Americanii inaspresc regulile de recall ale NHTSA

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 02.02.2010
Administratia Obama doreste sa inaspreasca regulile dupa care functioneaza NHTSA dupa ce a observat ca Toyota amanase recall-ul privind pedalele de acceleratie in anul 2007.

Dupa recall-ul masiv al celor de la Toyota, care a fost declasat in urma unei anchete a celor de la NHTSA, americanii doresc sa inaspreasca regulile dupa care functioneaza aceasta organizatie. Se pare ca producatorii de automobile care vand vehicule in Statele Unite ale Americii se pot opune unui recall si pot sa reduca un recall la mai putine unitati decat considerau cei de la NHTSA conform legislatiei actuale. Un fost administrator al acestei autoritati americane, Joan Claybrook, a declarat pentru cei de la Detroit News ca recall-ul Toyota a fost amanat declarat initial ca fiind o problema in usurinta de conducere a vehiculului, nu in materie de siguranta si ca a fost evitat. Pe de alta parte, oficialii Toyota neaga ca au amanat vreodata acest recall.

Administratia americana doreste sa schimbe regulile dupa care organismul NHTSA impune organizarea unui recall. Astfel, acestia ar putea primi permisiunea de a interzice vanzarea unui model de autovehicul care ar putea fi supus unui recall in cazul in care producatorul acelui model nu respecta indicatiile NHTSA. Tocmai de aceea, Presedintele Barack Obama doreste sa mareasca numarul de administratori ai acestui organism de la 60 la 68. Congresul american va cerceta daca Toyota si NHTSA au actionat la timp in privinta recall-urilor pentru pedalelele de acceleratie si presurile cu care erau echipate modelele care fac subiectul acestei rechemari in service.

Potrivit celor de la NHTSA, Toyota nu este singurul constructor care refuza sau amana un recall.

In octombrie 1994, cei de la NHTSA au descoperit ca pick-up-urile construite de GM intre 1973 si 1987 prezentau un risc crescut de incendiu din cauza modului in care erau montate rezervoarele de carburant pe marginile vehiculelor. Efectuarea acestui recall i-ar fi costat pe cei de la GM circa un miliard de dolari. La doar doua luni de atunci, americanii de la NHTSA s-au razgandit si au renuntat la ancheta dupa ce GM a donat 51 de milioane de dolari pentru programe de siguranta organizate de acestia. Un alt producator de automobile din Detroit, Ford, a scapat de un recall in 1980 dupa ce a trimis avertizari prin posta la aproximativ 20 de milioane de clienti de autoturisme si vehicule comerciale anuntandu-i ca transmisia automata de la vehiculele pe care le conduc ar putea sa treaca in P in marsarier in mod accidental. Trei ani mai tarziu, cei de la NHTSA au dorit sa ii oblige pe cei de la Ford sa faca un recall in acest sens, dar secretarul Neil Goldschmidt a respins aceasta intentie.

Ford a mai trecut printr-o experienta similara cu cei de la NHTSA in privinta vehiculelor comerciale Windstar produse intre 1995 si 2003. Acestia au acceptat cu greu un recall de 4.5 milioane de unitati care prezentau un risc de incendiu la motor, dupa aproape 17 luni de discutii si negocieri cu cei de la NHTSA.

Producatorii de automobile din Statele Unite ale Americii nu sunt singuri in opozitia cu NHTSA, mai ales daca luam in calcul refuzul celor de la BMW din 2008 de a face un recall pentru Mini Cooper S. Problema in cazul acestui model era legata de vehiculele produse intre 2007 si 2008, care ar fi putut sa arda pasagerii sau proprietarii care se apropiau prea mult de vehicul cand vroiau sa deschida portbagajul si nu purtau pantaloni lungi. Se pare ca NHTSA a considerat ca tips-urile evacuarii finale erau "scoase" in afara prea mult si ca BMW trebuie sa schimbe sistemul de evacuare. Bavarezii s-au aparat spunand ca au modificat deja design-ul viitoarelor modele si ca organizarea unei campanii de service pentru aceste modele a fost suficienta pentru a evita orice fel de probleme pe viitor. Americanii de la NHTSA i-au chemat pe cei de la BMW la proces in decembrie 2008, iar germanii au acceptat sa faca un recall pentru 28.450 de unitati Mini Cooper S, desi au declarat ca hotararea celor de la NHTSA era "lipsita de suport din punct de vedere legal".

Via | Detnews

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru