Feedback

Audi va introduce un sistem stop-start pe modelele sale

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 07.05.2009
Audi va introduce un sistem stop-start pe modelele sale, alaturi de o serie de tehnologii ce au scopul de a mari eficienta modelelor sale.

Dupa ce BMW a introdus EfficientDynamics si Mercedes si-a introdus propriul sistem stop-start pe anumite modele, a venit randul lui Audi sa instaleze un sistem care sa mareasca eficienta modelelor sale. Constructorul din Ingolstadt a ales sa ofere o combinatie de tehnologii care va micsora consumul de carburant si emisiile modelelor sale.

Audi va oferi un sistem stop-start alaturi de un nou sistem de regenerare a energiei pierdute la franare, precum si o platforma de eficienta modulara. Aceasta platforma lucreaza cu computerul de bord al automobilului si motiveaza soferii sa conduca mai eficient prin afisarea datelor legate de consumul de carburant pe afisajele interne ale autoturismelor. Modelele echipate cu acest sistem vor avea si un indicator care va anunta soferul cand trebuie sa schimbe treapta de viteza pentru un consum de carburant optim. Potrivit celor de la Audi, 30% din consumul de carburant al unui automobil depinde de stilul de condus al soferului.

Sistemul stop-start functioneaza intr-un mod similar cu cel al producatorilor rivali, acesta oprind motorul atunci cand autovehiculul s-a oprit si pedala de ambreiaj a fost apasata. Sistemul va reporni motorul atunci cand ambreiajul va fi actionat. Initial, acest sistem va fi disponibil doar pentru modelele cu transmisie manuala. Audi estimeaza ca acest sistem va economisi circa 0.2 litri de carburant la 100 kilometri. Primele modele pe care va fi disponibil acest sistem sunt A3 1.4 TFSI, alaturi de A4 si A5 echipate cu un motor de 2.0 litri.

Sistemul de regenerare a energiei disipate in timpul franarii are scopul de a incarca bateria si de a furniza energie electrica pentru functionarea vehiculului pentru a miscora efortul la care este supus alternatorul. Acest sistem este deja standard pe Audi A3 1.4 TFSI echipat cu o transmisie manuala, precum si pe modelele A4, A5 si A5 Cabriolet echipate cu propulsorul TFSI de 2.0 litri si o transmisie manuala, dar si pe modelele A5, Q5 si Q7.

Via | MotorAuthority

Comentarii (2)

  • Marius
    Stop-start
    Teoretic sistemul asta e bun, e chiar la moda. Dar in practica, pentru doar 200g benzina economisite la 100km parcursi, chiar se merita smecheria asta? Este posibil sa fie "mult zgomot pt nimic". Iar daca esti in trafic intr-un oras mare, pe un bulevard imens, si nu-ti mai porneste motorul (ipotetic vorbind).....ai pus-o !
    4 0
  • E mai mult o metoda de a reduce emisiile, nu neaparat consumul. La ce restrictii anti-poluare vor fi nevoiti sa adopte producatorii, orice smecherie e binevenita. Pentru ca asta e, doar o smecherie.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru