Interviu cu Volker Strycek (Opel OPC): "Astra OPC va depăşi Megane RS"

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 12.03.2012
Automarket a stat de vorbă la Geneva cu Volker Strycek, omul din spatele noului Opel Astra OPC. Am primit asigurări că hot-hatch-ul german va fi un hit în segment şi va detrona Renault Megane RS.

Prima zi a Salonului Auto de la Geneva. Standul Opel. Un furnicar de jurnalişti. Zeci de fotografi. O faţă senină, cu ochi pătrunzători şi o strângere de mână fermă şi bărbătească. Este Volker Strycek, omul "vinovat" de noul Astra OPCÎn spatele celor câteva fire cărunte şi a unui costum bej, stau câţiva zeci de ani petrecuţi într-un combinezon, pe circuitele din DTM. Mă invită politicos la o masă, unde ne aşezăm pentru un scurt interviu.

S-a născut în Essen în 1957 şi este un neamţ autentic. A debutat în motorsport la o vârstă fragedă şi a progresat rapid. În 1984 câştiga primul şi singurul său titlu în DTM, Deutsche Tourenwagen Meisterschaft. Din 1989 şi până în 1996 a schimbat echipa şi a început să alerge pentru Opel în aceeaşi competiţie prestigioasă.

După ce şi-a încheiat cariera în DTM s-a alăturat diviziei Opel Performance Center, cu care a început să testeze intens pe Nurburgring. A reuşit să dovedească tuturor că o maşină precum Astra DTM este ideală pentru un asemenea circuit dificil.

Acum, la mai bine de un deceniu de la instalarea sa în fruntea Opel Performance Center, Volker Strycek vine cu o nouă provocare. O maşină care promite să fie un hit în segmenul hot-hatch-urilor: noul Astra OPC

 

AUTOMARKET: Aveţi în spate mulţi ani petrecuţi pe circuitele din DTM. Sutele de ore din spatele volanului, precum şi duelurile din motorsport la care aţi asistat au cântărit în dezvoltarea noilor modele? 
VOLKER STRYCEK: De la bun început am căutat să aduc experienţa şi cunoştinţele mele pe acest tip de maşini de performanţă. Când am început să dezvoltăm linia OPC în urmă cu 10 ani am realizat că trebuie să dezvoltăm maşini extrem de competitive. Aşa s-au născut, treptat, modelele pe care le cunoaşteţi şi mai noile Astra GTC şi OPC. Am vrut să aducem experienţa noastră din motorpsort şi pe modelele de serie, şi am reuşit, cred eu, să dăm naştere celui mai bun hot-hatch din segment. Trebuie să cântărim însă bine dacă vom alege să promovăm noua maşină în competiţii de motorsport.

"Megane RS este cel mai dur adversar"

Vă lansaţi într-un segment extrem de disputat.

Care credeţi că este principalul adversar pe piaţa din Europa?
În opinia mea, cel mai dur este Megane RS, dar nu trebuie să uităm nici de Scirocco R. De asemenea, nu stim momentan nici ce va face Ford in acest segment. Lăsând la o parte actualul ST, sunt câteva zvonuri care anunţă un RS mai puternic pentru următorii ani.

Fără îndoială produsele OPC şi-au câştigat o sumedenie de fani, de toate vârstele. Va ganditi sa exploataţi mai mult această fidelitate şi să încercaţi extinderea gamei OPC şi pe alte modele, aşa cum aţi făcut-o în trecut?
Momentan nu. Ne concentrăm atenţia asupra actualelor Insignia OPC, Astra OPC şi Corsa OPC. Trebuie sa vedem ce vor clienţii noştri. Touşi, dacă ne uităm în trecut, nici vechiul Zafira OPC nu exista în planurile diviziei noastre. Publicul a cerut-o, noi am dezvoltat-o şi s-a dovedit un succes. Este însă prematur să afirm că va exista un urmaş. Am decis să vedem cum evoluează piaţa şi segmentul, care este unul extrem de dificil, este o nişă în nişă.

Am văzut că publicul manifestă o adevărată atracţie pentru maşinile mici şi puternice: Twingo RS, Abarth 500. Credeţi că l-am putea vedea în viitor şi pe Junior, modelul de clasă mini pe care îl aşteptăm la Paris, purtând sigla OPC?
Momentan nu, dar trebuie să aşteptăm şi să vedem ce succes va avea modelul în momentul lansării. Am văzut astăzi Twingo Gordini şi este într-adevăr o maşină care arată bine. Este un semnal că pe viitor ar putea exista un segment pentru astfel de maşini. Suntem conştienţi că pentru publicul tânăr este jucăria perfectă.

OPC este o divizie de performanţă care se adresează publicului tânăr. Ştiu că aveţi acasă doi copii aşa că vă întreb dacă Astra OPC este o maşină potrivită pentru şoferii tineri, fără experinţă la volanul unui hot-hatch?
Sigur că da. Maşina este sigură din toate punctele de vedere. Orice ai face, ea te ascultă. După părerea mea, tu eşti stăpânul maşinii şi nu invers. Tocmai acest lucru o face potrivită şi pentru tinerii şoferi. Chiar şi în modul OPC vorbim de acelaşi nivel de siguranţă. Cresc agilitatea şi manevrabilitatea maşinii, dar siguranţa rămâne aceeaşi.

Deţii tot timpul controlul asupra maşinii. Am condus în trecut maşini puternice, dar greu de controlat. Este riscant şi periculos.

"Nu vom oferi o cutie automată pe Astra OPC"

Am văzut că Astra OPC vine cu o cutie manuală în standard. Vă gândiţi să oferiţi şi o transmisie automată?
Nu. Nu este dorinţa publicului nostru. Pe Insignia am făcut-o, dar nu şi în segmentul lui Astra. Dimpotrivă, clienţii noştri ne roagă să nu facem o cutie cu dublu ambreiaj pentru Astra OPC. Clienţii noştri sunt acei purişti ce preferă transmisia manuală.

Opel merge pe ideea maşinilor ecologice. Credeţi că ar putea exista în viitor o sinergie între gama OPC şi acest tip de tehnologii prietenoase cu mediul?
Sigur. Nu ne concentrăm atenţia doar asupra performanţelor ci şi a impactului asupra mediului înconjurător. În cazul lui Astra OPC am redus mult din masa totală, folosind diferite componente din materiale uşoare, cum sunt etrierele. La interior am folosit scaune sport de asemenea cu 45% mai uşoare. Sunt primele semne că nu ne concentrăm doar asupra performanţei. Generaţia viitoare ar putea fi promotoarea unor noi soluţii cum ar fi downsizing-ul adică reducerea capacităţii motorului. Uitaţi-vă la noul Astra OPC: are 280 de cai putere şi emite doar 180 de g/km: e o performanţă cu care ne mândrim.

Opel are nevoie de rezultate imediate. Ceea ce înseamnă că Astra OPC trebuie să confirme rapid. Vă aşteptaţi ca hot-hatch-ul să devină un hit? Şi dacă da, câte unităţi estimaţi că veţi vinde pe an?
Ca şi în cazul celorlalte divizii de performanţă, OPC nu vrea să facă volum. Nu am creat această divizie pentru a vinde mult şi pentru a face profit. Este doar un mod de a clădi o reputaţie şi de a întări imaginea Opel în segmentul de performanţă. Colegii mei de la vânzări se aşteaptă la aproximativ 10.000 de unităţi OPC livrate anul acesta. În ceea ce îl priveşte însă pe Astra OPC, noi credem că este capabil să depăşească Megane RS nu doar la capitolul performanţe, ci şi la capitolul vânzări. Mai mult decât atât, colegii mei de la marketing m-au asigurat că avem potenţialul de a fi lideri în segment.

Comentarii (32)

