Bridgestone a dezvoltat o anvelopă care nu necesită aer
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Japonezii de la Bridgestone au dezvoltat o anvelopă specială, care nu necesită umflarea pentru a funcţiona. Conceptul nu este nou, Michelin prezentând o tehnologie similară în urmă cu mai bine de trei ani. Spre deosebire de proiectul Michelin, anvelopa prezentată de Bridgestone este viabilă pentru producţie, fiind dezvoltată special în vederea implementării practice. Potrivit oficialilor Bridgestone, anvelopa este 100% reciclabilă, iar structura internă unică elimină necesitatea păstrării presiunii interne la un nivel constant.
Principalul advantaj al acestui tip de pneu este imposibilitatea provocării unui accident în urma unei pene, riscul dezumflării anvelopei fiind eliminat aproape integral. Singurul risc de pană apare în cazul unor accidente serioase, în care un automobil convenţional ar avea oricum o pană – cum ar fi intrarea cu viteză într-o bordură, spre exemplu. Pentru moment, cei de la Bridgestone sunt reţinuţi în declaraţii şi nu anunţă o dată de debut a tehnologiei sau alte specificaţii suplimentare.
Constructorul de pneuri ar putea revoluţiona industria în care lucrează dacă va lansa pe piaţă o asemenea anvelopă. Pneurile tip run-flat ar deveni inutile, iar suspensiile automobilelor ar putea trece printr-o schimbare radicală.
Cu toate acestea, nu este clar ce utilizări va avea respectivul pneu şi cât timp va dura până când va deveni realitate şi pentru automobilele mai accesibile.Via | WorldCarfans
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Șeful Audi a confirmat oficial că marca germană va lansa primele modele cu sisteme software dezvoltate de Rivian în 2028. Prin acest parteneriat, Audi spune că viitoarele modele vor fi mai simple în ceea ce privește dezvoltarea lor. (05.09)
-
Potrivit celor mai recente informații, Stellantis ar fi suspendat lansarea pe piață a sistemului său de conducere autonomă de nivel 3, cunoscut și sub denumirea de AutoDrive. (27.08)
-
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz își unesc forțele pentru a dezvolta în comun sisteme software noi pentru viitoare modele. Inițiativa este susținută de Asociația Germană a Industriei de Automobile (VDA), iar din alianță mai fac parte alte 3 companii germane importante. (27.06)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
Jurnalistilor,Michelin a prezentat aceasta tehnologie in cadrul North American International Auto Show,pe 9 februarie 2005,in Detroit!
Si pe vehicule militare, e folosit ceva de acest gen de multa vreme. Chiar si la TAB-urile romanesti facute pe vremea lui nea nicu. Nu sunt sigur a fi si o tehnologie asemanatoare sau doar utilizarea unui alt pneu intern
- pt masini sport sigur va fi un deficit.
- pt masini de teren nu sunt sigur, caci acolo se jongleaza cu presiunea in pneuri destul de mult pt a permite diverse grade de aderenta in diverse conditii
- pt vehiculele normale, greutatea in plus va insema extra consum/poluare & stuff, care contravine reglementarilor m, UE.
probabil de aceea michelin a lasat-o mai moale cu acest tip de proiect "full fagure".
aceasta structura va fi benefica abia cand se va reinventa roata complet, cand tipul de tractiune / propulsie va diferi radical fata de momentul actual.