Volvo City Safety a primit distincţia EuroNCAP Advance

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 04.10.2010
Premiul EuroNCAP Advance i-a fost acordat sistemului Volvo City Safety în cadrul Salonului Auto de la Paris.

Sistemul Volvo City Safety a fost premiat de EuroNCAP la Salonul Auto de la Paris. Ediţia din acest an a Salonului Auto de la Paris reprezintă prima decernare a acestui premiu, care le este acordat vehiculelor care obţin cinci stele la testele de siguranţă EuroNCAP şi prezintă facilităţi deosebite de protecţie. Sistemul City Safety a debutat pe XC60 în 2008 şi are scopul de a reduce numărul accidentelor la viteză mică la jumătate. Acest sistem protejează atât pietonii, cât şi ceilalţi participanţi la trafic în micile momente de neatenţie ale şoferului şi în clipele în care reflexele bune nu sunt suficiente.

Sistemul City Safety cu frână automată opreşte vehiculul de la o viteză maximă de 30 km/h. La viteze mai mici de 15 km/h, orice impact poate fi evitat, în timp ce la viteze de 15-30 km/h, sistemul City Safety va duce la reducerea consecinţelor unui eventual impact. Dacă modelul Volvo rulează cu o viteză de peste 30 km/h în momentul detectării unui obstacol şi a unui impact iminent, acesta va reduce 30 km/h din viteza de deplasare cât mai repede posibil. Acesta nu este primul premiu al sistemului City Safety, tehnologia fiind apreciată şi publicaţia germană Auto Motor und Sport, dar şi de Centrul Zaragoza din Spania şi de organizatia NHTSA din Statele Unite ale Americii.

Volvo a făcut lobby în faţa celor de la EuroNCAP pentru recunoaşterea sistemelor de siguranţă active în punctajul total al vehiculelor.

Tocmai de aceea, cei de la EuroNCAP au instituit această distincţie. Programul EuroNCAP funcţionează din 1997 şi testează în mod independent aproape toate automobilele noi care debutează pe piaţa din Europa. Calificativul este acordat în stele, iar punctajul maxim este de cinci stele. În 2009, criteriile EuroNCAP s-au schimbat, fiind introdus şi un test de impact din spate, care verifică protecţia gâtului pasagerilor.

Via | Volvo

Comentarii (18)

  • ce-mi place la unele firme ca nu se chinuie sa socheze cu motoare supraalimentate sa scoata sute de cai ci pur si simplu aduc inovatii...si volvo sunt un ex.bun si in materie de motorizari....
    17 4
  • premiul l-au primit pentru demonstratia in care masina a lovit in spate camionul sau pentru demonstratia in care masina a lovit de 2 ori consecutiv manechinul care simula pietonul?
    7 12
  • http://www.youtube.com/watch?v=jClxcSBNwcw&NR=1

    http://www.youtube.com/watch?v=hqm58JVF6fA

    http://www.youtube.com/watch?v=lcJ9xgBZJdI&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=lGPFCqYk1JQ&feature=related

    P.S. pentru cine nu stie despre ce e vorba....

    Unii dintre noi vroiau sa fim condusi de computere mai zilele trecute :)
    10 4
  • 123
    bravo lor
    6 2
  • "Volvo a făcut lobby în faţa celor de la EuroNCAP" - asta inseamna ca Volvo a zis: vreau si eu un premiu mamiiiii, hai da-mi si mie un premiuuuuu... si euroncap i-a facut pe plac desi sistemul esueaza mizerabil, dar ma bucur ca voi il aplaudati sunt curios insa daca ati sta in fata masinii cu incredere :))
    5 6
  • euro NCAP ( Nu Cred Acest Produs )
    nu eram sigur de evaluarile lor nici inainte m acum ce sa mai crezi ?
    au premiat un sistem care nu a fost suficient testat si a mai si esuat in cateva prezentari m unde este siguranta ?
    3 1
  • CITY SAFETY nu Pedestrian Detection
    Sunt doua sisteme total diferite. Nu mai vorbiti prostii.

    Unul e oferit STANDARD pe masini, Pedestrian detection este suplimentar.

    Este singurul sistem din categoria Euro NCAP Advance care este oferit STANDARD.
    6 3
  • ah deci masina care a intrat in plin in camion era cu sistemul pedestrian detection de asta nu l-a vazut.... da.... acum inteleg :p
    3 1
  • @andy.ro
    s-au dat mai multe premii:

    http://www.euroncap.com/Content-Web-Article/b46e38fe-00da-4756-9a9c-6c681f446893/euro-ncap-reveals-todays-best-safety-innovations.aspx
    3 0
  • Advance
    S-au dat mai multe premii, dar doar la Volvo este inclus in standardul masinii. Restul ofera sistemele optional.

    Mi-e greu sa cred ca Audi Side Assist este gratuit sau standard...
    5 3
  • diferenta intre audi side assist si city safety e probabil ca side assist chiar functioneaza desi e doar o optiune. Daca e gratis si nu merge degeaba e. Parerea mea e ca e rusinos sa te lauzi cu un sistem pe care nu l-ai perfectionat inca dar l-ai pus pe o masina si nu functioneaza.
    4 3
  • ce chestie?!volvo i-a tepuit pe toti...toti au fost niste magari cu okelari numai cei care comenteaza pe-aici au vazut de fapt realitatea...super!!!!!!!!!
    5 5
  • pai poate imi explici si mie filmuletele de pe youtube daca realitatea e alta? :)
    4 1
  • Amintiti-va ca S60 nu a fost singura masina care a avut probleme in timpul prezentarii oficiale. Doua exemple imi vin acum in minte dar cu sigurana sunt mai multe: Clasa A si A1. Si uite dom'ne ca tot s-au vandut. Cel putin Clasa A e la a doua generatie si a fost considerata mereu o masina sigura.
    Oricum Volvo nu este la primul premiu de genul asta. Este stiut faptul (nu stiu insa de cati dintre voi) ca scaunele din Volvo sunt cele mai sigure in cazul unui impact din spate, la astea contribuind si sistemul WIPS. Ar mai fi si sistemul SIPS care atunci cand a aparut (acum vreo 15 ani) a fost foarte apreciat. Cu toate astea niciodata Volvo nu a avut motoare extraordinare si nici nu a castigat vreodata ENGINE OF THE YEAR...
    6 4
  • pai...filmulete sunt destule ho ho ho...dar totusi cum au luat premiul?...deacord ca au mai avut si niste faze defavorabile pe care alti le-au filmat insa nu cred c-au luat premiul cu........pile...si vorba lu cel de sus nu-s ei cei mai in motoare dar in siguranta....is
    4 3
  • daca ar fi luat premiul pentru inventia unui sistem ce va revolutiona in viitor siguranta rutiera (atunci cand va fi perfectionat)as fi fost multumit si ar fi fost adevarat; in momentul de fata insa sistemul este imperfect si cu toate astea se regaseste pe o masina, lucru pe care nu il inteleg, ba mai mult sunt impotriva lui deoarece face clientii sa se culce pe o ureche ca franeaza masina daca nu o fac ei si asta se poate sfarsi urat in cazul in care sistemul o da in bara din nou.... la propriu :)

    jos palaria pentru vointa si dorinta de a revolutiona segmentul de siguranta, rusine totala pentru montarea unui sistem inca imperfect :)
    2 1
  • chiar sunteti culmea in continuare
    Daca un "LOL" se baga in seama, asta nu inseamna ca voi trebuie sa il credeti. Nu neg ce se vede in filmele postate de el, dar aici e vorba DE ALT SISTEM !

    Chiar asa preferati sa va dati cu parerea si sa nu va interesati inainte?

    City safety este deja la generatia a 2-a. A fost lansat pe Volvo XC60, iar acum este standard si pe noul Volvo S60. In curand va fi standard pe toata gama Volvo.

    Iar sistemul franeaza singur in ultimele clipe inainte de impact, cand inca poate evita accidentul. Odata ce il testezi iti dai seama ca trebuie sa fi nebun sa te bazezi pe el la fiecare oprire.

    Sistemul CIty Safety este axat pe neatentia la volan, si nu pretinde sa ia locul soferului la opriri.

    Mergeti la o vizita la un showroom Volvo sa va dati seama exact ce face sistemul dupa care intrati aici sa dati cu pietre aiurea.
    5 1
  • volvo
    doar niste ratati puteau sa comenteze negativ siguranta VOLVO, daca nu va place VOLVO stati cu VW vostru ca toti ciobenii din romania si nu mai vorbiti fara sa cunoasteti amanunte despre un anumit subiect, Exista ajunsuri si neajunsuri la toate firmele,dar pana la urma e o chestiune de gusturi,Ciobenii au un gust, iar restul se informeaza si nu vorbesc aiurea .HAI VOLVO HAI MERCEDES
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru