OFICIAL: Volkswagen Up, noul model de oraş al germanilor

De Cornel Șocariciu
Publicat Duminica, 21.08.2011
Constructorul german Volkswagen a prezentat cu doar trei săptămâni înaintea debutului Salonului Auto de la Frankfurt versiunea de producţie a lui Volkswagen Up!.

Fisa tehnica

Marca/Model/Versiune Volkswagen Up 1.0
Lungime (mm) 3540
Latime (mm) 1640
Inaltime (mm) 1480
Ampatament (mm) 2420
Greutate (Kg) n/a
Capacitate (cc) 998
Puterea maxima (CP/rpm) 75
Cuplu maxim (Nm/rpm) n/a
Viteza maxima (Km/h) n/a
Acceleratie 1-100Km/h (s) n/a
Consum mediu (litri/100 km) 4.3

Cu doar trei săptămâni înaintea debutului Salonului Auto de la Frankfurt, germanii de la Volkswagen au prezentat publicului versiunea de producţie a lui Up!. Noul model de oraş al germanilor va avea o lungime de 3.540 mm, o lăţime de 1.640 mm şi va măsura 1.489 mm în înălţime. VW Up! este capabil să transporte patru adulţi şi oferă un portbagaj cu o capacitate de 251 de litri, iar în cazul în care scaunele din spate sunt rabatate, volumul oferit de modelul de oraş german ajunge la 951 de litri.

Volkswagen Up! are la bază platforma MQB, o structură modulară ce a fost concepută pentru a putea fi utilizată în anii viitori şi pe Polo, Golf sau Passat. La capitolul motorizări, nemţii vor oferi pentru început două versiuni de putere ale propulsorului de 1.0 litri cu trei cilindri. Prima dintre aceastea va dezvolta 60 de cai, în timp ce versiunea supraalimentată va fi capabilă să ofere 75 de cai putere. De asemenea, Volkswagen va pregăti o versiune pe GPL şi una electrică a noului model de oraş.

Pentru început, noul Up! vine echipat cu o transmisie manuală cu cinci rapoarte, iar ceva mai târziu, clienţii vor putea opta şi pentru o cutie automată cu şase viteze.

Prima apariţie a lui VW Up! va fi cea cu trei uşi, versiunea cu cinci uşi urmând să debuteze în 2012. În cazul clienţilor care îşi fac griji pentru mediul înconjurător, Volkswagen va lansa versiunea electrică abia în 2013.

Via | Volkswagen

Comentarii (24)

  • Vorbind dpdv al designului inerior/exterior,nu arata rau dar pe piata exista si Fiat 500 care sta mai bine la aceste capitole iar la pret va avea de luptat cu Panda 2012.Ca tehnica sunt sigur ca va fi la inaltime.
    21 10
  • @all
    @denon: stii cum se zice , nemtii sunt mai buni ca italieni :)).
    Va avea un mare succes, si astept cu nerabdare un model si din partea DACIA. Dar ma cam indoiesc de fiabilitatea motorului cu 3 cilindrii.
    14 29
  • dincolo era mai ieftin
    mmm

    nu cred ca va intra in concurenta cu 500. 500 e mai trendy dar d.p.m.d.v e mai putin practic decat Up. Ramane Panda si C1. Succesul? Va fi mare odata cu aparitia celor 5 usi.

    In general imi aduce aminte de prima generatie a lui Twingo dimensiunile (dar si formele generale) parand trase la copiator. Nimic original ci doar o reeditare a unei idei mai vechi generate de cererea pentru masini mici.
    18 2
  • alt cazan...prea scump prea ca la tara ...
    10 23
  • Frumos,dar nu prea
    VW a ajuns o marca cu design banal.Nimic nou aproape,nimic iesit din comun.Asta seamana din fata cu C1,Golf VI acelasi cu Golf V,Touareg la fel cu vechia generatie in mare parte! Oare cand o sa vina cu o extravaganta gen Renault,Nissan,Alfa?
    23 17
  • Slabut motor
    Slabut motor, pe Peugeot 107/C1/Aygo e de 5 ani 1.0, 68 cai aspirat, iar VW apare in 2011/2012 cu 60 de cai sau 75 pe turbo. Fiat are 0.9 85 cai, Renault va scoate tot 0.9 85 cai
    23 13
  • Ivanoff
    Bravo Ducu,ai punctat perfect
    Anuntat cu surle si trambite de n-spe ani ca ceva revolutionar vine acum cu acelasi motor obosit in 3 cilindri pe care il folosesc de aproximativ 12 ani.
    Bravo,cu adevarat revolutionar!!!
    PS: Oare un 1.9 sdi nu pun pe el? :))
    29 15
  • @
    Ducu: motoru ala de fiat, are fiabilitate, asemenea unei Dacii de pe timpuri cu motor 1.4 pe carburator. Adica merge fara probleme 150.000km, si pe urma, trebuie aruncat motorul, si pus altul =)). Este un motor cu 2 cilindrii, ceea ce duce la o fiabilitate 0. Macar acesta de la VAG este aspirat (inca un plus), si ofera 60cp (iar prima generatie ofera 45-50cp). Are 3 cilindrii, deci putin mai fiabil ca motorul de scuter de la Fiat. Cred ca stii ca un motor mic, care este fortat, se duce repede pe cealalta lume. De aia are limita la turometru, sa nu crape =)).
    @iVANOFF: Tu o sa termini 10 masini, si un motor 1.9SDI, inca nu va prezenta semne de oboseala. Cel mai fiabil motor, tot respectul fata de motorul ala. Este asemanator cu dieselul Mercedesurilor alea din 80 care merg si in ziua de azi.
    Iarasi am zis-o asa-i ? Se pare ca flacara aia VAG, se aprinde cand vede cate un macaronar care lauda o masina care nu este buna. Mie de la FIAT doar GP imi place, si cateva modele ALFA, (si am uitat sa precizez, ca doar designul imi place, caci la partea tehnica, si un Kia sta mult mai bine.... in rest ... VW,AUDI,etc RULZZZ !
    11 30
  • Nu mai comparati Fiat 500 cu UP!, pentru ca nu au fost gandite sa fie concurenti. 500 este o masina mini lifestyle si se compara cu Mini. Pentru Up! concurent este Panda.
    Ce mi se pare mie (foarte) interesant e marimea portbagajului, 250 de litri la clasa mini e ceva, in conditiile in care inca sunt masini de clasa mica al caror portbagaj e de vreo 250 de litri.
    Pana nu demult la clasa mini pariam pe 107, C1 si Aygo, in special datorita raportului calitate/pret si motorului.
    Totusi, 60 CP pentru o masina de clasa mini, destinata in primul rand orasului nu poate fi un handicap. Dar am o presimtire ca pretul nu va fi tocmai mic, iar in clasa asta si 500 de euro in plus conteaza.
    27 2
  • @
    Ce este sigur, pretul va fi peste 11.000euro, pentru unul full cu 60cp =)) .
    7 10
  • ........
    va exista si o versiune din partea Seat.......??????
    si ce se va intampla cu modelu Fox????
    9 1
  • DIESEL.......
    probabil k si motoru de 1.2TDI 75hp isi va face prezenta pe Up....
    6 1
  • @tzenu
    Din cate stiu Up! este inlocuitorul lui Fox
    8 1
  • @
    Pai linia timpului al acestui model este asa : AROSA, FOX, iar acuma noul UP. Mai mult ca sigur, ca se va implementa si versiunea 1.2TDI care furnizeaza 75CP la 4200rpm, si 180NM la 2000rpm, iar consumul mediu/mixt , va fi sub 3,7%.
    7 11
  • @
    *scz*: cand am zis AROSA, mi-a trecut prin cap SEAT-ul :).
    Vroiam sa zic, LUPO in loc de AROSA (cu toate ca este o masina identica, la care difera emblema, si LUPO are mai multe motorizari).
    7 11
  • up. up and away
    la un motor asa micut alternativa gpl nu va face o diferenta uriasa la costuri, ci va beneficia de avantaje fiscale, datorita poluarii mult mai mici. numai in bananier country nu se are in vedere acest aspect, si implicit crearea de avantaje posesorilor
    2 0
  • marius.de
    @pesso....dute si nu lasa prostia in urma...
    VW Golf 6 nu este Golf 5,cel putin nu da sensatia aia daca o privesti/atingi/conduci mai atent . Si VW Touareg este mult mai altfel decat cel vechi !!! nu stiu de unde iti vin ideiile astea ...asa ca dute si mu te mai baga.
    9 6
  • cel de mai sus
    Una e sa folosesti o platforma tehnica de la fosta generatie pe care sa o ajustezi "pe-ici-pe-colo" + un design mai fresh si alta e sa folosesti o platforma noua atunci cand lansezi un model.
    Scuze de off: daca vrei diferente sesizabile intre doua generatii de masini iti recomand o tura cu Megane 2 si 3 de exemplu.
    13 3
  • Dacian Lungan
    Dacia Mini
    Dacia va scoate modelul Mini similar ca fiabilitate, dimensiuni si motorizari. In schimb masina noastra va fi mai ieftina si mai usor de intretinut.
    5 2
  • up
    masina arata f ok pentru o masina de oras. daca si pretul va fi acceptabil(7-8000euro), masina se va vinde f bine.
    6 1
  • @
    @LauCalin: Eu unul mai bine prefer o platforma tehnica perfectionata, decat una noua, care are bolile copilariei. Doar cand se ajunge la perfectionare maxima, si nu mai se poate perfectiona, si gasesc o noua tehnologie, sau o noua platforma tehnica mult mai buna, atunci sunt de acord cu una noua.
    6 2
  • masina va trebui sa fie foarte usoara pt ca motorul de 1l benzina sa traga efectiv masina.

    pt VAG care a zis de motorul 1l ca este aspirat inseamna ca n-are nici cuplu mare de la turatii joase aka diesel cum au generatiile noi benzinare turbo

    asta inseamna turatii mai multe ca masina sa impinga rezultand consuma mai mare si fiabilitate scazuta comparativ cu un benzinar turbo unde cuplul maxim e pe la 2000 rpm

    rezulta mai multe din asta, dar.. pt cine nu cunoaste tehnica

    nici nu trebuia sa ma obosesc sa scriu asta...
    3 0
  • Motoriciu
    He-he, Paulica stie ;)

    Iaca alta "economicoasa" care papa mult cand tragi de ea:

    http://www.streetfire.net/video/143-top-gear-toyota-prius-bmw-m3-fuel_180378.htm
    0 0
  • pt aia pe dinafara
    motorul 0.9 twin air fiat este net superior celui 3 cilindrii 1.0l de la Up

    motorul asta e unu' dintre cele mai bune lucruri care s-a intamplat in industria auto in ultimii 20 de ani in materie de eficienta, dimensiuni, costuri si tehnica.

    asa ca nu mai comentati daca sunteti pe langa, mai ales tu VAG, de ce nu esti baiat destept sa diseci putin datele motoarelor si sa vb dupa...
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru