20 de lucruri pe care nu le stiai despre... BMW

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 07.04.2009
Stiati ca BMW a fost aproape sa fie cumparat de Daimler in anii '50? Dar ca primul model BMW a fost unul britanic? Acestea, plus alte informatii interesante, in cel de-al patrulea episod al seriei "Stiati ca..."

Seria "Stiati ca" trece astazi prin Bavaria, locul in care se afla una dintre cele mai apreciate marci auto din lume: BMW. Am ales 20 dintre cele mai interesante si necunoscute date si fapte din istoria BMW, insa ne-ar fi trebuit, probabil, inca pe atatea puncte pentru a diseca o evolutie extrem de interesanta a unui brand care acum 50 de ani a fost aproape de colaps, insa care astazi reuseste sa se impuna pe o multime de piete ale lumii in segmentul Premium.

1. BMW este acronimul utilizat pentru "Bayerische Motoren Werke". Englezii au tradus BMW prin "Bavarian motor Works".

2. Printre sensurile "populare" ale acronimul BMW se numara Bankcard/Mastercard Welcome, Be My Wife, Beautiful Mechanical Wonders, Best Man Wins, Best Motorsport Weapon, Big Monthly Wage, Boobs Made Welcome, Bring Me Women. Si altele.

3. Fanii principalilor adversari de piata ai celor de la BMW nu au stat cu mainile in san: Beyond My Wages, Barely Moving Wreck, Big Metal Wastage, Bunch Money Wasted, Bavarian Marriage Wrecker. Si altele.

4. Inainte sa faca masini, BMW a facut motoare de avion si motociclete. Compania a fost infiintata in 1913, denumirea ei initiala fiind Bayerishe Flugzeug-Werke.

5. BMW s-a oprit din productia de motoare de avion abia in anii '60. La inceputul anilor '90, dupa stabilirea unui joint-venture cu Rolls-Royce, BMW a reinceput productia acestui tip de propulsoare.

6. Cand au inceput sa construiasca motociclete, inginerii companiei au facut o greseala: s-au concentrat prea mult pe puterea motoarelor, astfel ca primele produse finale au fost interzise. Ele au reusit insa, intre timp, sa stabileasca multe recorduri de viteza.

7. Prima masina produsa de BMW s-a numit Dixi. Aceasta a iesit pe portile fabricii din Eisenach in 1927.

Nu a fost vorba de o creatie 100% bavareza, modelul fiind produs sub licenta cumparata de la marca britanica Austin.

8. Nu se cunoaste originea formei duble a grilei BMW. Singura "regula" nescrisa in legatura cu aceasta este ca fiecare noua generatie a unui model are "rinichii" grilei mai mari. Prima aparitie a acestui tip de grila a avut loc in 1933, pe modelul sport 303.

9. Daca in Romania se foloseste, simplu, expresia "un BMW", americanii utilizeaza porecla "Bimmer" pentru a numi un model produs de costructorul bavarez. A nu se confunda cu "Beamer", denumirea motocicletelor BMW.

10. Dupa al doilea Razboi Mondial, BMW a inceput sa faca unelte de gradina si de bucatarie.

11. Familia Quandt, detinatoarea imperiului BMW, a avut legaturi cu regimul nazist incepand cu 1933, cand Guenther Quandt a devenit membru al acestui partid. In timpul lui Hitler, Quandt a fost numit sef al departamentului de Economie si Armament.

12. Cea mai grava invinuire care le este adusa celor de la BMW este utilizarea muncitorilor din lagarele de concentrare in unele din fabricile germane care alimentau cu armament, artilerie si munitie trupele naziste. Aceste acuze nu au putut fi niciodata probate, insa actualii descendenti ai familiei Quandt cerceteaza datele istorice in cadrul unui studiu finantat chiar de ei.

13. La sfarsitul anilor 1950 vanzarile BMW erau atat de scazute, incat producatorul bavarez a fost foarte aproape sa fie cumparat de Daimler-Benz. Mutarea nu s-a efectuat din cauza protestelor sindicatelor si a presedintelui de atunci, Kurt Gorda. Principalul actionar era atunci, ca si acum, familia Quandt.

