Stroe: "Dacia nu va face modele hibride cel puțin până în 2015"
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Prezent la evenimentul de sărbătorire a 30 de ani de la înființarea Rombat, unicul furnizor de baterii pentru modelele Dacia, Constantin Stroe (președintele Automobile Dacia) a declarat că marca românească nu va apela în următorii ani la ajutorul tehnologiilor hibride sau electrice, considerate de oficialul român a fi încă mult prea puțin dezvoltate pentru a fi relevante pentru producătorul de la Mioveni.
"Tehnologiile hibride și electrice avansează lent, nu avem de gând să utilizăm motorizări hibride pe Dacia cel puțin până în 2015, adică atât cât știm în acest moment despre viitoarea noastră gamă. Deocamdată, tot ceea ce fac marii producători auto - implicit Renault, care se află într-un stadiu foarte avansat din punctul de vedere al autovehiculelor electrice - reprezintă doar încercări. Toate modelele electrice testate până acum au fost încercate cu succes, dar apoi au fost distruse, și mă refer la GM sau la Toyota. Am aflat recent că, de fapt, sub pământ există de două ori mai mult petrol decât se considera până acum câteva luni. Credeți că s-a aflat abia acum despre asta?", a declarat Stroe în cadrul conferinței de presă Rombat care a avut loc la Bistrița.
În ceea ce privește colaborarea dintre Automobile Dacia și Rombat, Stroe susține că producătorul de acumulatori reprezintă unul dintre cei mai importanți furnizori pentru constructorul de la Mioveni. "Până în 1997, cât timp am lucrat cu Acumulatorul București, bateriile se aflau tot timpul pe lista problemelor, fiind nevoiți de multe ori să întrerupem procesul de asamblare de pe bandă pentru a aștepta transporturi care nu mai veneau. După ce am semnat cu Rombat, problemele au dispărut", spune Constantin Stroe.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Intern
-
Constructorul de la Maranello a deschis oficial reprezentanța din România, alături de noul său partener, Holand Automotive Group. Cu această ocazie, noul Amalfi a fost expus, în premieră, la noi în țară. (30.10)
-
Potrivit unui studiu realizat de către platforma Autovit.ro, care tocmai a aniversat 25 de ani de activitate, importurile de mașini second-hand au crescut cu 18% în primele 8 luni ale anului 2025. Înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 9.6%. (28.10)
-
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că circulația rutieră a fost închisă pe Transfăgărășan și Transalpina, din cauza condițiilor meteo nefavorabile. (21.10)
-
Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență

-
Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP

-
Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century

-
Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului

-
Ferrari deschide oficial reprezentanța din România. Noul Amalfi, oaspete de seamă













Dacia face ce spune Renault pen'ca altfel nici n-ar exista. Iar tehnologia presupune destul know-how cu un background tapan incat nu avem vreo sansa sa vedem Dacia ca promotor de tehnologii hibride/electrice.
Cine crede in motorul cu apa probabil ca ii considera pe cei de la Renault niste capcauni ce nu ii lasa pe inginerii sau (mai precis) inteligenta neaos romaneasca sa introduca pe piata un pepetuum mobile ca isi pierd unii averile din petrodolari.
succesuri multe!
PS. si cum zicea o caciulara din politica autohtona: vom intoarce proiectul de lege in parlament pentru a fi modificat asa cum A CERUT presedintele. Deci. . . se poarta.