BMW: "Motorul cu trei cilindri nu este entry-level"
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
O sursă din cadrul companiei BMW a declarat că noile motoare cu trei cilindri nu sunt destinate versiunilor entry-level ale modelelor sale. Astfel, noua unitate cu trei cilindri şi injecţie directă nu va fi disponibilă pe cel mai ieftin model din gamă, ci va fi un model superior, rafinat, cu emisii extrem de scăzute de CO2. Unitatea va avea trei cilindri de 500 centimetri cubi fiecare, totalizând o capacitate cilindrică de 1.500 centimetri cubi. Pentru a furniza un nivel suficient de putere, unitatea va fi supraalimentată cu ajutorul unui turbocompresor.
Cei de la BMW au specificat că noul Seria 1 a fost creat special pentru a rezista la vibraţiile şi sunetele unice pe care le va produce noul propulsor cu trei cilindri. Astfel, modelul se va comporta la fel cum s-ar fi comportat o versiune cu patru cilindri, dar emisiile de CO2 şi consumul de carburant vor fi reduse, alături de masa pusă pe puntea faţă, iar motorul ar putea fi amplasat mult mai în spate fără niciun fel de artificiu tehnologic.
Viitorul Seria 1 ar putea fi astfel mult mai echilibrat şi ar trebui să ofere o manevrabilitate de excepţie chiar şi în versiunea cu trei cilindri.BMW a experimentat deja unităţi cu trei cilindri în cazul motocicletelor pe care le produce. La fel ca în cazul autoturismelor, reducerea zgomotului şi a vibraţiilor este esenţială, iar şoferul nu trebuie să resimtă nicio senzaţie neplăcută atunci când conduce un asemenea vehicul. Tocmai de aceea, cei de la BMW se vor strădui să ofere maximum de performanţă din motorul respectiv fără a-i afecta fiabilitatea şi emisiile de CO2. Pentru moment, emisiile de CO2 şi performanţele oferite de noul motor supraalimentat de 1.5 litri sunt necunoscute.
BMW a mai avut un motor turbo de 1.5 litri în istoria sa, acesta fiind amplasat pe 2002 Turbo şi era bazat pe M10B15, un motor al cărui bloc a supravieţuit în producţie până în octombrie 1987. Unitatea respectivă a dat naştere celebrului S14 în versiunile B20, B23 şi B25 - care au echipat primul M3 în versiunile pentru Italia( 320 iS), standard şi Evolution.
Mai mult decât atât, unitatea turbo bazată pe M10 a concurat şi în Formula 1 pentru Brabham, furnizând 1.500 CP în confirguraţia de calificare. Această unitatea beneficia de patru cilindri, injecţie multipunct, patru supape pe cilindru şi supraalimentare cu o turbină.Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele BMW in Romania
-
BMW i3 facelift Preţ: 38.199 - 42.780 €
-
BMW i3S Preţ: 41.769 - 46.410 €
-
BMW i8 facelift Preţ: 142.502 €
-
BMW i8 Roadster Preţ: 158.032 €
-
BMW M4 CS Preţ: 124.950 €
-
BMW Seria 1 (3 usi) facelift (2015-2017) Preţ: 23.880 - 48.195 €
-
BMW Seria 1 (5 usi) facelift Preţ: n/a - 49.028 €
-
BMW Seria 2 Active Tourer facelift Preţ: 26.537 - 38.234 €
-
BMW Seria 2 Cabriolet facelift Preţ: 35.522 - 57.775 €
-
BMW Seria 2 Coupe facelift Preţ: 30.643 - 70.042 €
-
BMW Seria 2 Gran Tourer facelift Preţ: 27.846 - 39.781 €
-
BMW Seria 3 facelift Preţ: n/a - 85.750 €
-
BMW Seria 3 Gran Turismo facelift Preţ: 39.865 - 60.065 €
-
BMW Seria 3 Touring facelift Preţ: 33.180 - 58.025 €
-
BMW Seria 4 Cabriolet facelift Preţ: 45.339 - 93.069 €
-
BMW Seria 4 Coupe facelift Preţ: 39.330 - 123.998 €
-
BMW Seria 4 Gran Coupe facelift Preţ: 39.032 - 58.072 €
-
BMW Seria 5 Preţ: n/a - 120.012 €
-
BMW Seria 5 Touring Preţ: 51.825 - 64.498 €
-
BMW Seria 6 GT Preţ: 63.250 - 71.698 €
-
BMW Seria 7 Preţ: 92.404 - 178.976 €
-
BMW Seria 8 Preţ: 102.400 - 127.985 €
-
BMW X1 Preţ: 31.860 - 45.180 €
-
BMW X2 Preţ: 39.270 - 43.649 €
-
BMW X3 Preţ: 42.602 - 67.057 €
-
BMW X4 Preţ: 48.850 - 69.734 €
-
BMW X5 Preţ: 68.842 - 92.582 €
-
BMW X6 Preţ: 72.947 - 124.772 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
Volkswagen a dezvăluit o serie de informații și fotografii noi cu viitoarea generație electrică ID.Polo. Noul model va fi lansat oficial în 2026 și va avea o autonomie de până la 450 de kilometri. (15.12)
-
Ferdinand Alexander Porsche a fondat Porsche Design în 1972 împreună cu fratele său, Hans-Peter. Deși F.A., cum era cunoscut, a murit în 2012, Porsche celebrează ceea ce ar fi fost a 90-a sa aniversare. (12.12)
-
Land Rover Classic, divizia de mașini clasice a mărcii britanice, readuce pe piață vechea generație Defender, la aproape 10 ani de la sfârșitul producție. Exemplarele clasice sunt restaurate și pot fi vopsite în culorile noului Defender OCTA, cea mai puternică versiune a modelului de teren. (11.12)
-
Porsche: „Ritmul de inovare al mărcilor chineze îți taie respirația”

-
Noul Opel Astra facelift: faruri LED adaptive și autonomie mărită pentru versiunea electrică

-
Dacia deschide comenzile pentru noile Sandero și Sandero Stepway facelift: start de la 15.750 euro

-
Noua Kia Seltos: SUV-ul subcompact ajunge acum și în Europa

-
Land Rover readuce pe piață clasicul Defender: culori noi, preluate de la Defender OCTA













Inclin sa cred ca un efect al acestui fenomen de down-sizing este eliminarea incet-incet a pietei auto SH. De ce ? Pentru simplul fapt ca noile motoare - din ce in ce mai mici ca cilindree raportat la puterea oferita - o sa aiba o durata de viata incomparabil mai mica decat cele de acum 10 ani, reducand astfel numarul de potentiali posesori ai masinii de-a lungul intregii ei vieti de functionare.
Peste 40 ani, nu stiu cati pasionati o sa-si mai doreasca/permita sa tine o masina fabricata in 2015-2020. Cu alte cuvinte, termenul de "cult-cars" o sa dispara incet-incet...
pe cat am iubit si iubesc BMW pe atat de mult ii voi ura inj viitoru apropiat.
BMW a ajuns la de la 'regele soselelor'la........ce sa mai zic.......
pacat.........