Adio, Mercury!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
De ieri e oficial: marca Mercury, care până în acest an a făcut parte din portofoliul Ford, nu mai există. Brandul care produce modele premium pentru grupul american şi-a dat ultima suflare ieri, când pe porţile uzinei din Saint Thomas, canada, a ieşit ultima maşină fabricată sub sigla mărcii: un Mercury Grand Marquis.
Marca americană a fost fondată în 1939 de către Edsel Ford, fiul lui Henry Ford, fondatorul imperiului auto cu acelaşi nume. Dacă marca a fost cunoscută în ultimele decenii pentru modele premium construite pe platformele dezvoltate pentru marca Ford, primele modele ale celor de la Mercury erau versiuni de performanţă ale maşinilor create de marca-mamă. Anul de maxim succes al mărcii Mercury a fost 1978, când aceasta a vândut 580.000 de maşini. În 2010, americanii au cumpărat doar 93.195 de unităţi Mercury.
Dispariţia mărcii este legată de strategia viitoare a celor de la Ford, care au anunţat că se vor axa de acum doar pe dezvoltarea brandurilor Ford şi Lincoln.
Mercury a fost situată, ca segment de piaţă, între cele două mărci rămase în portofoliul Grupului.via | Ford
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Compania Nissan a prezentat o nouă inteligență artificială numită Eporo, care combină o figurină fizică cu un avatar digital sub forma unei păsări. (26.10)
-
Din cauza schimbărilor de strategie în ce privește vehiculele electrice, plus alți factori, Porsche preconizează că va înregistra pierderi de aproximativ un miliard de euro. (25.10)
-
Miko Marczyk, campionul european de raliuri din 2025, a condus noua generație Skoda Superb în versiunea 2.0 TDI pe o distanță de 2.831 kilometri fără să realimenteze. Prin urmare, acesta a realizat un nou record. (23.10)
-
Toyota, cel mai valoros brand auto. Mercedes-Benz și BMW pe podium

-
Record stabilit de Skoda Superb 2.0 TDI: 2.831 de kilometri cu un singur plin

-
Fostul șef Stellantis crede că grupul se va destrăma

-
Noul Ferrari SC40: exemplar unicat inspirat de legendarul F40

-
Noul Omoda 4 a debutat oficial: lansarea pe piață programată în 2026












asa ceva nu poate tine decat in europa
La urma urmei, ecuaţia e simplă şi valabilă pentru toate mărcile de maşini de pe planeta asta: trebuie să vinzi cât să-ţi acoperi costurile şi să produci profit, fie el şi mic. Valabil şi pentru Mercury, şi pentru Dacia, SAAB, Lada, Trabant şi ce mai vreţi voi. Altfel, ori dispari, ori (cazul fericit) te cumpără altcineva.
Pentru cei care speră la renaşteri de mărci din propria cenuşă, un simplu exerciţiu: câte mărci de automobile au dispărut, chiar cu mulţi ani înainte de criză? O grămadă. Câte mărci au fost cumpărate? O grămadă. Câte mărci noi au fost reînfiinţate? Momentan pot spune că două, Bugatti şi Maybach. Ambele, din păcate, pierd bani grei.