Feedback

Salonul Auto de la Frankfurt 2013

BMW i8, primele imagini: supercarul hibrid al nemţilor anunţă un consum mediu de 2.5 litri la sută

Publicat Miercuri, 07.08.2013
de Sebastian Toma
Comenteaza 24
BMW va aduce la Frankfurt o nouă versiune a lui i8. Supercarul hibrid are un motor turbo cu trei cilindri în linie şi promite un consum mediu de 2.5 litri la sută.

Date tehnice BMW i8
  • Motor / cilindri L3
  • Cilindree cmc 1.500
  • Putere (CP) 231
  • Cuplu (Nm) 320
  • Vmax (km/h) 250
  • 0-100 km/h (s) 4.5
  • Cutie viteze Automată
  • Nr. usi 2
  • Nr. locuri 4
  • Lungime (mm) 4.689
  • Latime (mm) 1.942
  • Inaltime (mm) 1.293
  • Greutate (kg) 1.490
  • Ampatament (mm) 2.800
BMW i8, supercarul hibrid al mărcii bavareze, va veni la Salonul Auto de la Frankfurt în compania versiunii de serie a lui i3. La fel ca fratele său destinat oraşelor, i8 va fi prezentat în versiune de serie, urmând să fie pus la vânzare în decursul anului viitor. Pe lângă sistemul de propulsie hibrid şi caroseria inovatoare, i8 aduce şi primul motor turbo cu trei cilindri în linie din gama BMW, unitatea făcând parte din noua familie a constructorului german.

Motorul are o cilindree de 1.5 litri şi livrează 231 CP, iar unitatea cu ardere internă este completată de un motor electric de 131 CP. Cele două motoare pot lucra independent sau împreună, putând livra 362 CP şi 570 Nm în configuraţia destinată obţinerii de performanţe maxime. Modelul german poate accelera de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 4.5 secunde, iar viteza sa maximă este limitată electronic la 250 km/h. În modul 100% electric, modelul poate să atingă 120 km/h.

AUTONOMIE 500 KILOMETRI ÎN MODUL CONFORT

Sistemul hibrid al lui i8 are o baterie litiu-ion, care poate fi încărcată de la o priză standard în trei ore şi jumătate. Autonomia în modul 100% electric este de 35 de kilometri. Un încărcător special aplicat unei prize de 220V reduce timpul de încărcare la o oră şi jumătate. Însă, cu ajutorul motorului cu ardere internă, autonomia lui i8 poate urca până la 500 kilometri în modul confort. Dacă şoferul activează modul Eco Pro, autonomia supercar-ului hibrid din Munchen creşte cu 20 de procente faţă de valoarea menţionată anterior.

BMW i8 are o transmisie automată cu şase trepte care leagă motorul cu ardere internă de puntea spate, în timp ce motorul electric angrenează roţile din faţă printr-o transmisie automată specială, care funcţionează în două faze. Împreună, cele două motoare pot funcţiona în diferite moduri de rulare, oferind fie tracţiune faţă şi rulare 100% electrică, fie tracţiune integrală şi rulare în modul hibrid.

CAROSERIE REVOLUŢIONARĂ

BMW i8 are o masă de 1.490 kilograme, graţie configuraţiei Life Module, dezvoltată special pentru această caroserie. Portierele cu deschidere verticală vor rămâne un element standard al modelului şi sunt posibile datorită ranforsărilor aplicate caroseriei prin intermediul panourilor din fibră de carbon. Modificările respective au fost necesare pentru obţinerea unei mase cât mai reduse, necesară pentru a compensa prezenţa sistemului hibrid.

