Toyota ar putea renunţa la metalele rare utilizate de motoarele hibrizilor
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Toyota anunţă o soluţie pentru dependenţa de metale rare a vehiculelor electrice şi hibride. Constructorul nipon nu a anunţat în ce constă înlocuitorul metalelor neodymium şi dysprosium, dar eliminarea acestor metale grele din compoziţia modelelor hibride prin reproiectarea motoarelor electrice cu care sunt echipate. China deţine 95% din producţia mondială de neodymium, dysprosium şi alte metale grele, iar exporturile acestor materiale urmează să fie limitate în vederea protejării mediului şi pentru a conserva resursele ţării. Din cauza acestor decizii, preţul metalelor respective este în creştere, iar acest lucru este resimţit atât de constructorii de automobile, cât şi de consumatorii care aleg hibrizi sau vehicule electrice.
În prezent, respectivele metale grele sunt folosite de magneţii puternici care formează rotoarele motoarelor electrice folosite de modelele ecologice. Utilizarea acestor materiale a fost criticată adesea de organizaţiile ecologiste, sugerând că achiziţia hibrizilor nu este cea mai bună soluţie pentru protecţia mediului. Vehiculele electrice au fost criticate de aceleaşi organizaţii pe fondul utilizării energiei electrice furnizate de reţeaua publică, bazată la rândul său pe surse de energie neregenerabile pe bază de carbon.
Metalele rare sunt o grupă de 17 elemente folosite pentru convertoare catalitice, celule de baterii şi motoare pentru vehiculele hibride. Experţii din industrie estimează că aceste materiale vor fi de două ori mai utilizate în următorii cinci ani, iar chinezii caută de ceva vreme soluţii pentru reducerea exporturilor.
Japonezii furnizează o cincime din necesarul global de metale grele şi liderii celor două ţări asiatice caută o soluţie pentru reducerea cantităţii de metale grele folosite.Via | 4WheelsNews
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Toyota in Romania
-
Toyota Auris facelift Preţ: 15.984 - 25.410 €
-
Toyota Auris Touring Sports facelift Preţ: 16.916 - 26.510 €
-
Toyota Avensis Preţ: 19.823 - 30.984 €
-
Toyota Avensis Station Wagon Preţ: n/a - 32.870 €
-
Toyota Aygo (2014-prezent) Preţ: 10.242 - 13.958 €
-
Toyota C-HR Preţ: 19.397 - 30.180 €
-
Toyota Corolla facelift Preţ: 16.185 - 24.514 €
-
Toyota Hilux Preţ: 31.535 - 39.467 €
-
Toyota Land Cruiser Preţ: 47.600 - 67.400 €
-
Toyota Prius Preţ: 28.162 - 31.832 €
-
Toyota ProAce (2013-prezent) Preţ: 22.087 - 27.427 €
-
Toyota RAV4 facelift Preţ: 26.658 - 37.283 €
-
Toyota RAV4 Hybrid Preţ: 33.449 - 38.815 €
-
Toyota Yaris Preţ: n/a - 19.220 €
-
Toyota Yaris Hybrid facelift (2014-prezent) Preţ: 16.780 - 20.760 €
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Șeful Audi a confirmat oficial că marca germană va lansa primele modele cu sisteme software dezvoltate de Rivian în 2028. Prin acest parteneriat, Audi spune că viitoarele modele vor fi mai simple în ceea ce privește dezvoltarea lor. (05.09)
-
Potrivit celor mai recente informații, Stellantis ar fi suspendat lansarea pe piață a sistemului său de conducere autonomă de nivel 3, cunoscut și sub denumirea de AutoDrive. (27.08)
-
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz își unesc forțele pentru a dezvolta în comun sisteme software noi pentru viitoare modele. Inițiativa este susținută de Asociația Germană a Industriei de Automobile (VDA), iar din alianță mai fac parte alte 3 companii germane importante. (27.06)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
Comentarii (1)