Astazi se depun ofertele de preluare Opel. Cine preia marca germana?
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Dupa ce Fiat Group, pe de o parte, si Magna-GAZ, pe de alta parte, si-au aratat pana acum disponibilitatea si ofertele pentru a prelua Opel, compania germana parea condamnata sa aleaga intre cele doua parti pentru a-si asigura viitorul. Ei bine, conosortiul belgian RHJ International, cunoscut in Europa pentru serviciile de productie si livrare de piese si subansamble auto, si-a declarat intentia de a intra in joc.
Informatia a fost publicata de catre publicatia Financial Times chiar astazi, ziua in care oficialii GM Europe si cei din guvernul german asteapta ofertele clare pentru preluarea Opel. De altfel, oficialii GM anuntasera astazi de dimineata ca se asteapta la "cel putin trei oferte clare" pentru preluarea marcii germane, fara sa precizeze clar din partea cui pot sa vina acestea.
CINE VREA OPEL?
Fiat este unul dintre pretendentii la preluarea Opel. Compania italiana isi doreste sa combine operatiunile europene GM cu deja anuntata alianta dintre Chrysler si Fiat Group pentru a forma al doilea producator auto mondial, dupa Toyota.
Producatorul de subansamble Magna si-a exprimat interesul pentru preluarea Opel.
Compania canadiano-austriaca s-a aliat in acest scop cu rusii de la GAZ, firma detinuta de magnatul Oleg Deripaska si sustinuta din spate de Vladimir Putin.RHJ International este cea mai noua parte intrata in joc, compania belgiana reprezentand o solutie inedita, de ultim moment pentru Opel si GM.
CAT COSTA OPEL?
Conform Financial Times, GM Europe se asteapta ca fiecare dintre cele trei potentiale parti concurente sa inainteze o oferta de preluare care sa includa o suma de cel putin 650 de milioane de euro. In cazul in care afacerea se va baza pe o licitatie, Fiat ar putea avea probleme in mentinerea unei oferte viabile, unul dintre purtatorii de cuvant ai italienilor anuntand ieri ca Fiat intentioneaza sa creeze o alianta de tipul celei realizate deja cu Chrysler. Altfel spus, Fiat nu vrea sa investeasca bani, urmand sa ofere know-how si tehnologie in schimbul unei parti substantiale din Opel. "Suntem in criza, insa avem inca o valoare ridicata. Acest tip de remarci nu fac decat sa exprime aroganta si lipsa de respect pentru muncitorii de la Opel", a declarat in acest context Klaus Franz, seful sindicatelor Opel.
Termenul-limita pentru oferte este ora 18 a Romaniei.
via | AFP
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Volvo va ține în viață motoarele termice și hibride pentru mai multă vreme decât fusese anunțat inițial. Astfel, Volvo va continua să dezvolte și să vândă astfel de motoare și după 2030. (31.10)
-
De la debutul său din anul 2000, Doblo s-a impus ca un partener de încredere și versatil pentru familii, profesioniști și flote. Acum, vehiculul comercial italian a împlinit 25 de ani. (31.10)
-
Producătorul auto japonez explorează noi idei, inclusiv locuințe și chiar catamarane de lux. (31.10)
-
Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență

-
Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP

-
Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century

-
Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului

-
Honda Prelude revine în Europa după 25 de ani: în România din primăvara lui 2026













Comentarii (0)