OFICIAL: Daimler a semnat parteneriatul cu Renault-Nissan

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 07.04.2010
Producatorul francez Renault, japonezii de la Nissan si germanii de la Daimler au semnat astazi un parteneriat prin care vor imparti tehnologie si capital in urmatorii ani.

Parteneriatul dintre gigantii Daimler si Renault-Nissan este oficial incepand de astazi. Grupul franco-japonez si compania germana au semnat astazi un contract prin care alianta Renault-Nissan preia 3.1% din Daimler, in timp ce compania germana va detine 3.1% din Renault si 3.1% din Nissan.

Colaborarea dintre cele doua parti implica o legatura stransa intre gamele subcompacte ale celor doi producatori, viitoarele generatii Renault Twingo si Smart Fortwo - implicit versiunile electrice si cele derivate ale acestor modele - urmand sa fie scoase pe piata in paralel.

De asemenea, legatura va fi observabila si la nivelul motoarelor gamei celor doi mari producatori. Daimler si Renault-Nissan vor scoate pe piata unitati diesel si pe benzina de cilindree redusa care vor fi utilizate pe Twingo si Smart, dar si pe viitoarele generatii ale modelelor A-Klasse si B-Klasse. O alta legatura va fi realizata la nivelul motorizarilor gamei Infiniti - divizia de lux Nissan, care va prelua anumite unitati diesel si pe benzina ale germanilor. In sfarsit, colaborarea dintre parti se va adresa si gamelor utilitare, Mercedes-Benz Vito urmand sa preia unitatile diesel si transmisiile corespondente ale aliantei Renault-Nissan.

"Daimler si Renault-Nissan isi combina interesele comune pentru a forma fundatia unei cooperari strategice de succes bazate pe un numar de proiecte concrete si atractive. Aptitudinile pe care le avem se completeaza reciproc foarte bine.

Primul pas pe care il vom face cu efect imediat va fi imtarirea competitivitatii noastre in segmentele mici si compacte. Vom incerca, de asemenea, sa scadem emisiile de CO2 ale gamelor pe termen lung. Stim ca putem sa dezvoltam produse diferite pentru fiecare brand care sa se bazeze pe arhitecturi comune. Identitatile individuale ale brandurilor vor ramane neafectate", a declarat Dieter Zetsche, presedintele Consoliului de Administratie Daimler AG.

"Sinergiile cu Daimler ii vor permite aliantei sa economiseasca cel putin doua miliarde de euro in urmatorii cinci ani", a declarat Carlos Ghosn, presedintele aliantei Renault Nissan, in cadrul conferintei de presa in care cele doua parti au anuntat colaborarea. Aceeasi suma este valabila si pentru Daimler, astfel ca suma totala a economiilor pe care parteneriatul le va aduce pentru cei doi constructori este circa 4 miliarde de euro.

PUNCTELE COOPERARII RENAULT-NISSAN - DAIMLER

  • 2013 - Succesorul lui Smart Fortwo si cel al lui Renault Twingo vor fi produse pe aceeasi platforma. Ambele modele vor avea tractiune spate, dar vor fi diferite ca design. Versiunile cu doua locuri vor fi produse in fabrica Smart din Hambach (Franta), in timp ce versiunile cu patru locuri vor fi produse in uzina Renault din Novo Mesto (Slovenia).
  • Renault va pune la dispozitia Daimler motoare pe benzina si diesel cu 3 si 4 cilindri. Acestea vor fi adaptate pentru a reflecta caracteristicile gamei Mercedes. 
  • Daimler va imbogati gama Infiniti cu motoare proprii pe benzina si diesel cu 4 si 6 cilindri.Aceasta colaborare ar pute sa fie dusa mai departe, cele doua parti studiind posibilitatea impartirii unor module si componente intre marcile Mercedes si Infiniti.
  • Cooperarea la nivelul motorizarilor va continua ulterior, cele doua parti urmand sa dezvolte unitati pe benzina si diesel ale caror caracteristici nu sunt inca cunoscute.
    Toate componentele non-relevante pentru imaginea de marca a brandurilor implicate vor fi comune si vor ajuta la coborarea costurilor, in timp ce elementele si pachetele tehnologice separate si specifice fiecarui brand vor fi montate separat pentru a asigura cerintele respectivelor marci.
  • Mercedes va lansa in 2012 un vehicul comercial usor entry-level care va imprumuta baza tehnica de la Renault si va fi produs in uzina Renault din Mauberge, Franta.
  • Renault si Mercedes vor imparti anumite motoare diesel si pe benzina dedicate vehiculelor comerciale medii. Astfel, Renault va oferi un nou motor diesel si transmisia aferenta pentru viitoarea generatie a lui Mercedes Vito.
  • Daimler va prelua 3.1% din actiunile Renault si 3.1% din actiunile Nissan
  • Renault si Nissan vor detine cate 1.55% din Daimler, cota grupului Renault-Nissan fiind astfel de 3.1% din Daimler.
  • A fost stabilit un comitet de cooperare care va lua deciziile. Acesta este condus de Carlos Ghosn (Renault-Nissan) si Dieter Zetsche (Daimler).

Comentarii (37)

  • dacia
    Acum sa vedem la Dacia tehnologie Mercedes! Sau invers? :))
    18 1
  • Victor
    @ clarkson
    Se pare ca Dacia va avea din 2013 un model bazat pe noul Smart ForTwo, model ce va furniza platforma tehnica si viitoarei generatii Renault Twingo .
    10 3
  • Pacat!!
    Gata asta a fost si cu numele Mercedes
    8 33
  • Daimler-Renault-Nissan
    Cu ajutorul Daimler, Infiniti (berlinele au tractiune spate ) se anunta un concurent foarte puternic pentru BMW si Audi . Aceasta alianta se anunta un concurent foarte puternic pentru alianta VW-Suzuki si Toyota, acoperind toate segmentele de piata de la Smart ForTwo pana la camioanele de mare tonaj, de la Dacia Logan la Mercedes S-Klasse .
    17 1
  • A inceput conferinta de presa Daimler-Renault-Nissan
    http://www.renault.com/en/Groupe/evenement/Pages/conference-de-presse.aspx
    7 1
  • Claudiu
    Motoarele cu cilindree intre 1.2 L si 1.8 L vor fi dezvoltate de Mercedes si vor fi produse de Renault
    Potrivit Autocar, motoarele diesel si pe benzina cu cilindreea cuprinsa intre 1.2 L si 1.8 L vor fi dezvoltate de Mercedes si produse de Renault, urmand sa fie folosite de automobile Smart ( ForFour ), Mercedes ( A-Klasse si B-Klasse ), Nissan si Renault ( Clio, Megane ) . Nu este exclus ca viitoarea generatie de Logan ( va aparea in 2012 ) sa utilizeze aceste motoare dezvoltate de Mercedes .
    8 0
  • Pe cat de mult detest marca Renault pe atat de mult trebuie acum s-o-nghit. Speram sa nu se produca aceasta alianta...lucrand in domeniu stiu ca masinile Renault sunt ciudate (daca nu ma credeti intrebati mecanicii), si nu vreau sa ajunga si Mercedes niste ciudatenii. Sper ca in urma aliantei piesele modelelor Mercedes sa nu ajunga la pretul celor de la Renault si la sistemele lor idioata (de ex: la Renault Megane 1, rulmentul roata spate nu se schimba decat impreuna cu discul de frana, iar furnizorii nu vand discurile de frana decat in perechi - concluzia: vreo 2.000 RON pe aftermarket. Singura varianta ieftina este o improvizatie de a schimba doar rulmentul cumparat dupa dimensiune, ceea ce nu garanteaza siguranta in trafic) Of, of, of...ce sa fac acum? Sufar...
    9 15
  • @raduvlase
    De pe vremea cand vedeai tu megane 1 la revizii au mai aparut 2 generatii de megane... mai actualizeaza-ti informatiile! nu mai face pe atotstiutorul, ca de fapt nu stii nimic.
    Alianta va fi puternica si va fi benefica pentru ambele concerne.
    15 5
  • sa vezi cand or sa apara pe Duster bucati de G :)
    6 8
  • veste cutremuratoare......mi-a stricat ziua
    Tot sper ca este 1 aprilie pentru astia din est. Incepand de azi s-a dus dracu industria auto de renume.Poate se sparge repede alinata asa cu a fost si cu chrysler nu a durat o vesnicie.Ma gandesc cata scarba au pe ei nemtii acum....
    7 16
  • @Auto
    As sugera ca titlu pentru acest articol "Zi neagra pentru industria auto."
    7 17
  • off....of...mai...mai
    Ce-a mai ajuns si industria auto! Adio originalitate!
    9 14
  • Ce NUNTA misto o sa fie, deci daca Renault si Mercedes or sa fie casatoriti ?!? atunci Logan si S-Klasse or sa fie frati vitregi ?!? :)) :)) :D :)) revin in 5 minute (ma duc la geam sa vad porcii cum zboara deasupra casei) :)) :)) :)) YES !!!
    10 1
  • bogdan
    vineeeeee Globalizarea
    alianta Renault + Daimler= GLOBALIZARE :)))))
    REDUCERE DE COSTURI;)
    8 2
  • alianta
    gata ioane am inteles nu ti mai uza tastele degeaba....sunt convins ca stiu ei ce fac...si nu este un lucru rau deloc..politica firmelor va fi aceeasi ca pana acum...si segmentele de piata vor fi aceleasi.amandoua partile au tehnologii de impartit ..problema este acum a carcotasilor si suferinzilor care arunca cu noroi in dreapta si n stanga..hai, ia sa va vad aruncati acum!!da va cam calcati principiile acum :P...
    9 1
  • Robert
    Acest acord se va dovedi foarte benefic atat pentru Daimler cat si pentru Renault-Nissan
    In acest parteneriat Daimler va fi avantgarda dezvoltarii tehnologice, Renault-Nissan dezvoltand motoarele mai mici de 1.2 L . Autocar a dezvaluit ca si motorul diesel de 3.0 L dezvoltat de Renault-Nissan pentru Infiniti a primit ajutorul celor de la Mercedes, fara interventia germanilor acest motor nu putea sa indeplineasca normele Euro 6 . Inca odata, acest acord se va dovedi foarte benefic pentru ca nu este fezabil pentru nici un producator premium sa dezvolte singur platforme de clasa mica si compacta, acestea trebuind produse anual in cel putin 1 milion de exemplare anual pentru a fi rentabile .
    8 3
  • @ha!
    Te rog sa schimbi atunci un bec la Megane II si sa-mi spui te rog parerea ta. Multumesc
    6 11
  • @raduvlase esti greu de cap
    n-ai inteles nici acum... daca vrei sa fii luat in seama nu mai scrie de masini iesite din fabricatie.
    10 4
  • Mda
    Desi detest mercedes si orice marca germana , ma bucur de noua alianta. Sper sa iasa masini bune si cu bun raport pret/calitate (Renault) . Allez Ranault !
    6 12
  • Carlos Ghosn explica aceasta alianta strategica cu Daimler AG
    http://www.renault.com/en/Groupe/evenement/Pages/conference-de-presse.aspx
    4 1
  • Globalizarea
    In acest moment traim niste vremuri... ciudate, dar foarte interesante in acelasi timp. Cand te gandesti ca pe la 1940 germanii si francezii se razboiau grupa mare, parteneriatele astea au un iz aparte. Desi multa lume tipa in gura mare pe aici ca vezi doamne este ziua neagra a industriei auto, ca Mercedes nu va mai fi Benz, ca Renault sunt varza etc etc, imi imaginez ca majoritatea vad evenimentul prin prisma mentalitatii noastre limitate cu privire la fenomenul auto si in special al masinilor germane. In primul rand acest parteneriat nu inseamna o fuziune, o preluare sau un joint venture intre doi constructori. Discutam momentan despre un schimb de actiuni intre cei doi parteneri (mai mult simbolic din pct meu de vedere) care sa oficializeze in acest fel parteneriatul/colaborarea. Din aceasta colaborare vor avea de castigat ambele parti fara sa a fi alterata imaginea de marca a vreunuia dintre ei. Mercedes va folosi motoare de clindree mica si platforme comune cu Renault pt Smart, Clasa A si B (modele care oricum nu au avut succes) si in acest fel isi vor eficientiza afacerea in clasa mica si mini. Clasele C, E si S etc (cele care conteaza) vor fi in continuare 100% Mercedes. In partea cealalta Grupul Renault-Nissan vor beneficia de know-how impresionant al germanilor, vor aduce un plus gamei Infiniti prin motoarele de provenienta Mercedes si binenteles vor reusi sa ofere o calitate mai buna la acelasi pret datorita costurilor impartite. Mai este evident colaborarea la nivelul gamei comerciale dar acolo ma intereseaza mai putin. In concluzie S-ul nu va deveni Fluence si nici Megane un E-classe, asa ca putem sta cu totii linistiti.

    P.S.: Sunt curios, daca imi poate spune cineva, cum s-a facut schimbul de actiuni? A platit fiecare parte cele 3.1% sau schimbul s-a facut pe sistemul "ia de la mine, da-mi de la tine"? Intreb pt ca 3.1% din actiunile Daimler costa mai mult decat 3.1% din actiunile Renault-Nissan, astfel pt partea franco-japoneza costul acestui parteneriat ar fi mult mai ridicat decat pt nemti.
    7 5
  • C-G-C .. ca baietii dispun de armate de contabili si avocati ... cu siguranta nici o parte nu a iesit in "avantaj" in acest schimb . Cu siguranta beneficiile, desi diferite, totalizeaza sume similare de ambele parti. Cum spunea si nenea ala, cam cate 2miliarde pentru fiecare parte .... mercedes din folosirea de platforme ieftine ... nissan din folosirea de motoare la care nu mia plateste R&D , etc.
    Este de observat ca Daimler merge tot in franta pentru "parteneriat" , la fel ca cei de BMW .. care inca nu au spus un " DA " hotarat in fata altarului dar care traiesc intr-un concubinaj de ceva vreme ;)
    8 0
  • Victor
    @ C-G-C
    Foarte bun comentariu ! Mai multe detalii despre schimbul de actiuni gasesti pe urmatorul link ( http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=conewsstory&tkr=DAI%3AGR&sid=adheFc_xSrbo ) . Potrivit ultimului numar Auto Bild Romania, Dacia va construi un model pe aceieasi platforma tehnica cu noul Smart ForTwo si Renault Twingo . Aceasta platforma a fost dezvoltata de Daimler, avand tractiune spate, motorul fiind si el montat in spate ca la generatia actuala . Daca Dacia va comercializa acest model mult mai ieftin decat Smart si Renault, Dacia va avea in portofoliu inca best-seller . De asemenea viitoarele motoare pe benzina si diesel intre 1.2 L-1.8 L vor fi dezvoltate de Mercedes, Renault fiind responsabil cu productia lor . Eu sunt convins ca aceasta alianta strategica, daca va functiona bine va fi urmata de marirea reciproca a actiunilor detinute de fiecare partener, presa germana luand in calcul o fuziune completa asemanatoare cu fuziunea in urma careia a luat nastere gigantul aeronautic si spatial european EADS ( detine printre altele Airbus, cel mai mare producator mondial de avioane, precum si Eurocopter ) in care Germania ( prin Daimler AG ) si Franta detin controlul acestui colos . O alianta rivala, VW-Suzuki, se va intari in viitorul foarte apropiat, potrivit presei germane VW Group isi va mari in urmatoarele luni pachetul detinut la Suzuki Motor Corporation la 35 %, japonezii urmand sa foloseasca banii de la VW pentru asi mari pachetul detinut la Maruti Suzuki la 75 % fata de 55 % in prezent .
    4 3
  • Powerhouse
    Daimler-Renault-Nissan vs. Volkswagen
    "While Daimler, Renault and Nissan will remain separate companies, the alliance has the potential to challenge the world’s largest automakers. Combined sales of the three manufacturers totaled 6.7 million cars and light vehicles last year, which would overtake Volkswagen’s 6.3 million, according to Pete Kelly, a senior director at J.D. Power & Associates in Oxford."
    7 0
  • @C-G-C
    @C-G-C te inseli :) actiunile Daimler nu costa mai mult decat actiunile Aliantei Renault.

    "Renault and Nissan will each receive 1.55 percent of Daimler’s treasury shares. Daimler will get a 3.1 percent stake in Renault in new shares and 3.1 percent of Nissan’s existing stock. The Daimler stake and combined Renault and Nissan holdings are each worth about 1.2 billion euros at market prices. "
    8 0
  • @
    Rusine Daimler asa parteneriate numai voi faceti
    for exemple: Chrysler,Nissan sau Renault, toate au dat faliment.
    BMW e mai smecher cu Rover a preluat Suv-ul de la ei , cu PSA a preluat HDI, PSA e cel mai bun dieselist din lum
    3 19
  • andr3i
    are dreptate ion
    si Bmw-u o sa aibe pe seria 3 motoare care o sa fie pe citroen si peugeot.
    o sa urmeze motorul de pe C3 sa fie pe Seria 1.
    2 1
  • @comediantul de mai sus
    Nici nu-i baga in seama Alianta Daimler-Renault-Nissan pe astia cu BMW-PSA ... ei au alti pesti mai mari de prajit... Volkswagen AG, Toyota Motor Corp. Au si spus-o :)
    9 0
  • Comparativ interesant intre "fratii" Mercedes E550 vs Infiniti M56
    http://www.insideline.com/mercedes-benz/e-class/2010/2011-infiniti-m56-vs-2010-mercedes-benz-e550-comparison-test.html
    2 1
  • va alarmati degeaba... cititi inainte. Se va colabora la modele de marfa, vehicule comerciale si a-classe, b-classe si smart. Modele care oricum nu reprezinta Mercedes pentru calitatile recunoscute... sunt low-end-urile, modelele de top vor ramane pur Mercedes
    4 4
  • alianta benefica
    In primul rand nu au de-a face Clasa S, E, Logan si ce mai vreti voi cu alianta asta. Se stie concret ce inseamna colaborarea asta (cateva motorizari comune si masini de clasa mini/mica).
    Este o decizie benefica, oarecum normala, pentru ca alianta Toyota-PSA a aratat ca atunci cand doi constructori mari isi "incordeaza muschii" pot iesi niste masini bune. Oricum Mercedes trebuia sa faca ceva, pentru ca Smart niciodata nu a stralucit la vanzari (e drept ca s-a dorit in acelasi timp o masina premium-dar scumpa). Dar nici Renault nu a vandut Twingo asa cum se astepta, deci colaborarea poate fi de bun augur pentru ambii constructori. Sa speram ca vor iesi niste masini bune. Pana atunci, personal consider ca cea mai buna masina de clasa mini e 107. :)
    6 2
  • pt ala cu nume caraghios
    "Castravetele" astea sunt prioritati, dar asculta conferinta de presa si o sa vezi ca CEO Renault, Carlos Ghosn a spus "orice e posibil" in alianta cu Daimler.
    6 4
  • @cel fara nume
    viseaza.... c, e, r, g, s, ml, cl, gl, sl si toate compactele derivate reprezinta Mercedes pentru lume. Niciodata nu isi va murdari modelele cu franceza...
    4 6
  • pt asta de sus cu nume caraghi
    @Castravetele
    Eu cred ca scrii de la spitalul 9, iar acum te crezi Dieter Zetsche... numai acolo aveti personalitati multiple si va dedublati :)) Numai ca Zetsche nu gandeste asa. Era culmea sa aiba minte de cocalar. Ei bine afla tu ca Daimler este cel care are nevoie mai mult de alianta asta decat Renault. Daimler face o miscare inteligenta si intra in parteneriat cu un grup puternic, dar complementar Mercedes. Alianta Renault este cea mai durabila alianta de pana acum. Asta crezi ca e intamplator? Mai invata baietel !
    7 4
  • pentru creierul paginii
    incearca sa nu mai crezi tu prea multe, ca aparent nu te ajuta cu nimic creierul. Vorbesti pe fund copile, incearca sa si intelegi ceva cand citesti, nu doar ce vrei tu. Crezi ca daca ai Logan, azi-maine e mercedes nu? citeste ce modele sunt implicate si ce modele nu. De ce crezi ca modelele de top nu vor avea nimic de-aface cu renault? de buni ce sunt.... jur, asa sunteti de prosti unii...
    4 5
  • Semtex
    @Castravetele
    Articolul e doar o schita a ceea ce s-a discutat in conferinta de presa. Asculta conferinta de presa si nu te mai impotrivi ca berbecul.
    2 2
  • pentru raduvlase
    Am montat kit xenon pe Renault Megane 2 bicorp..........poate n-ai sa crezi....toata operatia nu dureaza mai mult de 45 minute.........si mentionez ; fara sa demontez nimic de pe masina (pentru usurare totusi se poate da jos bateria) . Nu e o mare filosofie , trebuie doar putina rabdare si ceva indemanare , nimic nu e greu daca esti calm studiezi putin inainte si apoi incepi de acolo de unde trebuie............si apropo am vazut pe discovery un reportaj despre schimbatul becului la megane 2 si m-am convins singur .........ori respectivul mecanic era idiot ori se facea reclama mascata golfului care era in respectiva emisiune versus megane . Nu spun ca w golf ar fi o masina proasta departe de mine gandul , nici nu vreau sa laud meganul , amandoua ofera si satisfactii dar si dezamagiri dar atata timp cat cele mai scumpe masini second hand germane se vand in romania cred totusi ca noi romanii avem o mare problema legata de modul de gandire gandim cu alt cap decat cu cel pe care il folosim paravan pentru gat . Cat priveste posibilitatea de colaborare a mercedesului cu renault , nemtii ar mai putea sa ia lectii de marketing de la francezi in ce priveste nr de unitati vandute pt ca in definitiv totul se rezuma la bani.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru