2010 va fi cel mai negru an din istoria industriei auto
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
In timp ce toti marii constructori auto dau asigurari ca apogeul crizei auto s-a sfarsit si ca tot ce a fost mai greu a trecut, analistii de la Standard&Poor's au anuntat ca anul viitor va pune la grea incercare industria de profil. Potrivit acestora, "2010 va consemna cele mai slabe vanzari din istorie pentru industria auto, care momentan se afla intr-o perioada de tranzitie: producatorii isi consolideaza pozitiile existente iar cei doi mari giganti din Detroit si-au declarat falimentul".
Intr-un raport privind evolutia pietei auto, analistii afirma ca ajutoarele oferite de guvernele europene pot stabiliza situatia pentru moment dar in timp efectele nu sunt tocmai pozitive: procesul de rationalizare este incetinit iar supraproductia nu va ajuta deloc repozitionarea brandurilor pe pietele viitoare.
Potrivit estimarilor Standard&Poor's, vanzarile pe piata europeana vor suferi o scadere de 13.5% pe parcursul acestui an, insa vremurile grele pentru principalele state de pe Batranul Continent vor veni abia in 2010.
In tari precum Germania, Franta si Italia piata auto va scadea anul viitor cu 32%, 11.5% si respectiv 9.3%.Singurele state care se vor bucura de o crestere a vanzarilor vor fi Coreea de Sud, Brazilia, Rusia, India si China, multumita ajutoarelor oferite de guverne.
via | Repubblica
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Americanii de la J.D. Power au publicat cel mai recent top al fiabilității mărcilor din industria auto. 2025 U.S. Initial Quality Study plasează Lexus și Nissan pe primele două locuri, în timp ce Audi se află la coada clasamentului. (01.07)
-
BMW M2 CS, noul model de performanță al bavarezilor, se bucură de o cerere peste așteptări. Din acest motiv, marca germană va mări producția noului model pentru a face față cererii „uriașe.” (01.07)
-
Ford Transit împlinește 60 de ani de existență în 2025. De-a lungul celor 6 decenii de producție, Transit s-a dovedit a fi cel mai popular model utilitar al mărcii americane și este în continuare un model de succes. (30.06)
-
Miza pe putere: viitorul motor Toyota cu 4 cilindri poate să depășească 600 CP
-
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz formează o alianță pentru dezvoltarea de sisteme software
-
Lamborghini Fenomeno: cel mai puternic model al mărcii va fi produs în 29 de exemplare
-
Volvo XC60 a devenit cel mai vândut model al mărcii din toate timpurile
-
Mercedes-AMG recunoaște: clienții nu au rezonat cu motorul de 2.0 litri electrificat
Surse oarecum interne spun inclusiv neoficial (deci nu e numai optimism de fatada) ca din toamna-iarna lucrurile se vor schimba in bine. Evident totul depinde si de celelalte ramuri ale economiei mondiale.
So daca investitiile oprite din primavara si care se doresc a fi reluate in toamna se vor duce pe apa sambetei, insemna ca cei din domeniul auto sunt niste bisnitzari de mana'doua.
In al doilea rand, daca lumea a mai cumparat masini in 2009 cu banii ramasi din 2008, apai in 2010 lucrurile se imput de-a dreptul. Anul asta, activitatile comerciale aproape ca au ajuns in impas, comenzi si contracte ioc, deci bani din parti pe o durata de cel putin 2 ani. Si, in conditiile astea, cum ar putea sa-si revina piata in toamna? Cred ca pasaricile alea "interne" de ti-au soptit vestea nu-s decat niste 'bagaboante' ordinare, puse pe amagit lumea.
In rest sper doar sa te inseli si sa vedem ca primavara va veni in...toamna. Spre binele nostru.