Ferrari a dezvăluit sistemul de propulsie hibrid pentru urmaşul lui Enzo

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 24.04.2012
Ferrari a adus la Salonul Auto de la Beijing schema sistemului de propulsie hibrid pe care îl vom vedea sub urmaşul lui Enzo. Ansamblul de propulsie include un V12 pe benzină şi două unităţi electrice.

Ferrari a acordat şi anul acesta un interes deosebit Salonului Auto de la Beijing. Oficialii Scuderiei italiene au fost prezenţi în ţara Marelui Zid pentru a introduce oficial supercarul F12 Berlinetta, expus în premieră mondială în martie la Geneva.

Amedeo Felisa, preşedintele executiv Ferrari, s-a folosit de eveniment pentru a anunţa şi cea mai nouă performanţă a supercarului care înlocuieşte 599 GTB. Potrivit oficialului italian, F12 Berlinetta a reuşit să parcurgă circuitul de la Fiorano într-un minut şi 23 de secunde, cu 10 secunde mai repede decât predecesorul său. Performanţa face din F12 Berlinetta cel mai rapid model Ferrari de pe circuitul din Fiorano, depăşind chiar şi Enzo.

Acelaşi Amedeo Felisa a făcut lumină şi în cazul modelului care va duce mai departe moştenirea lui Enzo. Este vorba despre supercarul cu nume de cod F70, vârful tehnologiei şi performanţei Căluţului Cabrat. Urmaşul lui Enzo ar urma să folosească o arhitectură hibridă, ce combină un motor V12, aspirat normal, cu o transmisie cu dublu ambreiaj şi două propulsoare electrice.

Una dintre unităţile electrice va fi amplasată între motor şi transmisie, fiind cuplată la unul din ambreiaje pentru a livra instant resursele necesare.

Atunci când şoferul frânează, motorul acţionează ca un generator ce foloseşte energia cinetică pentru a încărca pachetul de baterii litiu-ion.

Cel de-al doilea motor electric este poziţionat în faţa celui V12 şi va fi responsabil de alimentarea sistemelor auxiliare. Sistemul de propulsie este o evoluţie a sistemului HY-KERS, dezvăluit în 2010 la Salonul Auto de la Geneva, sub caroseria unui 599 GTB. De această dată însă, sistemul expus la Beijing vine proiectat pentru un automobil cu motor central.

Potrivit oficialilor Ferrari, noul ansamblu este mai uşor şi mai mic decât cel din 2010, fiind capabil să promită o reducere cu 30% a emisiilor de CO2, comparativ cu cele ale lui Enzo.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru