Mazda opreşte producţia lui RX-8

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 22.08.2011
La scurtă vreme de la oprirea temporară a dezvoltării motoarelor Renesis, cei de la Mazda au decis să oprească producţia lui RX-8, singurul model din gama actuală echipat cu un motor rotativ.

Motoarele rotative de la Mazda şi modelele animate de acestea au ieşit din producţie, anunţă AutomotiveNews. Cei de la Mazda au luat decizia dureroasă din cauza vânzărilor din ce în ce mai slabe şi a standardelor globale de emisii, care fac dezvoltarea acestor motoare din ce în ce mai costisitoare. Iniţial, japonezii suspendaseră temporar dezvoltarea motoarelor Renesis, urmând să repornească acţiunile după ce obţin finanţare pentru acestea. Până atunci, niponii urmau să se concentreze pe motoarele SkyActiv, care vor reprezenta grosul vânzărilor Mazda.

Modelele RX-8 şi RX-7 sunt responsabile pentru imaginea Mazda din ultimii douăzeci de ani şi pentru aura inspirată de marca respectivă. Iterarea de top a motoarelor rotative de la Mazda era reprezentată de o unitate de 1.3 litri, cu două rotoare, ce dezvolta 232 CP la 8.500 rpm. Unitatea era clasificată ca având o cilindree dublă, provocând o oarecare neplăcere la achiziţie şi la plata impozitelor.

În plus, motorul era cunoscut pentru consumul ridicat de carburant şi atenţia cu care trebuia să fie operat şi întreţinut.

În 2010, Mazda a vândut doar 1.134 unităţi RX-8, o scădere de 49% faţă de 2009. Până în iulie 2011, când producţia de RX-8 a fost oprită, Mazda a remarcat o scădere de 21% a vânzărilor de RX-8. Cel mai bun an pentru Mazda RX-8 a fost 2004, când japonezii au vândut 23.690 de unităţi. La începutul anilor 1980, Mazda RX-7 vindea 50.000 de unităţi pe an, încă de la prima generaţie. Constructorul nipon nu a fost avantajat nici de situl de producţie, stabilit în Hiroshima, marcând o serie de pierderi pe fondul diferenţelor de curs valutar şi a costurilor ridicate de transport.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (7)

  • Păcat.
    9 2
  • @Emil
    In viata de zi cu zi uneori trebuie sa iei niste decizii mai drastice, chiar daca dor. Actualul model nu se mai potriveste climatului economic actual, in plus avea si alte bube la capitolul fiabilitate.
    Insa sper sa revina in curand cu un urmas al acestuia, mai bun ca actualul model.
    5 2
  • cris.g
    deci...
    "Din cauza nivelului ridicat de putere, unitatea era clasificată ca având o cilindree dublă"
    Pe cuvant? D-aia e clasificata ca avand o cilindree dubla, ca are putere mare? Hai, ca puteti mai mult de-atat... Ia documentati-va voi putin, si reveniti cu informatii utile si reale, nu baliverne.
    7 2
  • ??
    Eu nu inteleg de ce nu au facut modelul asta si cu optiunea unui motor normal, pentru ca s-ar fi vandut cu siguranta mult mai bine, masina aratand fantastic! PACAT!
    5 0
  • @cris.g:
    Daca mergi la RAR sa inmatriculezi o Mazda RX8 vei avea o surpriza, mare si neplacuta. In ciuda cilindreei de 1300, dobi... de la RAR vor spune ca ai de fapt 2600cmc si o vor inmatricula ca 2600! Asta inseamna impozit de 2600, taxa de prima inmatriuclare /poluare aferenta cifrei de 2600cmc. Diferenta de la 1300 la 2600 in taxe este lesne de observat.
    In mod clar vor pune motoare din genratia SkyActiv pe RX8, de vazut insa cand vor face acest lucru.
    2 0
  • cris.g
    @octav71:
    Sunt perfect de acord si nu contest acest lucru, dar eu nu la asta m-am referit. Nu este clasificat ca 2600 cmc motorul "din cauza nivelului ridicat de putere", cum se spune in articol, eu asta am contestat, pentru ca este o prostie, si este si venita din partea unei publicatii auto.

    "Because a rotor chamber combusts once every revolution, compare with piston engine’s once every 2 revolutions, its effective displacement is actually 2616 cc by the norm of piston engines."
    http://autozine.org/Archive/Mazda/new/RX8.html

    Romania nu e singura tara in care motorul e considerat de 2600 cmc.

    Repet, nu ma leg de corectitudinea acestui lucru, ci de explicatia idioata care a fost data pentru acesta.
    5 0
  • @cris.g +1:
    - corect ce spui si tu, au gresit un pic si au modificat pe urma, se mai intampla pentru ca si cei de la AM sunt oameni;
    - nu inteleg de ce trebuie facuta echivalarea cu a unui motor normal in cilindree;
    - daca tot fac asta, ar trebui sa se ia in calcul si toate materialele folosite la producerea acumulatorilor din autoturismele electrice, ce si cata poluare se genereaza la producerea acestora! Cam extremist, dar plauzibil.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru