Studiu: o simpla bere la volan poate cauza accidente foarte grave
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Un studiu suedezo-elvetian a dezvaluit un fapt ciudat la prima vedere, insa perfect real din punct de vedere statistic: soferii care conduc dupa ce au baut foarte putin alcool sunt predispusi la accidente cu urmari identice cu cele cauzate de soferii aflati adanc sub influenta bauturilor alcoolice.
Concluzia este reliefata de Herve Kuendig, un cercetator suedez, care a analizat intr-un spital din Elvetia urmarile accidentelor corelate cu diferentele de alcool in sange pentru fiecare sofer in parte. Dupa cateva luni de cercetare, Kuendig a ajuns la concluzia ca, desi soferii care au baut ceva mai mult sunt predispusi la accidente grave, soferii care au foarte putin alcool in sange - pana intr-un pahar de bere sau de vin - pot sa genereze daune umane si materiale cel putin la fel de mari.
Desi concluziile studiului nu au relevanta in Romania, acolo unde alcoolul este interzis total la volan, exista unele tari europene in care alcoolul este permis in cantitati foaret reduse. Iar studiul suedezului arata clar faptul ca pana si aceatsa cantitate extrem de redusa de alcool poate sa dauneze sigurantei celor din jur.
Pe de alta parte, cercetarea a reliefat un fapt clar si banuit deja de toata lumea: vinerea si sambata, circa 80% dintre pacientii care au vizitat spitalul cu rani mai mult sau mai putin grave au ajuns in fata medicilor din cauze legate de alcool.
CANTITATEA DE ALCOOL PERMISA IN STATELE UE (procent miligrame alcool in miligrame de sange)
Austria: 0.05% (0.01% daca soferul are permis de mai putin de doi ani sau conduce o masina de peste 7.5 tone)
Belgia: 0.05%
Bulgaria: 0.05%
Cehia: zero
Cipru: zero
Danemarca: 0.05% (peste 0.08 = inchisoare, obligatioriu zero daca esti implicat intr-un accident)
Estonia: 0.02%
Franta: 0.05%
Finlanda: 0.05%
Germania: zero pentru incepatori si soferi de autobuze, 0.03 in caz de accident, 0.05% fara accident, permis suspendat pentru un an pentru 0.11%, retestare psihologica pentru 0.16%.
Grecia: 0.05% (0.02% daca soferul are premis de mai putin de doi ani si pentru soferii de autobuze)
Ungaria: zero
Irlanda: 0.08% (in discutii pentru reducerea la 0.05 sau 0.02% pentru elevi si soferi profesionisti)
Italia: 0.05%
Letonia: 0.05% (0.02% pentru soferii cu mai putin de doi ani de experienta)
Lituania: 0.04%
Luxemburg: 0.05% (0.02% pentru soferii profesionisti si pentru cei cu mai putin de doi ani de experienta)
Malta: 0.08%
Olanda: 0.05% (0.02% daca soferul are permis de mai putin de cinci ani)
Polonia: 0.02%
Portugalia: 0.05%
Romania: zero
Slovacia: zero
Slovenia: 0.05% (zero pentru soferii cu mai putin de doi ani de experienta si pentru cei din transportul public)
Spania: 0.05% (0.03% pentru soferii cu mai putin de doi ani de experienta)
Suedia: 0.02% (depasirea inseamna inchisoare pana la sase luni.
UK: 0.08%
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Volvo a dezvăluit un nou tip de centură de siguranță, care va apărea pentru prima dată la viitorul SUV electric EX60. Noua centură de siguranță va ști mărimea ocupanților și se va adapta în caz de impact după mărimea acestora. (05.06)
-
Ford a inițiat o campanie de rechemare amplă pentru cel puțin câteva zeci de mii de mașini vândute în Europa. Conform Sistemului de Alertă Rapidă al Uniunii Europene, mai multe modele ale mărcii, printre care și cele produse la Craiova, au probleme cu conductele de carburant, care pot provoca un incendiu. (29.05)
-
Belgienii de la Euro NCAP au publicat rezultatele celei mai recente sesiuni de teste de impact, la care a participat inclusiv Dacia Bigster. SUV-ul produs la Mioveni a primit un punctaj de 3 stele. (22.05)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Studiul e complet irelevant. Tot nu spune cat de probabil e ca un sofer cu alcool putin in sange sa genereze un accident sau nu (si asta comparativ cu un sofer beat turta si unul "ne-alcoolizat")
De ce nu zic nimic de numarul celor care se suie manga la volan versus celor care se susie dupa o bere la volan? sa vedem cum sta raportul... undeva pe la 1 la 100 sau 1 la 1000?
2. @ alex toti sunteti destepti si super soferi ....
3. Foarte bun cazul ales cu poza respectiva si foarte bun studiu. Vrei sa sofezi ... NU BEA. Vrei sa bei ... NU SOFA ! Simplu, dar multi idioti care se cred rezistenti la bautura si soferi experimentati
Mergand dupa acelasi studiu, si cei care nu au baut deloc alcool pot produce accidente la fel de grave cu cei care au baut.
ORICINE POATE PRODUCE ACCIDENTE GRAVE.
Toata chestia este de probabilitati.
Probabilitatea ca unul beat manga sa faca accident este mai mare decat a unuia care nu a baut, sau a baut o bere...
Acu doi ani am fost la nunta lu fratemiu(cu masina proprie),va dati seama ca nu m-am putut abtine sa nu beau si am baut calumea.Acu poate nu ma credeti dar pana acasa am condus cu maxim 25km/h si am avut si placerea de a ma intalni cu politia pe drum dar slava domnului ca nu mor oprit.Deci conteaza si persoana!