Salonul Auto de la Frankfurt 2015

BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii

Publicat Joi, 07.05.2015
de Sebastian Toma
Comenteaza 6
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 1
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 2
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 3
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 4
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 5
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 6
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 7
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 8
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 9
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 10
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 11
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 12
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 13
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 14
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 15
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 16
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 17
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 18
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 19
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 20
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 21
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 22
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 23
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 24
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 25
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 26
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 27
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 28
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 29
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 30
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 31
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 32
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 33
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 34
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 35
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 36
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 37
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 38
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 39
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 40
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 41
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 42
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 43
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 44
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 45
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 46
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 47
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 48
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 49
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 50
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 51
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 52
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 53
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 54
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 55
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 56
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 57
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 58
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 59
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 60
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 61
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 62
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 63
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 64
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 65
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 66
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 67
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 68
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 69
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 70
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 71
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 72
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 73
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 74
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 75
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 76
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 77
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 78
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 79
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 80
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 81
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 82
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 83
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 84
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 85
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 86
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 87
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 88
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 89
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 90
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 91
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 92
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 93
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 94
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 95
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 96
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 97
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 98
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 99
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 100
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 101
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 102
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 103
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 104
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 105
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 106
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 107
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 108
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 109
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 110
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 111
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 112
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 113
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 114
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 115
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 116
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 117
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 118
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 119
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 120
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 121
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 122
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 123
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 124
BMW Seria 3 primeşte un facelift la 40 de ani de la debutul primei generaţii - Poza 125
A şasea generaţie a lui BMW Seria 3 a primit un facelift la trei ani de la apariţia pe piaţă. Pe lângă modificările stilistice, interiorul este schimbat, iar gama de motorizări este îmbunătăţită.

BMW Seria 3, modelul premium de clasă medie al mărcii germane, a primit o restilizare la trei ani de la debutul celei de-a şasea generaţii. Cu toate că restilizarea nu marchează o schimbare majoră de design, cum rareori se face în industria auto, modificările sunt importante pentru modelul care realizează un sfert din vânzările BMW la nivel mondial. Un BMW din patru vândute la nivel global în fiecare an este un Seria 3 Sedan sau Touring, ceea ce înseamnă un volum impresionant al acestei platforme în raport cu vânzările producătorului din Munchen.

Schimbările aduse de facelift s-au aplicat în egală măsură atât pentru varianta Sedan a lui Seria 3, cât şi pentru varianta Touring a modelului. Ne aşteptăm ca Seria 4, în derivatele Coupe, Cabriolet şi Gran Coupe, să primească în viitorul apropiat propriul său facelift, care să-i aducă noutăţile tehnologice ale fratelui său de platformă şi motorizările noi în compania unor schimbări stilistice adaptate caroseriilor din oferta sa.

Design

Schimbările estetice aduse de restilizare în gama Seria 3 sunt uşor de observat, chiar şi pentru ochiul neatrenat. Blocurile optice frontale au alungite înspre grila centrală au acum o grafică interiaoră nouă, iar partea inferioară a barei de protecţie este schimbată semnificativ. Evident, modificarea menţionată nu este singura aplicată lui Seria 3, fiind modificată bara de protecţie faţă, bara de protecţie spate şi pragurile laterale. Farurile au noi lumini de zi cu LED cu un design diferit, în completarea noii optici a blocurilor frontale de iluminare. Opţional, vor putea fi comandate faruri Full-LED pentru BMW Seria 3. Tot la nivel stilistic, bara de protecţie spate integrează un ornament dedicat la nivelul părţii inferioare, care este diferit în funcţie de linia de echipare a modelului.

Luminile de zi cu LED-uri sunt integrate în partea inferioară a fiecărui semicerc din cele două prezente în interiorul farurilor, marcând o distanţare de "angel eyes", cu toate că semnătura luminoasă a farurilor aminteşte în continuare de acel concept. Mai mult decât atât, o baghetă de LED-uri leagă grila frontală de cele două semicercuri din interiorul farurilor. Semnătura luminoasă a stopurilor, una dintre cele mai schimbate lucruri la Seria 3 de la o generaţie la alta, a fost şi ea modificată, rezultatul fiind unul aspectuos.

Interior

Habitaclul lui BMW Seria 3 s-a schimbat şi el odată cu restilizarea, beneficiind de materiale noi şi ornamente cromate suplimentare. Consola centrală are suporturi de pahar care pot fi acoperite prin glisarea unui suport dedicat şi se bucură de o formă regândită. BMW a mărit posibilităţile de personalizare la nivelul interiorului lui Seria 3, fiind oferită o gamă generoasă de ornamente, tapiţerii şi dotări pentru modelul premium de clasă medie. Fantele de aerisire, ceasurile de bord şi panoul central de comenzi sunt echipate cu diferite accente cromate. Planşa de bord şi-a păstrat orientarea înspre şofer, element introdus încă de la prima generaţie a lui Seria 3 în specificul modelului.


Planşa de bord are şi ea forme noi, iar ecranul afişajului multimedia este încadrat diferit faţă de cum era la varianta ante-facelift.

Feţele de uşi, comenzile sistemului de climatizare şi multimedia, instrumentarul de bord şi scaunele prezintă forme noi sau modificate faţă de cele ale variante anterioare. Desigur, anumite elemente au fost păstrate în aceeaşi formulă ca la predecesorul său şi comune cu alte modele din gama BMW, cum este cazul volanului, al butoanelor şi al diferitelor comenzi prezente în habitaclu.

Tehnologie

Urmareste Automarket
Din punct de vedere tehnologic, noul BMW Seria 3 facelift se bucură de un sistem de navigaţie nou, care suportă tehnologia LTE (4G), este oferit alături de sistem Head-Up Display full color şi se bucură de un sistem opţional de parcare paralelă automată. Noul sistem de navigaţie Professional a fost optimizat pentru a porni şi a reacţiona mai repede şi se bucură de grafică 3D pentru mediile urbane. Traseul asigurat de sistem este adaptiv în timp real, descoperind noi variante de drum în funcţie de deviaţiile de la traseul sugerat iniţial operate de şofer. În primii trei ani de posesie ai vehiculului, sistemul îşi actualizează hărţile gratuit şi regiunile individuale de hărţi sunt descărcate wireless prin sistemul ConnectedDrive Services.

BMW Seria 3 este primul model din clasa medie care se bucură de internet LTE la viteze 4G din segment, disponibil cu sistemul de navigaţie Professional în compania opţiunii pentru conectivitate extinsă pentru smartphone. Chiar şi fără un smartphone, maşina se bucură de conectivitate extinsă prin intermediul unei cartele SIM integrate, fiind oferite servicii de tip Concierge în timp ce şoferul se află la volan şi le solicită folosind sistemul iDrive, la rândul lui îmbunătăţit pentru facelift-ul lui Seria 3.

Implementarea unui sistem Head-Up Display în gama Seria 3 permite afişarea informaţiilor relevante pentru şofer pe parbriz, fără a necesita mutarea privirii şoferului de la drum pentru a afla în ce direcţie trebuie să vireze la următoarea intersecţie, cu ce viteză rulează şi care sunt limitele de viteză de pe segmentul de drum pe care circulă. Tot pe afişajul HUD sunt prezentate şi informaţii legate de utilizarea smartphone-ului conectat la vehicul şi de utilizarea sistemului multimedia. Lista de echipamente tehnologice de siguranţă s-a îmbunătăţit printr-un pachet numit Driving Assistant, care include sistem de avertizare automată la coliziunea frontală iminentă şi cu funcţie de frânare automată în regim urban, avertizare la impactul cu pietonii şi sistem de frânare automată în această situaţie, sistem de monitorizare a nivelului de atenţie al şoferului, sistem de monitorizare a benzii de rulare şi altele.

Parcarea automată este o nouă dotare opţională introdusă în gama Seria 3, fiind suportată atât parcarea paralelă, cât şi parcarea transversală. La viteze de sub 35 km/h, sistemul monitorizează împrejurimile vehiculului pentru a descoperi potenţiale spaţii de parcare goale şi pentru a fi pregătit să acţioneze dacă şoferul activează funcţia.

Singurul lucru pe care trebuie să îl facă şoferul după ce activează funcţia de parcare automată şi confirmă locul dorit este să controleze frâna şi acceleraţia şi să comute, la cererea sistemului, între marşarier şi mers înainte.

Motorizări

Esential 7 motoare diesel sunt disponibile în oferta BMW Seria 3 facelift.
Facelift-ul în gama Seria 3 aduce un nou vârf de gamă pentru acest model: 340i. Acesta înlocuieşte modelul 335i ca posesorul motorizării de top cu şase cilindri în linie şi se bucură şi de câteva dotări specifice suplimentare, cum ar fi eşapamentul dublu cu diametrul de 80 de milimetri, în timp ce fraţii de gamă au eşapamente de 70 sau de 75 milimetri diametru, în funcţie de varianta de motorizare. Apropo de variante de motorizări, BMW oferă în premieră motoare cu trei cilindri în linie în oferta Seria 3, precum şi o variantă a modelului care emite doar 99 de grame CO2/kilometru în regim mixt, 320d EfficientDynamics Edition în varianta Sedan. În ceea ce priveşte oferta de motoare, pe lângă varianta M, BMW Seria 3 este oferit alături de patru propulsoare pe benzină şi şapte diesel-uri, care dezvoltă între 116 şi 326 CP.

Variantele cu transmisie manuală cu şase trepte au o funcţie care ridică automat turaţia motorului la nivelul optim pentru a evita smucirile la schimbările inferioare de treaptă, în timp ce transmisiile Steptronic cu opt trepte sunt capabile să realizeze schimbări succesive de trepte inferioare într-un timp mai scurt pentru a asigura un nivel superior de rafinament.

BMW a mărit gama Seria 3 şi printr-o variantă hibridă plug-in, numită BMW 330e, programată pentru lansare în 2016. Aceasta anunţă un consum mixt de 2.1 litri şi emisii CO2 de numai 49 de grame pe kilometru. Sistemul de propulsie al acestei variante include o unitate 2.0 benzină turbo de 184 CP, căruia îi este asociat un motor electric de 109 CP. În total, sistemul hibrid asigură o putere maximă combinată de 252 CP şi un cuplu maxim de 420 Nm, suficienţi pentru un timp 0-100 km/g de 6.3 secunde şi o viteză maximă de 225 km/h. În modul 100% electric şi cu acumulatorul încărcat complet, BMW 330e poate să parcurgă până la 35 de kilometri fără să necesite intervenţia motorului cu ardere internă, cât timp nu sunt depăşite vitezele specifice zonelor urbane şi acceleraţia nu este apăsată puternic.

Via BMW


Comentarii (6)

  • Nu vă supărați, dar blocurile optice față erau alungite spre grilă încă de la lansarea din 2012.

    De fapt, a fost primul model BMW pe care a fost implementat acest artificiu de design.
    30 4
  • Si cutia manuala vad ca devine 'automata' :)))
    Oricum sunt slabe cutiile manuale la BMW
    7 29
  • petrush
    @AM
    cum explicati ca bmw nu foloseste motorul 1,6 D insa il vinde la toyota pentru avensis?
    14 9
  • Diferentele sunt mici, dar cel putin au inlocuit pe 320i/320d teava de evacuare de Matiz.
    8 5
  • Nu am nimic cu BMW. Chiar imi plac mult masinile lor. Dar sa mor io de inteleg ce fel de facelift ii asta daca n-au facut decat schimbari minuscule la faruri si alte chestii la fel de nesemnificative. Inteleg ca masina ii faina si nu prea ai ce schimba la ea, dar totusi...mai mult efort din partea BMW nu ar strica.
    12 7
  • Schimbările cele mai importante nu sunt la nivel de design, ci de motorizări, cutia de viteze suspensii şi tren de rulare, totul a fost revizuit. Cel mai bine, partea de "nou" se va simţi la condus.

    Şi o să citiţi un test şi în AM, promit. Sau, oricum, noi le vom oferi şansa unor teste cu Seria 3 Sedan şi Seria 3 Touring, la momentul potrivit.
    18 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru