Audi a cumpărat Ducati pentru 860 de milioane de euro

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 17.04.2012
Audi a cumpărat marca Ducati contra sumei de 860 de milioane de euro, anunţă Bloomberg. Oficialii celor două mărci nu au confirmat încă finalizarea tratativelor.

Audi a cumpărat marca Ducati, anunţă Bloomberg citând o sursă familiarizată cu tratativele. Ducati este cea de-a doisprezecea marcă din portofoliul Volkswagen Group şi singura care produce motociclete. Consiliul de Conducere al Grupului Volkswagen se va întruni mâine, tranzacţia putând fi printre subiectele discutate de cei care conduc conglomeratul german. Cei de la Volkswagen Group şi-au anunţat de mult intenţia de a cumpăra marca Ducati, Ferdiand Piech declarând în 2008 că doreşte să cumpere producătorul italian.

Oficialii Audi au refuzat să comenteze zvonurile privind achiziţia mărcii Ducati. În schimb, sursa din cadrul mărcii din Ingolstadt s-a referit la Ducati ca fiind "o bijuterie". Cei de la Audi au mai avut o tentativă de achiziţie a mărcii Ducati, în 2005, când marca italiană a fost achiziţionată într-un final de concernul Investindustrial, concern care deţine în prezent 70% din acţiunile Ducati. Săptămâna trecută, cei de la Audi au avansat o ofertă de 850 de milioane de euro pentru marca Ducati, anunţau zvonurile referitoare la această tranzacţie.

Ducati a vândut 42.000 de motociclete în anul 2011 şi are 1.100 salariaţi. Tot în 2011, Ducati a câştigat al 17-lea titlu de Campion Mondial la Constructori în World Superbike.

Cei de la Volkswagen Group sunt de părere că marca italiană se poate extinde pe pieţele din Asia şi America de Nord, spun nemţii de la Automobil-produktion.

Via | Automobil-produktion.de

Comentarii (22)

  • Crysty
    Ducati
    Grupul Volkswagen a achizitionat Ducati.
    Pt ca Audi este marca din grupul VW.
    19 5
  • Opinie
    Va fi interesant sa vedem cum Ducati va ajunge pe profit si va vinde mult mai mult. Tind sa cred ca vom vedea motocicletele in show-room-urile Audi si/sau VW pentru ca altfel costurile vanzarii lor vor fi prea mari. Sper ca n-or sa ajunga si ele sa semene cu masinile. :)
    18 1
  • Eu vad ca fiind benefica aceasta achizitie pentru Ducati. Va putea beneficia de suportul tehnic si logistic urias din partea VAG,

    @Crysty: A fost cumparat de Audi. Astfel de tranzactii sunt posibile, in aceeasi masura in care si Fiat Auto a vandut Maserati in 1997 la Ferrari, iar in 2005 a ajuns la Alfa Romeo, cu toate ca Fiat Auto, Ferrari si Alfa Romeo fac toate parte din Fiat Grup.
    6 0
  • da... cu infuzie de bani, suport tehnic si de marketing de la vw plus un vector de imagine precum valentino rossi (care nu trebuie decat sa castige curse daca nu titlul... dar oare o va face!?) ducati ar putea fi o bijuterie...
    4 1
  • @
    Oficial sunt noul fan Ducati. Mi-am mai adaugat la portofoliu un brand. :)))
    8 18
  • @scorpyon
    Dar ce avea Ducati inainte de nu erai fan? Crezi ca se va schimba ceva acuma? Mereu faceau motociclete grozave, doar managementul era nepotrivit.
    14 4
  • @
    Oficial nu mai sunt fan Ducati.Aproape sigur caractesticile pentru care acest brand a fost apreciat, vor disparea daca isi baga prea mult nemtii coada.Mai ramane sa cumpere VAG si Wallmart sau Ikea, ca tot s-au pus pe facut scaune.
    9 14
  • @ ScorpyonVAG
    Pregateste-te sa fii fan Piaggio ( Piaggio, Vespa, Aprilia, Scarabeo, Moto Guzzi, Gilera si Derbi )
    Presa germana ( Handelsblatt si Manager-Magazin ) a anticipat de cateva luni achizitia Ducati de catre VW Group . Insa tot presa germana bazandu-se pe informatii din interiorul VW Group afirma ca la scurt timp dupa achizitia Ducati, va urma achizitia Piaggio, cel mai mare producator de motociclete din Italia . Potrivit surselor, VW Group negociaza cu fondul Mubadala din Abu Dhabi preluarea pachetului de 35 % pe care Mubadala il detine in cadrul Piaggio . Azi, 17 aprilie 2012 valoarea la bursa a constructorului Piaggio ( http://www.piaggio.com/en/ ) este de 785 milioane euro .
    8 0
  • AndreiRN
    Calitate
    Si acuma vom vedea Ducati de productie cu componente chinezesti.
    Dar asta poate fi un lucru bun ca ar ridica calitatea un pic.
    5 12
  • daca se vor confirma zvonurile si vor prelua si Piaggio cred ca nu va fi prea bine... este un conglomerat de marci care se "se umbresc" una pe cealalta:
    1. Piaggio - produce scutere dar concureaza cu scuterele Aprilia (totusi este o marca de viitor)
    2. Aprilia - produce motociclete care vor concura cu cele Ducati si scutere concurente pt Piaggio (are viitor, dar se vor canibaliza cu precedentele... e greu sa promovezi Ducati ca o marca nobila si Aprilia ca o marca populara dupa modelul VW - Seat - Skoda)
    3. Vespa - produce scutere clasice, este o nisa care are viitor...
    4. Moto Guzzi - intra in concurenta cu celelalte marci si prevad ca VW va inchide marca... si ar fi pacat
    5. Gilera - are potentialul de a concura cu Aprilia dar sub aceeasi umbrela nu-i vad viitorul... vor fi greu de gestionat... sa ne amintim cum in CM de Motociclism se concurau intre ele, Simoncelli castiga la 250 cu Gilera si invingea inclusiv Aprilia... deci castigul uneia va insemna regresul alteia
    6. Derbi - este subsidiarul iberic care va fi greu de marketat si in consecinta va fi vandut regional (pe principiul Mobra sau First Bike in Romania) fie va fi inchisa
    7. Scarabeo din cate stiu eu nu e un brand propriu zis ci un brand de model Aprilia... oarecum fortat pe principiul Abarth - Fiat
    5 1
  • Cosmin
    @ dany
    Pentru a fi profitabil pe termen lung Ducati trebuie sa-si imparta costurile de dezvoltare cu alt producator de motociclete ( sa nu uitam ca Ducati a strans datorii de peste 800 milioane de euro dezvoltand actuala gama de modele ) . Iar cel mai la indemana producator pentru a imparti costurile de productie este Piaggio . Daca nu esti suficient de mare nu poti concura cu greii segmentului moto si anume Honda, Yamaha si Suzuki . In 2010 Ducati si Piaggio au fost foarte aproape sa fuzioneze ( http://www.autoblog.com/2010/03/14/rumormill-ducati-piaggio-merger-in-the-works/ ) iar acest lucru cred ca se va intampla foarte curand in interiorul VW Group . Sa nu uitam ca in materie de grup multi-brand nimeni nu stie mai bine sa managerieze mai multe marci asa cum o face VW Group . Ducati va fi perla coroanei diviziei moto iar celelalte divizii vor fi indreptate cu grija impotriva concurentei asiatice dar si americane ( Moto Guzzi vs Harley-Davidson ) .
    2 0
  • VAG avea nevoie de Ducati
    In primul rand pentru ca dintre marcile premium nemtesti doar BMW are si "motoare". Ramane acum de vazut cat de premium le va face VAG. Recunosc ca la motociclete nu ma pricep cine stie ce, dar din cate stiu de top sunt Honda si Suzuki, BMW e vazut mai prost. Imi cer scuze daca gresesc si rog sa mi se spuna de ce.
    5 8
  • @LauCalin
    Nici mie nu-mi plac motocicletele, dar fiind fan BMW stiu ca e unul dintre cei mai puternici si de succes producatori de motociclete, seriile destinate off-road-ului sunt cele mai ravnite de pe piata.Aproape toate tururile europene, expeditii etc, se fac pe seria GS de la BMW si sunt considerate de mult drept cele mai fiabile cu ale lor motoare boxer.
    In 2010 cea mai buna motocicleta a fost una BMW, a fost prima "sportbike" facuta de BMW cu care le-a luat premiul celor de la japonezi.In 2011 tot un BMW a castigat insa un Tourer.
    Revista Motorcycles a organizat un test la clasa sportbikes intre BMW, Kawasaki, Honda si Aprilia, BMW castigand.
    Un mic fragment:
    "BMW is best known for its hugely popular GS line of on- and off-road motorcycles – a segment that accounts for almost 30% of BMW motorcycle sales worldwide."
    8 0
  • kumite
    Ducati
    Ce misto.Inginerii germanii(?)s-au si apucat de lucru.Va fi o editie speciala.Ducati TDI.Urmatoarea va fi un TSI.Lasand bluma la o parte,cred ca va fi bine pt.Ducati.Nu stiu de ce,dar toate produsele italiene au nevoie de altceva din afara,ca sa fie foarte bune.
    5 2
  • ...
    Audi avea bani sa cumpere Ducati si fara sustinerea grupului. Reamintesc ca doar anul trecut au avut un profit NET de ordinul miliardelor de euro. Nu vad care este problema si de ce s-ar stirbi imaginea Ducati, din contra, care fie vorba intre noi daca era asa de buna nu se ajungea la aceasta situatie. Cred ca Ducati, sub umbrela Audi, va avea aceeasi traiectorie ca si Lamborghini, care dintr-un producator falimentar s-au transpormat intr-unul de mare succes intr-un timp foarte scurt, fara sa-i fie stirbita identitatea de marca.

    P.S.: Este posibil ca brand-urile gen Piaggio sa fie cumparate de VW. Pt Audi doar Ducati au fost interesanti.
    7 1
  • @cosmin
    ai perfecta dreptate... dar vor fi greu de gestionat atatea marci si mi-e teama ca VW va alege sa inchida unele dintre ele... cred ca acum se vede cata nevoie ar fi avut VW de Suzuki
    3 0
  • Cosmin
    @ dany
    In ceea ce priveste Suzuki, nimic nu este jucat deoacamdata . Verdictul in procesul de arbitraj se va da in 2013 si potrivit Bloomberg Suzuki are sanse minime sa-i oblige pe VW sa le vanda inapoi actiunile . Daca aceasta va fi situatia, VW Group isi permite sa astepte si il citez pe Martin Winterkorn : " Daca actuala conducere Suzuki nu vrea sa lucreze cu noi, urmatoarea o va face . " Daca Suzuki va pierde procesul, VW Group are cale libera sa-si mareasca actualul pachet de 19.90 % din actiuni la peste 51 % ( VW Group este deja cel mai mare actionar Suzuki cu 19.90 % din actiuni ) . Daca Suzuki va fi cumparat de VW Group atunci VW Group are mari sanse sa devina si cel mai mare producator de motociclete ( Suzuki este in prezent al treilea producator de motociclete dupa Honda si Yamaha ) .
    3 0
  • @dony
    da... stiam asta... dar vad ca esti foarte informat si ma bucur. de aceea te intreb daca stii si care au fost numarul de unitati produse de fiecare brand... sau poate cunosti site-uri unde sa prezinta statistici auto si moto cu productia la fiecare marca, concern si eventual la fiecare model produs
    0 0
  • era pt @cosmin...
    0 0
  • Cosmin
    @ dany
    Honda a produs in 2011 aprox. 16 milioane de motociclete si scutere fiind de departe cel mai mare producator mondial de motociclete . Yamaha a produs in jur de 8 milioane iar Suzuki 6 milioane . Piaggio este al patrulea producator mondial de motociclete insa este departe din punct de vedere al volumului de vanzari de tripleta japoneza . Cu 40,000 de unitati vandute anual, Ducati este echivalentul Ferrari sau Lamborghini in segmentul moto .
    4 0
  • de unde detii aceste informatii? da-mi te rog nume de site-uri... m-ar interesa si statistica pe marci. de ex. cate horneturi, sau cate cbr 600, 1000 etc.
    0 0
  • sper sa reinvie Clasic 1000..
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru