Honda CR-Z este Maşina Anului în Japonia

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 10.11.2010
Honda CR-Z a devenit Maşina Anului 2011 în Japonia. Modelul a fost urmat pe podium de Volkswagen Polo şi Suzuki Swift. Hibridul l-a surclasat pe Polo la o diferenţă de şapte puncte.

Japonezii de la Honda au reuşit să cucerească titlul Maşina Anului în ţara natală cu modelul CR-Z. Primul hibrid din lume echipat cu o transmisie manuală a avut rivali precum Peugeot RCZ, Jaguar XJ, BMW Seria 5 F10, Mercedes-Benz E-Klasse, Mazda Premacy, Nissan March (echivalentul japonez al lui Micra) şi Toyota Mark X. Pe locurile doi şi trei s-au clasat modelele Volkswagen Polo şi Suzuki Swift. Potrivit organizatorilor, criteriile la care CR-Z a triumfat au fost design, economie de carburant şi manevrabilitate.

Diferenţa dintre prima şi cea de-a doua poziţie a fost de numai şapte puncte, modelul de pe locul doi fiind propulsat pe podium graţie motorului de 1.2 litri şi a interiorului spaţios. Deşi japonezii au comandat peste 7.000 de unităţi CR-Z în doar două săptămâni, modelul este de departe de a fi liderul clasamentului de vânzări pe piaţa internă. Cel mai bine vândut model din Japonia este Toyota Prius, aflat la cea de-a treia generaţie.

Honda CR-Z este echipat cu un motor pe benzină de 1.5 litri care este asistat de un motor electric de 14 CP. Împreună, cele două motoare angrenează transmisia manuală cu şase rapoarte şi îi permit hibridului sportiv să accelereze de la 0 la 100 km/h în 10 secunde.

Pentru a spori economia de carburant, CR-Z beneficiază de un sistem de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare, iar trenul său de propulsie special îl ajută să consume, în medie, 5 litri la sută în regim mixt.

Via | Automedia.bg

Comentarii (3)

  • cuuuuuuummmmm!???? urmat de vag-onet !!??
    14 10
  • Marca VW are foarte multi fani si in Japonia
    Marca VW este de ani de zile cea mai vanduta marca auto de import in Japonia, bucurandu-se de un succes remarcabil in randul japonezilor . Bestsellerul VW in Japonia este VW Golf GTI .
    9 10
  • masina anului pt ce?
    Nu vreau sa fiu rautacios, dar nu ma pot abtine: oare or fi votat-o pentru locurile din spate care sunt aproape inexistente? Sau pentru faptul ca nu e nici suficient de rapida cat sa fie considerata o sportiva, nici suficient de eco cat sa fie considerat un hibrid? Adica e un fel de cauciuc all-season. Nu de alta, dar am apucat sa fac un test-drive cu ea in Romania si nu impresioneaza decat prin design, si ala subiectiv. Va vorbeste unul care detine un CRX, net superioara produsului nou de la Honda, si e masina veche de vreo 20 de ani...
    Cred ca sub-stirea cu VW Polo pe locul 2 in Japonia e mult mai interesanta. Nu ca as fi fan VW, departe de mine.
    9 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru