Motor comun pentru viitorul Seria 3, Citroen C5 si noul Peugeot 508
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Legatura la nivelul motorizarilor dintre Grupul BMW si PSA Peugeot-Citroen va continua cu succes si in viitorul apropiat, atunci cand francezii vor scoate pe piata noul 508, modelul care le va inlocui in gama pe deja invechitele 407 si 607.
Conform informatiilor venite dinspre presa franceza, colaborarea actuala care cuprinde unitatea de 1.6 litri disponibila pe modelele Citroen, Peugeot si Mini va lua amploare, urmand sa treasca la nivel mai inalt. Astfel, cele doua grupuri vor dezvolta in comun un motor turbo pe benzina de 2.0 litri care va putea sa dezvolte intre 200 si 250 de cai putere. Cunoscut sub denumirea interna B48, noua unitate pe benzina va dispune de sistemul Valvetronic de comanda a supapelor, de injectie directa, de pachetul Stop&Start si va fi dispusa transversal.
Motorul pe benzina va echipa atat noul 508, cat si Citroen C5 si viitoarea generatie a lui BMW Seria 3, urmand ca Seria 5 sa primeasca si el aportul de putere al noii unitati turbo pe benzina.
via | Autombile Magazine
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
După ani și ani de așteptări, Elon Musk a prezentat noul Robotaxi al companiei Tesla. Acesta se numește Cybercab și va avea un preț de pornire de sub 30.000 de dolari. (11.10)
-
Porsche a oprit producția modelelor Cayman și Boxster la uzina Volkswagen din Osnabrück, Germania. Astfel, viitorul fabricii este din ce în ce mai nesigur. (11.10)
-
Producătorul auto Ram se pregătește să lanseze prima sa camionetă complet electrică, numită 1500 REV. Acest model va fi introdus și pe piața europeană în trimestrul al treilea din 2025. (10.10)
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua Dacia Bigster. 5 lucruri esențiale+VIDEO
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noul Volkswagen Tayron. 5 lucruri esențiale+VIDEO
- Nissan a prezentat noul SUV compact Magnite, destinat pentru piața din India
- Acesta este noul McLaren W1: urmașul lui P1 este cel mai puternic model de serie al mărcii
- Chinezii de la BYD vor prezenta un nou model la Salonul Auto de la Paris
... inca nu au aparut aia de zic ca PSA este super-dupper si ca BMW nu ar fi facut nimic fara ei :))
Porbabil unitatea de 2.0i turbo va fi o evolutie a actualului 1.6i turbo, iar continuarea colaborarii celor doua parti este logica si fireasca -- doar una dintre parti nu ar fi putut sa continue munca decat platind toate drepturile asupa cercetarilor facute pana la acel punct catre cealalta parte - respectiv, BMW sau PSA ar fi trebuit sa cumpere "inovatia" ca sa o poata dezvolta in continuare. In felul asta costurile de dezvoltare sunt impartite , platformele devenind comune scad costurile pentru ambele companii ... etc .. totul spre mai bine . . . mai binele lor :)
@Cosmin - tu ai dreptate intr-un fel , dar nu se va putea ajunge la un singur motor + un singur sasiu = 1000 de marci , din simplul motiv - mai mult de 1 om vrea puterea , si mai mult de 1 om detine acum o mare influenta asupra industriei auto. Grupuri rivale cum sunt Daimler, BMW, VAG, PSA+Mitsubishi, Toyota, Ford, GM au foarte putine sanse de a fuziona pe viitor.
( spun PSA+Mitsubishi deoarece grupurile colaboreaza destul de mult in ultima vreme si fiecare are de castigat daca incep sa faca masini pe platforme comune . . . . pe mai multe platforme comune decat cele impartite in acest moment )
Motor TRANSVERSAL pe seria 3 seria 5 si seria 6 , si 7 niciodata nu va fi.
Automarket s-a referit la motor transversal pe seria 1 sau pe o eventuala serie noua mini car de oras.
tehnica evolueaza....domnilor ingineri
nu reiese din comentariul tau daca esti de acord cu astfel de strategii.Ei bine, eu nu.Indiferent de marca.Sau as fi de acord daca produsele nu se schimba.Adica bmw cu motor transversal si tractiune fata? Pai e ca si cum te angajezi in domeniul financiar ca iti place si te atrage ca apoi sa trebuiasca sa lucrezi ca gestionar ca deh... is vremuri grele.Ce faci? accepti si taci ca n-ai de ales.Corect.Dar iti convine?Crezi in ceva, ti se da ceva, ca apoi sa primesti altceva.E ca si cum aflii ca Dumnezeu e o femeie materialista. Sigur... la alt nivel, dar incerc sa explic ce inseamna asta pentru un adevarat fan de ceva, orice.
Poate ma hazardez degeaba.Pana una alta e doar o stire, iar modelele preferate bmw vor ramane asa cum le-am "cunoscut".
@ the hep: am citit foarte atent articolul.Daca stii o masina cu motor transversal pe puntea fata si tractiune spate sa-mi dai si mie link-ul.Sa fie una aflata in productie sau care a iesit din productie dar e in starea originala.Nu cred ca o vei gasi.In concluzie, la motor transv. pe puntea fata ai ori tractiune integrala ori fata.
P.S.DE A LUNGUL TIMPULUI AM RAS TOTI DE IDEILE LUI ION...ASTAZI E DE PLANS
Dar e adevarat e de plans ce se intampla....
Dupa ce BMW a preluat tehnologia HIGH-PRESSURE la motoarele Diesel de la Peugeot, acum o aplica si pe motoarele pe benzina...nu pentru ca ar da cel mai bun randament, nu pentru ca ar suna cel mai bine, ci pentru ca aceasta tehnologie avantajeaza consumul scazut, emisiile scazute, elasticitatea foarte ridicata a motoarelor si usurinta de a conduce aceste motoare.
Si nu uitati, cand va spuneam inainte ca Peugeot si BMW colaboreaza la foarte multe chestii, in rautatea voastra de posesori de bmw-uri de 5000 de euro si in invidia de posesori de passaturi spuneati ca nu e adevarat.....peugeot are de la afisaj pe parbriz si wifi pana la motorizari impartite cu bmw....masina frantuzeasca, care troncance pica tot = reno, masina nemteasca adevarata = mercedes si bmw. Dupa ce o sa schimbati vreo 5 masini bune o sa vedeti ca asa e, acum ca sunteti deabia la a 2-a masina (dacie si vw) este normal sa aveti astfel de parerei. Bafta si nu uita Peugeot e fratiorul mai mic a BMW-ului.
P.S.: Si uite asa am scris si primul comentariu cu adevarat pro BMW :D
A aparut cam tarziu si asa am putut citi comentariid e bun simt si la obiect.
Gata, urmatoarea stire sa vina in acelasi moment al zilei ca si asta, se pare ca fan-aticii dorm sau isi plimba Pejo-urile.
Acum la obiect: Cred ca motoarele vor fi mai bune si vor ridica partea care sta mai prost, nu vor cobora calitatea BMW.
pentru ofticatul de c-g-c
peugeot a colaborat la motoarele diesel cu bmw, intra pe 4tuning, intreaba un redactor, cauta pe automarket, sau chiar pe promotor.....si te rog nu te mai face de ras, cauta pe automarket, trimite-i un mail unui redactor de pe acest site numai nu te mai face de ras. daca esti in incapabilitatea de a intelege aceste lucruri simple inseamna ca nici nu are rost sa vorbim.
ofticatilor, mai ales asta cu tractorul de skoda, pfoa :))
NU UITA! PEUGEOT FACE MOTORIZARI DIESEL PENTRU RANGE ROVER, JAGUAR,MINI, CITROEN, FORD, VOLVO, MAZDA si a facut diesel pentru BMW ... SI MULTE ALTELE SI ARE MOTORIZARI PE BENZINA FACUTE CU BMW.....DECI CU 10 CLASE PESTE ORICE TEHNOLOGIE VW ca oricum skoda nu e in stare sa faca nici macar un surub daramite motoare pentru bmw sau range rover.
FACE MOTORIZARI HDI PENTRU
RANGE ROVER (2.7, 3.0)
JAGUAR (2.2, 2.7, 3.0)
CITROEN (TOATE)
MINI (1.6)
FORD (TOATE) AU CUMPARAT LICENTA SI DREPTURILE DE FOLOSINTA
VOLVO (1.6, 2.0)
BMW (2.0 PANA LA 163 CP REGASIT ACTUALMENTE SI PE NOUL 508, 308 CC ETC.)
FIAT (2.0 HDI PE MODELE MAI VECHI)
SUZUKI GRAND VITARA MODEL VECHI
MITSUBISHI GRANDIS (2.0) CEL DE PE LANCER ARE DE VW
MAZDA (1.6)
MOTORIZARI PE BENZINA
1.6 DEZVOLTATE CU BMW
SKODA
RESTURI DE LA VW iar VW e vai de capul lor.
Citit acest link de pa Automarket
http://www.automarket.ro/stiri/psa-doreste-sa-imparta-mai-multe-componente-cu-bmw-25949.html
IN ARTICOL SCRIE CLAR CA PEUGEOT SI BMW AU IMPARTIT TEHNOLOGIE LA MOTOARELE DIESEL, ADICA PE ROMANESTE, BMW A PRELUAT TEHNOLOGIA HIGH-PRESSURE DE LA PEUGEOT!!! CITITI SI MURITI DE OFTICA, CA NU PUTETI SA DIGERATI ASA CEVA DE OFTICATI CE SUNTETI.
Pentru restul:
Automarket a scris o tampenie mai sus "... si va fi dispusa transversal". Un motor e un motor, se poate monta oriunde in masina si uricum, fata, spate, mijloc, tranzversal, longitudinal.
Pe seria 3 si seria 5 va fi dispus longitudinal, nu e nici o urma de indoiala.
Nu ma credeti? V8-ul 4.2 de la Jaguar (longitudinal), pe Volvo este montat transversal, toate motoarele comune folosite pe VW Pasat si Audi A4 sunt montate transversal pe Passat si longitudinal pe A4.
Probabil sunt printre putinii care considera ca "patarea imaginii BMW" este un lucru bun. Nu cred ca BMW si PSA ar fi colaborat daca rezultatul colaborarii ar fi ceva mai slab decat ce ar fi produs ei singuri. Prin aceasta colaborare isi asigura costuri de proiectare cel mult la fel de mari ca si cum ar fi conceput singuri motoarele respective, si in plus pot folosi ce are mai bun de oferit fiecare din cele doua grupuri.
Seria 1 si toate BMW-urile sunt pe spate si 4x4 (xDrive).
NU ma invata tu pe mine unde sunt pozitionate motoarele la BMW sau daca e tractiunea pe spate sau fatza .
Si te rog sa ai macar in jumatate din experienta in BMW prin cat am eu.
Nu e nevoie sa raji ca jitelul daca esti prost.
Best Regards. ;)
ai scris mai sus "Automarket s-a referit la motor transversal pe seria 1 sau pe o eventuala serie noua mini car de oras.", nu te cunosc, si nu am citit tot ce scrii aici, dar nu cred ca am gresit cand am presupus ca tu crezi ca seria 1 are tractiune fata.
@ptr omul
ok, am gresit ca am comparat VW cu Dacia, dar raman de parere ca VAG este cel putin mediu in produsele sale. Sa stii ca si eu cunosc posesori de VW sau Audi care nu au avut probleme deoc cu ele, si unii au peste 200.000 Km, si am vazut multe masini care scot mult fum negru, cei drept de la Mercedes decat de la masini mai vechi de 10-15 ani.
Oricum, fiecare are dreptul sa creada orice despre orice masina, si sa isi cumpere ce vrea. Eu decat am vrus sa spun ca acelas motor poate fi montat arat longitudinal cat si transversal.
@Interesantu' fara nume, afirmatiile tale sunt pline de penibil. Daca eu iti arat motor 2.0TDI care are aproape 200.000 si nu a picat turbina il mananci? Sau daca as spune ca nu dau doi bani pe exemplele tale selectate astfel incat subconstientul tau sa lucreze asa cum tia-i dori ce ai spune? Sau poate milioanele de cumparatori din intreaga lume sunt mult mai prosti ca tine? Esti jalnic! Stiu ca o sa fiu acuzat ca am TDI, ca ridic in slavi VAG bla bla. Nici una, nici alta, imi place sa atentionez acolo unde se mananca rahat si imi place sa respect cifrele, iar pana una alta Audi si VW fac profit grupa mare.
C-G-C: Bravo.Frumos raspuns si nu pentru ca este pro bmw.
@anonim. Is aproape la fel de satul de tine cum sunt de tara asta.In primul rand, pune-ti dreq macar o porecla sa stim cum sa te "strigam".Pana nu faci asta, pot sa-ti spun cum am eu chef atat timp cat nu te injur sau nu incalc vreo regula a site-ului.Deci sa nu te simti ofensat.
Sa trecem la subiect.Daca tu pui la indoiala ce zicem noi, bravo, tot respectul.Dar cand ne oferi ca argumente "vorbiti cu redactorul de pe 4tuning sa va lamuriti" asta deja e o tampenie.Asta e sursa ta? un redactor din Romania? Scuze prietene, dar trebuie sa vii cu ceva mult mai serios de atata sa convingi niste oameni pe care nu i-as numi prosti.Dar, inainte sa te apuci sa cauti dovezi, eu zic sa renunti la atitudinea de prost crescut si manelist ca asa eu sigur nu o sa te ascult.
Sa vedem cum iti exprimi tu punctul de vedere.
"ba cu tine, posesor de skoda nici nu pot vorbii, adica plm...."
Daca e posesor de Skoda il spanzuram sau e mizeria societatii sau cum? si "plm"? amice, aici nu suntem pe hi5 si nici nu vorbesti cu pitipoance de 15 ani.
"pentru ofticatul de c-g-c" si "ofticatilor, mai ales asta cu tractorul de skoda, pfoa :))"
Cuvantul "oftica" probabil l-ai auzit intr-una din manelele filozofice despre "dusmani". Nici eu nu sunt fan VW sau Skoda sau tot ce intra in grupul ala, dar nu tin minte sa-l fi numit "tractor".Clar fac masini bune din toate punctele de vedere, altfel nu ajungeau unde sunt.
"PEUGEOT FACE MOTORIZARI DIESEL CU 10 CLASE PESTE ORICE TEHNOLOGIE VW ca oricum skoda nu e in stare sa faca nici macar un surub daramite motoare pentru bmw sau range rover."
A zis cineva ca skoda face motoare pentru bmw?
Nu e in stare sa faca nici macar un surub? eu cred ca dupa o acitivitate de peste un secol, au inteles tainele manufacturarii unui surub.Se pare ca tu nu.
Vorbesc prostii si te cataloghez gresit? dovedeste-mi contrariul.
ti-am urmarit comentariile si esti pe spate baiete, da asai cand primesti internet la sat
esti vai de capu tau, da te inteleg ca nu ai mai mult de 20 ani, conducator de 1300 cu semnu nike pe luneta.
bineinteles esti si tu unul dintre aia (putini ce-i drept) care au auzit la scara blocului ca e "pa trend" sa se ia de vw si audi, ca da bine la mahalagioaice din ferentari
totusi, daca nu ai fi un ratat atata de mare in viata (iara trebuie sa iti readuc aminte) nu te-ai mai crede pe circuit la nfs in fata calculatorului, si ai avea un serviciu si o familie ti-ai da seama ca banii nu cresc in copaci, si ca sunt milioane de persoane in lumea asta care fac mari eforturi financiare sa isi permita o masina fiabila, cu consum mic, costuri de intretinere redusa, gen SKODA, RENAULT, CITROEN, SEAT, OPEL, lucru la care tu fiind un ratat (ultima oara iti mai aduc aminte) nu ai cum sa il deduci din bostan
as vrea sa te vad peste 10 ani cand o sa iti permiti si tu o masina straina (mai noua de 10 ani) cum o sa o apreciezi si o sa o ridici in slavi,
hai pa ca deja team bagat prea mult in seama si s-ar putea sa te simti important.
PS: bag mana in foc ca neam de neamul tau nu a calcat vreodata intr-un a6
nu sunt fan audi asa cum pasiunea mea nu "e" liniutele si caii, vb unuia de mai sus insa nu pot sa nu intervin cand vad niste lichele care vin si spun "dom'le incerc sa va deschid ochii ce masini rele au devenit audi si vw", fara sa aduca argumente solide (care nu exista)....cand vezi ca vag se preconizeaza a fi grupul auto cu cel mai mare profit in urmatorii ani, cand vezi ca audi si bmw se dueleaza de-o viata in masini extraordinare (jos palaria si pt bmw), si vii si spui culmea dintre toate masinile din lumea asta( honda, hyundai, chevrolet, ford, cadillac, toyota, mitsubishy, subaru nici una nu produce masini mai rele) culmea cei ce se aflat in top sunt improscati cu noroi fara motiv..ca deh efectu de turma e mare
Atunci cand BMW a colaborat cu PSA pentru un diesel de mic litraj pentru Mini f multi au spus ca e nasol, ca a ajuns marele BMW sa aiba motoare frantuzesti. Uite ca nu a fost, a iesit un motor foarte bun.
Ok, revenind la motorul asta pe benzina, cu totii stim ca BMW face motoare performante, rafinate, printre cele mai bune din lume. Colaborarea asta se rezuma la bani, adica PSA a "sarit" cu banu', BMW a venit cu tehnica, se face gura ca lucreaza impreuna la un motor, apoi profitul se imparte intre PSA si BMW. Nemtii sunt fericiti, francezii sunt fericiti, aia cu BMW sunt fericiti, aia cu Citroen-uri si Peugeot-uri sunt fericiti si viata e frumoasa. :)) Ceva foarte asemanator s-a intamplat si intre GM si Fiat, cand motoarele Multijet au fost facute "in comun" si erau pe Fiat, Opel si SAAB.
Eu cred ca voi nu intelegeti un lucru esential. Cu aceasta colaborare se doreste, in primul rand, diminiarea unor costuri de productie. Cand e vorba de bani se face orice fel de compromis (adica se poate renunta si la tractinea spate si la motor transversal).
Cumparati masini uzate , fara randament practic ,dar e asa de greu sa recunosti adevarul. Succes , continuati cu aceleasi achizitii, insa amintiti-va ca Peugeot este prima firma din lume care a implementat motoarele diesel pe autoturisme , repet , nici Mercedes , nici BMW , nici Audi.
Tineti-o asa , doar de dragul de a tine steagul sus si de a prosti in continuare pe ceilalti.
Si inca o intrebare:de ce,daca erau asa de reusite motoarele pd de la VW , de ce au renuntat la ele si au trecut pe common rail ca ceilalti? Raspunsul este ca au vandut aceste motoare care mananca ulei si sunt zgomotoase pana si-au dat seama clientii ca nu mai tin pasul cu noile motoare diesel care sunt rafinate si distribuie cuplul uniform , adica au profitat de piata , adica de voi ma...., dar ce greu este sa admiti ca atunci cand pornesti motorul tau VAG , suna ca un tractor , dar de fapt asta este .
Succes!