STUDIU: Vehiculele cu rezultate bune la impactul lateral îţi pot salva viaţa
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
O analiză atentă a institutului IIHS din SUA a relevat faptul că şoferii care circulă în automobile care oferă un nivel de protecţie slab la impactul lateral au de trei ori mai multe şanse să moară într-un accident real în comparaţie cu şoferii care conduc automobile care au primit calificativul "bun". Analiza a fost făcută de americanii de la Insurrance Institute of Highway Safety, organism independent de testare a autovehiculelor în vederea reducerii numărului de victime pe şosele, finanţat de asiguratorii americani. Există patru calificative – Good, Acceptabile, Marginal şi Poor. Diferenţa despre care se vorbeşte mai sus apare între un model cu calificativul Good şi un model cu calificativul Poor.
Potrivit studiului respectiv, dacă un şofer conduce o maşină care a primit calificativul Good la testul de siguranţă la impactul lateral, are cu 70% mai multe şanse de supravieţuire decât şoferul care conduce o maşină cu calificativul Poor.
Diferenţa dintre Good şi Acceptable este de numai 6%, în timp ce un şofer care conduce un automobil care a obţinut calificativul Marginal pentru protecţie la impactul lateral are 50% şanse de supravieţuire în caz de impact.La fel ca în cazul oricărui accident, supravieţuirea la impactul lateral este strâns legată de mai mulţi factori. Printre acestea intră şi airbag-urile laterale, dar respectivele airbag-uri nu fac diferenţa între viaţă şi moarte, ci între un accident grav şi unul mai puţin grav, din moment ce toate vehiculele posedau airbag-uri laterale şi au existat modele care au obţinut calificativul Marginal sau Poor la impactul lateral la 50 km/h. Explicaţia este simplă – nici măcar 10 airbag-uri laterale nu ar putea să controleze cât de mult va pătrunde un autovehicul în habitaclul unui alt automobil dacă acesta are o structură laterală slabă.
Adevăratul factor decisiv în cazul unui impact lateral este rezistenţa flancurilor automobilului şi cantitatea de material pe care o posedă acestea pentru absorbţia energiei impactului.
Este deja un fapt binecunoscut că un automobil cu portierele şi montanţii B subţiri va avea o rezistenţă la impact lateral net inferioară unui automobil cu portierele şi montanţii B mai groşi. Din păcate, o structură laterală rezistentă nu-i suficientă pentru protecţia capului şoferului în caz de accident, dar aici intervin airbag-urile laterale.Via | NYTimes
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Tinerii în vârstă de 17 ani vor putea obține permisul de conducere, categoria B, iar cei în vârstă de 18 ani vor putea obține permisul de conducere pentru camioane. Totodată, se pregătește tranziția către un permis digital. Acestea sunt doar câteva dintre noile reguli anunțate de Uniunea Europeană. (22.10)
-
Euro NCAP a efectuat o nouă rundă de teste de siguranță cu nu mai puțin de 18 mașini noi. Dintre mașinile testate, 15 modele au fost notate cu 5 stele. Printre mașinile cele mai sigure se numără Mazda 6e, Audi Q3 și BMW X3. (16.10)
-
Filiala britanică a mărcii Citroen a emis un ordin de stop-drive pentru clienții a 4 modele vândute în această țară. Marca franceză încearcă să repare o problemă serioasă la sistemul de frânare. (19.09)
-
Ediție de adio pentru Volkswagen Touareg: producția va lua sfârșit în 2026
-
Toyota, cel mai valoros brand auto. Mercedes-Benz și BMW pe podium
-
Toyota lansează noua marcă Century: va produce mașini de lux în serie limitată
-
Toyota va dezvălui un model de performanță nou în decembrie
-
Noi teste Euro NCAP: 5 stele pentru Mazda 6e, 3 stele pentru VW T-Cross
Cu astfel de studii, teste clientii pot clasifica singuri masinile in "asta e sigura", "asta mai putin", etc. Ca urmare producatorii, la randul lor, influentati de imaginea ce si-o formeaza "boborul" despre oferta auto vor lua masurile in consecinta. Adica vor construi masini mai sigure SUB PRESIUNEA PIETEI
dar na, unii crescuti mai la marginea civilizatiei, intr-o tara de mana a 2 a in care tot romanu' stie fotbal, politica, e poet si pilot de F1 chestiile astea "auto" sunt "par la ceas"