Cinci stele EuroNCAP pentru Koleos, i30, ML si Delta
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ultima sesiune EuroNCAP, ale carei rezultate au fost publicate astazi de catre organizatia independenta europeana care se ocupa cu siguranta masinilor, arata ca patru dintre cele mai apreciate modele in segmentul lor reusesc sa se achite bine de sarcinile de siguranta.
Este vorba de Hyundai i30, Lancia Delta, Renault Koleos si Mercedes ML, cele patru modele strangand la final cinci stele din cinci la capitolul protectia adultilor. In ceea ce priveste protectia copiilor, cel mai bine s-au descurcat i30 si Koleos, care au reusit sa adune patru stele din cinci. Oarecum surprinzator, Mercedes ML si Lancia Delta au strans la acest capitol doar trei stele. Marea problema a tuturor celor patru modele testate in aceasta sesiune de EuroNCAP a fost insa protectia pietonilor. Astfel, din cele patru stele posibile, Mercedes ML a reusit sa adune doar una, celelalte trei modele ajungand, cu greu, la doua stele.
De altfel, rezultatele slabe inregistrate in general la acest capitol de EuroNCAP au facut ca organizatia independenta europeana sa hotarasca schimbarea modului de punctare. Astfel, chiar daca se zvonea ca EuroNCAP va introduce in punctare sase stele, sefii organizatiei au stabilit ca rezultatul final sa ramana la maximum cinci stele, dar sa isi schimbe, din 2009, ponderile pe care diferite tipuri de protectie le au in stabilirea calculului stelelor. Prima diferenta e reprezentata de faptul ca protectia pietonilor va avea o importanta mai mare la calcul. De asemenea, in calculul final vor fi luate si potentialele implicatii ale sistemelor de siguranta activa, cum este cea a ESP-ului, de exemplu. Mai mult, daca un model va aspira la cinci stele, acesta va trebui sa dea dovada faptului ca tetierele sale permit ocupantilor sa scape fara accidente la nivelul coloanei vertebrale si in special al gatului.
Prima schimbare vizibila ar urma sa fie faptul ca modelele nu vor mai ajunge atat de usor la cinci stele. de altfel, nu mai putin de 97% dintre modelele testate de EuroNCAP in ultimul an au inregistrat patru sau cinci stele la siguranta.
"Sunt extrem de fericit ca din ce in ce mai multi constructori reusesc sa adune cinci stele la crash-test, insa este imperativ ca EuroNCAP sa continue sa urce stacheta la care aspira producatorii auto. Noul sistem de notare va face exact asta. Nu am niciun dubiu ca producatorii auto se vor alinia la noua provocare, la fel cum au facut cand am inceput munca EuroNCAP. Dezvoltarea unor noi tehnologii inseamna performante ridicate in ceea ce priveste siguranta si o potentiala reducere a accidentelor mortale pe sosele", sustine Michael van Ratingen, secretarul general EuroNCAP.
via | EuroNCAP
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Tesla a fost nevoită să inițieze o nouă campanie de rechemare pentru camioneta sa electrică Cybertruck. Noua campanie a fost inițiată după ce mai mulți posesori ai modelului au raportat probleme cu pedala de accelerație, care poate rămâne blocată în mers. (23.04)
-
Uniunea Europeană va introduce oficial noi reguli de securitate cibernetică, un lucru care va afecta și industria auto. Noile reguli vor intra în vigoare din luna iulie, iar conform acestora, mașinile vor trebui să fie protejate de amenințări cibernetice. (18.04)
-
Euro NCAP, organismul pan-european de siguranță rutieră, a publicat cele mai noi rezultate după ultimele teste de siguranță. Astfel, noile Toyota C-HR, Nio EL6 au obținut maximum de 5 stele, în timp ce noua Honda CR-V a obținut 4 stele cu pachetul de siguranță standard și 5 stele cu pachetul de siguranță suplimentar. (10.04)
- Prețuri Renault Captur facelift în România: start de la 19.450 de euro
- Imagini noi cu viitoarele Cupra Leon și Formentor facelift
- Noul Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, cel mai rapid AMG din istorie
- Marea transformare
- Acesta este noul Opel Grandland: versiunea electrică oferă până la 700 de km autonomie
64 la ora contra unui bloc de beton este echivalentul unei coliziuni intre 2 vehicule la viteza mult mai mare.
D-aia suntem asa cum suntem ca toti imbecilii isi dau ca parerea.
Nu te da rotund, daca stiai despre ce e vorba o lasai asa.
Se trage prea tare pe securitate ca sa nu evolueze si testele astea. Ar fi bine daca pana in 2009 s-ar concepe alte teste de impact sau cel putin alte modalitati de punctare.
Concluzie: SA FIE LOGANUL MAI BUN CA PEUGEOT-UL LA SIGURANTA??? SA FIE OARE POLO SAU DACIA 1310 CELE MAI SIGURE MASINI??? ma indoiesc. de aceea consider ca este o chestie absolut relativa si u dau 2 lei pe testele astea. ba mai mult, cred ca pierd timpul citind aceste materiale. cam atat