  • asta e clar ca buna ziua
    11 25
  • Alpine
    Cum sta el asa frumos si viseaza... Totusi cum sa-ti faci reclama altfel decat atacand liderul...? E sub demnitatea unora, nu insa si a d-lui Strycek
    82 12
  • marmota a ramas fara ambalaj
    Muuuuult optimism
    M-ar bucura sa vina in segment un rival pentru megane rs, dar in conditiile in care am condus ambele modele(astra si megane) plus megane rs... nu vad unde sa fie ascuns potentialul in astra ca in versiunea opc sa bata megane-ul rs... doar la CP. Si nici banutii nu ii dau afara din casa pe astia de la opel sa investeasca major intr-un model de nisa. Asa ca am impresia ca e doar marketing ieftin, ca nu mai au bani de promovare si e simplu sa consumi silabe pe la interviuri.
    48 14
  • Rabdare pana cand va aparea noul Focus RS. Se zvoneste ca va avea undeva la 380 cp.Va matura pe jos cu toti rivalii.
    5 42
  • OPC POWER
    megane rs e cam tot ce le-a ramas celor de la reno. in rest nu prea au decat plastice ieftine (megane 3 da pe afara de asa ceva ) si anemice. fluence e o incercare esuata de a produce un automobil. opel astra opc , pe langa faptul ca e cel mai frumos hot htach desenat pana acum , are si un interior pe masura , megane rs e minciuna cu interiorul ala cu 3 butoane si ecranele de pager. pacat , ca la exterior nu arata rau , dar interiorul e de twingo in cel mai bun caz.. astra opc va detrona clar majoritatea modelelor concurente fiinnd de generatie noua , e logic.
    22 56
  • megane?
    da, ei sunt undeva acolo jos cu renaultul daca zic ca se bat cu megane-ul. daca ziceau ca se bat cu golful gti, leon cupra r, honda civic type r atunci mai ziceam
    11 67
  • @sandman
    Traiesti in lumea ta baiatul... probabil ca esti foarte fericit in ea, dar n-are nicio legatura cu realitatea
    64 6
  • @Hosu: puterea aia doar pe puntea fata inseamna eliminarea volanului... ca degeaba o sa il mai ai... probabil o sa ii bage un sistem de tractiune integral cu distributie 40-60 in favoarea puntii spate...

    Cand vrei o masina de performanta, nu iti iei una cu zeci de mii de display-uri, ci iti iei masina cea mai rapida. Aici Megane-ul are castig de cauza. Este o masina rapida la un pret decent (poate prea decent pentru asa ceva). Puteau si cei de la Renault sa ii bage jde mii de fitze si gadget-uri in ea, dar disparea sportivitatea... si placerea de a fi tu, volanul, motorul, suspensiile si rotile :)
    39 8
  • OPEL-DAS AUTO DIN 1965
    in legatura cu megane-ul , nu au facut-o sa semene mai a masina la interior pentru ca... doar atat au putut la momentul lansarii. odata cu latitude si-au dat si ei seama cam cum ar trebui sa arate un habitaclu decent. sa fim seriosi ,urcati-va intr-un megane rs 2011 si intr-un astra opc 2006 sau golf gti/r 32 mai vechi de 3-4 ani si daca nu ati stii ani fabricatiei ati spune ca megane de din 2006 . pacat ca masina e chiar buna si la banii pe care ii dai pe ea iti zic eu ca nu o iei pentru circuit o iei pentru viata de zi cu zi in care simti nevoia uneori si de adrenalina auto. vrei sa fii doar tu cu volanul , ia-ti un f 40 sau un ursulet turbat din 90 pentru ca in 2012 si Pagani Huayra are un lcd . nu e doar de fite ci e necesar .
    11 43
  • Alpine
    Megane RS 265 - cea mai rapida masina cu tractiune fata
    Ba voi ati urcat in viata voastra intr-un Megane?! Nu mai spun RS ca deja e prea mult... Comentariile voastre sunt din alt film !
    Megane are interior cu materiale de calitate, placute la atingere. Nu o spunem numai noi fanii, ci si intreaga presa de specialitate (inclusiv Automarket in testdrive) si orice om obiectiv care a urcat la volan.

    In fine, RenaultSport cand facea masini de performanta, Opel se juca cu aia in praf... Nu credeti ca va hazardati cam mult de la "masina saracului" la impresii de buftea ?
    51 11
  • Cateva date
    In legatura nu noul Astra OPC, se vorbeste de performante reale, astfel incat masina sa depaseasca Megane RS. Daca in viata de zi cu zi una are suspensii ceva mai confortabile si dispune de mai multe dotari, este alt aspect. Performantele inseamna teste in conditii de performanta. In mod obisnuit in utilizarea cotidiana aceste aspecte nu conteaza pentru utilizator (pentru ca fiecare cumpara masina pentru ceea ce-si doreste si acesta este un aspect ok), insa atunci vorbim despre cu totul altceva, dar nu despre performante in sensul concret al cuvantului. Dotarile si alte aspecte care tin de utilizarea zilnica a masinilor, inseamna de fapt alte teste. Asa cum desigur, nimeni nu cumpara un hot hatch, numai ca sa-l foloseasca exclusiv pe circuit. Sunt doua aspecte total diferite.
    Noul Astra OPC reprezinta o aparitie frumoasa. Sper ca nu va prezenta torque steering, ca generatia anterioara Astra OPC.
    Cat despre liderul segmentului, de amintit anumite date. Megane RS Trophy, cu cei 265 CP ai sai, a reusit in 2011 sa fie cea mai rapida masina cu tractiune fata care a parcurs circuitul Nurburgring, stabilind un timp de 8 minute si 7,97 secunde. Din 2008, recordul apartinea tot celor de la Renault, cu Megane R26.R (derivat din Megane F1 Team R26 si mai usor cu 123 kilograme decat acesta), timpul fiind de 8 minute si 17 secunde. In fata acestor performante concrete, as vrea sa vad cum se prezinta competitia. Vom vedea ce rezerva testele viitoare. In termeni de sportivitate pura si fara sa se puna accent pe interioare si dotari, lucrurile stau un pic altfel, iar castigatorul inseamna de fapt adevarata performanta.
    18 2
  • Volker Strycek
    Fata mi se parea cunoscuta, o mai vazusem undeva. Numele parca imi spunea si el ceva... da, discutam despre looser-ul din DTM. Omul si brand-ul care au parasit competitia din lipsa de performanta. Si totusi ceva nu se leaga... Adica un om obisnuit sa piarda spune ca de data asta va castiga. Eu cred ca Astra OPC va fi o masina frumoasa, dar nu suficient de buna ca sa bata Megane RS. Pur si simplu Renault sunt prea buni la treaba asta si au/au avut performante infinit mai bune in motorsport comparativ cu Opel.

    P.S.: Referitor la interioare. Eu le stiu pe amandoua (discutam despre versiunile "normale"). La Opel e mai glossy, mai cu multe butoane si din cauza asta ceva mai 'eye caching'. Insa nu poti sa spui despre interiorul Meganului ca este de proasta calitate. Cel putin in ala in care am stat eu, cel cu turometru digital. Ulterior am inteles ca pt Romania au adus varianta coreeana, cu turometru analogic si este posibil ca odata cu ea sa fi aparut si ceva elemente plastice mai de proasta calitate. Pt asta trebuie sa le multumim celor de la Renault Romania care isi bat constant joc atat de brand, cat si de clienti. In orice caz, atunci cand am testat ambele modele, in Megane se statea mai bine in fata, dar mai prost in spate comparativ cu Astra. La noul Astra, desi nu sunt un gras, senzatia de lipsa de spatiu era acuta in fata si aveai tot timpul senzatia ca usa te strange.
    13 10
  • RenaultFan
    @C-G-C
    Prietene, Megane 3 se face in Spania si n-are nicio componenta coreana. Furnizorii sunt altii. Singura chestie e ca as fi vrut ca macar Megane RS sa se fabrice in Franta la Dieppe ca pana acum, dar se face tot in Spania. E ok si asa.
    16 2
  • hahaha
    toti cei 10 fani renault de pe AM s`au strans sa comenteze la articolul asta.
    se vede cat de iubit e megane rs in romania, cred ca sunt maxim 2-3 masini in bucuresti si alea de la dealeri :))
    8 22
  • 2-3 masini?! s-o crezi tu! te pomenesti ca astra opc e la ficare colt de strada
    21 6
  • prietene care nu te semnezi..
    esti cam redus, sincer.
    eu n`am zis nimic de astra opc. am zis doar ca la cat de inversunati sunteti pe aici, pro renault, mi se parea ca e plina tara asta de minunatul megane rs. cred ca am vazut mai multe clio rs,de fapt.
    se pare ca nu, se pare ca tot mai multe gti uri sunt. chiar si focus st sunt mai multe.
    3 18
  • Carlos
    @C-G-C
    C-G-C tu esti baiat bun, numai ca uneori te hazardezi tu cu niste idei aiurea... chiar tu ai spus ca ai urcat intr-un singur Megane (care ti-a placut), dar ai impresia ca Renault isi bate joc de brand... de unde pana unde ideea asta? Megane 3 a ramas neschimbat de la inceput. Dar ca la orice marca, exista diferite nivele de echipare si finisari. Dynamique, Privilege si unele serii limitate sunt cele mai apreciate. Repet: daca ai vazut un nivel de echipare inferior, nu inseamna ca Renault a schimbat ceva la calitate de la lansare in 2008.
    10 3
  • @Alpine
    ba baiatule tu te auzi ? cum poti sa compari gunoiul francezilor , cea mai proasta marca franceza si cea mai slaba din europa cu singura marca ce in ultimii 4 ani a castigat de 2 ori titlul de masina anului si a avut doua clasari pe podium ? megan are nist plastice de toata jena si sunt atat de mandrii de ele ca le-a pus si pe exteriorul masinii de parca nu arata atat de ieftin si fara ele. reno e o marca modesta si nu prea poate emite pretentii prea mari la nimic . da megane rs e bun pentru circuit insa in viata de zi cu zi reno2011 isi ia bataie de la astra opc 2006 . nu zic ca opel de Dumnezeu , ca nu e , dar tu aberezi in ultimul hal . esti chiar penibil si daca nu ar fi fanii reno aici sa iti tina partea , te-ai face de ras
    5 29
  • Pentru fanii Renault si Opel
    Ce mi se pare interesant e ca se razboiesc fanii celei mai slabe marci europene (Renault) cu fanii celei mai slabe marci germane (Opel). Va meritati unii pe altii! Fie ca spui Opel, fie ca spui Renault tot junghiuri de masini sunt. Mai urcati-va si voi intr-o Mazda, un Ford, Vw, Honda si o sa varsati lacrimi amare ca v-ati cumparat niste plastice facute de GM sau francezi.
    6 21
  • realitatea zilei
    Fiecare are favoriti ! Asta-i clar. Chestiunea e cat de realisti sunt unii fani si cat de aberanti sunt altii... Nu poti sa zici de un brand precum Renault, care detine peste 10% din piata europeana, ca-i cea mai slaba din Europa si sa te astepti ca ceilalti sa te ia in serios si sa nu te considere un mascarici bagator de seama...
    19 6
  • ....:)))))
    Pe mine ma distreaza asa de tare astia care se intreaba mirati "voi a-ti urcat vreodata intr-un megane?" :)))))) Iar asta nu denota decat faptul ca ei nu au urcat vreodata intr-o alta masina in afara de dacie si megane. Pentru ca altfel nu pot sa-mi explic intrebarea stupida a lor, fiind cunoscut ca pozitia la volanul unui Renault (exceptie Laguna 3) este total atipica. La fel si la peugeot. Daca voi astia, posesorii de renault o sa urcati vreodata intr-o honda, audi, VAG, etc, abia atunci o sa realizati enormitatea spuselor voastre.
    In schimb pentru divizia sport de la renault, am tot respectul. Si aici cred ca opel nu o sa reuseasca nici macar sa se apropie de ceea ce face renault cu hot hatch-uril
    11 14
  • al nspelea mit
    ah da, din categoria "sunt o nulitate dpdv al culturii auto" intra si dacia=renault
    11 3
  • limba romana
    @sandu
    "a-ti urcat" se scrie de fapt "ati urcat"...
    13 3
  • @danrenault si @carlos
    Degeaba va dati fani Renault pt ca nu stiti cum sta treaba. Megane se vinde pe doua platforme si anume: X95 (platforma internationala, made in spain) si L38 (platforma lowcost, made in south korea). Pe L38 este realizat si Fluence de exemplu. Masina la exterior arata la fel. In Romania aceasta plaforma a aparut prin 2010, cred ca se si numea "generatia 2010", care culmea era mai ieftina decat vechea versiune. Diferenta notabila este lipsa vitezometrului digital.
    2 4
  • Carlos
    Te credeam mai inteligent. Ceasurile de bord nu sunt aduse special din coreea pentru montaj pe megane in spania! Si ce treaba au ceasurile analogice sau digitale cu materialele din interior? Asta tine de versiune/ nivelul de echipare, asta nu pricepi tu.
    5 0
  • doar atat am de zis . ca performante in divizia sport : renault e peste opel ca si manevrabilitate , dar ca motoare opel e superioara. in schimb ca si masina per ansamblu renault din pacate e mult mai jos ,fiind surclasata si de kia . in afara de latitude nu vad o alta masina de la renault capabila sa puna probleme vreunui concurent european. opel a progresat enrom in ultimii 6 ani si de aceea a castigat numeroase premii atat pentru calitatea fabricatiei cat si pentru masina anului , cele mai bune scaune etc. si apropo vw e masina poporului ,deci e cea mai slaba din germanica. ca beneficiaza de anumite tehnologii imprumutate de la alte marci cin cadrul concernului. asta e partea a doua. oricum e greu sa compari in acest moment renault cu opel, honda , citroen sau vw. sunt prea slabuti .poate pe viitor..
    4 15
  • Hodoronc tronc vine si asta cu rahatul lui de kia... alooo, aici vbim de masini de performanta ! Nu vbim de capace de wc koreene. Kia-kitsch e inexistenta pe segment.
    16 3
  • pt. albu
    Ce logica de fier! Deci vw e masina poporului si de aceea e cea mai slaba. Pai atunci Volvo in Suedia e cea mai slaba masina nu? Opel acum 10 ani avea probleme cu rugina si acum s-au gasit fanii sa o compare cu liderul de vanzari in domeniu. Saracii de voi!
    5 1
  • Oliver
    Recunosc cinstit ca nu imi place opel,nu vreau sa fiu subiectiv dar totusi divizia sport de la renault are niste titluri in formula 1....opel campioana in f1 nu am auzit...

    mie imi place ford.
    2 1
  • Opel vs Renault
    Fratilor....bine ca avem de ales..ca sunt oferte..si ca bogatii astia..plini de lovele..se chinuie sa ne ia ochii si banii...lasatzii sa-si rupa creerul..sa-si merite orice banutz..sa ne convinga...eu consider..concurentza....un maxim beneficiu pentru noi!!!
    La mai multe..la mai mare...!!!
    2 1
  • cea mai frumoasa din clasa ei.ca de altfel pe majoritatea claselor opel domina clar concurenta ..
    1 1
  • IngerulNegru
    Astra OPC
    Asta cu vor titlul lui Megane RS e cam greu de realizat.Si nu pentru ca Opel nu ar vrea, ci pentru ca, in momentul acesta, Astra OPC e la ceva distanta de Megane RS.Daca discutam strict de divizia de performanta, Clio RS si Megane RS sunt la ani lumina distanta de Corsa OPC si Astra OPC. Nu discutam de confort,unde Oel sta ceva mai bine.Insa, cand spui sport, pai vreau sa aud cum zbiara evacuarea,vreau sa simt rotile,vreau un kick down sa-mi rupa plamanii, iar Renault mi le da. Daca ne referim strict la turismele de masa, atunci situatia e cam pe dos, Opel e, parerea mea personala, inca peste Renault. Sper totusi ca francezii sa corecteze din neajunsurile preturilor la piesele de schimb si sa seteze mai bine trenul de rulare la Latitude, sa se apropie de un Mondeo sau Honda Acord la comportamentul pe viraje. Si tare as mai vrea sa nu mai aiba greieri dupa 20.000 km. Si sunt convins ca se poate. Stiti de ce? Tocmai pentru ca exista mai putini bani in piata dar mai multa concurenta. Ceea ce mie, ca si potential client, imi convine de minune. Acum, daca totusi vreti sa aruncati cu banii, exista un EVO X, un Focus RS 500, sau, ceva mai departe totusi, Mazda 3 MPS, dar care nu ar intra in clasa lui Megane RS deoarece e gandita mai mult catre familisti sau cei care vor putina sportivitate fara sa exagereze. La Civic Type R as renunta, l-as pune sa concureze mai repede cu Mazda 3 MPS decat cu Megane RS.Dupa cum spuneam, e parerea mea personala. Nu pot decat sa ma bucur cand e concurenta mare, deoarece creste si calitatea masinilor, ceea ce ne dorim toti. O zi excelenta
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru