Volkswagen va cumpara 49.9% din actiunile Porsche

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 21.10.2009
Volkswagen va achizitiona cu 7.9% mai multe actiuni Porsche decat a anuntat anterior. Cu aceasta achizitie, Volkswagen este cu un pas mai aproape de a fi cel mai mare producator de automobile din lume.

Grupul Volkswagen a decis sa achizitioneze o portie mai mare din actiunile Porsche decat anuntase initial. Astfel, in loc de 42% din actiunile Porsche, Volkswagen va cumpara 49.9 procente din actiunile Porsche, contra sumei de 3.9 miliarde de euro. Portia mai mare de actiuni pe care o va cumpara Volkswagen ii va face pe acestia sa aiba o pozitie mult mai buna in privinta luarii unor decizii. Mai mult decat atat, cei de la Volkswagen se vor putea decide mult mai usor daca achizitioneaza 100% din compania Porsche dupa fuziunea propusa pentru anul 2011.

Fuziunea dintre Porsche si Volkswagen ar aduce mult mai aproape colaborarea dintre cei doi constructori. Modelele Porsche Cayenne si Volkswagen Touareg sunt produse pe aceeasi linie de fabricatie, iar motoarele V6 de 3.6 litri din grupul VAG sunt utilizate pentru Panamera si Cayenne. Tehnologia Porsche ar putea fi implementata pe modelele de varf din gamele Volkswagen si Audi.

Pe viitor, Porsche va utiliza mai multe piese din grupul VAG si mai multe modele ale celor doi constructori vor fi construite pe aceleasi platforme. Pe langa reducerea costurilor de dezvoltare si productie, Porsche isi va mari numarul total de unitati produse si va putea sa creeze modele mai ieftine, care vor ajuta constructorul de modele sport de nisa sa vanda 150.000 unitati pe an pana in 2013, conform dorintelor lui Martin Winterkorn.

Via | WorldCarFans

Comentarii (10)

  • Crysty
    Tranzactii
    Frate astia se cumpara unul pe celalalt odata la 3-4 luni!
    Din cate stiu de curand Porsche achizitionase Volkswagen!
    5 8
  • dasdsa
    adsada
    fac si ei "combinatii" cum zic romanii :))
    4 7
  • Victor
    @ Crysty
    VW a cumparat 49,9 % din Porsche AG (constructorul de masini sport) de la Porsche Automobil Holding SE ( care a ramas cu 50.1 % din Porsche AG) . Porsche Automobil Holding SE detine 53 % din grupul VW (fata de 51 % in urma cu cateva luni) iar Porsche Holding GmbH (distribuitorul marcilor grupului VW plus Porsche in 19 tari din Europa plus China) detine aprox 3 % din actiunile grupului VW . Familiile Porsche-Piech detin in prezent 90 % din Porsche Automobil Holding SE ( statul Qatar detine restul de 10 %) si 100 % din Porsche Holding GmbH . Alaturi de Porsche AG, grupul VW va cumpara pana in 2011 si Porsche Holding GmbH ( pentru 3 miliarde euro) dupa care va fuziona cu Porsche Automobil Holding SE . In noul concern integrat VW-Porsche, familiile Porsche-Piech vor detine aprox 51 % din actiuni, landul Saxonia Inferioara 20 %, statul Qatar 17 %, restul actiunilor fiind detinute de diversi investitori .
    13 2
  • Exprimare corecta?
    Poate gresesc eu, dar prima faza din acest articol nu ar fi trebuit sa se incheie cu cuvantul "anterior" in loc de "ulterior"?

    Din cate stiu eu VW anuntase "anterior" ca va cumpara 42% din actiunile Porsche, nu "ulterior".
    1 0
  • @Radu
    Corect.
    Merci.

    @Victor

    Multumim pentru precizare
    11 0
  • Ciorba de burta cu n-spe arome
    La cat de mult au ajuns astia sa imparta platforme, o sa avem in curand si o versiune 'Panaramea' bazata pe platforma lui Polo cu motorizare 2.0 TDI, dedicatie speciala pentru cantaretii la pian de piept. Avem deja prea multe exemple, cel mai graitor fiind Cayenne, care e de fapt Touareg, care de fapt ia si nitica tehnica de la Passat, care mai nou are punte fata de Golf ce se trage din cea de Polo. Ptiu, te doare capu', nici nu mai stii ce cumperi de fapt (oricum Skoda, VW, Audi, Seat sunt aceleasi masini cu alte caroserii). VW ar trebui sa ia aminte ca a mai fost cineva pe primul loc care a impartit platforme cu duiumul intre n-spe marci si a ajuns la falimentu' chior. De la avant pionieresc la parastas nu e decat un pas...
    3 7
  • Claudiu
    @ Geo
    GM a dat faliment datorita cretinismului de care au dat dovada managerii sai si care stupoare, in marea lor majoritate au ramas in functii si dupa nationalizarea GM de catre statul american . Nu acelasi lucru se poate spune despre VW care are printre cei mai capabili manageri din industrie, nationalitatea lor fiind foarte variata, competenta fiind cea care i-a adus in fruntea grupului VW . Ultimul exemplu in acest sens este Luca Di Meo, ex manager marketing al grupului FIAT, in prezent ocupand aceieasi functie in grupul VW . Iar despre marcile grupului VW, acestea concureaza foarte putin intre ele, ele fiind mai degraba ca piesele unui puzzle care formeaza un tot unitar . Marturie stau cifrele de vanzari ale grupului VW in 2009 care au scazut in primelele 9 luni ale anului cu 0.5 % spre deosebire de concurentii directi care au avut scaderi de peste 25 % fata de 2008 . Iar despre urmatoarele achizitii VW din acest an si anume un pachet important din Suzuki Motor si achizitia completa a lui SsangYong ( presa germana a anuntat ca aceste achizitii vor fi facute publice cel mai probabil in noiembrie 2009) si acestea pot fi considerate ca piesele unui puzzle . Grupul VW are o prezenta redusa in India ( Suzuki detine 50 % din piata ), Japonia si inexistenta in Coreea de Sud unde SsangYong detine capacitati de productie importante .
    8 1
  • asa asa
    acum???????????
    CARE pe CARE........
    ca nu mai inteleg nik........is de toata mila astia de la VAG...
    TIGANIE CURATA .......scuzatimi momentele de xenobobie sau cum i spuneti voi rasism..........
    1 6
  • ......
    AFACERI MURDARE...ASTA ESTE TREABA!
    1 6
  • george
    MOMENTE DE IGNORANTA,
    scuzati termenul "momente"...

    @ tzenu_bmw

    Sa zici despre VAG ca sunt de toata mila in conditiile in care sunt cel mai putin afectati de criza e o dovada de ignoranta. Crasa, daca tinem cont si de faptul ca cineva tocmai ti-a explicat ca la scoala speciala care este situatia concret...

    @ decimus4u

    Ceea ce tu numesti "afaceri murdare" mie mi se pare economie de piata...
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru