Benzina din România, în topul celor mai ieftine din Europa

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 21.06.2010
România este situată la un nivel foarte bun al preţului benzinei premium în comparaţie cu ţările din Vest, dar se află la un nivel mai slab în comparaţie cu ţările din Est.

Asociaţia germană ACE Auto Club Europa a realizat un clasament cu cele mai mici preţuri ale sortimentelor premium de benzină din Europa. România s-a clasat pe cea de-a cincea poziţie, iar liderul clasamentului a fost Rusia. Media europeană este de 1.25 euro pe litru, România având un preţ mediu de 1.07 euro pe litru. Ruşii plătesc 0.81 euro pe litru de benzină premium.

Pe locurile doi, trei şi patru ale clasamentului se află Belarus, Cipru şi Bosnia şi Herţegovina. Benzina premium costă, în medie, 0.82 de euro pe litru în Belarus, iar în Cipru aceasta costă 0.90 euro pe litru. Bosnia şi Herţegovina este primul stat din clasament care trece de un euro pe litru, cu 1.04 euro pe litru de benzină premium. Pe locul cinci vine România, cu 1.07 euro pe litru, urmată îndeaproape de Letonia, cu 1.09 euro pe litru. Benzina premium din Serbia trece de "bariera psihologică" de 1.10 euro pe litru.

Cea mai scumpă benzină premium din Europa se află în Turcia. Ţări precum Norvegia, Olanda, Danemarca, Marea Britanie, Grecia, Suedia, Finanda, Portugalia şi Germania se află şi ele în "topul" preţurilor ridicate ale carburantului.

În Turcia trebuie să plătiţi în medie 1.88 euro pe litru, în timp ce în Germania aceasta costă 1.43 euro pe litru iar în Grecia 1.45 euro pe litru. Norvegienii plătesc şi ei destul de mult pentru benzina premium, respectiv 1.71 euro pe litru, în timp ce olandezii plătesc 1.56 euro pe litru. Suedia şi Finlanda au acelaşi preţ mediu al benzinei premium – 1.43 euro pe litru. Franţa are unul dintre cele mai scăzute preţuri ale carburantului premium din Europa de Vest – 1.37 euro pe litru, alături de Portugalia – cu 1.4 euro pe litru.


Ţară Preţ mediu benzină premium
Rusia 0.81
Belarus 0.82
Cipru 0.90
Bosnia-Herţegovina 1.04
România 1.07
Letonia 1.09
Serbia 1.10
Bulgaria 1.12
Lichtenstein 1.12
Malta 1.12
Estonia 1.13
Luxemburg 1.14
Macedonia 1.14
Spania 1.15
Croaţia 1.17
Polonia 1.18
Letonia 1.19
Muntenegru 1.19
 Austria 1.21
Ungaria 1.21
 Elveţia 1.22
Slovenia 1.22
Medie EUROPA 1.25
Slovacia 1.26
 Cehia 1.26
Irlanda 1.34
Italia 1.36
Belgia 1.37
Franţa 1.37
Portugalia 1.40
Germania 1.43
Finlanda 1.43
Suedia 1.43
Grecia 1.45
Marea Britanie 1.48
Danemarca 1.55
Olanda 1.56
Norvegia 1.71
Turcia 1.88

Via | Mediafax | ACE

Comentarii (47)

  • Robert
    insa raportat la venit ?
    Inteleg ca stam la un raport bun comparativ cu alte tari, insa de ce nu se ia in considerare si venitul mediu din Romania ?
    Daca face cineva o comparatie intre costul acestor carburanti si venitul mediu al tarii, atunci ar arata altfel aceste grafice :(

    Oare ne permitem scumpirea carburantilor la nivelul celor din Europa de Vest ?
    54 4
  • Ivanoff
    Se vede in calitate...
    Eu unul si cred ca majoritatea ar da semnificativ mai mult dc si calitatea s-ar ridica la nivelul celei din vest,sau cel putin din Ungaria...
    Ce ma incalzeste pe mine ca e cu 0.18 euro mai ieftina cand dau inzecit dupa ce trag linie si calculez consumul mult superior fata de un carburant curat fara sa mai bun costurile cu reviziile si intretinerea mult mai greoaie si costisitoare datorita nivelului calitativ redus?...
    Aprops,exista vreo "organizatie" sau vreun "oficiu" ce ar putea sa-i verifice pe hotii ce ne dau pacura in loc de motorina/enzina?
    39 2
  • ....
    ..o fi in Germania 1.43 daca alimentezi la statiile de pe autostrada ; in comunele mici gasesti si cu 1.08 -1.10 ( diesel regular , benzina chiar si mai jos )
    23 1
  • Ivanoff
    Apropos...
    Apropos de calitate,dc tot nu suntem stapani sa facem ceva cu acea petitie de a-l aduce pe Brundle in locul lui Miki la TVR1 de ce sa nu ne mobilizam si sa facem o petitie pt a misca ceva vis a vis de mafia ce e in sistemul de peco-uri,mafie ce nu ne permite nimanui sa-i luam la rost pt calitatea deplorabila a carburantilor?
    Ce credeti,nu ar trebui sa facem ceva???
    16 2
  • @Robert
    din pacate carburantii sunt unele din produsele care nu se pot calcula raportat la venitul tarii in care se face desfacerea. pt a avea sens o astfel de raportare ar trebui ca tot procesul de productie sa aiba loc in Romanica. singurele elemente care pot sa scada pretul si o si fac sunt probabil costurile de rafinare care sunt mai mici decat media europeana, de aici si clasamentul oarecum bun.
    benzina, gazul si cam toate produsele derivate unde maj costului este materia prima sunt destul de fixe si fie iti permiti fie nu....
    acum, ce ar treb analizat este evolutia pretului in Romanica relativ cu media europeana pe ultimii 10-15 ani.... cred ca acolo am obs lucruri interesante
    9 0
  • ...
    Dar dintre toate aceste tari cate extrag si prelucreaza petrol pe teritoriul tarii lor??
    12 0
  • @lamborghini
    sigur ca da.....
    350 de euro in romania ...corespunde unui venit de vreo 2000 euro in germania,nu 4000 .
    7 1
  • la fel
    Pe aceeasi ppozitie in clasament ne aflam si la nivelul salariilor, cele mai mici, pe langa Bosnia si Letonia. Nu m-ar deranja sa dau 1,43 pe litru daca as avea si eu salariul unui neamt.
    11 0
  • de prelucrat cam toate rafineaza, iar de exploatat f putine si cu exceptia rusiei, raportul consum de titei/productie proprie este f mare.
    4 0
  • relevant oare ?
    de cand s-a tot "ieftinit" benzina pe la noi, evit pe cat se poate sa merg cu masina, si totusi ma uimeste societatea asta de consum din romania, desi este mult mai scump pt noi decat pt multe alte tari (daca o sa cresaca pretul la 5-6 lei, tot vor inghiti cam acelasi volum de litri), pe ce se bazeaza acest consum nu pricep, dar daca romanii consuma, de ce n-ar mari preturile ?
    12 0
  • marius
    da pe naiba
    Da pe naiba ieftina, la buzunarul romanului vi se pare ieftin 4.58 lei pe litru??? Cand o sa incetati sa mai comparati preturile cu restul europei de vest?10 euro in europa nu dor asa la buzunar ca si in romania.Aici ti se apleaca cand bagi benzina de 100 de lei si abea urca ceasu...Da la pret e printre cele mai ieftine, dar la buzunarul nostru e foarte scumpa.
    10 0
  • @Tudor
    oare accizele si alte taxe nu ar putea scadea pretul la carburanti ? in romania nu m-ar mira sa fie vre-o magarie la mijloc, de ce in alte tari pretul variaza de la o zi la alta si nu neaparat numai pozitiv ?
    11 0
  • Robert
    mda..
    @Tudor
    @mihai

