OFICIAL: Saab a prezentat noul 9-4X

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 18.10.2010
Suedezii de la Saab au prezentat galeria foto oficială a noului lor crossover, 9-4X, model care va debuta la Salonul Auto de la Los Angeles din această toamnă.

Esential

300 CP oferă versiunea Aero a lui Saab 9-4X.

Saab a prezentat noul său crossover: 9-4X. Modelul este bazat pe platforma lui 9-3 şi va debuta la Salonul Auto de la Los Angeles. Sub capota acestui model stă un V6 oferit în două variante de putere – 265 CP şi 300 CP. Versiunea de 265 CP are o cilindree de 3.0 litri şi este aspirată natural. Alături de transmisia automată cu şase trepte oferită standard, Saab 9-4X accelerează de la 0 la 100 km/h în 9.0 secunde.

Versiunea Aero a lui 9-4X este echipată cu un motor V6 turbo de 2.8 litri, care dezvoltă 300 CP şi 400 Nm. Cuplul motor maxim este furnizat între 2.000 şi 5.000 rpm şi îi permite modelului 9-4X să accelereze de la 0 la 100 km/h în 8.3 secunde. Nu există infromaţii momentan despre o eventuală versiune diesel a acestui model, motorizare preferată de publicul european. Modelul 9-4X beneficiază de un şasiu adaptiv, care oferă trei setări: Intelligent, Comfort, Sport. Motorul are un mod suplimentar de răspuns, intitulat Eco. Modul Eco este activat de la un buton separat şi recalibrează răspunsul la pedala de acceleraţie pentru a furniza un consum de carburant cât mai redus.

Şasiul adaptiv al lui Saab 9-4X este legat de sistemul Saab DriveSense. Acest sistem permite reglarea direcţiei şi a suspensiilor.

În standard, modelul 9-4X beneficiază şi de un sistem de faruri adaptive cu bi-xenon, care oferă şi iluminare activă pe viraje. Printre elementele tehnice al lui 9-4X sunt incluse şi diferenţialul spate cu alunecare limitată controlat electronic şi sistemul de tracţiune integrală cu variatorul de cuplu care reglează în permanenţă raportul dintre cuplul primit de puntea faţă şi cuplul motor primit de puntea spate. Toate aceste elemente ar trebui să îi confere lui 9-4X titlul de lider al segmentului crossover în materie de manevrabilitate.

Via | Saab

Comentarii (25)

  • Urata!
    Urata a fost, urata a ramas!
    1 50
  • superb! are multa personalitate
    32 1
  • Arata bine, sigur intorci capul dupa ia pt ca este foarte rar. Esti vazut altfel in ea decat in alte , masini, dar oricum X5 este cel mai bun.
    6 19
  • ****
    alex ai dat-o in bara cu ultimile cuvinte k X5 e cel mai bun ............arata bine masina imi place bordul ....are tenta de avion
    23 1
  • nu ma asteptam...dar e chiar fain...daca te uiti la detalii atent iti dai seama ca e...premium deci o masina impunatoare ca imagine zic eu cu putin aer american...minusul ar fi deocamdata lipsa motorizarii diesel
    22 0
  • @antonny
    Are tenta de avion deoarece din cate stiu eu Saab chiar fabrica avioane in trecut. Are logica treaba, nu? :)

    Genul de masina pe care nu as ezita sa imi cheltui banii... pe care nu-i am din pacate!
    E superb! Mi-a placut mereu Saab.
    17 0
  • Saab fabrica avioane si acum (dar numai are legatura cu saab automotive). Si ca si masinile, avioanele Saab sunt la fel de originale. Daca s-ar folosi vanatorii la fel de des ca si masinile probabil ca pilotii de F16 si Su27 ar intoarce capul la fel de automat cum o facem noi acum cand suntem pe strada.

    Mi-ar place sa vad mai des astfel de car-uri pe soselele romaniei. Dar trebuie sa trecem mai intai de media de 8 clase pe diploma, sa nu mai lasam gunoaie in parcari sau chistoace prin parcari si poate, poate.

    chestie de educatie, si numai de cea auto
    18 0
  • BaditzaEx
    finally
    deosebita, masculina, impunatoare si distinsa in acelasi timp, scria unu de x5 ( mare ti-e gradina si unii fani VAG , BMW mai sar gardu.. ) nici nu se compara + ca este cu totul altceva dar sigur o sa ia si din clientii X5, Q7, ML si chiar Volvo XC90, mie unul imi place mai mult decat majoritatea rivalilor sau poate doar ca e ceva nou sau am eu alte gusturi - dar tre sa n-ai gust ( simt al placutului ) sa spui ca e nashpa ! :P
    una peste alta un inceput promitator dar minusul este la motorizarea diesel si interiorul care pare un pic spartan sau macar anost ...
    10 0
  • DES GUSTIBUS...
    De mult nu am vazut atatea voturi -,,la zero''!UIVIL ,du-te si te culca,ai gresit site-ul.Alex, ce inseamna in viziunea ta ,,mai bun''? Mai mare,mai rapid,mai greu de parcat ,mai spre tigani? Pt. ca asta e un X5 sau 6. Conteaza ca prinde 250 in loc de 220?Unde...? E o chestie de gust,calitatea e fff aproape una de alta. Eu prefer Phaeton decat A8,e altceva(nu tehnic). La fel ,un Leon decat Golf 5.Hai nu te supara,pe bune...
    7 0
  • Dezamagit
    Oare nu observa nimeni, ca tocmai domeniul unde SAAb era special acum s-a dus draqu, adica PERFORMANTA.
    Sunt profund dezamagit sa vad ca o versiune AERO , cu un motor Turbo de 2.8, 300CP, 400nm, ajunge la suta in 8,3 s!!!!!
    Ce inseamna asta?Ca unul cu 1.4 TSI pe o Jetta, va spune adio si va ineaca in fum.!!!!Rusinos, performante execrabile.
    Aero, era sinonim cu PERFORMANTA nu cu mediocritatea.Ca sa nu mai vorbesc si despre motorul aspirat de 3.0, 265 cp iar suta in 9 secunde.:((((
    5 9
  • ei lasa, domnu werewolf. 3.

    Saab a trecut si prin perioade in care performanta de care pomeneai nu era nici pe departe un domeniu prea cunoscut al acestei companii. Nu mai plange pe umarul celor de la SAAB, baietii au facut si masini care in SUA erau luate in ras (prin anii '80), iar prorietarul vazut ca un freak ce nu-si permite o masina adevarata. Cred sincer ca perioada de succes al celor de la Saab cunoaste (acum) un nou inceput.

    Cat despre performante. . .astea se masoara si in altceva decat in secunde. Stiai?
    4 5
  • @gica
    "baietii au facut si masini care in SUA erau luate in ras (prin anii '80), iar prorietarul vazut ca un freak ce nu-si permite o masina adevarata".
    Cred ca ai confundat America cu Europa si periada anilor '80 cu cea din zilele noastre, mai ales in Romania. Mereu in State SAAB a fost vazuta ca o marca foarte buna, care mereu a fost luata in considerare cand cei de acolo au vrut sa-si cumpere o masina. Ei bine, in Europa nu prea a fost asa, mai ales in ultimii 10 ani.

    Werewolf, eu as zice ca performantele sunt destul de bune. Totusi nu este vorba de un simplu sedan. Este o masina mai inalta, mai grea, cutia e reglata si pentru alt regin (nu numai pentru sosea etc), cx. e ceva mai mare... Si chiar si asa, atat de mullt conteaza ca ajunge la 100 km/h cu o sec in plus sau in minus fata de concurenta? Pentru ca, asa cum zicea si Gica, uneori performanta nu inseamna (numai) 0-100km/h.
    6 2
  • @mario si restul
    Saab a facut avioane in trecut, dar face si in prezent ! Si chiar foarte performante!

    Cat despre comparatiile cu X5 sau Q7.... acestea sunt penibile. Desi sunt masini de aceeasi clasa clientul de SAAB va privi mereu cu dispret la masinile astea.
    7 0
  • @gica
    Erau luate in ras prin anii 80 in Sua?Atunci cand SAAB producea celebrul 900, masina ce s-a vandut in apropape 1000000 de exemplare?Extraordinar, si pentru tine sa inteleg ca piata din SUA este cea care dicteaza modelele de succes?Ia spune-mi si mie,te rog, cam ce modele din anii 80 ii datea clasa Sabb-ului?
    Iar despre performanta, stai linistit ,stiu ca nu conteaza doar sprintul pana la suta.Mai intra in ecuatie si distributia maselor, rapoartele cutiei, cate stie sa faca si sistemul acela 4*4,precizia directiei...
    Dar, in 80% din cazuri conteaza mai mult motorul.Tu ai prefera o impreza VRX Sti, cu 130 cp?Ca de nu prea conteaza motorul atata timp cat masina sta lipita de asfalt pe viraje.
    Si ca sa-mi argumentez dezamagirea legata de performante:un Mitsubishi Outlander din 2005 , cu un motor turbo, 2.0 200cp, 300nm scoate suta in 7.7Acum faceti si voi calculele, cum vi se mai pare acest 9-4x Aero?
    5 1
  • 9-4
    Exact notele care le-as da pentru exterior-interior.
    Exteriorul este placut, mai are unele lucruri care nu-mi plac, dar toata plansa de bord.... era faina prin '90.
    4 3
  • @LauCalin
    Colegu, pe mine ma doare ca au facut de ras sigla "AERO" cu niste performante demne de 1.6 turbo nu 2.8
    Cat despre greutate, ai exemplul mai sus, mitsu outlander, tot crossover, cam aceeasi greutate banuiesc, 5 ani vechime si ii da clasa saab-ului fara sa discute.
    Aero, era sinonim OPC, T5-T6 volvo, Gti, Rs adica modele vitaminizate:)
    Spre exemplu, mergi linistit cu 120% si iti da flash-uri un opel zafira.Te umplii de draci, cum ba nene monovolumul asta are pretentii de masina sport?Iar cand te depaseste vezi sigla opc si te-ai calmat.Atunci stii ca are 2.0 turbo, alte amortizoare, frane imbunatatite , scaune recaro.....
    Pe cand acum , vezi un 9-4x AERO, si daca te misti mai cu talent in cutia de viteze cu un 325 ii arati cum se conduce in DTM.
    3 4
  • stefanel
    Superb, ce sa mai zic!
    Cat despre motoare, in articol se regasesc doar optiunile pentru America de Nord.
    Mai mult ca sigur cele pentru Europa vor fi consta in turbo pe benzina de cilindree mica si diesel. Asa ca nu va mai agitati.
    Werewolf3, sa stii ca nu totul se reduce la 0-100 si la liniute, poate ca pe altii chiar nu-i intereseaza aspectul asta.
    6 2
  • Hmmm...
    NU prea vad obiectivitate, adica serios e frumusica masina, foarte interesant stilul dar nu merita atatea laude...

    ma rog problema mea este el partea de jos care parca a ramas neterminata...in rest masina e foarte ok, parca un pic prea lasata in fata...
    0 0
  • @ syktasy
    Interiorul era fain prin anii 90.... stiu exact ce te face sa crezi asta. Grilajele gurilor de aerisire.... plus ca nu au rama cromata... naspa nu? Daaaa!
    Pt. dumneata exista BMW!
    3 2
  • @mario
    Ai fi uimit sa afli ca nu-mi plac nici bordurile de BMW. In schimb iti pot da un exemplu de ce-mi place: Lexus CT200h. Ca ansamblu bord - consola centrala mi se pare a fi cel mai placut.
    Intre timp dumneata cumpara-ti ce iti permiti.
    3 0
  • n-are cifre impresionante dar inspira seriozitate
    3 0
  • @werewolf3
    Cind vei intelege flacau ca performanta nu e data de sprintul de la o-100km/h?.Oare aceasta masina e de liniute?De reprize ai auzit?(daca ti-e teama sa nu te depasasca Zafira).
    Dar nu pot avea pretentii atata timp cit multi de scriu pe aici(inclusiv tu) vad performanta in celebrele sintagme"cit prinde la ora?" si" cit face pina la suta?".
    Din pacate cultura in domeniul auto(si nu numai) in Romania lipseste cu desavarsire.
    Asa zisi"pseudofani" isi dau cu parerea,care-i mai frumoasa,care-i mai tare,care prinde cel mai mult...
    Fara cuvinte...
    2 2
  • ForeverSaab
    ziceam...
    ...ca nu mai revin vreodata pe aici,dar trebuie s-o fac! @SAAB pare cel mai realist dintre toti,practic mi-a luat cuvintele din gura si vede lucrurile dincolo de aparente sau...clisee.Intr-adevar,prietene,ai cam pus punctele pe u :) Lipsa cronica de cultura auto minim bazala face ravagii inspaimantatoare in Romania country,unde toti se pricep "monumental" de expertuos la masini,dar numai in areal pro-manelistic inversunat de tip arhi-stravechi "tot ce nu prinde cel putin 250 la ora si nu realizeaza 0-100 sub 6 secunde este stift predestinat fraierilor"...Siguranta personala,tinuta de sosea,manevrabilitatea in situatii limita,viziunea decenta asupra combinatiei deosebit de inspirate lux-sport,personalitatea unica pe care ti-o inoculeaza inechivoc,impresia morala pe care ti-o lasa masina per ansamblu? Da-le dracu' ,cu prostiile astea "emotionale" n-o sa cada pe spate nici o boarfa "de fite" pe care vrem s-o imbarligam pe scaunul "cheie in agatat" de langa driver...Ete colo RS6,580 de "cai puri",nota bene, "din fabrica" , "4X4 permanent" , 4,6 sec la "plaja" , 320 la ora nelimitat electronic, "la liber" ,pai astea performante,nu conteaza consumul,nu conteaza ca pilotezi un copac teapan in curbe,nici ca te plictiseste de moarte de parca ar fi o hoasca neputincioasa care se pretinde cu nerusinare o diva "betoanca" ,iar la pret se gandeste cu spasme erotice numai unul ca baiatu' lu' Prigoana,ca trece bine de 100 de "euro-batrane"...Ce vin si "falimentarii" astia care mor,dar nu se predau,de alde SAAB sa ne amuze cu "nema senzatii hot",pai nu?
    Inca o data sincere felicitari @SAAB ,dar,din pacate,esti doar o picatura de speranta intr-un ocean sufocant de platfusisti...
    PS: daca vreti cu adevarat o masina din care sa refuzati cu neobrazare sa va mai dati jos,atat de profund sa va frapeze,veniti la noul showroom SAAB de pe Splai,langa ING Bank - se afla pe traseul meu cotidian si nu ma satur niciodata cand trec "pe langa" sa sorb nesatios din ochi cele doua exponate de acolo : un 9-3 si noul 9-5,ambele supraalimentate si una mai rapitoare vizual ca alta..personal,as face si pe dracu-n patru ca sa strang bani sa-mi iau 9-3 2.0 T XWD .De fapt,indiferent de ce proprietar ar fi la carma,SAAB va ramane SAAB si nu uitati ca,asa huliti pe drept cum au meritat sa fie,cei de la GM au dovedit totusi bunul simt de a lasa fosta lor subsidiara suedeza sa uzeze nestingherita de motoare de provenienta certa...SAAB (faimoasa motorizare H din anii 80 a rezistat pe vechiul 9-5 pana in 2009 si pe vechiul 9-3 pana in 2002,iar dupa aceea pana si Ecotec-ul s-a descoperit ca fusese in realitate imaginat si proiectat de inginerii SAAB la jumatatea deceniului trecut,chiar daca fusese executat de GM Europe si a dotat si...Opel,sic! ) .Dar de la tolomacii de la Spyker,sclavii lui Audi si BMW,la ce sa te astepti decat la corcituri ridicole cum se preconizeaza "noul" 9-3 ?!...Ah,Koenigsegg....
    1 1
  • @ForeverSaab
    Multumec de aprecieri,insa asa cum am zis mai sus nu putem avea pretentii...uita-te in jurul nostru ce-i si e suficient sa ne dam seama ca tara asta e pierduta in amatorism,mitocanie,prost-gust,incultura,s.a.m.d.
    Felicitari tie pentru obiectivitate si-ti urez bafta sa reusesti sa-i cumperi Saab-ul dorit...
    0 1
  • ForeverSaab
    si cu asta basta
    N-o sa mai bat moneda pe marginea subiectului,dar "cultura auto" la romani este blestemata de la Creatie sa ramana tipicara,batuta-n cuie,teribil de snoaba: noi nu stim,nu putem si NU VREM decat sa "bagam laba pana la fund" ca ghiolbanii pe pedala de acceleratie si sa demaram "in tromba" de obicei "cand apare verde" la intersectie,dar nu oricum - he he,trebuie sa ne respectam blazonul...de frustrati ai (Secolului) Vitezei - ci uitandu-ne cu bale "smechere" de jur-imprejur poate-poate se nimereste vreun "fraier cu trotineta ieftina si proasta si cu vreo virgina naspeta alaturi" astfel incat sa-l umilim pana-n maduva in "nori de fum"...Eh,la cate asemenea demonstratii de "democratie autentic europeana" am participat pe viu din postura "ingrata" de "trotinetar" :D Esential este ca,atata timp cat "aristocratele" germane Porsche-VAG , Daimler si BMW ne vor asigura din belsug acest gen net descalificant uman de satisfactie tampa,brutala,atat de marginita psihic,sigur in Romanica-Abramburica tridentul nemtesc nu va cadea de pe soclul de idoli atot-survolanti intretinut cu grija etno-materna...Concret,stiu femei in varsta care toata viata lor n-au avut nimic de-a face cu lumea auto,nici macar permisul nu le-a interesat sa-l obtina,dar acum...mamaaa,nu rateaza nici un episod din "Top Gear" si daca Clarkson et co mai fac si lobby tridentului...va dati seama:inevitabil,urmeaza isteria in masa.Exceptiile intaresc al naibii regula!
    Dar,nici o paguba, cand ma uit vrajit pe Youtube cum se realizau SAAB-urile in secolul trecut,mai ales inainte de 1990,ma refer la procesele de proiectare,fabricatie si testare,nu pot decat sa emit onomatopee de admiratie ireprimabila...Wow! Cata atentie eminamente stiintifica pentru a construi NU NUMAI o masina,ci si o ideologie veritabila si mai ales...ezoterica.Prietenii stiu si de ce,si cum...Dar nu dezarmez niciodata: nu numai moartea mi se pare lucrul cel mai cert din lume,ci si faptul reparatoriu istoric ca,mai devreme sau mai tarziu,stiinta de...viata in format SAAB-Scania se va reface,va supravietui si,de ce nu,va inflori...
    So: globalizarea a inceput occidental,exceleaza oriental si ne cretinizeaza occipital! Mai vorbim...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru