TOP 10 masini italiene din toate timpurile

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 05.08.2009
Americanii de la AskMen au realizat un Top Ten al modelelor de origine italiana. De la Fiat 500 la Ferrari Enzo, italienii dovedesc ca le plac masinile si ca stiu sa le construiasca.

Portalul AskMen.com a realizat un top 10 al masinilor italiene din toate timpurile. Foarte interesant, desi Italia auto este sinonima cu Ferrari, Maserati, Lamborghini sau Alfa Romeo, americanii nu au evitat sa introduca intre cele mai interesante masini italiene ale tuturor timpurilor si modele care sunt la indemana oricui, jurnalistii de peste Ocean fiind atrasi spiritul practic de care dau dovada uneori italienii.

10. Fiat PANDA - Ales Masina Anului in Europa in 2004, Fiat Panda este dovada clara a faptului ca italienii pot sa construiasca masini de succes fara a introduce sub capota motoare de la V8 in sus. Modelul a debutat in 1980, fiind desenat de Giugiaro, iar succesul sau a fost imediat datorita pretului si spiritului practic de care da dovada.

9. MASERATI BORA - Una dintre cele mai atractive modele construite vreodata de Maserati, Bora a fost construit intre 1971 si 1980 si reusea sa ajunga la un maxim de 265 de kilometri pe ora.

8. FERRARI 308 GTB/GTS - Modelul a fost un succes instant la mijlocul anilor '70, acesta fiind atat de fiabil incat a devenit astazi o piesa de colectie care este considerata deloc scumpa ca intretinere in comparatie cu alte astfel de masini. 308 GTB (coupe) si GTS (targa) au fost construite intre 1975 si 1984, dispunand de motoare V8 montate central.

7. Lancia STRATOS - Unul dintre cele mai performante modele construite de Lancia, Stratos a atras intotdeauna prin forma sa dinamica si prin ampatamentul scurt, elemente care impun modelul italian ca pe o sportiva autentica.

Stratos avea sub capota un motor V6 de origine Ferrari. A fost produs in doar 500 de exemplare, modelul Lancia fiind astazi unul dintre cele mai cautate de pe piata.

6. ALFA ROMEO SPIDER - Desi Alfa Romeo a fost poreclita de multi "Ferarri-ul saracului", marca originara din Milano a considerat intotdeauna ca acesta este un compliment adus formelor si performantelor modelelor sale. Spider 1967 dispunea de un motor de 2.0 litri cu injectie directa si de o manevrabilitate de top, ceea ce l-a facut sa intre in topul celor mai apreciate modele de catre Alfisti, comunitatea fanilor marcii italiene.

5. LAMBORGHINI MURCIELAGO - Modelul cu tractiune integrala al marcii din Sant'Agata Bolognese a reusit, reuseste si va reusi intotdeauna sa atraga privirile trecatorilor. Fie datorita designului sau agresiv, fie multumita motorului V12 de sub capota care suna exact asa cum pare la o simpla trecere in revista a performantelor sale.

4. Ferrari 250 GTO - lansat in premiera in 1962, intr-o vreme a masinilor care se pregateau sa devina obiecte de colectie, GTO le-a intrecut pe toate datorita unei colectii de atribute care ar face invidios orice iubitor de masini de cult: design maiestuos, performante de top, succes in motorsport, dar si un comportament de sosea civilizat atunci cand era nevoie.

3. FIAT 500 - Micutul model al celor de la Fiat este emblema constructorului din Torino si reuseste sa intre pe podiumul celor de la AskMan.

Acestia nu precizeaza insa care dintre cele doua generatii complet diferite ale modelului a reusit clasarea pe a treia treapta a podiumului, insa consideram ca un cumul de atribute ale amandurora a facut ca iubitorul Cinquecento sa iasa in evidenta.

2. LAMBORGHINI COUNTACH - Produs intre 1974 si 1989, modelul italian a fost cel care a popularizat designul angular, tranformandu-l intr-o caracteristica a modelelor sport adevarate. Numele sau este o expresie prin care piemontezi gratuleaza femeile foarte frumoase. Dispunea de un V12 montat central longitudinal care, pentru o mai buna distributie a maselor, a fost dispus cu partea frontala inspre spatele masinii.

1. FERRARI ENZO - Enzo este dovada vie a faptului ca tehnologia din Formula 1 poate fi transferata pe sosea. Denumit dupa fondatorul companiei, Enzo, modelul italian dispune de toate elementele tehnologice care caracterizeaza un model de super-performanta si, in plus, vine cu un motor V12 de 6.0 litri care il arunca in 3.1 secunde de la 0 la 100 km/h. In plus, designul sau este elementul hotarator in numirea lui Enzo pe prima pozitie. Au fost produse 400 de exemplare in trei ani, intre 2002 si 2004.

via | AskMen

Comentarii (26)

  • .marius.
    mda..
    Sunt de acord cu faptul ca italienilor le plac masinile...dar cu siguranta asta nu inseamna ca stiu sa le construiasca...inca mai au multe de invatat de la concurentii germani.
    5 27
  • Lipsesc multe.de exemplu lambo diablo sv, alfa romeo 8c iar panda nu are ce cauta.
    14 5
  • @marius
    de la nemti ca de la nemti , dar sa nu uitam de suedezi , care mie imi par mai buni decat nemtii , ca nu au atatea modele si marci e partea 2a (cred ca din cauza climei :P )
    7 5
  • schumi
    schumi
    Marserati "BORA"! Hmm, de unde or fi imprumutat numele asta ?
    Cred ca de la VW :D.
    2 20
  • mda
    In materie de design , italienii sunt tari. La calitate...........Tot japonezii , francezii. Oricum , foarte frumoase. Am avut si eu un 600.Excelent !
    5 9
  • @alex
    unde ai citit tu ca cele frantuzesti sunt cunoscute pentru calitate? Prea multe prejudecati in Romania.... mai trebuie sa ne maturizam.
    12 4
  • schumi
    Top 10
    E foarte greu sa faci un 10 top cu cele mai tari masini italienesti. Sunt multe modele care ar merita sa intre in acest top.
    5 1
  • da, imi place acest top. totusi sunt de parere ca mai bine alegeau varianta din 1957 a lui ferarri 250.
    2 0
  • dangel
    design
    Nemtii reprezinta calitate, motoare facute sa reziste sute de mii de km. Japonezii au tehnologia de partea lor. Francezii, sa fim seriosi mai au multe de invatat. Totusi cred ca nici japonezii si nici nemtii nu ar putea crea o masina precum Alfa 8c sau Maserati gran turismo sau ferrari 599. Italienii fac cele mai frumoase masini, orice mi s-ar zice, japonezii fac orice, mai putin masini cu adevarat frumoase, iar nemtii...nemti fac masini bune.
    10 3
  • E adevarat ca sunt frumoase si performante sau cel putin erau odata demult dar la fiabilitate sunt varza varza.
    3 8
  • schumi
    Nostalgici...
    Ma uit la comentariile de mai sus si observ cat de nostalgici (ramasi in urma) sunt unii. Cica "Nemtii reprezinta calitate ...Japonezii au tehnologia de partea lor... ". Treziti-va baieti. Bine ati venit in prezent :D.
    7 2
  • dangel
    @bbb
    fiabilitate varza varza? dar VW din ultimii ani sunt mai bune? platesti 20mii de euro pt un golf si ce primesti? Fiat a vrut sa cumpere pe Opel, a cumparat pe Chrysler, jeep, dodge pt ca fac masini varza? Hai sa fim seriosi, nu confundati masinile italiene din anul 2000 pana in 2004 cu ceea ce sunt acum. In plus, Ferrari, lamborghini, Zonda, Bugatti, maserati, etc, astea ce sunt? Nemtii cu ce marci se pot lauda la nivelul asta? dar japonezii? pe francezi nici nu ii iau in calcul...ei...chiar nu au nici o marca mai prestigioasa.
    8 3
  • Mai degraba Top Five
    Personal nu inteleg ce cauta Fiat Panda acolo,si consider ca Alfa Romeo putea fi prezent ,cu 8C
    3 0
  • idee
    Poate fi o idee ptr. un nou episod automarket :-"
    E adevarat ca se va lasa cu "cum ba sa pui masina aia pe locul 3?" dar ... merita sa incercati :D
    0 0
  • Ar mai fi fost Pagani, Maserati si DeTomaso...dar daca nici un model nu a fost propus...asta este :)
    4 1
  • mitul german
    M-am saturat de fascinatia asta pentru tehnologia germana. e un mit. Trebuie sa fii naiv sa-ti imaginezi ca mai exista acum cine stie ce mari mestesugari in sudul Germaniei care iau la mana fiecare piesa. Daca te uiti pe organigrama producatorilor germani vezi jumatate italieni ...si invers. Asa ca hai sa luam o pauza si sa vedem ce se intampla acum pe piata.
    Si sa fim seriosi, la 20000 un golf platesti jumate marca, nu precizia nemteasca!
    10 1
  • germania vs italia ?
    de ceva timp italienii fac masini bune.......in clasa mica bat de departe nemtii prin fiat 500 ,la sport stuatie e cunoscuta si ca o masina de lux un quattroporte e mai stilat decat un bmw sau mercedes ......care au aparut ca ciupercile dupa ploaie in ultima vreme
    8 3
  • Stelian Opincariu
    Ati uitat de Lancia Gamma. Am condus asa ceva acum 4 ani cand un vecin , a sters prafu de ea. In cele din urma a schimbat prin RABLA cu un Logan 1.4 MPI.
    3 0
  • frenchbusines
    italia vs germania
    la inceput anilor 2000 singur scop la mercedes era sa resolv problem de calitate, opel e cunoscut ca marca supra acoperit de problem, vw ai ramas cu problem de geamuri electrice ani de zile, si nici nu stii daca acum le ai resolvat, atunci sigur masinile italian nu era foarte bun nice ea la capitol calitate, totusi zilele de azi e dovedit ca plus minus toate masinile sunt la acease nivel , cu un mic avantaj la masinile japoneze pentru fiabilitate.

    atunci lasat cu vrageale de avans de la nemt, ca nu mai exista asa ceva, de asta vw ai ajuns sa vinzi masinile la pret de renault sau ford. din causa ca nu mai au avans la calitate
    4 2
  • Mihnea
    250 GTO pe locul 4 ?! ce'i cu ei ?!
    1 2
  • ... haha
    ce retarzi... F40 unde-i ba???
    1 2
  • eee
    E ok ideea, dar cred un top 10 oricum e pre putin, unde e F40, Diablo, Alfa 8c, Miura, Alfa GTB si multe altele, cel putin la ferrari sunt mai mult de 10 care merita enumerat. oricum ideea e buna
    1 1
  • necunoscut
    lauda
    lamborghini murcielago este ce-a mai tare masina din cate exista!!!!!!!!!!!!
    1 0
  • eu am un rahat de passat si visez la o alfa 159........masinile nemtesti nu mai sunt ce erau o data.......
    3 0
  • bacefrate
    mmmmda
    fratilor am laburghini gallardo si nu ma plang ca vo hai fratilor laasatima
    0 1
  • Daniel
    Vreau sa cumpar Fiat stilo ce parere aveti
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru