GM a gandit un plan de salvare

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 03.12.2008
GM a publicat astazi un plan de restructurare pentru a primi din partea statului american 12 miliarde de dolari.

General Motors, gigantul american cu picioare de lut, se prabuseste treptat, oficialii companiei incercand sa se agate cu disperare de un ajutor guvernamental, pe care il cersesc in ultimele saptamani.

Fortat sa ofere Congresului american o solutie viabila de salvare, GM a publicat astazi un plan de restructurare care sa aduca in curtea constructorului din Detroit mult asteptatul cec cu bani.

Constructorul american nu a declarat oficial ca va renunta la branduri ca Pontiac si Saturn, insa a recunoscut ca isi va concentra atentia asupra a patru branduri cheie: Chevrolet, Cadillac, GMC si Buick. Planul de restructurare subliniaza insa ca Pontiac ar putea fi redus la cateva produse de nisa iar Saturn ar putea fi desfiintat.

Saab si Hummer, doua marci care se gasesc tot sub acoperisul GM, vor fi nevoite sa isi caute alt stapan.

O alta masura care va cauta sa relanseze brandul din Detroit este reducerea productiei si a fortei de munca. In acelasi timp, GM va colabora cu organele statului pentru a revizui contractele de munca si pentru a primi compensatii si concesii.

Asemeni rivalilor de la Ford, aflati in aceeasi situatie ingrata, GM va pune mare accent pe dezvoltarea vehiculelor ecologice. Pentru a intari promisiunile sale, GM a oferit drept exemplu noul model Chevrolet Volt, care functioneaza cu energie electrica si poate oferi o autonomie de pana la 65 de kilometri. Volt va debuta pe piata auto abia in 2010 dar va fi unul din modelele cheie pentru viitorul grupului american.

Pentru toate aceste eforturi, GM pretinde un ajutor guvernamental de 12 miliarde de dolari pentru a supravietui in 2009, pe o piata americana estimata la 12 milioane de vehicule. Daca situatia se inrautateste si piata americana scade sub 10.5 milioane de vehicule, GM pretinde inca 6 miliarde de dolari.

Planul de restructurare prevede ca GM va returna banii in 2012, urmand sa devina profitabila pe o piata americana de 12 milioane de vehicule.

Vanzarile GM pe piata americana au scazut cu 45%in luna octombrie a acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

In noiembrie, criza a continuat si vanzarile au scazut cu 41%.

via | WorldCarFans  

Comentarii (3)

  • george
    CEI 4 ERAU DE FAPT 3, LUCA SI MATEI
    A dat un pic cu virgula aici: cele 3 branduri-cheie sunt de fapt 4 - Chevrolet, Cadillac, GMC si Buick...

    In alta ordine de idei, promovarea lui Volt ca solutie salvatoare pentru GM e, hai sa-i spunem extrem de elegant, foarte neinspirata...si la scor subventionat (din ce bani oare?), masina asta e a naibii de scumpa...si macar de-ar fi ceva de capu` ei, da` cu autonomie declarata de 65 de kilometri...are avantajul ca iti ofera posibilitatea sa-ti imbunatatesti considerabil conditia fizica...
    0 0
  • Andrei Alexandru
    Mda :)
    Frumoasa idee si la fel de goala ca si visul american in sine. Dar de Opel vad ca nu scrie nimic. Sa inteleg ca este deja vandut sau?
    0 0
  • AndreiRN
    GM
    Rezultatul concret al unei firme gigant care a dus la birocratie si ineficienta. Preferabil ar fi Bankruptcy care va duce la restructurare fortata si renegocierea salariilor. Sindicatul a dus ca pana si omul cu matura sa faca $28/hr si sa nu mai vb de salariile imense de sus.
    Oricum Renault a primit $5 miliarde de la guvern si a supravietuit dar Leyland dupa $16 miliarde in ajutor tot a dat faliment.
    Volt este o idee ff buna chiar daca ar fi trebuit sa fi aparut acum 10 ani dar GM este in buzunarul petrolistilor si deci nu au avut interes.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru