BMW se bate cu Volkswagen pentru un furnizor de fibră de carbon
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Normele de poluare tot mai stricte şi rivalitatea dintre marii constructori auto au făcut ca materialele uşoare, capabile să reducă considerabil masa automobilelor, să fie la mare căutare. Tocmai de aceea toate numele mari caută să îşi apropie marii furnizori de fibră de carbon, unul din materialele cu o importanţă deosebită în viitor.
În prezent, BMW şi Volkswagen au pornit un duel serios, intenţia ambilor constructori fiind aceea de a prelua controlul asupra companiei SGL, specializată în producţia materialului atât de scump. Experienţa celor de la SGL şi capacitatea de a produce o cantitate mare de fibră de carbon încântă ambii constructori germani.
BMW a semnat iniţial un acord de colaborare cu SGL, însă la scurt timp după aceea Volkswagen a cumpărat un pachet de acţiuni de 9.9 procente. Reacţia bavarezilor nu a întârziat să apară, Susanne Klatten, unul dintre principalii acţionari BMW, majorându-şi participaţia în cadrul SGL de la 22 la 27.3%.
Eforturile BMW nu se opresc încă aici, Klatten plănuind să îşi crească pachetul de acţiuni cu până la 29%.Oficialii din Munchen nu îşi pot permite să piardă teren în faţa VW în condiţiile în care investiţiile lor se concentrează mult asupra fibrei de carbon. Rivalii direcţi din Stuttgart, Daimler, urmează exemplul şi investesc sume uriaşe în cercetarea şi aplicarea la scară largă a materialului uşor. Mercedes şi-a unit însă forţele cu japonezii de la Torray Industries, lideri mondiali în producţia fibrei de carbon.
via | autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
În urmă cu 100 de ani, mai exact în data de 12 septembrie 1925, se întâmpla fuziunea dintre Skoda și Laurin & Klement. În prezent, această denumire este rezervată pentru cel mai înalt nivel de echipare din gama mărcii din Cehia. (15.09)
-
Tesla a anunțat că va mări capacitatea de producție a uzinei sale din Germania pentru ultimele două trimestre din acest an. Extinderea capacității uzinei de la Berlin se datorează vânzărilor peste așteptări, potrivit directorului uzinei. (15.09)
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, Volkswagen ar fi luat decizia de a amâna lansarea viitorului Golf electric. Decizia a fost luată ca urmare a temerilor legate de costurile necesare pentru a readapta fabrica de la Wolfsburg pentru producția noului model. (15.09)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renașterea unei legende: noul Ferrari 849 Testarossa
Atata tam-tam pt 3 eleroane de Polo WRC peste nu stiu cati ani?...
LOL!!!