Urmareste Automarket
Caroseria lui BMW i8 are o lungime de 4.689 milimetri şi o lăţime de 1.942 milimetri. După cum a fost şi cazul conceptului, modelul are un ampatament mare, de 2.800 milimetri şi o înălţime redusă, de 1.293 milimetri. Coeficientul aerodinamic este unul exemplar, de 0.26. Mai mult decât atât, caroseria din fibră de carbon a lui BMW i8 are o distribuţie a maselor între punţi de 50:50 şi un centru de greutate amplasat foarte jos. În standard, modelul are DSC, Brake Assist, o serie de funcţii speciale pentru sistemul de frânare şi un asistent la demaraj. Sistemul de control al stabilităţii are şi o setare care permite decuplarea parţială a acestuia, permiţând alunecarea roţilor din spate în anumite situaţii.

Via BMW


Comentarii (24)

  • arata super :)
    19 8
  • ...si nu prea...
    17 22
  • Damaris1995: Sa dau bara jos sau nu? Raspunde
  • hibride am mai vazut...
    Ma asteptam la un automobil 100% electric performant,nu un hibrid cu o autonomie de doar 35km in modul full-electric.La capitolul asta bmw sta prost.
    20 16
  • Daca n-as avea incredere deplina in inginerii BMW, as fi zis ca e oarecum ciudat sa pui motorul electric cu cuplu mare sa antreneze rotile fata iar benzinarul sa traga rotile din spate - eu as fi facut invers, dar cu siguranta ei stiu mai bine de ce au ales astfel.
    22 0
  • Alex Seremet (BMW)
    Nu exista sportive de serie mare electrice. SLS electric o sa fie editie limitata, E-Tron-ul nu se mai fabrica.

    În momentul asta singura posibilitate sa ai un full electric este sa ai 1 tona de baterii pe masina. Nu este o exagerare, cam atat cantaresc bateriile pe SLS...
    16 2
  • @mntsn - electricul trage fata pentru a facilita eficienta in modufile eco. Este adevarat ca ai fi avut nevoie de mai mult cuplu pe spate, dar sunt sigur ca in modurile sportive de rulare exista o stransa corelare intre puterea/cuplul livrate de cele doua motoare (astfel incat sa nu avem discrepante majore intre cele doua punti)
    12 1
  • "Nu exista sportive de serie mare electrice"
    ...zicea cineva mai sus, referindu-se la full electric...
    Dar de Model S n-a auzit nimeni? Autonomie 300 mile, 2 tone, 0-100 in 4.3s
    20 5
  • Alex Seremet (BMW)
    @Keffy_bfk Eu nu cred că Model S este un model sport. Are accelerație 0-100 impresionantă, dar sportivitatea e dată și de manevrabilitate. Este un sedan excelent, tot respectul pentru ce face Tesla, dar personal nu cred că e făcut să se bată cu Porsche, de exemplu.

    BMW i8, conform primelor teste publicate, cam intră pe teriotoriul 911 Carrera 4S. Nu cred că în segmentul ăsta putem avea un sportscar electric, mai ales într-un preț de 120000 Euro. Trebuie să te gândești că de exemplu SLS-ul, cu o baterie de 60 kWh, cântărește 550 kg și, numai bateria, ar trebui să coste aproximativ 25000-30000 Euro. La Model S bateria are 85 kWh, un preț de vreo 35000 - 50000 Euro și are o masă de vreo 800 kg. În plus, în regim de condus sportiv pentru Model S de exemplu, autnomia nu cred că mai depășește 100 de mile, poate se duce chiar mai jos.

    Toate cifrele astea, alături de faptul că la viteze mari motorul electric, cel puțin pe moment, nu mai este atât de eficient, (nu mă întrebați încp de ce, sutidez pe moment și mă pun la punct) mă fac să cred că, măcar pe moment, un sportscar electric adevărat, de serie, e puțin probabil să existe pe moment.
    13 4
  • De acord cu @keffy_bfk

    Oare Tesla cum a reusit sa scoata o masina cu autonomie de 500km si sprint 0-100 in 4.3 secunde(timp chiar mai bun decat al acestui bmw i8 propulsat de doua motoare) si ceilalti constructori nu pot?!
    Destul de jenant pentru marii constructori,Elon Musk le da peste nas la orice ora.
    15 7
  • pacat ca portierele conceptului vor fi schimbate cu unele conventionale....
    autonomie electrica de doar 35km.........e cam putina
    sa ne gandim o tara ca daca te duci cu masina la un circuit sa te distrezi ca doar e supercar(cica) dupa 10 tururi(sa zicem ca circuitu are 2 km lungime)ramai fara curent in baterii.......si asta binenteles ca autonomie electrica scade daca fortezi prin accelerati si asa mai departe..........si dupa o juma' de ora de placere pe circuit ramai doar cu motoru de 3 cilindri si 230hp........si atunci o sa te depaseasca 'colegi' cu Mini si GT86.......
    nu vreau sa fiu rautacios da cam asta e situatia.........
    in schimb daca consumu va fi de doar 2.5litri la suta va fi super......
    9 4
  • BaditzaEx
    ciudat spatele pt BMW, ma duce cu gandul la conceptul Supra... sunt convins ca si viitorul model Supra va arata similar ( poate mai putin fata ). In viitor nu doar modele unei marci de masini vor fi similare ca si aspect ( vezi Audi ) dar probabil ca si limbajul de design al unor marci diferite va fi similar...
    3 1
  • Offtopic: Tesla a demonstrat inlocuirea automata a bateriei la un Supercharger in 90s, comparabil cu plinul de benzina. Nu ne arata detalii tehnice si comerciale. Probabil ca va introduce tehnologia tarziu, peste 2 ani, dupa parerea mea.

    De ce se insista pe hibride? Autonomia electrica de 35km este o gluma proasta.

    Legat de viteza maxima atinsa de electrice pot sa dau vina pe aer. Probabil inginerii au observat ca la peste 200 km/h se duce bateria rapid (o ipoteza). Sau, se poate merge cu peste 200km/h dar scurt a.i. sa nu poata fi "scurtcircuitata" bateria pana la distrugere (alta ipoteza). La fel cum un motor de strada nu poate sta la turatii maxime prea mult (18.000rpm, 1h30', F1 poate face asta) la fel un motor electric nu poate fi expus la un amperaj extrem pentru prea mult timp.
    8 2
  • Andreea : Buna, am un x5 si am eroare pe 4×4,pot conduce masina? Raspunde
  • antonny
    nici in vise nu va consuma 2.5/100km .....dar da bine pe hartie
    7 2
  • ha ,de data asta cred ca americanii(prin tesla)le cam dau bataita la fund europenilor(care am impresia ca pur si simplu nu cred in viitorul electricelor sau .....nu pot????!!!)
    11 0
  • ps si stiti ce mi se pare haios????intr-o tara ca sua ,care te "democratizeaza " cu bomba daca ai petrol in subsol, exista tesla,care va da mari batai de cap petrolistilor(mai au vreo 2 pasi si poate vor ap[lica lov de gratie lui otto si diesel)
    11 2
  • 2,5% benzina si restul energie electrica, care te rupe la kwh (kilo Watti ora) cand o incarci!!!
    2 4
  • Defapt se merge 35km cu 0%, apoi 65km cu 3.9% (tras de par in laborator) ca sa scoata acei 2.5% (retineti ca doar in prima suta...), parerea mea.
    8 1
  • Mi-am amintit ca la electrice se declara consumul tot in litri%, asa le cer normele probabil, si atunci nu are cum sa consume 0litri% in modul electric.

    Daca fac cateva calcule cu preturile din Germania (energy.eu) rezulta un consum in modul electric de 2.4litri% (1.7€/litru si 0.26€/kWh --> 1litru=6.54kWh cu un consum de 15.8kWh% estimat). Pentru Romania, acelasi calcul imi da 1.3litri%, iar pentru SUA 1.9litri%.

    Bateria are 7.2kWh si parcurge cu ea 35km, deci rezulta un consum de 20.6kWh% sau un consum de 3.1litri% in Germania, 1.7litri% in Romania si 2.5litri% in SUA...

    Acum, ori bateria e mai mica, ori motorul electric este extrem de ineficient comparativ cu cel de la Tesla, pentru ca estimarea mea de 15.8kWh% se baza pe consumul declarat de Tesla de 17.7kWh% (masina fiind mai grea).
    4 1
  • @Alex Seremet (BMW)
    Nu conteaza ca Tesla Model S nu poate fi concurent cu i8 in privinta dimensiunilor....
    Importanta este data de performantele agregatului ce propulseaza Model S!
    Cum credeti ca Elon Musk (fondatorul Tesla) impreuna cu o echipa minuscula a reusit sa proiecteze un motor cu ASEMENEA performante? Si are mai putini bani ca BMW!
    De astfel de performanta ar putea avea si i8, bineinteles, cu ceva mai multa munca, nu spun ca e usor...
    5 0
  • Alex Seremet (BMW)
    @lorinczi.thomas Nu vreau să fiu înţeles greşit, Tesla a făcut minuni. Au fost ani de zile singuri cu un model electric pe piaţă, când restul lumii spuneau că sunt nebuni. Au continuat cu multe aventuri şi acum se pare că au intrat pe linia de plutire.

    Încerc să spun că nu sunt întru totul de acord cu abordarea "umplem maşina de baterii" pentru că vine cu multe probleme, inclusiv cotul de revânzare. Spuneam mai sus de costurile şi masa bateriei. E o abordare "forţă brută", cum făceau înainte americanii cu motoare de capacitate mare când căutau putere.

    Cu toate astea maşina are performanţe bune şi soluţia, în mare funcţionează. Am rezerve în legătură cu evoluţia capacităţii bateriei pe termen lung, am rezerve legate de confortul şi manevrabilitatea maşinii datorită masei.

    @keffy_bfk
    În primul rând trebuie să citeşti aici: http://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cycle

    Nu ştiu exact care e procedura de evaluare la hibride plug-in (iarăşi, prefer să mă mai documentez înainte), dar sunt convins că o atunomie de 35 km/h are un impact mare la un astfel de test de consum. Să ai eficienţa asta în viaţa reală ar însemna probabil să încarci destul de des maşina. Rămâne însă de văzut, personal sunt foarte curios cum o să se comporte.

    Ce vrei să spui tu de convertitul în litri cred că este altceva (deşi poate greşesc). Nu are cum 1 kWh să fie diferit în funcţie de ţară. 1 litru de benzină produce, prin ardere, o anumită cantiate de căldură = energie. Aşa se calculează randamentul motoarelor cu ardere internă şi cred că aşa se face echivalarea finală în kWh "unificaţi".
    2 0
  • AndreiRN
    Hahahaha ...
    Asta este Lexus hybrid cu o caroserie de BMW.
    Doar nu degeaba s-au asociat cu Toyota.
    3 7
  • @AndreiRN:
    Deci sa inteleg ca, conceptul cu acelasi nume din 2009 (cu aprope aceeasi arhitectura, facut INAINTE de colaborarea cu Toyota) l-ar fi facut pe o platforma de Lexus ciordita din fabrica, si apoi au colaborat ca sa isi stearga urmele, nu?
    7 1
  • casasfantulandrei@yahoo.com: Se potrivește un suport de bicicleta care se montează pe bara, in locasul... Raspunde
  • AndreiRN
    Un concept este o caroserie frumoasa si cam nimica in interior.
    Softul pe care Toyota la dezvoltat si elementele de hardware care permite masini sa decida daca merge electric si cata energie foloseste este partea cea mai complexa pe care deocamdata NIMENI nu a reusit sa duplice.
    GM a fost asociat cu Toyota si tot nu au pus mana pe technologie.
    BMW a pus ceva mai mult la schimb si o sa apara "Lexus" cu caroserie de BMW.
    3 1
  • bogdan
    cat consuma de fapt o masina electrica ? Cum e la tesla cu baterie de 85kwt. Cat costa in lei la pretul actual o incarcare de baterie ? multumesc
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru