Adio, Mercury!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
De ieri e oficial: marca Mercury, care până în acest an a făcut parte din portofoliul Ford, nu mai există. Brandul care produce modele premium pentru grupul american şi-a dat ultima suflare ieri, când pe porţile uzinei din Saint Thomas, canada, a ieşit ultima maşină fabricată sub sigla mărcii: un Mercury Grand Marquis.
Marca americană a fost fondată în 1939 de către Edsel Ford, fiul lui Henry Ford, fondatorul imperiului auto cu acelaşi nume. Dacă marca a fost cunoscută în ultimele decenii pentru modele premium construite pe platformele dezvoltate pentru marca Ford, primele modele ale celor de la Mercury erau versiuni de performanţă ale maşinilor create de marca-mamă. Anul de maxim succes al mărcii Mercury a fost 1978, când aceasta a vândut 580.000 de maşini. În 2010, americanii au cumpărat doar 93.195 de unităţi Mercury.
Dispariţia mărcii este legată de strategia viitoare a celor de la Ford, care au anunţat că se vor axa de acum doar pe dezvoltarea brandurilor Ford şi Lincoln.
Mercury a fost situată, ca segment de piaţă, între cele două mărci rămase în portofoliul Grupului.via | Ford
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Producătorul francez Michelin își închide o fabrică din Polonia, pentru a muta producția în România. (22.04)
-
Potrivit celor mai recente informații, chinezii de la Dongfeng sunt în tratative cu autoritățile italiene pentru a construi mașini cu zero emisii în această țară. (17.04)
-
Potrivit celor mai recente informații, Jaguar Land Rover ar putea utiliza platforma de mașini cu zero emisii a chinezilor de la Chery. Informația nu a fost confirmată de vreun oficial al mărcii asiatice. (16.04)
- Nio ET7 a parcurs 1.070 de km cu un plin de energie. Echipat cu baterii semi-solid state
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua Mazda CX-80. Iată 5 lucruri esențiale!
- Noul Lexus LBX a ajuns în România: disponibil de la 38.200 de euro
- Prețuri Renault Captur facelift în România: start de la 19.450 de euro
- Conservator
asa ceva nu poate tine decat in europa
La urma urmei, ecuaţia e simplă şi valabilă pentru toate mărcile de maşini de pe planeta asta: trebuie să vinzi cât să-ţi acoperi costurile şi să produci profit, fie el şi mic. Valabil şi pentru Mercury, şi pentru Dacia, SAAB, Lada, Trabant şi ce mai vreţi voi. Altfel, ori dispari, ori (cazul fericit) te cumpără altcineva.
Pentru cei care speră la renaşteri de mărci din propria cenuşă, un simplu exerciţiu: câte mărci de automobile au dispărut, chiar cu mulţi ani înainte de criză? O grămadă. Câte mărci au fost cumpărate? O grămadă. Câte mărci noi au fost reînfiinţate? Momentan pot spune că două, Bugatti şi Maybach. Ambele, din păcate, pierd bani grei.