Designerul lui Audi Sport Quattro îşi cataloghează creaţia ca fiind "urâtă"
- Printeaza
- Comenteaza
- 
			Trimite pe: 
			  
Cu ocazia aniversării a 30 de ani de la celebrul Audi Sport Quattro, Peter Birtwhistle, actualul designer şef al Mazda Europe şi creatorul legendei, a declarat că modelul pe care l-a desenat în 1984 este urât. Designerul a explicat faptul că a pornit de la un Audi 80 şi că a fost extrem de greu să implementeze aspectul "quattro" al modelului pe caroseria respectivă. Doar 200 de exemplare speciale au fost construite în vederea omologării, iar acestea sunt preţuite de colecţionarii mărcii din Ingolstadt.
Modelul Audi Sport Quattro utiliza o platformă de Audi 80 scurtată cu 290 de milimetri şi o caroserie adaptată a aceluiaşi model. Rezultatul avea bosajele aripilor umflate, numeroase fante de aerisire, un spoiler spate de dimensiuni mari şi celebrul motor turbo cu bloc din aluminiu, care avea o cilindree de 2.1 litri şi cinci cilindri în linie. Succesorul modern nu a intrat încă în producţie, dar conceptul care îl prefigurează pe acesta are un motor cu cinci cilindri în linie care furnizează peste 340 CP.
Motivul din spatele afirmaţiei sale ar putea fi strâns legat de faptul că a adaptat un model de stradă să arate la fel ca un model de raliu în vederea omologării celui din urmă. Tăierea a 29 de centimetri din lungimea unui model, indiferent de modificare, nu avea cum să nu provoace probleme legate de proporţii, dar designerul a reuşit să obţină o formă interesantă, sau cel puţin aşa au considerat cei 200 de clienţi din vremea aceea. Chiar şi astăzi, modelul are un aspect dur şi musculos, dar formele se regăsesc în multe din modelele lansate în anii 1980.
Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Audi in Romania
- 
				                
				                Audi A1 Sportback facelift Preţ: 18.392 - 31.532 €
- 
				                
				                Audi A3 e-tron facelift Preţ: 38.249 - 40.598 €
- 
				                
				                Audi A3 facelift Preţ: 25.830 - 44.893 €
- 
				                
				                Audi A3 Sedan facelift Preţ: 24.610 - 56.930 €
- 
				                
				                Audi A3 Sportback facelift Preţ: 23.599 - 46.318 €
- 
				                
				                Audi A4 (2015-prezent) Preţ: n/a - 62.005 €
- 
				                
				                Audi A4 Allroad Preţ: 44.833 - 56.436 €
- 
				                
				                Audi A4 Avant (2015-prezent) Preţ: 33.897 - 85.004 €
- 
				                
				                Audi A5 Cabriolet Preţ: 48.196 - 70.873 €
- 
				                
				                Audi A5 Coupe Preţ: 37.684 - 67.373 €
- 
				                
				                Audi A5 Sportback Preţ: 36.916 - 64.465 €
- 
				                
				                Audi A6 Preţ: n/a - 63.204 €
- 
				                
				                Audi A6 allroad quattro facelift Preţ: 65.029 - 69.193 €
- 
				                
				                Audi A6 Avant Preţ: 56.005 - 66.005 €
- 
				                
				                Audi A7 Sportback Preţ: 70.741 - 73.080 €
- 
				                
				                Audi A8 Preţ: 92.588 - 98.587 €
- 
				                
				                Audi Q2 Preţ: 23.532 - 35.879 €
- 
				                
				                Audi Q5 Preţ: 45.664 - 65.454 €
- 
				                
				                Audi Q7 Preţ: n/a - 94.236 €
- 
				                
				                Audi Q7 e-tron Preţ: 85.829 €
- 
				                
				                Audi Q8 Preţ: 76.541 €
- 
				                
				                Audi TT Coupe Preţ: 37.887 - 56.727 €
- 
				                
				                Audi TT Roadster Preţ: 41.108 - 59.948 €
Ultimele stiri din General
- 
                        
                        Carlos Tavares, fostul șef Stellantis, este de părere că grupul producător de mașini se va destrăma. În noua sa carte, publicată joi, Tavares crede că Stellantis s-ar putea destrăma în 2 grupuri. (24.10)
- 
                        
                        O mișcare ecologistă propune organizarea unui referendum pentru restricționarea circulației de mașini în centrul Berlinului. Referendumul ar putea avea loc în 2026 și ar limita circulația mașinilor la numai 12 zile pe an pentru fiecare persoană. (24.10)
- 
                        
                        Un brevet nou din partea celor de la Porsche relevă un motor nou care va fi dezvoltat de către producătorul german. Noul motor va putea avea configurații diferite, cu 9, 15 sau 18 cilindri în formă W. (22.10)
- 
                
                    Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență 
- 
                
                    Fostul șef Stellantis crede că grupul se va destrăma 
- 
                
                    Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP 
- 
                
                    Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century 
- 
                
                    Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului 
 
												



















 
        


























In rest. . . mie mi se pare a fi un design reprezentativ al anilor '80.
Daca ne gandim ce masini facea lamborghini sau ferrari in vremea aceea, "dulap pe roti" ar fi o caracterizare ingaduitoare.
Insa aceasta masina nu a fost creata sa fie frumoasa ci ca sa revolutioneze lumea 4x4.
Pot spune ca arata foarte bine comparativ cu toate masinile sportt similare din acea perioada