    aici intr-adevar este o discutie.. aceste accize sunt sume constante din pretul carburantului, insa oricand pretul barilului a scazut ( avem exemple mai ales in aceasta perioada de recesiune ), in romania pretul carburantului NU a scazut. S-a mentinut constant, insa la cresteri de pret ale barilului carburantul se scumpeste ...
    Va intreb, este normal acest lucru?
    Ne-am obisnuit ca acesta tara sa fie "deosebita" si sa fim furati pe fata astfel incat deja nici nu ne mai plangem.
    11 0
  • alexandru
    oare asa sa fie?
    hai sa fim seriosi, cat e salariu mediu in germania, si cat e in romania.
    6 1
  • fratilor dar ce bani au iei si ce bani avem noi , ei au salariul mai mare ca al nostru. ganditiva
    6 0
  • ...
    @baboon
    si 2000 EURO, aia este egala cu ~ 80 de milioane de lei vechi !!
    la asa salar as da si 2 EURO / L, si as duce o viata decenta, daca faci 2 plinuri pe luna, si ai da de exemplu 10 milioane numai pe benzina....pai crede ma ca cu 70 milioane ramase, cred ca as avea sa imi platesc cheltuielile, curent, cablu, ..... etc.

    dar la un salar mediu de 1000 lei....5 lei pe benzina este dezastru.
    11 1
  • Merc Driver
    praf in ochi
    In UK, puterea de cumparare este cam de 4 - 4.5 mai mare ca in RO, deci 1.48 Euro / L in UK ar insemna de fapt cam 0.37 - 0.33 Euro / L. sau altfel spus, in RO pretul la benzina raportat la puterea de cumparare este de 3 ori mai mare decat in UK.
    15 0
  • Nu ma mai mira nimic
    Citind comentariile de aici nu ma mai mira deloc in ce stare am ajuns.
    Pretul carburantilor in Romania este sub media europeana PUNCT. Asta vrea sa spuna articolul, nu vrea sa scoata in evidenta puterea de cumparare a romanului.

    Eu chiar nu inteleg ce nu va convine la treaba asta...Dupa logica unora daca noi suntem mai saraci ca altii ar trebui sa avem si preturi tot mai mici. Pai bai desteptilor atunci ar fi lapte si miere in toata lumea asta si ar fi toata lumea fericita si implinita.

    Sau ce ati vrea sa va subventioneze statu' si benzina? De fapt care stat, ca tot banii vostrii sunt? Sunt pe planeta asta si idioti din astia care fac asa ceva, de explu LIBIA: aia au o tara plina de petrol si guvernul isi permite luxul de a subventiona aproape tot, sa creada cetateanu ca are grija de el. Si ce se intampla? Vin vecinii din Tunisia si Algeria si cumpara de la ei benzina si multe altele la pret mult mai mici, chiar si produse pe care ei le exporta in Libia. Si cine pierde la afacerea asta? Tot statul libian, adica cetatenii de rand care sunt in mare parte niste lenesi needucati.


    Si daca ar costa benzina benzina 1 leu/L ca in America voi credeti ca ati fi mai bogati? De unde...v-ati umple toti rezervoarele si ati cheltui aproape la fel, ca doar v-ati permite. Romanu asta stie, daca ar un ban sa-l cheltuie.
    Asa a fost si acum ceva ani, ati vazut ca o duceti ceva mai bine ca va da banca credit mai usor si v-ati aruncat ca nebunii sa va luati LCDuri si BMWuri sa moara vecinii de ciuda. Acum plangeti pe la colturi...

    Mai bine hai sa punem mana sa ne apucam serios de munca ca nu ne scoate nimeni din rahatu asta daca ne plangem si ne balacarim.
    12 14
  • Pai, referitor la fluctuatia barilului aici e problema noastra interna cu mafia carburantilor.... si cum unii si altii se imbogatesc pe spatele nostru.... si nu prea vad ce putem sa facem caci sa nu cumperi nu este o solutie.
    referitor la nivelul de accizare nu stiu media europeana, insa nu am auzit sa se vb ca am fi la vreun pol extrem, deci tot pe acolo suntem... si oricum un 1-2% in plus sau in minus nu se simte decat la firme, omul de rand nu simte.
    NU stiu, sincer nu am priceput niciodata boala asta a romanului cand peste tot preturile scad la noi stau pe loc, iar in rest cresc, cu orice ocazie, un ban azi, un ban maine si tot asa.
    4 0
  • @Blue
    chiar daca s-ar putea produce benzina/motorina sa zicem la un pret f mic. un 0.5-0.7 euro/l, si ar fi vreo companie nebuna sa il vanda asa de ieftin, tot nu ar ajunge la consumatorul final pt ca a veni beietii destepti si ar rade tot si la pompa tot peste un euro ar fi...
    5 0
  • Pai bun
    Sa inteleg ca tu pretinzi ca pretul ar putea fi mult mai mic? Da-mi voie sa cred ca nu. Avem in tara cateva facilitati care scad ne ajuta sa mentinem pretul asta, dar noi nu exportam petrol. Nu ar exista o sustinere pt un pret mai mic cu 15 eurocenti.
    Eu nu inteleg de ce atata revolta pe un lucru care merge chiar binisor la noi, ca s-ar putea si putin mai bine e alta problema, dar in fond la capitolul asta n-avem de ce sa ne plangem.
    As fi inteles daca ar fi sarit cineva care sa acuze ca firmele nu-si mai pot baga benzina la cheltuieli.
    Tu ai explicat foarte bine mai sus ca ne incadram bine in "peisajul european", deci unde e problema? Ca suntem noi mai saracii ca celalti? Asta o stim de zeci de ani, nu-i o noutate.
    3 2
  • dicolo era mai ieftin....sau nu
    In pret 60 % sunt taxe si accize sa acopere gaurile din buget , si acum platim 1 eurocent pentru Bancorex . Toate statele pun accize mari la carburant pentru ca este un lucru indispensabil in actuala societate , mai bine omul plateste decat sa renunte la masina , in plus pretul este controlat de marii producatori in colaborare cu guvernul , fiind o negociere in care ambii castiga, cat de mult depinde de conditii. Ca la noi pretul este la fel de mare ca in U.E este ok , ce nu este ok sunt nivelurile de castig , dar aici este alta problema. Faptul ca noi si extragem nu numai prelucram ( oricum depasim cu 68% la titei si 45 % la gaze ,consum vs. productie si prelucrare , ca idee ) nu este un avantaj pentru ca acuma aceste sectoare sunt private , iar daca erau la stat tot nu se reflecta in pret pentru caar fi mentinut un pret ridicat ca sa aduca bani la buget. Acest lucru ar fi adus un singur beneficiu mai multi bani pentru stat sau pentru cei care ne fura , depinde cum privesti lucrurle.
    8 1
  • @Calin
    Daca am castiga si noi salariile pe care le au ei nici daca ar fi 2 euro litrul nu m-as supara
    4 4
  • gyovanny
    ciocu mic
    scz. ca ma bag in seama, ati uitat sa scadeti din asa zisele salrii de 2000 de euro care sau cam micsorat si afara ,taxele si impozitele care sant mult mai mari decat in romania,asigurarariel,iar pe deasupra in strainate masina este o necesitate nu o fala cum e in romania.aici se lucreaza la 100km distanta de casa sau mai bn. cum credeti ca nemtii fac 200.000km in 2 ani? in romania sa vada vecinu ce masina bengoasa ti-ai cumparat, deam avea 2000 euro pe luna cu aceleasi taxe si impozite nu var ajunge banii , ca va-ti face parc auto in fata blocului, asa ca ciocu kic si joc de glezna
    4 5
  • razvan
    ......
    tatal unui coleg din liceu are o functie importanta la petrom. si l-am intrebat de curiozitate, care este adaosul companiei fata de pretul de la pompa..raspuns: 100%..se modifica pretul astfel incat, in permanenta, adaosul sa fie 100%..in tara asta traim.
    5 6
  • leprele
    leprele aranjeaza preturile dupa maximul de lacomie iar noi facem topuri cu returile lor, unde se constata ca romania sta bine?!!! prostia umana la maximul de manifestare, a nu observa ca traim intr-o pacaleala continua... ;)
    5 4
  • @razvan
    Stai asa, 100% chiar nu mi se pare mult adaos. Gandeste te ca nu e tocmai usor sa produci benzina, si fara acel profit de 100% nu ar mai avea bani pentru reinvestire in alte platforme, sonde cand se termina actualele, plus banii necesari unei cercetari studiu geo e.t.c care sunt FOARTe scumpe.
    Problema mai mare o vad in taxele de 60% ( daca nu chiar mai mult ) despre care vorbea rti. Si peste acele taxe mai vin si suprataxele pentru inmatriculare poluare e.t.c care sunt deja incluse teoretic in benzina.

    Mai intra in discutie si calitatea indoielnica benzinei, odata am pus 95 si deja incepusera sondele sa imi aprinda bordul. Am pus 99+ urmatoarea zi, am mers mai turat si s au curatat depun erile.

    PS: singura benzina buna de 95 est efix-ul de la rompetrol.
    8 1
  • @RTI
    Scuze ca mai iau iar de tine, dar iar arunci cu cifre aiurea. De unde si pana unde ai auzit tu de 60% acciza, ca eu stiu ca e undeva la 3%? In rest in mare sunt de acord.
    0 7
  • @ ZZZ
    ,, ....Nu ni s-a comunicat inca nimic deocam­data, dar cred ca majorarea accizei ar putea insemna cresterea cursului de calcul leu/euro de la nivelul de 3,7 lei/euro stabilit la inceputul anului pana la nivelul actual de circa 4,3 lei/euro. Adica o crestere de circa 15% a accizei. Cum pana acum aceasta reprezinta cam 40% din pretul la pompa.... Andrei Chirilescu, directorul general adjunct al Lukoil Romania. '' - ZF
    6 0
  • titlul corect
    salariile din România, în topul celor mai mici din Europa :)))
    1 4
  • mai mai
    supa de
    alooooo gara eu am luat cu 1,10 euro de la shell din Hungary :) si stai un pic bai ala care a scris articolul, stai un pic ca la noi salarul ii dezastru ii infim cu ce ii in germania. Asa cum spunea cineva mai sus, in germania o femeie de servici cea mai de jos ia pe luna 600 de euro, un secretar la o firma are si 2300 de euro....pa bun sa bage 200 de litri ori 2 euro pe litru ii 400 din 2300 ....200 de litri insemnand 4 plinuri....of of iar ne comparam cu nu stiu ce tari...si pensile eu stiu precis pe cineva din germania fost mecanic care are 680 de euro pe luna...daca face doua plinuri ajunge la 100 de euro ......sa traiti bine....ca basescu cu duster nou si fata prin parlament...cu salar de ti se rupe chilotii......
    2 4
  • bogatul sarac
    saraci printre bogati
    asa cum uni se imbogatesc alti saracesc , adica in romania orice produs trebuie sa treaca prin sapte maini ,energia electrica ,gazele petrolul etc ,cum altfel videanu poate sa-si construiasca vila de 1300 m/pla snagov ,cum altfel mircea basescu poate sa cumpere o fabrica ,cum altfel mimoza lui basescu poate sa-si cumpere apartament de sute de mii de euro,cum altfel sau imbogatit acesti trantori ai romaniei precum tariceanu ,nastase tiriac ioan nicolaie ,casuneanu ,umbrarescu ,vanghelie ,columbeanu si lista ar putea continua dar este prea lunga si nu am timp sa ii enumar pe acesti parveniti . REVOLUTIE SI TATE AVERILE CONFISCATE ,(dar fara Iliescu) HUUUUUUUOOOOOO, CRIMINALILOR ,HOTILOR, NU VA MAI SATURATI.BLUE ori esti prost ori tampit.
    4 4
  • ?
    S-A SCHIMBAT PROFILUL PE POLITIC ? se discuta de pretul carburantului nu de salarii ,asa plangem noi dar daca ii spui la cineva ca ii dai 1000 de euro si trebuie sa traga pentru ei incepe sa se codeasca , program ,conditii, etc ,la noi indiferent de salariu cand te duci la munca pui urmatoarea intrebare : mai ,, pica '' ceva pe langa ?
    6 2
  • Robert998
    Italia
    Eu castig 1600 €/luna dar asigurarea la un motor de 120cp 2000€/an, 2x(schimb ulei,filtre,,,)-400€,alte taxe 260€, si motorina 1.22€/litru (la cei 40000 km pe an x6l/100km =2400 l=aproape 3000 € ) si ca sa nu mai pun taxe gunoi,tv,apartament.......... si chirie-rata

    Ca sa nu mai spun cand se strica masina cati bani iti ia sa o repari,cam 60€/h

    Apropo si aici se scumpeste tot timpul de la 1.06 cat trebuia sa fie motorina la pretul identic al barilului acum e 1.22 iar accizele sunt 50% la motorina si 60% benzina (1.40),dar pe langa normal benzina ar trebui sa fie fara accize 0.70,restul alte taxe idioate si accize
    Si eu am noroc ca am sericiul la 20km(pana la servici) distanta si salariul mare,dar si muncesc 270 h/luna ca paznic,numai noaptea,ce sa mai zic de aia cu 1000 €/luna si care fac peste 60km(1 drum)
    Aceeasi lucru se zice si aici ca aia din Germania iau mai mult,si de ce costa aici asa mult.............................. deci in orice tara si orice salariu omul vrea mai mult dar si statul castiga mai mult
    5 0
  • Robert998
    greseli
    Scuze pentru greseli dar am probleme cu tastatura
    3 1
  • Cateva detalii legate de pretul carburantilor:
    1. Accizele reprezinta in jur de 34% din pretul la pompa al carburantului
    2. Teoretic, pretul carburantului depinde de cotatia internationala a barilului de petrol. Aceasta cotatie este influentata de raportul cererii si ofertei sau de situatia politica. Daca OPEC are chef sa creasca pretul petrolului(si are tot interesul), scade productia.
    3. Practic, traim intr-o tara de ........ "Institutiile statului (de ex. Consiliul Concurentei) nu isi fac datoria". Pretul barilului a variat in ultimii 2 ani de la 140 USD/baril (2008) la 70-80 USD/baril, cat este in prezent. In 2008 pretul mare al carburantului era justificat de pretul barilului, insa acum nu prea este justificat deoarece in iulie 2008 pretul barilului de petrol atingea un pret de peste 140 de dolari, moment in care un litru de benzina costa in Romania 4.2-4.3 lei.
    4. Accizele sunt calculate pentru anul curent la cursul RON/EUR de la data de 1 octombrie a anului precedent.
    5. In topul facut de aceasta asociatie conteaza foarte mult cursul de schimb. De ex, in iulie 2007, cursul minim a fost de 3,13 RON/EUR iar pretul benzinei premium(Rompetrol) era de 3,98 RON/litru. Pretul barilului era la fel ca cel de azi. Asta inseamna ca pretul in euro era de 1,27 EUR/litru.
    4 0
  • Completare
    Apropo, accizul la 1000 de litri de benzina fara plumb este in 2010 de 384 EUR, fata de 335, cat era in 2009. (accizul la tona de benzina este de 452 EUR ). La acciz se mai adauga alte taxe + TVA. Cursul RON/EUR stabilit de Banca Centrală Europeană pentru 1 octombrie 2009 a fost de 4,2688 ( 3,73 in 2008), ceea ce înseamnă că accizele stabilite în euro sunt mai mari cu 14,24% fata de anul trecut. Cum si valoarea accizului a crescut cu 14,6%, rezulta ca valoarea totala a crescut cu aproximativ 31%.

    Accizul a crescut cu 31% (2010 fata de 2009)

    Dolarul s-a apreciat cu 13% ( iunie 2010 fata de iunie 2009)

    Pretul barilului a crescut cu aproape 8% ( 78.7USD iunie 2010 si 71 USD in iunie 2009)

    Deci, cresterea totala ar trebuie sa fie de aproximativ 60% ( 1.31 * 1.13 * 1.08).

    Benzina cea mai scumpa de la OMV (Carrera 100) a fost de 4.6 RON/litru in iunie 2009.
    Benzina cea mai scumpa de la OMV (Carrera 100) este momentan 5.18 RON/litru .

    Cresterea pretului la pompa este de 12%.
    In concluzie, ar trebui sa ne asteptam sa mai creasca benzina.
    3 0
  • @blue
    tot ceea a ce spui tu acolo sunt aberatii in Romania...si unul din motivele pentru care suntem in starea asta jalnica este datorita astora ca tine ... care inghit si baga munca ca sa aiba altii ce sa fure si de unde sa isi bage in cont la greu...tu esti genul care munceste si castiga ceva bani, probabil peste mediu si drept urmare ai impresia ca o duci ok...insa ai putea sa o duci mult mai ok daca te-ai trezi...

    pretul petrolului este relativ fix...de acord...insa el poate fi influentat intr-o masura foarte mare de catre taxele si accizele aplicate de stat...la noi asta e problema...suntem prostiti pe fata ca trebuie sa aliniem pretul cu cei din vest...cand de fapt se acopera gauri create de cei ce fura la greu...ca sa numai spun ca, carburantii de la noi ar trebui sa fie mult mai ieftini in primul rand datorita calitatilor lor....ni se cer bani de super sampanie pe ...zarea
    3 1
  • Razvan
    Uuuuuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
    Ce bine! Trebuie sa vada si guvernantii nostri aceasta statistica si sa faca litrul 10 EUR (numa asa ca sa fim jmecheri si pe placul FNI ) si evident salariile sa le faca 5 EUR pe an daca se poate. Ce sa zic toate posturile de tv, radio si presa au sarit pe acest subiect. Dar domnilor jurnalisti, oare unul macar dintre voi ati sarit pe faptul ca lucram ca niste sclavi pe salarii de mizerie? Toata tara asta e intretinuta de capsunari! Suntem morti fara ei! si una buna pe final "Ce face romanul cand nu mai are bani?" ...... "Mai schimba 100 de EUR"

    Numa bine
    1 1
  • aaaaa
    Asa...mai faceti cateva articole de genu ca sa mai scumpeasca astia benzina ca deh ... e foarte ieftina. De ce naiba nu faceti articole sa criticati pretul benzinei ?
    3 0
  • piticul smecher
    BOICOT
    Daca nu am alimenta o singura zi pe luna atunci ar fi OBLIGATI sa micsoreze pretul, daca vand ieftin castiga mai mult decat daca nu vand DELOC.

    PS: pe 1 iulie nu alimentati deloc de la nici o pompa sa vedeti ca pe 2 iulie scade pretul la benzina.
    NU vreau sa ma gandesc cat scade daca nu alimentam 1 saptamana intreaga.DA MAI DEPARTE.
    3 0
  • bubutza
    @Razvan
    Pt curiozitatea ta si a celorlalti , costul de productie / litru de combustibil este de aprox 1,8-2 ron. Restul sun adaosul producatorului taxe si accize.
    Ma mir ca nu maraie nimeni ca inca platim taxa de drum ( si nu cea de rovignieta ) in pretul benzinei ....
    2 0
  • ha ha ha
    ha ha ha
    lasa ca marai eu acu...asa e la noi, dupa ce ca au bagat o data pretul rovignietei in combustibil, mai trebuie sa o platim o data...si voi cum vreti sa va lucreze omul? pe nasturi? credeti ca de placere vrea tot ce i se cuvine?....decat sa plec la lucru pe un salar care sa nu-mi ajunga sa traiesc, si sa nu-mi iese nimic pe plus, mai bine stau acasa...sau muncesc la negru...de ce sa faca altii pusculita mare pe spinarea mea?...haida pa...
    1 0
  • Mickey
    piticul smecher are o idee buna, numai ca lumea mai trebuie sa mearga si la munca. Hai ca as merge cu mare placere cu bicicleta si sa las masina in parcare dar lucrez la vreo 20km, si probabil ca sunt multi multi altii ca mine, asa ca nu putem face acest lucru. Personal nu ma plang de calitatea benzinei. Eu alimentez de la MOL, sunt din Codlea, Brasov, si sunt foarte multumit, chiar obtin consumul declarat de producator.

    Multi isi imagineaza ca daca dincolo se castiga bine inseamna ca se si traieste bine, dar nu este chiar asa. Tarile din UE au taxe si impozite foarte mari. In Olanda de ex. un salariu de 3000 EUR este cam ca un salariu de vreo 3000 Ron de pe la noi. Avantajul major acolo este ca produsele de baza, alimentare, hainele au cam aceleasi preturi ca la noi, ceea ce inseamna ca oricat de mic ar fi salariul nu moare omul de foame. Dar cand vine vorba de alte produse si servicii situatia se schimba, deoarece sunt foarte scumpe, comparativ cu ce gasim la noi.

    Cel mai avantajos este sa lucrezi dincolo si sa vii sa cheltui aici. Atunci chiar poti zice ca iti ies bani. Nu sunt capsunar, sunt programator la o firma internationala si mai avem proiecte ce implica deplasari prin alte tari. Atunci iese grosul pentru ca noi nu platim taxe si impozite in tarile pe unde umblam, dar luam salarii ca ale lor (diurna calculata la salariul mediu din tara unde avem activitate).
    Toate cele bune
    1 0
  • Pt Blue
    Da, ideea articolului este ca avem cele mai mici preturri, dar cu ce ma incalzeste daca eu cu un salariu fac 4 plinuri, iar in afara fac 20 de plinuri cu un salariu, asa ca chestie, cu toate taxele mari de acolo, cand noi la orice statistica privind nivelul de trai, de sanatate, speranta de viata suntem pe ultimul loc...e normal sa fie astfel de comentarii, chiar e irelevant ca avem cel mai mic pret, si cand se duce romanu la pompa pune de 300 de mii lei vechi, iar salariu e de 10 mil.
    2 0
  • piticul smeker
    @mikey
    Ce sa spun ?DACA tacem si nu facem nimik , o sa fie si mai rau , IA SI TU UN LIBER PE 1 IULIE (stai acasa, relaxeaza-te) si nu uita sa participi la Boicot.

    PS: TREZITI_VA , ASA NU SE MAI POATE !
    2 0
  • propaganda
    este o mare abureala articolul:

    exla diesel:

    pret in franta: 1.08-1.10 - fata de 1.37 cat scrie aici
    http://www.prix-carburants.gouv.fr/index.php?module=dbgestion&action=fsearch

    pret in belgia: 1.2 fata de 1.37
    http://www.carbu.be/official_prices.php?b=c3ViTXA9cG9fY2FyYnU=
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru