BMW se bate cu Volkswagen pentru un furnizor de fibră de carbon
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Normele de poluare tot mai stricte şi rivalitatea dintre marii constructori auto au făcut ca materialele uşoare, capabile să reducă considerabil masa automobilelor, să fie la mare căutare. Tocmai de aceea toate numele mari caută să îşi apropie marii furnizori de fibră de carbon, unul din materialele cu o importanţă deosebită în viitor.
În prezent, BMW şi Volkswagen au pornit un duel serios, intenţia ambilor constructori fiind aceea de a prelua controlul asupra companiei SGL, specializată în producţia materialului atât de scump. Experienţa celor de la SGL şi capacitatea de a produce o cantitate mare de fibră de carbon încântă ambii constructori germani.
BMW a semnat iniţial un acord de colaborare cu SGL, însă la scurt timp după aceea Volkswagen a cumpărat un pachet de acţiuni de 9.9 procente. Reacţia bavarezilor nu a întârziat să apară, Susanne Klatten, unul dintre principalii acţionari BMW, majorându-şi participaţia în cadrul SGL de la 22 la 27.3%.
Eforturile BMW nu se opresc încă aici, Klatten plănuind să îşi crească pachetul de acţiuni cu până la 29%.Oficialii din Munchen nu îşi pot permite să piardă teren în faţa VW în condiţiile în care investiţiile lor se concentrează mult asupra fibrei de carbon. Rivalii direcţi din Stuttgart, Daimler, urmează exemplul şi investesc sume uriaşe în cercetarea şi aplicarea la scară largă a materialului uşor. Mercedes şi-a unit însă forţele cu japonezii de la Torray Industries, lideri mondiali în producţia fibrei de carbon.
via | autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Stellantis ia în considerare vânzarea brandului său de lux Maserati, care se confruntă cu dificultăți. Această decizie face parte dintr-un efort mai amplu al companiei de a reorganiza portofoliul său extins de 14 mărci. (23.06)
-
Audi se gândește serios la ideea de a construi o uzină în Statele Unite pentru a contracara taxele președintelui american Donald Trump. (23.06)
-
Toyota ar putea lansa modelul de performanță GR Corolla în Europa în 2026. Hot hatch-ul japonez a fost lansat în 2022 și de atunci este oferit doar în Japonia, Australia și în America de Nord. (21.06)
-
Audi schimbă macazul: renunță la planul de a elimina motoarele termice după 2033
-
Noul Audi Q3 este aici: selector de viteză mutat pe volan și motorizări electrificate
-
Mercedes-Benz, pe urmele Audi: păstrează motoarele termice după 2030
-
FOTOSPION: Primele imagini cu noua generație BMW X7
-
Suzuki Jimny primește o nouă ediție specială de adio pentru piața din Franța
Atata tam-tam pt 3 eleroane de Polo WRC peste nu stiu cati ani?...
LOL!!!