14. Compania a fost salvata la inceputul anilor '60 de modelul 700, desenat de italianul Giovanni Michelotti.

Acesta a castigat numeroase competitii in motorsport si a dat startul erei sport sedan pentru BMW.

15. Numele de cod al noii generatii Seria 7 este F01. Este pentru prima data dupa 1968 cand BMW renunta la celebrele denumiri de cod "E".

16. "E" vine de la Entwicklung, termenul german pentru "Evolutie". O alta litera cunoscuta din nomenclatura BMW, "M", este initiala termenului "Motorsport".

17. BMW i-a depasit pentru prima data pe rivalii de la Mercedes in vanzarile europene in 1992.

18. Cel mai vandut model din istoria BMW este Seria 3. In 2005, 40% din vanzarile totale ale celor de la BMW au fost reprezentate de versiuni diferite ale Seriei 3. Modelul se afla astazi la a cincea generatie, fiind produs in premiera in 1975.

19. Ati auzit de Hofmeister kink? Este unul dintre elementele care individualizeaza modelele BMW: linia franta si indoita inspre fata a geamului posterior la imbinarea acesteia cu montantul C. Aceasta a aparut in premiera pe BMW 1500, in anul 1961, si a fost denumita dupa directorul de design de atunci, Wilhelm Hofmeister.

20. In afara de elementul sau estetic, Hofmeister kink este o trimitere subtila la un alt element propriu modelelor BMW: tractiunea spate.

BONUS: Cele trei dungi in nuante albastru, violet si rosu ale siglei M au o origine interesanta. Albastru este culoarea regiunii Bavaria si predomina pe sigla BMW. Rosul ii apartine unuia dintre partenerii legendari ai celor de la BMW, Texaco. Iar violetul reprezinta un mix intre cele doua nuante si simbolul colaborarii dintre cele doua companii. Dupa ce Texaco a incheiat colaborarea cu BMW iar germanii au inceput sa utilizeze Castrol, BMW a cumparat drepturile de utilizare a nuantei rosii.

Taguri: BMW

Comentarii (57)

  • dsadas
    dsa
    20 de lucruri pe care nu le stiai despre... BMW sunt de fapt mai putin de 20 de lucruri. orice pasionat de masini stie cel putin 3 lucruri din lista asta de 20.
    1 5
  • Marian Monescu
    @dsadas
    Pe langa faptul ca te ascunzi dupa un nume idiot, nu esti in stare sa apreciezi munca baietilor astora. Nu am mai vazut nicaieri in media romaneasca o serie de genul Stiati ca, pe care o face automarket de ceva vreme. Daca vrei tzatze si cururi, muta-te pe celelalte siteuri. Acolo o sa vezi cu siguranta 20 de lucruri pe care nu le-ai mai vazut niciodata, la cat de frustrat esti.
    8 1
  • Asta da articol , felicitari domnilor !
    De abia astept sa vad ceva asemanator pentru Mercedes-Benz (MB)
    3 0
  • Alex Seremet
    Interesant
    Foarte interesant! Felicitari!

    Mai adaug si eu cateva mai recente. BMW X6 M si BMW X5 M sunt primele "M"-uri cu tractiune integrala si motor turbo. In acelasi timp sunt cele mai recente M-uri construite vreodata.

    Despre legatura familiei Goebbels cu Al Treilea Reich - Magda, fosta sotie a lui Günther Quandt, s-a recastorit cu Joseph Goebbels. Fiul lui Magda si al lui Günther Quandt, Herbert Quandt (deci fiul vitreg al lui Goebbels, ministrul propagandei in Al Treilea Reich), avea sa salveze marca BMW de la o achizitie Mercedes Benz. In acea perioada MB a fost la un pasa sa detina rivalii Audi si BMW. Herbert Quandt intra in istorie ca cel care a salvat marca BMW atat de la achizitia din partea concurentului MB, cat si de la faliment. Baza renasterii marcii bavareze a fost o serie noua de modele initiata de 1500 care avea sa fie supranumita "Noua Clasa". Din acceasi serie de modele avea sa apara mai tarziu celebrul 2002, probabil unul dintre modelele care avea sa intareasca definitiv imaginea sportiva a marcii.

    Un lucru foarte drag mie despre marca BMW este seria BMW Art Cars, cu mari artisti care transformat masini clasice BMW in opere de arta, opere de arta care ulterior participau in competitii gen Cursa de 24h de la Le Mans. Cea mai celebra masina este probabil BMW M1 pictat de Andy Warhol. Preferatele mele sunt Frank Stella, Herve Paulin si Jenny Holzer. Merita sa le descoperiti!

    Gata, ca m-am incins!
    4 0
  • bmw
    foarte frumos articol.multumiri celor de la auromarket.era doar o notiune de timp pana cand aparea si bmw in "stiati ca", desi recunosc ca stiam vreo 18 puncte, articolul este bine venit.

    ce as dori sa stiu, poate stie cineva, ce reprezinta cele 3 culori atat de cunoscute in istoria bmw si anume albastru deschis, albastru si rosu?nu gasesc pe net o explicatie.

    @alex sunt de acord cu tine, modelul 2002 este un model care a consacrat bmw, un model foarte frumos la fel ca si legendarul bmw 3000csl aka batmobil.

    mai trebuie adaugat de asemenea ca bmw a produs cel mai puternic motor in f1, un propulsor de 4 cilindrii si 1500cmc care dezvolta intre 1200 si 1500 de cai putere, blocul a stat la baza modelelor e30 m daca bine stiu.
    http://www.research-racing.de/bmwturbo.htm
    http://www.race-cars.com/carsold/other/benx86/benx86pe.htm

    inca un lucru de stiut este ca faimoasa masina Mclaren F1, cea mai rapid "production car" la vremea aceea, era echipata cu un motor bmw.
    3 0
  • Alex Seremet
    Echipat cu motorul BMW cu turbo, echipa Brabham castiga titlul constructorilor in 83.

    Primul McLaren, cel cu 3 locuri, cu motorul izolat termic cu aur si trusa de scule din titan inclusa avea, intradevar, motor de BMW. Dupa aceea McLaren a colaborat cu Mercdes (la fel ca in F1).
    2 0
  • Felicitari
    Sunt un fan impatimit Mercedes-Benz, dar intotdeauna am respectat BMW fiind o marca realmente stralucitoare. Cred ca fara concurenta dintre BMW si Mercedes, cele 2 marci nu s-ar fi ridicat la "statura" la care sunt astazi.
    Felicitari Automarket pentru articolele din seria "Stiati ca..."
    Astept cu nerabdare un articol despre Mercedes-Benz...sper sa reusiti sa ma surprindeti cu ceva ce nu stiu. Numai bine.
    1 0
  • LauCalin
    ---
    Si eu astept cu nerabdare un articol asemanator despre Mercedes, Volvo si SAAB. Sper ca cineva sa tina cont la un moment dat de dorintele noastre :p
    0 0
  • bogdan
    SAAB
    dap, la fel ca LauCalin astept si eu episodul despre SAAB si Volvo...pana atunci felicitari pentru initiativa cu "20 de lucruri pe care nu le stiai despre... "
    0 0
  • D dela CJ
    @Mowgly
    Poate e vorba de 120 -150de cP si nu de 1500de cai din doar 1,6 litri si doar 4 cilindrii.Si imposibil la vremea aceea.Nici cele de F 1 din ziua de azi nu scot din 3500cmc mai mult de 950cp, ce sa mai zic, ca acum le-au fost reduse capacitatile la 2,8 litri
    0 2
  • @ d dela CJ
    vezi ca este si un link la postul meu si o poza, in care turbina e cat un fiat 500 :).atat avea motorul, poti sa cauti unde vrei tu
    1 0
  • bun
    Articol bun. Totusi, tot va taxez pentru doua scapari: modelul care a contribuit decisiv poate la revitalizarea companiei dupa WWII a fost micul Isetta, un bubble-car construit dupa o licenta italiana. Iar asta in timp ce superbul BMW 507, apreciat ca poate cea mai frumoasa masina din istorie (un exemplar fiind detinut de Elvis Presley), aproape a dus compania la faliment avand un cost de productie extrem de ridicat si fiind neprofitabil.

    Dar sunteti un drum bun :)
    1 0
  • cineva
    felicitari
    inca odata , astept fiecare articol cu nerabdare
    0 0
  • LauCalin
    Andy@
    Foarte corect punctata faza cu Isetta. BMW face masini foarte bune, insa este o marca a carei istorie nu se remarca prin mare lucru iar acesta este unul din motivele pentru care nu sunt fan. De exemplu in anii '30 cand Auto Union (din care facea parte si Audi) construia masini de curse care depaseau 400 de km/h sau Mercedes facea masini cu compresoare, motoare V12 si celebrele "stele agintii" din raliuri, BMW facea motociclete si motoare de avion. Iar in anii '50 cand BMW vindea bine doar cutia pe roti numita Isetta, Mercedes castiga la Le Mans, curse precum Mile Miglia si Panamera cu SL Gullwing si in Formula 1 cu Fangio. De fapt cam peste tot pe unde a fost in motorsport Mercedes a castigat campionate. Ca sa nu mai zic ca alaturi de SAAB si Volvo, Mercedes a fost cea care a pus bazele testelor de siguranta, iar in anii '60 a redenumit termenul de lux in industria auto cu seria Pullman. Tot mercedes a inventata airbag-ul, iar in 1982 SEL a fost primul model din lume care se putea dota cu airbag.
    Este adevarat ca timpurile se schimba. Nimeni nu ar fi crezut acum 50-60 de ani ca BMW va deveni unul dintre cei mai respectati constructori din industria auto. Nu traiesc cu nostaligia trecutului, insa consider ca o marca fara istorie este o marca incompleta.
    0 3
  • @mowgli
    patratelele albe si albastre sunt din steagul bavariei (declaratia unui reprezentatnt bmw la discovery parca).
    0 0
  • abc_e?
    @LauCalin
    de acord cu ce ai zis tu, dar cu ce realizari a avut BMW intr-un timp atat de scurt, nu putem spune ca n-a facut istorie.
    Saltul facut de ei a fost urias
    0 1
  • tocean78
    BMW
    @LauCalin,nu vreau sa te contrazic dar in 1938 la Mile Miglia 328 2,0l iti zice ceva?pilotat de Fane & James
    3 0
  • tocean78
    corectura
    BMW 328 in clasa 2.0l
    0 0
  • Alex Seremet
    @LauCalin
    Da-mi voie sa te contrazic. E adevarat ca Mercedes are cea mai "glorioasa" istorie, asta nu insemana ca BMW nu era "mare lucru" acum 50-60 de ani.

    In timp ce Mercedes si Auto Union concurau in clasa motoarelor mari, pana la 16 cilindri, BMW s-a concentrat cu 328 in clasa motoarelor de sub 2 litri. In ´40 castiga Mille Miglia cu o viteza medie de aproape 170 km/h, performanta care nu a mai fost egalta pana la inchiderea competitiei in 1957. Primul automobil BMW a fost construit cu licenta Austin ´23, in timp ce BMW 303 a fost primul automobil de concept BMW in ´33.

    Dar performantele motoarelor de avioane nu trebuie neglijate. In 1919 un avion propulsat de un motor BMW reusea recordul de atitudine de peste 9700 m. Condiitile de functionare la atitudini atat de mari spun multe despre calitatile acestui motor.

    Si in ceea ce priveste motocicletele, BMW a fost unul dintre mari deschizatori de drumuri in domeniu. Aici nu ma prea pricep, dar stiu ca e o lista lunga de invoatii pe care BMW le-a intordus in productia de serie, cum ar fi ABS-ul.

    Cat despre Isetta, ea nu a fost cu adevarat un succes fenomenal. S-au vandut cam 150 000 modele in 7 ani de productie, dar era un produs foarte ieftin si nu putea fi el motorul revenirii economice a marcii. De fapt, atunci cand ultimul Isetta iesia dupa liniile de fabricatie, BMW era in plina criza si pe punctul de a fi cumparat de Mercedes. Doar interventia lui Herbert Quandt a salvat marca.

    Imaginea marcii a fost marcata profund de noile modele, incepand cu perioada anilor ´70. Acestea incep cu 2002 si 2002ti si continua cu Seria 3 care a fost pe departe cel mai de succes Touring Car din istorie. Cred ca, la fel si ca Porsche, imaginea sportiva BMW a construit-o printr-o serie de modele accesibile pentru echipele private care au facut ca marca sa fie foarte prezenta pe multe circuite. Si la fel ca Porsche, e absurd sa spui ca e o marca incompleta, doar pentru ca nu are o istorie foarte consistenta in perioada interbelica.

    Apropo, singurele modele care au purtat marca Auto Union, de care pomeneai, au fost modelele de competitie Auto Union Type A-D, restul erau produse ca Audi, Horck, DKW si Wanderer.

    Dintre toate marcile germane Mercedes are, cu siguranta, cea mai bogata istorie si traditie, iar familia Porsche a avut cel mai mare impact din istoria automobilului. Asta nu inseamna ca marci ca Volkswagen, Audi sau BMW nu au si ele o traditie buternica, desi construita intr-o istorie mai scurta.
    4 0
  • LauCalin
    BMW 328
    Dupa un search pe net am vazut despre ce e vorba. Tre' sa recunosc ca nu stiam aceste lucru pentru ca e prima data cand aud. Domeniul auto ma "atrage" de mai bine de 10 ani si pe bune ca nu am gasit niciodata vreun reportaj despre asta, desi am citit si citesc in continuare reportaje auto. :)
    Pe de alta parte, hai sa nu ne referin la motociclete si avioane cand vorbim de BMW, pentru ca de exemplu si SAAB face avioane de vanatoare foarte perfomante, insa in domeniul auto au cam ramas in urma nemtilor. Esti si cazul lui Volvo. Nu stiu cati dintre voi stiti ca Volvo face inclusiv motoare de avioane, rachete, vapoare si unele dintre cele mai bune escavatoare, insa asta e cu totul alta treaba.
    0 0
  • motorul de f1
    motorul de 1500cm3 cel mai puternic din istoria F1 a fost facut din blocurile si chiulasele unui model la care s-a renuntat, si care au stat in curtea fabricii aproape 10 ani. aceasta imbatranire a dus la imbunatatirea structurii metalografice. tot anecdotic este si alt aspect al tratamentului: se spune ca muncitorii faceau pipi pe aceste blocuri motoare, ca sa nu se mai duca pana la toaleta situata foarte departe.
    2 0
  • sigla bmw
    sigla reprezinta o imagine stilizata a unei elici pe fundalul azuriu al cerului. asta se poate verifica urmarind evolutia siglei de la inceputuri.
    0 0
  • Alex Seremet
    @LauCalin
    Daca un producator perfromeaza pe un domeniu, asta nu inseamna ca il exlude pe altul, cum e exemplu SAAB si Volvo vs. BMW. :))))))

    BMW nu a produs avioane, a produs motoare de avioane, si in perioada interbelica a facut-o cu mare succes. In afara de asta a putut folosi experienta de producator de motoare de avioane in industria auto. Despre SAAB de exemplu, din pacate nu mai exista decat o legatura de nume intre producatorul de auto si avioane din anii 90, de cand GM a cumparat divzia de automobile.

    Cat despre productia de motociclete, exista o traditie germana foarte mare in domeniu, de care pot sa pun pariu ca nu multi stiua. De exemplu in anii 30-50 Auto Union, cu DKW si Wanderer, si NSU (care in anii 70, parca, era cumparata de Audi) au fost, pe rand, cei mai mari producatori de motociclete din lume.
    0 0
  • Alex Seremet
    Sigla BMW
    Povestea cu sigla si elicea este, asa cum BMW a recunoscut oficial de curand, o legenda. Este un filmulet pe BMW WebTV care povesteste mai multe.

    Cat despre culori, ele reproduc stegul Bavariei, format din romburi alb-albastre.

    Forma rotunda cu textul de-al ungul cercului a fost preluata de la sigla initiala RAPP Motorwerke.
    0 0
  • 14
    hai sa fie 14 care nu le stiam :P
    oricum interesant, da ati uitat la pct. 3 Bayerische Mist Werke ;)
    da parca is plamani nu rinichi
    0 0
  • cea mai buna masina din lume
    Nu vreau sa insir ce stiu despre BMW,este mult de scris si foarte interesant dar trebuie sa stiti ca bmw in prezent are cele mai bune motoare din lume, degeaba mananca altii kk.....pentru mine reprezinta viatza sau cum scrie " BMW -pasiunea de a conduce fara compromisuri" iubesc aceasta masina si sincer sunt maniac dupa aceasta firma. O sa razi cand citesti dar asa este , de fiecare data cand apare un nou model de bmw si am ocazia sa il vad in "pup" sincer si stau cateva ore sa observ liniile si formele masinii.
    SUNT FAN BMW CHIAR AM SI UN ID DE MES "FANBMWX6M@YAHOO.COM"
    ESTE FOARTE BUNA INTENTIA VOASTRA CU ACEST STIATI CA.
    MULTUMESC AUTOMARKET.
    1 0
  • LauCalin
    Johnny@
    Esti printre putinii fani adevarati ai marcii BMW pe care daca ii intrebi 'de ce BMW" iti justifica concret de ce, nu ca majoritatea care zice "de-aia, ca e BMW!". Personal respect astfel de fani, desi nu sunt fan BMW.
    0 1
  • cristi
    sigla
    dupa cum scrie mai sus , BMW producea motoare de avioane, sigla semnificand "O ELICE ALBA PE CERUL ALBASTRU"
    0 0
  • p/u jonny
    p/u jonny
    DEACORD 100%100 BMW REPREZINTA VIATA AUTOMOBILELOR.
    DEOARECE AU CELE MAI BUNE MASINI DIN LUME .
    4 ani consecutiv BEST ENGINE OF THE YEAR CASTIGA BMW.
    2 0
  • interesant
    Interesant articol :)
    0 0
  • Vampirelu
    @p/u jonny
    Mai nu tot laudati ca BMW e cea mai buna mashina din lume, k nu este adevarat. BMW, da produce cele mai bune motoare, sunt rezistente in timp.Cele mai bune mashini sunt Volvo se stie de cand ii lumea, un BMW nu rezista mai mult de 30 de ani.Mai au mult de invatat de la batrani suedezi in priviinta asta.
    Mda sunt frumoase BMW ... dar tot nu dau Audiul pe un BMW
    0 1
  • Alex Seremet
    Fiabilitate
    @Vampirelu - Traditional, fiabilitatea este un capitol care apartine japonezilor, asa cum Volvo e recunoscut pentru siguranta.

    Ce mi se pare exceptional pentru BMW este ca BMW X3 a fost desemnat in Germania cea mai fiabila masina in ultimii doi ani. Si asta nu e parerea unui juriu, a unui grup de experti sau posesori - se bazeaza pe datele concrete ale numarului de defectiuni la mia de masini raportate in Germania. E un "hard fact" care nu poate fi contastat si reflecta situatia pe cea mai mare piata de automobile din Europa.

    E absurd sa sustii ca o marca este "cea mai buna din lume". In primul rand totul e relativ, fiecare prefera altceva - limo, suv, super-sport. Nu exista un criteriu suficeint pentru desemnarea "cel mai bun din lume", indiferent ca e fiablitate, design, performante, raport pret/calitate. Exista criterii pentru "cea mai buna masina pentru mine". (Mircea, am dat-o prea mult in slogane?)
    0 0
  • macane
    ce nu stiti despre BMW! iarna cam sta in garaj. Motor fata tractiune spate aderenta zero.
    0 2
  • Deosebit
    Extraordinar articolul... e de o importanta colosala, mai ales pentru cei care stau toata ziua pe net si nu au ce face.
    0 1
  • snake87
    si seria continua...
    Foarte bun articol!! Bravo inca o data Mestere ca ne oferi informatii pretioase despre cele mai mari nume auto de pe piata! Treaba excelenta!
    0 0
  • @jonny & bmw
    jonny tu ai pus punctul pe i.asta apreciez si eu la bmw, modele care pana acum respectau traditia, placerea pura de a conduce, echilibrul perfect care o are masina, si bineinteles sunetul inconfudabil al unui 6 cilindri fie si diesel.Motoare foarte performante si fiabile, masini foarte stabile ceea ce e demn de toata lauda pentru un producator ce se axeaza pe tractiunea spate.Nu as alege nimic altceva in afara de bmw si prefer generatiile vechi pentru pura placere de a conduce fara prea multe sisteme "ajutatoare".Imi respect masina si ma respecta si ea pe mine, conduc cu o foarte mare placere si pasiune, si imi sigla de pe volan dupa fiecare drum lung in semn de multumire.
    Bmw e o masina pentru soferul care vrea ceva mai mult de la o masina decat un simplu mijloc de transport.Pentru mine e un mod de viata, absorb fiecare stire ca si cum ar fi vorba de viata mea, intorc capul dupa orice model, si petrec ore in sir pentru a afla tot ce pot stii despre bmw.Am prins microbul de la tatal meu care avea un seria 5 rechin, nu mai stiu anul, apoi dupa multe masini un e34, si din toate masinilie bmw parca era facuta la comanda speciala, exact dupa specificatiile mele.Am si un caracter sportiv si stabilitate si frane si confort.Dar cel mai mult caut caracterul sportiv la o masina si feedbackul care mi-l ofera, conexiunea man and machine care la multe masini lipseste.

    Iar povestea cu tractiune spate iarna, e un mit total, daca eu fara dsc si cauciucuri de vara m-am descurcat, nici nu vreau sa ma gandesc ce faci cu un seria 5 cu dsc si traction control.Problema e ca multi trec de la tractiune fata la bmw, si au impresia ca e acelasi lucru, multi cad intr-o capcana.Bmw sunt masini care ofera foarte mult feedback soferului, iar daca ai urechi so asculti si coloana vertebrala sa o simti, poti preintampina toata situatiile si sa iesi mai bine din situatii de criza decat o masina cu tractiune fata.Sa dau un exemplu, am trecut prin situatii in care daca eram cu fwd, nu mai scriam astazi pe automarket.

    Admir si respect pentru cei care iubesc aceasta marca cu adevarat, am facut si un thread pe forumul automarket pentru fanii marci, feel free to join.

    Inca odata, sunt curios ce reprezinta cele trei culori ce imbodobesc modelele "m"
    0 0
  • mircea
    @all
    Cei interesati de originea culorilor de pe dungile M au acum raspunsul ca bonus la finalul articolului.
    0 0
  • multumim
    merci din nou Mircea pentru lamurire, chiar ma rodea intrebarea si n-am gasit pe google nimic.O zi buna.
    0 0
  • Alex Seremet
    Bravo!
    Bravo Meshtere, sunt dator!
    0 0
  • LauCalin
    eu, din nou
    Pe bune ca ma bucur cand vad pe cineva pasionat pe BMW si care stie si sa justifice de ce. Asa cum am mai zis nu sunt fan BMW, nu imi place cum arata iar sportivitatea pe care o emana nu este pe gustul meu, insa respect maxim pentru ca sunt masini foarte bune. Mie imi plac masinile care te pot duce oriunde in confort si siguranta maxime indiferent de viteza (doar doua argumente de ce tin foarte mult la marca Volvo:) si acesta este motivul pentru care consider ca masina potrivita pentru mine este Volvo S60R.
    Mircea te-as ruga sa nu ne uiti cu Mercedes, Volvo si SAAB :p
    0 0
  • andreyoo7
    DEspre DAcia nimic?
    CAnd VA aparea in serai "stiati ca ...." ceva si despre marcile romanaesti?
    0 0
  • @andrey
    cati fani are Dacia? sau cati fani are Aro? nu zic ca nu e bine venit, doar ca nu e o prioritate, multi conduc masini scumpe si habar nu au pe ce arunca zeci de mii de euro, habar nu au de unde e numele, sigla, istoria masinii etc, de bine de rau, despre marcile romanesti mai stim cate ceva, ar fi si culmea sa nu.
    0 0
  • tot bmw...
    ptr fani
    mowgli si johnny..subscriu la trairile voastre si stiu ce simtiti cand va conduceti bmw ul... e cea ce simt si eu de 3 ani incoace....masina poate o mai schimb, dar marca niciodata... e greu de descris in cuvinte ce vrem sa spunem noi aici, si poate parem prea patimasi ... dar bmw ul e o boala, din fericire incurabila..:))t
    0 0
  • target-m50b20 vanos
    ma bucur ca apreciezi si tu marca asta, si vezi si altceva in ea decat un magnet de femei.ai dreptate, vorbele sunt de prisos, dar macar incercam, sa nu creada lumea ca noi iubim bmw ca asa zice tiff la 5th gear ca sunt bune.sa-ti conduci bmw-ul cu pasiune si respect, si fara incidente.

    haideti sa populam si forumul automarker, nu degeaba e pus acolo si nu cred ca sunt singurul care a cerut infiintarea unui forum.
    0 0
  • hdigrec
    bune masini
    bune masini datorita experientei bmw din anii 40-50 cand mercedes si altii faceau curse ei fabricau de zor greble si furculite, de unde si "rinichii" din fata cu dungi verticale.
    0 0
  • serios?
    vrei sa spui draga hdigrec, ca dupa al 2-lea razboi mondial, cand industria era la pamant, uzine distruse si confiscate, mercedes participa la curse legendare?nu cred.dupa al 2-lea razboi totul era in colaps, iar faptul ca au facut greble si furculite poate le-a asigurat viitorul, poate au trebuit sa se reprofileze pentru a evita confiscarea uzinelor sunt numeroase explicatii, in orice caz, mai mult ca sigur ca altii nu o duceau mai bine.ii ca si cum ai spune ca, actuala criza economica mondiala, afecteaza doar bmw, sau doar mercedes.
    0 0
  • hdigrec
    dupa 80
    nu vorbesc de criza, sau stabilitate financiara. respect bmw, dar pentru mine ei exista in domeniul auto doar dupa anii 80, inainte pauza. Poate or fi fost buni la altele dar auto inainte de 80 mai greu nu se pot compara in acest domeniu cam cu nici un producator serios, gen mercedes, audi, saab, volvo, citroen, peugeot, alfa, jaguar, etc.
    0 0
  • audi
    spune-mi te rog ce facea audi,peugeot inainte de 80? audi 100? poate nu esti destul de informat, vezi bmw 2002 tii, 3000csl si multe altele, mai poti citi mai sus, alex a mai dat cateva detalii.
    0 0
  • sebyyyy
    BMWWW
    Nu e masina mai buna ca BMW.
    0 0
  • CRISTI-TG.MURES
    PT. GICA
    BMW-ul sta iarna in garaj pt. ca fraiei ca tine nu stiu sa conduca! numai un sofer adevarat stie sa conduca un BMW cu tractiune spate fara sa faca un accident! Stiu ce vb ca am avut un ursulet....
    In rest,toata stima pt. articol si pt. comentarii.
    BMW FOREVER!
    0 0
  • CRISTI-TG.MURES
    corectez'' BMW cu tractiune spate'' sorry
    0 0
  • @cristi
    RWD
    asa tata.spus mai pe fatza.90% cred ca sari din renault clio in seria 5 si ii acelasi lucru.gresit, putini stiu sa struneasca o tractiune spate, dar si eu, cu ursuetz, cu cauciucuri de vara nu aveam stres iarna, si vorba aia, 2400 diesel.si eu sunt din mures ;)
    0 0
  • am uitat sa ma loghez
    sorry
    0 0
  • bmw
    am schimbat BMW 318 din 91 pe un volvo s40 2003 si dupa 3 luni am revenit la BMW 320 din 2000 nu o sa mai fac gresala sa iau alta marca in afara de BMW
    0 0
  • andrei
    bmw
    mdea..... sunt frumoase si modelele din 2008 in sus
    mie nu prea imi plac modelele M3 2008
    0 0
  • dupa cum am inteles in acest titlu italienii au salvat cu designul : bmw 700 Giovanni Michelotti. si vw golf giugiaro...au fost desenate de italieni!asa ca faima acestor marci se datoreaza in mare masura si italienilor ...care dupa unii masinile lor nu ar fi asa fiabile!dar daca faceau germanii designul acestor masini erau in coada clasamentului in materie de masini.
    0 0
  • Dr Anthony
    Bine ați venit la spitalul general din Toronto, spital specializat care cumpără rinichi ($ 570,000.00 dolari). Vrei să-ți vinzi rinichiul în schimbul banilor? Dacă da, atunci contactați doctorul Anthony Craig astăzi pentru a obține o tranzacție fiabilă și bună pentru bani buni și pentru o mai bună operație. Contactați-ne Via: torontogeneralhospital@aol.com

    Așteptând răspunsul dvs. ... ..
    Toate cele bune….
    Dr. Anthony Craig
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru