Puzzle-ul Dacia Sandero
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Pentru a produce modelul Sandero, Dacia are nevoie de peste 50 de furnizori. Jumatate dintre acestia au fabrici in Romania, unele fiind amplasate chiar pe platforma industriala Mioveni. Productia modelului Sandero a marcat o serie de premiere atat pentru producatorul roman, cat si pentru furnizorii sai straini.
Spre exemplu, Bosch furnizeaza sistemul ABS cu AFU (Asistenta la Franarea de Urgenta - brake assist) pentru Dacia Sandero. Sandero este astfel primul model Dacia care beneficiaza de acest sistem. Un producator japonez, Calsonic Kansei Europe, este singurul furnizor de radiatoare pentru modelul Dacia Sandero. Japonezii furnizeaza trei modele diferite de radiatoare pentru Dacia Sandero, precum si intercoolerul folosit la motoarele diesel.
Tara de origine predominanta a furnizorilor Dacia este Germania. Pe langa producatorii germani, Dacia primeste piese de la fabrici din Franta, Spania, Turcia si Statele Unite ale Americii. Fabricarea acestor piese in Romania este contraindicata din cauza costurilor ridicate de utilare a fabricilor in comparatie cu banii economisiti pe transport. Toate motoarele pe benzina folosite de Dacia Sandero sunt asamblate la fabrica Dacia din Mioveni, Uzina Motoare. Propulsoarele dCi de 1.5 litri sunt asamblate de Renault in Valladolid (Spania) si sunt livrate in forma gata de functionare.
DENUMIRE PIESA |
PRODUCATOR | |
Amortizor cu gaz pentru hayon |
Stabilus - Germania |
Produce si in Romania |
Mecanism deschidere hayon |
Huf Hulsbeck & Furst - Germania |
Produce si in Romania |
Sistemul de actionare al stergatorului |
Valeo - Republica Ceha |
Produce si in Romania |
Lampa din portbagaj |
CML Innovative Technologies - Franta |
|
Adezivi structurali |
Dow Automotive - Elvetia |
Produce si in Romania |
Grund |
BASF - Germania |
Produce si in Romania |
Vopsire electrostatica(doar vopseaua) |
PPG Industries - Statele Unite ale Americii |
|
Panouri din otel |
U.S. |
Steel Kosice - Slovacia|
Punte spate |
TMD Friction Holding - Germania |
Produce si in Romania |
Mecanism operare geam |
Groupantolin - Spania |
Produce si in Romania |
Centuri de siguranta |
Autoliv - Suedia |
Produce si in Romania |
Scaune |
Faurecia - Spania |
Produce si in Romania |
Stifturi de sudura |
Emhart - Marea Britanie |
Produce si in Romania |
Izolatia cablajului electric |
Delfingen - Statele Unite ale Americii |
Produce si in Romania |
Arcuri elicoidale |
Allevard Rejna - Franta |
Produce si in Romania |
Tambur de frana |
Bosch - Germania |
|
Planetare |
GKN Driveline - Marea Britanie |
|
Centralina, computer si senzori ABS |
Bosch - Germania |
|
Brat inferior suspensie |
TRW Automotive - Statele Unite ale Americii |
Produce si in Romania |
Arbori de transmisie |
Neumayer TekforHolding - Germania |
|
Semeringuri |
Freudenberg - Germania |
Produce si in Romania |
Discuri de ambreiaj |
LUK - Rusia |
|
Cutie de sigurante |
Delphi - Statele Unite ale Americii |
Produce si in Romania |
Convertor catalitic (doar pentru motoarele MPI) |
Ebersphacher - Germania |
|
Arbore cotit |
Thyssenkrupp Forging Group - Germania |
|
Wastegate-ul turbocompresorului (doar pentru motoarele 1.5 dCi) |
BorgWarner - Statele Unite ale Americii |
|
Sistem de injectie common rail - doar pentru dCi |
Delphi - Statele Unite ale Americii |
Produce si in Romania |
Filtru de carburant |
Mahle - Germania |
|
Radiator |
Calsonic Kansei - Japonia |
Produce si in Romania |
Suport filtru de ulei |
Sogefi Filter Division - Olanda |
|
Garnitura chiulasa |
Dana - Statele Unite ale Americii |
|
Instalatia de alimentare cu carburant |
Inergy Automotive System - Franta |
Produce si in Romania |
Electromotor |
Mitsubishi Electric - Japonia |
|
Furtunuri de racire |
Trelleborg - Danemarca |
|
Banda adeziva - grad tehnic |
Scapa - SUA |
|
Compresorul instalatiei de aer conditionat |
Sanden - SUA |
|
Carcasa bordului |
Reiter - Germania |
|
Brat stergator parbriz |
Teklas Kaucuk - Turcia |
|
Aeroterma |
Catem - Germania |
|
Instrumentar de bord |
Johnson Controls - SUA |
Produce si in Romania |
Difuzoare audio |
Blaupunk - Germania |
|
Computerul de control al airbag-urilor |
Continental Automotive - Germania |
|
Oglinzi retrovizoare |
Ficosa - Statele Unite ale Americii |
Produce si in Romania |
Volan |
Takata - Japonia |
Produce si in Romania |
Airbag-uri |
Autoliv - Suedia |
Produce si in Romania |
Manerele de deschidere ale usilor |
ArvinMeritor - Statele Unite ale Americii |
Produce si in Romania |
Perna scaunelor |
L&P Automotive Group Europe - Statele Unite ale Americii |
Produce si in Romania |
Bec plafon |
CML Innovative Technologies - Franta |
|
Barele de protectie fata si spate |
Faurecia - Spania |
Produce si in Romania |
Balamale hayon |
Edscha - Germania |
Produce si in Romania |
Faruri | Elba - Romania |
via | Automotive News Europe
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Intern
-
Compania chineză Chery a lansat primele sale modele pe piața din România. Noile SUV-uri Tiggo 7 și Tiggo 8 sunt disponibile începând de astăzi la un preț de pornire de 26.000 euro. (11.07)
-
MG Cyberster, noul model de performanță electric al mărcii britanico-chineze, este acum disponibil și în România. În țara noastră, noul roadster electric are un preț de pornire de 77.950 euro. (08.07)
-
Ministerul Finanțelor a publicat proiectul de lege care, printre altele, va crește și prețul rovinietei. Șoferii plătesc, în prezent, 28 de euro anual, dar după intrarea în vigoare a noii legi vor plăti 50 de euro anual. (04.07)
-
Noile Chery Tiggo 7 și Tiggo 8, lansate oficial în România: start de la 26.000 euro
-
PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua Mazda CX-5. 5 lucruri esențiale + VIDEO
-
Șoc în F1: Christian Horner, dat afară de la Red Bull
-
MG prezintă noile modele electrice IM5 și IM6: autonomie de 665 kilometri
-
BMW: 50 de ani de la debutul Seriei 3. Cum a evoluat cel mai de succes model al mărcii
Pe langa acestia care livreaza componente ,mai sunt furnizorii de consumabiel pentru utilaje.Unul din ei e Prodmarcos Cisnadie ,care livreaza o mare gama de utilaje si consumabile pentru sectiile de metal ,prelucrari ale diverselor componente.
Ei care se bat sa preia Opel...
ar trebui sa fie o lectie pentru cei care umfla buzunarele dealerilor ca sa isi puna piese "originale"
Ma bucur sa vad ca cineva mai scrie despre Dacia in Romania, chiar si pe un astfel de subiect, dar mi-as fi dorit mai mult profesionalism.
Ar putea sa iasa si kalashnikov!
Calculator airbag-Continental romania
si multe altele...
MUlte greseli...plus ca lipsesc furnizori mult mai importanti ca de ex. cel care produce rama pentru stergatoare (contitech, continental, mahle, dura auto, toate din timisoara)
la mercedes, unele piese pt. cutia de viteze, sunt facute iar in Ro
-facute la calsonic-ploiesti si scriu made in japonia.
sfatuiesc conducera Dacia daca nu au alte interese sa verifice bine aceasta informatie.