BMW se bate cu Volkswagen pentru un furnizor de fibră de carbon
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Normele de poluare tot mai stricte şi rivalitatea dintre marii constructori auto au făcut ca materialele uşoare, capabile să reducă considerabil masa automobilelor, să fie la mare căutare. Tocmai de aceea toate numele mari caută să îşi apropie marii furnizori de fibră de carbon, unul din materialele cu o importanţă deosebită în viitor.
În prezent, BMW şi Volkswagen au pornit un duel serios, intenţia ambilor constructori fiind aceea de a prelua controlul asupra companiei SGL, specializată în producţia materialului atât de scump. Experienţa celor de la SGL şi capacitatea de a produce o cantitate mare de fibră de carbon încântă ambii constructori germani.
BMW a semnat iniţial un acord de colaborare cu SGL, însă la scurt timp după aceea Volkswagen a cumpărat un pachet de acţiuni de 9.9 procente. Reacţia bavarezilor nu a întârziat să apară, Susanne Klatten, unul dintre principalii acţionari BMW, majorându-şi participaţia în cadrul SGL de la 22 la 27.3%.
Eforturile BMW nu se opresc încă aici, Klatten plănuind să îşi crească pachetul de acţiuni cu până la 29%.Oficialii din Munchen nu îşi pot permite să piardă teren în faţa VW în condiţiile în care investiţiile lor se concentrează mult asupra fibrei de carbon. Rivalii direcţi din Stuttgart, Daimler, urmează exemplul şi investesc sume uriaşe în cercetarea şi aplicarea la scară largă a materialului uşor. Mercedes şi-a unit însă forţele cu japonezii de la Torray Industries, lideri mondiali în producţia fibrei de carbon.
via | autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Geely a adus pe piața din România un nou model care este competitor direct cu Dacia Bigster. Acesta se numește Cityray și este poziționat între fratele mai mic Coolray și Starray. Prețul de pornire este de 27.490 de euro cu TVA. (04.09)
-
Aumovio, sectorul automotive al celor de la Continental a devenit o companie independentă. În cadrul unui eveniment care s-a desfășurat marți în același timp în 3 orașe (Sibiu, Iași și Timișoara), Aumovio a oficializat desprinderea de Continental. (04.09)
-
Toyota a anunțat oficial că va construi un viitor model electric în Europa. Viitorul model electric va fi produs în Cehia, la uzina Toyota de la Kolin. (03.09)
-
Noua Kia Stonic: design nou și motorizare mild-hybrid
-
Noul BYD Seal 6 DM-i: model hibrid cu autonomie electrică de 105 kilometri și preț de 36.500 euro
-
Tesla prezintă noul Model Y Performance: 460 CP și autonomie de 580 km
-
Mercedes-Benz va înceta producția modelelor EQE și EQE SUV în 2026
-
Mercedes-Benz își vinde participația la Nissan pentru 325 de milioane de dolari
Atata tam-tam pt 3 eleroane de Polo WRC peste nu stiu cati ani?...
LOL!!!