Tesla a livrat primul Model S, un vehicul electric cu o autonomie de 515 kilometri

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 08.06.2012
Tesla a livrat primul Model S de serie, exemplar care face parte din Signature Series. Primul Model S livrat are o autonomie de 515 kilometri şi atinge suta în 4.4 secunde.

Tesla a livrat primul Model S de serie înainte de lansarea programată iniţial. Clientul norocos este Steve Jurvetson, membru al consiliului de administraţie Tesla Motors. Primul Tesla Model S construit este un Signature Series, iar clientul a obţinut şi o plăcuţă de înmatriculare personalizată, care poartă inscripţia "TSLA S1". Steve Jurvetson aşteaptă să primească Model S-ul său din 2010, de când i-a fost promis acest lucru în cadrul unei şedinţe a consiliului de administraţie al mărcii americane. Clienţii "obişnuiţi" ai mărcii Tesla vor recepţiona propriile lor vehicule noi abia peste două săptămâni.

Primul lot de Tesla Model S este format doar din versiuni "Signature Series". Acestea oferă cele mai bune performanţe din gama Model S, 0-100 km/h în 4.4 secunde, o viteză maximă de 210 km/h şi o autonomie de până la 515 kilometri. Performanţele respective sunt posibile graţie bateriei de 85 kWh care echipează versiunea Signature a lui Tesla Model S.

Modelul costă 87.900 de dolari în Statele Unite ale Americii, iar toate exemplarele disponibile au fost deja comandate de fanii înfocaţi ai mărcii Tesla.

Cel mai ieftin Tesla Model S va costa 49.900 de dolari pe piaţa din Statele Unite ale Americii, respectând la limită promisiunea iniţială a lui Elon Musk. Din păcate, preţul anunţat include şi prima de la guvernul american în valoare de 7.500 de dolari, oferită pentru achiziţionarea unui vehicul electric. Există şi un model de mijloc, cu un acumulator de 60 kWh. Versiunile de 60 şi 40 kWh vor fi lansate în toamna şi iarna anului curent.

Via | Globalmotors

Comentarii (15)

  • Superba e putin spus!
    Are autonomie mare,performante de top si un design extrem de reusit,toate acestea la un pret foarte bun pt o asemenea masina.
    De data asta americanii le-au dat peste bot constructorilor europeni si japonezi.
    14 20
  • 100%ELECTRIC
    Masina e spectaculoasa, dar ce nu stiu multi e ca bateriile de laptop folosite de Tesla au fiabilitate mai slaba decat bateriile Litiu-Ion utilizate de europeni si japonezi.
    25 9
  • Cristi
    Nu americanii le-au dat peste bot europenilor!!
    Ci ELON MUSK.
    Daca nu stiti cine este ia dati o cautare pe google si veti gasi pe langa Tesla si Solar City dar mai ales SPACE X.
    5 16
  • frumoasa masina iar interiorul pare placut la atingere.
    8 10
  • Cristi nu mai face tu pe desteptul... Nu-ti prinde bine masca asta.
    Elon Musk nu se compara cu multe nume grele din industria auto. Elon Musk nu exista in industria auto pana sa inventeze sistemul de pe Tesla. E un oportunist, atata tot. L-am ascultat vorbind in nenumarate randuri. Va recomand si voua. Pe mine nu m-a impresionat deloc. Baiatul ala n-are pic de viziune si de abia stie sa se exprime in propria lui limba. In fine, sunt oameni carora le plac lucrurile incete, dar bine facute si sunt oameni care apreciaza lucrurile facute in pripa, la impresie gen "eu sunt cel mai tare" sau "America e numarul 1, God bless America" cu putin Glamour Hollywood Style, daca ati prins ideea...
    17 5
  • Rammstein
    @100%ELECTRIC

    Visezi baterii de laptop..... Ai testat tu masina asta si ai constatat ca bateriile nu sunt fiabile???
    8 15
  • Cristi
    Poate in industria auto nu se compara.Dar cu Space X a facut un lucru extraordinar.Oricum si eu sunt Pro America si nu fac pe desteptul.
    8 11
  • AndreiRN
    Se poate si acest model demonstreaza asta.
    De asemenea demonstreaza faptul ca mari producatoti auto sunt mana in mana cu cartelul petrolului si refuza sa-l abandoneze.
    4 4
  • @Rammstein

    Are dreptate 100%ELECTRIC. Tesla foloseste tehnologia bateriilor Litiu-Polimer, aceeasi cu cea folosita la bateriile de laptop etc.
    11 4
  • @Mirela_
    La americani, interioarele nu sunt punctul lor forte... ca sa fiu diplomat
    12 5
  • @Nismo completare: nici directia/suspensia, nici fiabilitatea nu e tocmai stralucita la majoritatea, iar tinand cont ca masina e conceputa din 0 pentru a fi electrica de astia de la Tesla care nu "prea" au experienta (astea de pe Model S sunt primele lor caroserii/sasiuri dezvoltate in house) e evident ca lumea are ceva dubii de fiabilitate si nu numai.
    Cand dai o caruta de bani pe un gadget (ca deja nu se mai cheama masina in sensul clasic al termenului, mai degraba vehicul), e normal sa te gandesti si la asta pe langa fiabilitatea redusa a acumulatorilor (care fiind LiFePO4 daca i-ai descarcat sub 50% deja scade drastic numaru' de cicluri de reincarcare) si pretul inlocuirii lor.

    Toate ca toate, dar vorbind strict de interior mi se pare eronat al naibii sa nu ai knobi si butoane intr-o masina! Pai cand conduci si esti singur cum naiba reglezi climatronicu'? Te uiti la display de fiecare data cand vrei sa schimbi temperatura? Eu cel putin umblu des la clima:)
    7 4
  • O masina spectaculoasa,din toate punctele de vedere.
    Oare cat ar fi costat masina asta daca ar fi fost produsa de europeni?
    sigur cateva sute de mii de euro....
    Jos palaria pentru Tesla!
    7 8
  • Stai linistit, un Tesla Model S ar costa si el "sute de mii de euro" daca ar intra pe pieta europeana. Ia exemplul unui Chevrolet Corvette. In SUA e 49.000 dolari in vestul Europei costa 80.000 euro. Cat iti imaginezi ca va costa Tesla Model S Signature in EUROPA daca in SUA se vinde pentru 87.900 dolari ?
    7 4
  • Incredibil cum vorbesc unii despre baterii fara sa aiba habar. LiPO e mai bun din orice punct de vedere fata de Li-Ion, suporta curenti mai mari atat la incarcare cat si la descarcare si pot avea orice forma si dimensiune incepand de la o grosime de numai 1mm. O baterie LeFePO e mai prietenoasa cu mediul pentru ca nu foloseste cobalt. Are densitate energetica mai mica decat LiPO, dar rezista la de 2 ori mai multe cicluri de incarcare-descarcare si are o durata de viata de peste 10 ani, spre deosebire de 2-3 ani de la LiPO. De altfel LiFePO sunt mult mai sigure decat LiPO, care pot exploda sau lua foc la penetrare sau scurtcircuitare.
    5 3
  • ANCORA
    Nicule, ajunge nu mai baga de la tine...
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru