Franta: prize pentru masini electrice in parcarile cladirilor pana in 2015
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Masinile electrice tind sa devina o realitate din ce in ce mai apropiata, iar guvernul francez dovedeste ca putina vointa face ca lucrurile sa nu mai para atat de dificile ca implementare. Marea problema actuala de care se lovesc producatorii de modele de acest tip, reteaua de incarcare, va fi rezolvata de Franta prin aplicarea unui plan format din 14 puncte prin care guvernul va sprijini constructorii care planuiesc dezvoltarea unor astfel de modele.
Printre elementele care sunt vizate de viziunea francezilor se numara implementarea unui numar de un milion de puncte de incarcare pentru masinile electrice pana in 2015 la nivel national si dezvoltarea unei uzine de baterii litiu-ion care va fi detinuta de Renault. Conform autoritatilor din Franta, numarul de modele electrice si hibride care vor circula in Franta in 2020 se va ridica astfel la doua milioane.
Unul dintre cele mai interesante puncte ale planului vizeaza constructorii de cladiri din Franta, care vor fi obligati sa includa in proiect si spatii special destinate incarcarii masinilor electrice. Desi obligativitatea va intra in vigoare in 2012, guvernul francez incearca sa impuna aceasta regula inca de acum prin acordarea unor facilitati catre constructorii de cladiri (case si birouri).
Pentru cladirile de birouri deja construite in Franta, obligativitatea implementarii unui sistem de incarcare pentru modelele electrice intra in vigoare in 2015.Un alt element interesant al planului prezentat de francezi este cel conform caruia autoritatile, companiile si oficialitatile locale vor cumpara modele electrice ca masini de serviciu si protocol, numarul acestora urmand sa se ridice la 100.000 pana in 2015. Printre companiile mari care vor intra in programul de cumparare a modelelor electrice se numara Air France, GDF Suez, Bouygues, SNCF sau Vinci. Pe de alta parte, fiecare francez care decide sa isi cumpere o masina electrica va primi un bonus guvernamental de 5000 de euro la achizitionare, suma fiind cea mai mare intalnita intre sistemele de innoire si ecologizare a parcurilor auto din lume. Mai mult, modelele hibride care vor emite mai putin de 135 de grame CO2/km vor primi si ele un bonus de 2000 de euro.
Investitia pe care guvernul din Franta o va face doar in dezvoltarea unui sistem public de puncte de incarcare se va ridica la 1.5 miliarde de euro, in timp ce suma investita in ridicarea uzinei de baterii auto Renault va fi de 625 milioane de euro.
via | gouv.fr
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
-
Nissan urmează să lanseze un nou sistem de asistență conceput special pentru a reduce situațiile în care șoferii continuă să circule pe banda a doua pe autostradă. Noul sistem îl va avertiza pe șofer să treacă înapoi pe prima bandă după o depășire. (20.09)
-
BMW a anunțat că tehnologia specială E Ink de schimbare a culorilor unei mașini ar putea intra în producție până în 2027. Constructorul german își dorește ca toate mașinile sale să fie dotate cu această tehnologie în viitor. (05.09)
- Volkswagen: „Nu mai vrem să desenăm mașini agresive”
- Ineos: producția oprită din cauza falimentului Recaro
- Șeful Ford: "Nu mai vrem să producem mașini plictisitoare"
- Noul Leapmotor C10, lansat oficial în România: preț de lansare de 39.800 de euro
- În premieră, un concept BMW a fost prezentat în România
Ii destul de greu sa traduci un text din franceza, chiar si cu google translate care mai da rateuri uneori.
Ce sa mai zic de conceperea unui articol original. Deja este o utopie pentru automarket....
Bravo!
n-ai nici o treaba....
Bre, capu-i pe umeri dar se pare ca-i gol
1. doar in tarile cele mai sarace si poate nici acolo, 90% din energ electrica e produsa in termocentrale. Acele tari nu au nici un plan de incurajare a masinilor electrice, ca nu-si permit asa ceva. In tari ca Franta, Japonia, 90% din energie e produsa in centrale nucleare care nu polueaza, cel putin nu in felul in care dioxidul de carbon sa creasca. Chiar si-n Romania doar o treime din productia de energ electrica e asigurata de termocentrale, iar odata cu deschiderea primelor centrale eoliene, chiar la anul, prima avand o putere de 700 MW echivalenta cu jumatate din ce produce azi Cernavoda, vom avea un surplus de productie energie electrica exportabil sau folosibil chiar pt transporturi rutiere, de exemplu. Productia de energ electrotermo se va reduce usor dar nu va fi eliminata total prea curand din ratiuni de echilibru energetic national/regional( termocentralele pot creste sau scadea usor productia in caz ca celelalte unitati de productie au probleme)
Ca si concluzie, de retinut pt voi si cei ca voi: consumul crescut de energie electrica pt masinile electrice sau hibride ale viitorului apropiat, NU se va face pe baza unei eventuale cresteri a productiei termocentralelor care polueaza!
De "hidrogenariile" tale, mai shooter, nu mai vorbesc, se pare ca nu stii cum e produs hidrogenul...
Se presupune ca 20 de minute de radiatie solara pe suprafata pamantului contine suficienta energie pentru a alimenta planeta 1 an de zile cu energie electrica, deci problema o reprezinta echipamentul (panoul solar) cu care captam aceasta energie si o stocam, ca sa nu mai vorbim de celelalte surse: vant, hidro, valuri, maree si curentii oceanici.
Deci ce motiv am avea sa mai ardem combustibil fosil, pentru a produce energie electrica? .