Taxa auto va fi impusă şi la prima vânzare a maşinilor importate înainte de 1 ianuarie 2007

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 30.05.2011
Liderii coaliţiei de guvernare au decis să nu renunţe la taxa auto şi să impoziteze şi vânzarea automobilelor second-hand înmatriculate înainte de 1 ianuarie 2007.

Vânzarea automobilelor înmatriculate în România înainte de 1 ianuarie 2007 ar putea fi taxată, anunţă Mediafax. Măsura este o cauză a deciziilor luate de Ministrul Mediului şi al Pădurilor, Laszlo Borbely, care a decis să evite returnarea sumelor încasate de la cei care şi-au înmatriculat automobilele în România prin taxarea primei vânzări a vehiculelor care au plătit taxa de poluare înainte de 1 iulie 2008. Respectiva măsură ar fi fost discriminatorie pentru cei care au plătit taxa de primă înmatriculare înainte de data respectivă, aşa că liderii coaliţiei guvernamentale au făcut încă o schimbare – taxarea vehiculelor importate înainte de 1 ianuarie 2007.

"S-a convenit în acelaşi timp să fie respectat principiul nediscriminării prin modificările care urmează să fie introduse de Guvern", a declarat Laszlo Borbely pentru Mediafax.

Pentru moment, nu a fost stabilit nimic clar, executivul purtând în continuare discuţii în privinţa noului proiect de lege, dar direcţia în care va merge acesta este evidentă.

Prima vânzare a maşinilor intrate în ţară înainte de introducerea taxei de primă înmatriculare va fi taxată în acelaşi mod cu taxa auto actuală, după acelaşi algoritm, dar cetăţenii vor primi o reducere de 30% a cuantumului taxei. În plus, respectivilor li se va restitui o parte din banii achitaţi deja de proprietari, dar plata este eşalonată pe mai mulţi ani, pentru a evita returnarea unei sume colosale (estimate la 750 de milioane de euro) într-o perioadă scurtă de timp. Între timp, proprietarii trebuie să plătească întreaga sumă într-o singură rată pentru a-şi putea înmatricula automobilele în România.

Indiferent de modificările care vor fi operate, Ministrul Mediului nu vrea să renunţe la taxa auto. Cu riscul declanşării procedurii de infringement şi a altor procese cu proprietarii de automobile din România, inclusiv cu ce care au pierdut în instanţă, Guvernul păstrează taxa auto şi o va aplica şi altor automobile, în încercarea de a elimina clauzele discriminatorii.

Între timp, state precum Bulgaria încasează sume importante de bani pentru înmatricularea automobilelor "nedorite" în România, care ajung să circule tot pe străzile noastre, iar întregul proces îi creează peri albi automobilistului român, lovit din toate părţile cu fel şi fel de taxe şi costuri suplimentare.

Via | Mediafax

Comentarii (33)

  • UNGURUL CA UN FURUNCUL
    Inainte de 1 ianuarie 2007 aceasta taxa de prima inmatriculare se numea vama.Eu am platit atunci pentru o masina euro 4, 1400 euro.

    Cum sa mai platesc odata alta taxa, daca maine vand masina.

    Unguru joaca tare,mizand pe zecile de mii de masini care deja au fost inmatriculate si care mai devreme sau mai tarziu isi vor schimba propietarul.

    Asa ministru asa guvern,UN VIS URAT.
    62 0
  • GERMANUL
    Romanii sunt de vina.....
    Populatia RO este de vina ca le permite guvernantiilor sa faca ce vor cu ei, in loc faca ceva pentru poporul saracit si vai de el...

    Sfat : uniti-va si datile omorul ff. necesar odata nu mai asteptati pastele caiilor....
    38 1
  • Blonda, chiorul si piticul...
    Oare nu are nimeni sa le dea celor trei cele trei elemente de care au nevoie? Si anume Funia, Scaunul si Sapunul?
    30 5
  • BaditzaEx
    la nentu Impuscatu'
    chit ca era un sistem mult mai restrictiv /dictatorial ,dar totusi a construit o tara - lumea a stiut sa iasa si chiar sa-l impuste ,Dar la astia romanashu-i mic, las,dezorientat, permisiv si fudul !!!

    Luati de aici ca v-ati dat cu strainii si asa meritati !!!
    Cine-au îndrăgit străinii
    Mânca-i-ar inima câinii,
    Mânca-i-ar casa pustia
    Şi neamul nemernicia!
    14 5
  • Marius
    Invatul are si dezvat
    Nu de prosti sustin politicienii taxa auto. Exista cateva motive foarte simple.
    1.Politica economica protectionista, mai ales ca in tara avem constructorul francez Renault care are totusi un business de facut aici.
    2.Se evita importul masiv de rable din occident.
    3.Se mai potolesc derbedeii cu schimbatul masinilor ca pe sosete, se mai elibereaza strazile.
    4.Se obtin astfel bani pentru programul rabla

    Oricum, sa stiti ca au si astia dreptatea lor, pentru ca in Romania multa lume sufera cu capul. Poti vedea tigani nespalati care traiesc in cocioabe fara garduri, dar cu Mercedes C-Klasse second in ulita. Sau BMW-uri seria 3 parcate langa blocuri, dar derbedeii se spala la lighean si au datorii la intretinere. Exista insa si putori cu burti uriase si cu bucile cat niste putini, care au uitat mersul pe jos si merg cu masina dupa paine si dupa tigari. Nu tata. Invatul are si dezvat.
    34 21
  • ovidiu
    ma astia is tampiti
    oameni buni trebe se ne unim sa dam guvernul jos nu se mai poate asa ,deja sunt prea multe taxe prea multe impozite nu se mai poate,eus sunt in stare sa ies afara sa lupt cu ei sai dam jos ce atatea taxe ca ei sa se plimbe bn mersi cu masinile de lux si sasi permita orice
    nu se mai poate asa
    afara cu ei impuscati ca si ceausescu omorati dracu sai ia
    26 3
  • Victor
    Frate rezervele de tampenie ale pedeilor sunt nesfarsite!!!!!!!!!!!!

    Daca vroiau sa faca ceva atunci recurceau la impozitare,nu este normal ca un Mercedes S350CDI Euro 5 sa plateasca de 50 de ori mai mult decat unul cu o Dacie 1300 din 81.

    Asa cum nu este normal ca proprietarul unui Logan din 2011 sa aiba acelasi impozit cu un Bmw 3 Euro 2 din 95.

    Descurajarea hraburilor se poate face prin impozite,aceastea sa creasca odata cu vechimea masinii si a normei de poluare.

    Obtii astfel un prac auto mult mai nou,bani sunt atata timp cat in Romania se importa de 2-3 ori mai multe masini sh decat masini noi,da de multi au bani de un Duster da isi iau X5 de 10 ani sau in loc de Octavia isi cumpara A6,lasa domne foarte bine cumpara dar si impozitul creste,in al doilea rand obtii o independa energetica,daca ai un parc de masini noi consumi mai putin combustibil,cresti siguranta rutiera atata timp cat varsta masinilor scade iar cei care nu isi permit sa intretina o masina vor renunta la rablele lor fara frane si directie.

    Rezultatul va fii pe de-o parte o crestere a masinilor cu numar de BG iar pe de alta parte o devalorizare a masinilor inmatriculate inainte de 2007 in Romania,asa incat va devenii dtpdv mai convenabil sa iti aduci o masina din Vest decat una de pe plaiurile mioritice.
    14 8
  • Jos injusitita
    Legea nu se poata aplica retroactiv
    Legea nu se poate aplica retroactiv. Scrie in Constitutie. Daca se aplica retroactiv, atunci Constitutia este incalcata flagrant si nu mai suntem democratie. O alta motivatie legala pentru procese in instanta contra statului roman. Suntem dictatura cu haine de democratie. Punct.
    18 0
  • Andrei
    Funny
    Angajati-va un avocat.....nu pot ipune o taxa retroactiv....Constitutie.....COnventia Europeana a Drepturilor Omului (dreptul la proprietate)....e cineva cu putina carte pe acolo?
    Ce e drept multi se vor supune...
    dar e chiar funny intr-un mod ciudat si trist situatia....
    16 0
  • Taxa auto
    Marius enumera mai sus cateva motive pentru care taxa auto este sustinuta. Da, asa este, ii dau dreptate exceptand un punct: "2.Se evita importul masiv de rable din occident.", ceea ce e cam fals. Pentru a-mi sustine afirmatia am sa va dau un mic exemplu: pentru un Opel Frontera 2.2 din 2000, respectand normele Euro 3 taxa este de 2519.24 euro, pentru aceeasi masina, insa farbicata in 2001 taxa devine 3239.03 euro, daca e din 2002 4078.78 euro si tot asa, in concluzie cu cat e mai veche (adica mai rabla) taxa e mai mica, ceea ce mi se pare aberant. Ei (guvernantii) explica acest fapt spunand ca o masina cu cat e mai noua va polua o perioada mai indelungata de timp, insa o rabla de acum 20 de ani, care lasa un nor de fum in spate, chiar daca mai circula numai inca 2 ani, va polua in aceasta perioada de timp cat una mai noua in 100 de ani.
    Deci... unde-i intelepciunea?
    18 0
  • Faza cu polouarea e praf in ochi.Daca chiar i-ar interesa aspectul asta , taxa s-ar regasi in combustibil.Cu cat consumi mai mult cu atat poluezi mai mult.Dar nu, ei prefera sa o puna fixa, sa platim toti egal, adica si cel ce face 5.000km/an si cel ce face 80.000km/an ca doar poluam egal, nu??? Daca la bulgari se inmatriculeaza orice e chiar asa multa poluare?Nu cred.
    Concluzia: asta s-a votat asta avem.Cand romani vor vota cu cap si nu vor mai spune : "nu merg la vot", ce conteaza cu cine votez, nu-mi da nici unul nimic" ,etc.. atunci vom avea legi si taxe normale.
    14 1
  • asa ne trebuie...
    desi nu eram de acord pana acum, probabil viitoarea mea masina va fi inmatriculata in bulgaria...
    las'sa se'mbogatzeasca bulgarii...
    ne meritam soarta...
    21 0
  • Marius
    Se zice ca taxa auto ar fi un rau necesar
    Haideti sa facem un rationament logic.

    Daca taxa se mentine, cu mici schimbari si jocuri de glezne, oricum nu multumeste pe toata lumea. E o zazanie in aproape toata populatia.

    Daca taxa nu se mentine si maine ar fi desfiintata, romanii care s-au plictisit de cuvantul si masina "Dacia" ar investi masiv in masini second hand. Fabrica Dacia va fluiera a paguba, muncitorii nu vor fi platiti, furnizorii nu vor mai avea comenzi ferme, dealerii nu vor mai vinde Logane, nu se vor mai colecta taxe si tva, etc. Deci se va prabusi intreg sectorul auto romanesc, si pe verticala si pe orizontala. Ori asta nu convine in primul rand politicienilor si afaceristilor. V-ati prins acum de ce se sustine non stop aceasta taxa? Intrebari, neclaritati, comentarii? :P

    PS: E simpatic rau ministrul Laszlo Borbely. Sa-l asculati la televizor cand spune el mereu propozitia devenita clasica: "Nu vom renunta la taxa auto" :)) Zici ca e in rolul lui Giordano Bruno care, desi este ars pe rug de inchizitie, tot nu vrea sa se dezica de ideile filosofice :)))

    Propun sa ne dam de pomana la nemti sau rusnaci. Macar scapam de griji, de taxe auto, de tampti, etc :)))
    11 7
  • @marius
    ok in logica ta exista si o farima de adevar...dar atunci astia de la putere de ce nu tin minele deschise si nu mai importa carbune...de ce s-a desfintat comtimul si importam la greu papa(o sa-mi spui ca nu astia sint de vina acum,dar sa nu uitam ca astia care sint la putere au fost la guvernare sub o forma sau alta si-n alte dati) si asemenea ''de ce ''-uri iti pot insira pina dimineata....oare cumva renult trebuie sa dea ''spaga'' la greu la astia?oare aia din tm au fost mai fraiewri sau pur si simplu n-au vrut sa cotizeze???oare in romania toate animalele sint egale ,dar porcii sint mai egali???
    10 1
  • Cristi13
    @marius
    Dc era buna nu trebuia sustinuta de nimeni,ca toti o cumparau,asa ca sa nu ne mai ascundem dupa minciuni.Aicea au ei partea aia groasa de la Renault sa nu omoare Dacia,ce credeti ca le pasa de muncitori?? Dc le pasau de noi nu eram mai toti ducindu-ne ziua de pe azi pe maine!
    7 0
  • tomita
    hai sa o lasam moarta cu reno.
    cand e vorba de de nesimtirile care le fac atunci se arunca moneda ca e firma privata si poate sa faca ce vrea. cand in schimb trebuie protejate interesee lor, se arunca moneda ca sufera nagajatii romania.
    e cat se poate de pe fata lobby-ul sau mai bine zis spaga pe care reno o plateste unor inalti demnitari pt a tine piata inchisa. din anii 90 se stia ca vom deveni piata de consum pt altii. e logic ca importatorii de masini noi platesc gros sa neutralizeze efectul masinilor sh asupra cotelor lor de piata. asta mai departe se traduce prin multe altele.
    de ce reno platea si inca o mai face tot felul de prime de lumea a 3-a si diurne uriase angajatilor straini in co paratie cu specialistii romani. un putzulache de proaspat student strain venit la dacia primea mii de eupo si un inginer apt ( si muncitor, nu vorbesc de lepre, ci de cazuri conrete), roman, era remunerat doar cu sute de euro.
    de ce si-au adus toti sefuletii francezi rudele aici sa traiasca cu o mie doua de euro ca boierii. de ce dupa cativa ani s-au dat pe brazda la spagi. ei, vesticii, moralisti.
    in fine, cat timp se ruleaza milioane de euro pt a proteja interese economice, intr-o lume guvernata de economie, concerne si holdinguri. ce vsa mai asteptati de la o conducere vanduta.

    ne aflam exact in situatia din evul mediu cand avem regi fanarioti, care duc averile afara. ceausesc, a oprit fluxul, si a creat o tarisoara care avea "plus", si colabora bine cu petrolistii. nu a sunat prea bine pt cei de-afara, care i-au pus capul unde ii stau picioarele.
    deci, daca aveti ceva nemultumuri, ori emigrati, sau daca aveti putere da-ti in toti cei vanduti, numai ca sa ajungeti in locul lor. si acolo aveti 2 posibilitati:
    - sunteti precum ceasca, si creati o independenta teporara, pana dispareti si voi
    - sugeti **** alora de afara, si scavagizati romanii
    - romanii nu au entitate si unitate nationala, si necesita prea mult timp sa fie reimbinati, timp care nu le va fi acordat.
    :-
    10 0
  • @Tomita
    Culmea e ca taxa de 'poluare' nu avantajeaza pe nimeni si nu face decat sa sporeasca veniturile statului vecin .

    Afecteaza atat vanzarile de masini noi ( cu tot ce inseamna asta , de la importatorii auto , companiile de asigurari , prestatorii de servicii din domeniu , firmele de leasing , etc pana la potentialul cumparator si chiar veniturile bugetului de stat ) cat si cele second hand .

    Borbel asta tot o tine pe a lui cu ' poluatorul plateste ' ....nu se reflecta absolut deloc in taxa .

    Se taxeaza mai mult norma de poluare , cilindreea si vechimea decat emisiile de CO2 , NO2 si consumul .

    Au incasat cateva sute de milioane de euro pana acum din taxa( bani care in nici un caz nu s-au investit in mediu) , bani pe care trebuie sa-i returneze ....de unde , tot din buget ,tot de la contribuabili .

    Poluatorul plateste ...da , sa plateasca cei care vor sa-si cumpere masini cu emisii de peste 200-300 g CO2/km dar in acelasi timp sa primeasca bonusuri cei care isi cumpara turisme cu motorizari de cilindree mica ,cu emisii de pana in 100-120g/km.

    Acum guvernantii nostrii nu mai dau exemplu tarilor europene , care au sisteme bonus-malus si care functioneaza de multi ani fara nici o problema , care intr-adevar investesc in mediu si unde chiar se aplica principiul 'poluatorul plateste' .

    Stiu ei cat plateste, de exemplu ,un austriac care isi cumpara un turism cu o motorizare V8 cu emisii de peste 300 g Co2 .....aproximativ 20.000 euro peste pretul de achizitie ( 35-45% din pret ) , dar in acelasi timp daca isi cumpara o masina de clasa mini/mica , cu un motor in jur de 1l , care emite sub 120g , primeste bonus 300 euro ; stiu ei ca un belgian/francez/ luxemburghez/cipriot etc nu plateste nimic , ba din contra , unii primesc bonusuri de sute sau chiar mii de euro daca isi cumpara turisme care polueaza f putin ?!

    Ori stiu si ii doare ..undeva, ori sunt atat de prosti ca nu isi dau seama ca daca piata auto ( de masini noi si second hand) scade dramatic , asa cum se intampla de 2 ani incoace , toata lumea are de pierdut , inclusiv statul prin taxele reduse colectate din tot ce inseamna aceasta piata.
    9 0
  • @ ionut
    intrebare
    vreau sa vand o masina,este cumparata de noua in 2005 08 imatriculata pe persoana fizica, cc1,6 euro 4,cine o cumpara plateste taxa?lamuritima si pe mine multumesc frumos.
    1 3
  • blondu
    sal
    pre multa vorba indiferent ce taxa o sa puna un avocat bun o scoate la capat eu am 4 masini care mi-am luat bani pe taxa inapoi te costa onorariile vre-o 200 -400 lei pe masina procentul de carig este de 100% iti da si banij pe onorarii inapoi asa ca nu v-a mai stresati care-i problema ii ia luna asta ii da inapoi peste vre-o doua lunii
    1 0
  • iulian
    MINCIUNI!
    NU EXISTA TAXA DE POLUARE!!!
    DACA AR FI EXISTAT AR FI PLATIT SI CEI CU DACIA SOLENTA,1300,TRABANT,BASCULE ROMAN,TRACTOARE, IFROANE,ARO,ETC....DECI O TAXA ANUALA IN FUNCTIE DE CAT POLUEZI!
    ACEASTA TAXA NU ARE NICI O LEGATURA CU POLUAREA,ESTE DOAR UN MOD DE A NE SCOATE BANII DIN BUZUNAR CU FORTA PTR A-SI UNPLE "GENEROASELE" LOR BUZUNARE.
    P.S. EU MI-AM RECUPERAT DEJA 3 TAXE AUTO,ASA CA DATI-I IN JUDECATA!
    13 0
  • sex
    daca ies in strada medicii politistii stau in casa,daca ies pensionarii,medicii stau in casa ! nu vi se pare nimic ciudat ! cu raposatul cine a iesit in strada ?
    4 0
  • ....
    Vanzatorul plateste taxa ...cand se duce la Adm. Financiara pentru radiere( nu se va elibera certificatul fiscal daca nu ai taxa+ impozitul platite )
    0 0
  • Bogdan
    o parere
    Marius, protejarea pietei din Romania se poate face si altfel.
    Daca se pune un impozit ridicat pentru auto cu emisii mari de CO2 si cu norme de poluare euro1,2 sau non-eur, se vor vinde mai mult masinile cu motoare mici si care corespund standardelor de poluare euro4 sau 5, adica exact segmentul de piata pe care se incadreaza Dacia.
    Asa poti sa incurajezi si innoirea parcului auto si plateste poluatorul.
    Nu cred ca este important ca masina este din 2000 sau din 2010 cat timp respecta anumite norme de poluare.
    Tot un impozit diferentiat ar reduce si numarul de masini inmatriculate in BG, pentru ca in loc sa platesti pentru un 1.9 tdi eur 4 din 2009 2500 de eur inmatriculare, platesti 150 de lei pe an iNu vad de ce este greu sa gandesti putin logic, se poate proteja piata auto, reduce numarul de masini poluante si inmatriculate in BG
    2 0
  • Taxa
    Trupele SEAL pe ei si gata.
    3 0
  • gigiel
    @ionut - intrebare
    Nimeni nu o plateste DEOCAMDATA!
    Vinde-o repede pana nu apare legea!
    3 1
  • ne fura
    eu am platit in 2005 vama 900 de euro....cum isi permit sa ne ia taxa?
    2 0
  • Astia-s chiar dusi cu pluta.
    Stati linistiti, or sa fie in continuare procese, si or sa dea banii furati "prin ordonante de urgenta" inapoi; pentru ca nu este normal ceea ce se intampla.

    Chiuss
    4 0
  • attila
    vama sau taxa
    Eu am patit 1000 euro (VAMA )pentru o masina de 1,2i benzina euro 3,hai ca mai vreau si taxxxxxxxxxxxxxa BRAVOOOOOOO
    1 0
  • dacia nu se axeaza pe piata auto din romania
    Hai sa va spuun un mic sectret.Eu lucrez la dacia de 7 ani si va pot spune un singur lucru;daca firma s-ar fi bazat pe vanzarile din tara ar fi dat faliment de mult.anul trecut dacia a vandut in romania aproximativ 15.000 de masini ,ce-a ce reprezinta productia pe 10 zile,deci doua saptamani de munca.asa ca nu zic ca nu ar fi afectata poroductia de la dacia,dar nu asa de catastrofal cum spun ei...si va spun sincer daca taxa nu ar fi as de mare eu unul as prefera o masina din germania din 2007,pe care as putea s-o achizitionez la acelasi pret ca al unui logan nou.
    2 0
  • Gerula
    Taxa Inapoi
    In august 2007 am platit la TRezorerie "Taxa De Prima Inmatriculare" pentru un autovehicul nou cumparat din Romania.

    Ulterior taxa in forma valabila la data inmatricularii a fost abrogata.

    Daca legea actioneaza retroactiv nu este normal sa-mi primesc banii inapoi?

    Daca legea nu este discriminatorie inseamna ca nu se va aplica DECAT pentru prima vanzare a respectivului autovehicul adus in tara INAINTE DE 01.01.2007, nu?

    Majoritatea celor importate inainte de aceasta data au fost aduse pentru vanzare.

    Deci au fost deja vandute "pentru prima oara" si poate pentru n-spea oara...
    0 0
  • bgd
    sau aia care vor sa se sinucida ne-ar putea face un bine...
    0 0
  • @gerula
    frate tu crezi in dictatura inst azi in romanica legea mai are vreo valoare?..poate pt cei ce se opun regimului
    0 0
  • Gerula
    La ce bun ?
    Atunci la ce bun parlamentul?
    Nu de aia i-am trimis acolo sa propuna si sa voteze legi pe care sa le respecte TOATA lumea ?
    Daca la noi presedintele sau ministrii fac legi si le schimba dupa bunul plac in loc sa gestioneze APLICAREA legilor si sa administreze in folosul nostru al contribuabililor ca niste ANGAJATI platiti din banii nostri ce sunt, propun sa-i concediem pe parlamentari.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru