Toyota are solutia la problema pedalei si va incepe reparatiile in aceasta saptamana

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 01.02.2010
Toyota USA a anuntat ca dealerii vor incepe sa repare in aceasta saptamana masinile potential afectate de problema pedalei de acceleratie.

Toyota a anuntat ca a gasit solutia de reparare a celor aproape opt milioane de masini rechemate in service din cauza pedalelor de acceleratie, urmand ca in cursul acestei saptamani sa inceapa operatiunea de recall pentru modelele afectate in SUA si Europa.

Conform Financial Times, Toyota a prezentat deja solutia oficialilor NHTSA, organizatia care reglementeaza la capitolul siguranta modelele prezente pe piata americana. Aceasta nu poate sa accepte o solutie a unui constructor intr-un astfel de context, insa poate sa respinga solutia pe motiv ca aceasta nu rezolva complet problema. Conform primelor informatii venite din SUA, NHTSA nu a respins propunerea japonezilor, ceea ce inseamna ca aceasta va intra ca remediu la dealeri.

"Toyota Motor Sales USA anunta ca va incepe sa repare in aceasta saptamana pedalele de acceleratie afectate in recall-ul anuntat de Toyota. Remediul a fost dezvoltat si testat cu rigurozitate, determinand astfel aparitia unei solutii eficiente pentru toate modelele aflate in productie", este declaratia care da unda verde dealerilor sa repare masinile afectate imediat dupa ce piesele in cauza vor ajunge la acestia.

"Nimic nu e mai important pentru noi decat siguranta si fiabilitatea masinilor pe care clientii nostri le conduc. Regretam ingrijorarea clientilor dupa anuntarea recall-ului si vrem sa facem tot ce putem, cat de rapid putem, pentru a rezolva problema", a declarat Jim lentz, presedintele aripii de vanzari Toyota SUA.

CALENDARUL RECALL-ULUI TOYOTA

25 noiembrie 2009 - Toyota anunta ca recheama in service-urile din SUA peste 4 milioane de masini din cauza covoraselor care pot apasa involuntar pe pedala de aceleratie.

27 noiembrie - primele managerilor Toyota sunt taiate cu 20% din cauza celui mai mare recall din istoria japonezilor.

27 decembrie - Toyota China anunta ca recheama in service 43.000 de masini din cauza unor scurgeri de ulei.

22 ianuarie 2010 - Recall-ul din SUA se extinde cu alte 2.3 milioane de masini. De aceasta data, problemele se regasesc la nivelul pedalei de acceleratie, care ar putea ramane cuplata dupa ce soferul ia piciorul de pe aceasta.

24 ianuarie - Presa japoneza anunta ca recall-ul din SUA s-ar putea extinde si in Europa.

Se vorbeste de doua milioane de unitati afectate.

27 ianuarie - Toyota ia o decizie fara precedent la acest nivel: opreste vanzarea modelelor cu probleme din SUA. Opt masini ies din showroom-urile niponilor. Productia uzinelor americane Toyota va fi oprita si ea timp de trei saptamani.

28 ianuarie - Recall-ul legat de covorasele cu probleme este extins la inca 1.1 milioane de unitati in SUA. GM anunta ca fiecare client Toyota care va cumpara o masina a grupului american primeste discount de 1000 de dolari.

28 ianuarie - Toyota anunta oficial ca recall-ul se va extinde si in Europa. Nu se cunoaste numarul unitatilor afectate.

28 ianuarie - Recall-urile legate de problemele la pedala de acceleratie se extind si in China. 75.000 de clienti ai marcii vor fi chemati in service in statul asiatic. In vizor: modelul RAV4.

28 ianuarie - Ford anunta ca modelul utilitar Transit Classic produs in China este si el afectat de problema pedalierului, pedala de acceleratie fiind produsa de acelasi furnizor american: CTS Corp.

29 ianuarie - Toyota anunta oficial numarul de masini afectate de recall-ul european: 1.8 milioane. In recall sunt incluse modelele Auris, Aygo, Avensis, Corolla, iQ, RAV4, Verso si Yaris.

1 februarie - Grupul PSA Peugeot-Citroen anunta ca va chema in service 97.000 de exemplare C1 si 107 afectate de recall-ul in care este implicat Toyota Aygo.

Cele trei modele sunt produse pe aceeasi platforma.

1 februarie - Toyota USA anunta ca a dezvoltat o solutie pentru problema legate de pedala de acceleratie. Dealerii din SUA vor incepe sa rezolve problemele in aceasta saptamana.

via | AFP | ET

Comentarii (2)

  • BV
    BV TOYOTA RAPID SI SIGUR DAR PREA MULT TAM TAM
    6 0
  • BRAVO LOR
    MI SE PARE CORECT CA O FIRMA CARE SE RESPECTA SA REZOLVE ASTFEL DE PROBLEME INDIFERENT DE COSTURI SI EFORT....
    MASINA MEA A FOST 32.000 EU...SI LA PRIMA REVIZIE DE 10 000 KM I S A SCHIMBAT POMPA DE FRANA PTR CA FIRMA MAMA ASA A HOTARAT...DC???HABAR N AM DAR AU SPUS CA ASA TREBUIE....FIINDCA E POSIBIL SA FIE O PROBLEMA IN TIMP LA EA.....TOTUL A COSTAT 800 EU...SI EU DOAR AM SEMNAT CA S A EFECTUAT LUCRAREA SI ATAT...DECI FIRMA SE RESPECTA.PAREREA MEA ASA TREBUIE FACUT ...ASTA NU INSEAMNA CA ESTE O FIRMA PROASTA SAU CA MASINA ESTE PROST FACUTA...CI DIN CONTRA MI A CXRESCUT INCREDEREA IN EA...
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru