OFICIAL: 30% din cauciucurile actuale vor fi ilegale în 2012

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 25.06.2010
Din 2012, fiecare pneu vândut în Europa va avea ataşată o etichetă pe care clientul poate vedea zgomotul produs la rulare, capacitatea de frânare pe carosabil umed şi rezistenţa la rulare sau cât de tare influenţează anvelopa consumul de carburant.

Michelin a organizat zilele aceastea la Berlin o serie de ateliere pentru a vorbi despre longevitatea, rezistenţa la rulare şi capacitatea de frânare a cauciucurilor actuale. Cu această ocazie, constructorul francez de anvelope a publicat şi primele informaţii despre modul în care vor fi etichetate anvelopele în viitorul foarte apropiat.

Uniunea Europeană va introduce începând cu 2012 un nou set de reglementări privind modul de etichetare a cauciucurilor vândute pe Bătrânul Continent. Modul de evaluare va fi similar cu cel pe care şi americani şi asiaticii vor fi obligaţi să-l folosească din acelaşi an.

Aşadar, peste doi ani, atunci când vom merge să ne alegem cauciucurile va trebui să ţinem cont de trei criterii noi, unitare, indiferent de marca pe care o alegem. Fiecare producător de anvelope, fie că vorbim de Michelin, de Bridgestone sau de Continental, va fi nevoit să ataşeze pneului o etichetă pe care sunt trecute: rezistenţa la rulare, capacitatea de frânare pe carosabil ud şi zgomotul produs la rulare, exprimat în decibeli.

Rezistenţa la rulare, cu un impact deosebit asupra consumului de carburant, va putea fi măsurată pe o scară de la A la G, aşa cum vedem în prezent la bunurile electrocasnice. Acelaşi lucru se va întâmpla şi cu nivelul de frânare pe carosabil ud.

Măsura aprobată de Uniunea Europeană va fi aplicată începând cu luna noiembrie a anului 2012, şi are ca scopuri principale creşterea siguranţei rutiere, reducerea consumului de carburant şi a zgomotului din trafic.

Parlamentul European a aprobat noua reglementare pe 25 noiembrie 2009, de atunci şi până în prezent producătorii de automobile luând în discuţie mai multe modaltăţi tehnice universale de măsurare a parametrilor de rezistenţă la rulare şi frânare pe carosabil umed. Standardizarea unei metode de evaluare va mai dura însă câteva luni.

Criteriile de evaluare ale unui pneu vor deveni din 2012 din ce în ce mai stricte, lucru care va face ca, în 2016, aproximativ 70% dintre cauciucurile pe care le vedem astăzi pe piaţă să fie ilegale.

Până atunci însă, 30% dintre anvelopele actuale vor fi retrase de pe piaţă sau înlocuite odată cu intrarea în vigoare a etichetării din 2012.

Michelin a declarat că actualele pneuri, vorbim de cele mai performante, abia se pot încadra în categoria B de rezistenţă la rulare şi frânare pe ud. Un cauciuc capabil să îndeplinească standardele de frânare şi rezistenţă la rulare de tip A nu există decât în stadiu de concept.

via | Michelin

Comentarii (3)

  • Crysty
    Romania
    Poate un UE ca in Romania la cat de saraci o sa fim in 2012 (din cauza guvernului Poc) o sa circulam cu sarmele scoase ca la batranele Dacii!
    23 4
  • Alex Radoi
    Cutoate ca am dat un "pozitiv" commentului de mai sus, totusi...
    ma gandesc ca asa ceva numai la romanul prost si plin de flatulatii se poate intampla. Daca un neamt ar ajunge intr-un asemenea hal cu banii incat sa nu isi permita anvelope, solutia ar fi simpla. Ar folosi transportul in comun. la noi in schimb, meltenii prefera sa faca o ora cu masina prin Bucuresti, pe trasee gen P-ta Muncii - P-ta Victoriei, cu toate ca ar putea lua un metrou si ar ajunge in 10 minute. Deci da, cred ca unora chiar le vor iesi sarmele din cauciucuri si tot vor circula, fiindca "capra raioasa" tine coada FOARTE sus in Romania.
    19 0
  • lucian
    ...
    din ce am citi eu bag de seama ca tehnologia de fabricare a anvelopelor trebuie imbunatatita, deci constat ca pretul acestora va creste.pun si eu 2 probleme:
    1.cat de mult influenteaza anvelopele consumul;
    2.la zgomotul facut de tiruri, camioane, motoare si masini,mai conteaza sa reducem zgomotul facut de anvelope? oricum daca vrei sa scartiie cauciucurile in intersectie aceste vor scartii, indiferent de tehnologie si de clasa din care fac parte
    3. la ce categorii se vor aplica aceste norme? banuiesc ca la tractoare nu, desi au si alea anvelope(sau se numesc altfel)??
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru