Maşinile viitorului ar putea fi construite din cenuşă
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Un cercetător al Institutului Politehnic din New York, Dr . Nikhil Gupta, a anunţat că există o metodă prin care se pot fabrica materiale compozite ce pot fi utilizate la producţia de maşini şi a altor obiecte uşoare şi rezistente. Cheia acestei tehnologii constă în cenuşa volantă, pudra fină obţinută în urma combustiei cărbunelui. În mod normal, mai puţin de jumătate din cantitatea de cenuşă volantă obţinută de centralele termoelectrice pe bază de cărbune este folosită în industrie, iar ce rămâne este trimis la groapa de gunoi. Potrivit lui Nikhil Gupta, o parte din cenuşa volantă care ar fi fost aruncată poate fi refolosită atât pentru realizarea de panouri de caroserie mai uşoare şi mai rezistente decât oţelul, cât şi pentru acumulatorii utilizaţi de vehiculele electrice.
Echipa lui Dr. Gupta lucrează la o tehnologie care să ducă la introducerea în producţie a materialelor compozite pe bază de cenuşă volantă şi la aplicaţiile industriale ale acestora. Dacă tehnologia va funcţiona, aceasta va juca un rol cheie în maşinile ecologice ale viitorului, în special în vehiculele electrice, care erau "acuzate" că poluează indirect prin faptul că sunt încărcate de la prizele de curent alternativ furnizat de centralele termoelectrice pe bază de cărbuni. Acum, cenuşa de la respectivii cărbuni ar putea fi utilizată pentru vehiculele viitorului, care vor fi mai uşoare şi mai ecologice, deoarece vor fi realizate dintr-un material reciclat încă de la prima intrare în ciclul de producţie.
Noile materiale compozite au proprietatea de a adăuga volum unui material fără să-l îngreuneze. Secretul stă în structurile microscopice numite "cenosfere", care sunt bule extrem de rezistente, dar pline cu aer, ce fac parte din materia rezultată în urma arderii cărbunelui. Respectivele cenosfere pot fi separate de restul materiei cu ajutorul apei, deoarece plutesc în timp ce elementele mai grele se scufundă. Apoi, respectivele sfere sunt acoperite cu nickel, cupru sau alt metal compozit sau cu un material ceramic pentru a forma o nouă piesă. Potrivit primelor estimări ale lui Dr. Gupta, orice element metalic poate să conţină până la 60% cenunşă volantă, dar procentul variază în funcţie de duritatea pe care va trebui să o păstreze obiectul respectiv.
Via | ScientificAmerican.com
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Un studiu realizat de institutul european Transport and Environment arată că mașinile cu motoare hibride plug-in emit de 4 ori mai mult dioxid de carbon comparativ cu datele oficiale WLTP. De asemenea, emisiile mașinilor cu motoare pur termice sunt mai mari în realitate cu 20% față de datele raportate de producători. (17.10)
-
Comisia Europeană, organismul executiv al Uniunii Europene, le va oferi mai mult timp producătorilor de automobile să atingă țintele de reducere a emisiilor de CO2. Astfel, producătorii vor avea la dispoziție încă doi ani de acum încolo pentru a ajunge la nivelul de emisii stabilit pentru 2025. (09.05)
-
În urma unui referendum organizat recent, locuitorii din Paris au votat în favoarea extinderii zonei pietonale din metropola franceză. Mai exact, în perioada următoare, 500 de străzi vor fi transformate în zone pietonale. (24.03)
-
Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență

-
Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP

-
Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century

-
Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului

-
Ferrari deschide oficial reprezentanța din România. Noul Amalfi, oaspete de seamă













Comentarii (0)