti sa pastreze acelasi nivel de performanta pentru o perioada indelungata de timp, fara ca fiabilitatea sa aiba de suferit.

Ulterior, exista posiblitatea ca Volkswen sa ofere o serie limitata a lui Polo care va fi creata special pentru competitii. Alaturi de noul Polo GTI, Volkswgen va lansa inca doua modele pe baza platformei actualului Polo.

Via | Autocar

Comentarii (9)

  • Mircea
    De cand ?
    "Modelul va fi disponibil doar in versiunea cu trei usi, la fel ca in cazul generatiei precedente a acestui model..."

    De cand are Polo GTI numai versiune in trei usi. Modelul Polo 9N3 GTI a fost disponibil si in 3, si in 5 usi.
    3 0
  • wtf
    ata polo cat si golf gti fie 5 sau 6 sunt valabile in 3 si 5 usi....din cate stiu eu.
    3 0
  • cam putin 200cp din 1.4
    nu e cam mult pentru un motor de 1.4 de serie ( pentru idioti adica NETUNAT) ma gandesc ca la concurenti mai au de mancat pana sa ajunga aici.Si acum or sa urmeze inginerii ".... stiu ca are 200 cp dar fiabilitatea este 0 mai mult de 500km nu faci cu el"
    3 5
  • Puterea
    Puterea asta litrica se scoate de peste 10 ani la un motor turbo, nu este nimic iesit din comun.
    1 2
  • Carlos
    Un motor mai mare ar fi avut o fiabilitate mai buna... dar la 1.4 sa scoti 200cp e hazard !! Doar chinezii ii vad avantajati aici, care ar putea spune ca masinile lor au un timp de functionare fara defectiuni mai mare decat al unui VW Polo .
    4 5
  • Justin
    @Carlos
    Rata mare de defectiuni la VW? VW e firma germana, nu are de gand sa dea faliment ci din contra, sa devina cel mai mare producator mondial.
    4 2
  • Carlos
    @Justin
    cine a scris ceva de faliment ?! am scris de viata motorului, care va fi scurta si chinuita
    2 1
  • carlos, expertul in motoare:)
    ai participat la testarea acestui motor?! esti patetic!
    0 1
  • Carlos
    @ vlad
    Nu trebuie sa participi la nimic ! Trebuie sa ai o pregatire teoretica si practica solida in domeniu ca sa-ti dai seama la ce ma refer eu , dar inainte de toate sterge-ti nasul...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru