Touareg, Veracruz si Ranger, premiantii competitiei "Cel mai 4x4"

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 02.06.2009
Volkswagen, Hyundai si Ford au dominat cea de-a 9-a editie a concursului care desemneaza cele mai capabile modele de teren de pe piata romaneasca.

Cea de-a noua editie a competitiei "Cel mai 4x4" s-a incheiat in acest weekend, concursul stabilindu-si premiantii la fecare categorie de jurizare. Volkswagen Touareg, Hyundai Veracruz si Ford Ranger au reusit sa isi adjudece premiile la categorii, depasindu-si prncipalii concurenti de pe piata.

Cea mai dura categorie, cea a modelelor off-road, a fost castigata de Volkswagen Touareg, modelul german adjudecandu-si premiul desi a avut adversari foarte tari in finala: Mitsubishi Pajero, Toyota Land Cruiser si Suzuki Jimny. Cel mai mare off-roader din gama Volkswagen s-a impus insa detasat, marele sau avantaj fiind motorul TDi de 3.0 litri cu care a fost dotat exemplarul intrat in concurs.

"Sunt mandra ca am primit premiul pentru Cel mai 4x4 off-roader. marca Volkswagen exista si prin relatia pe care o are cu presa, cu clientul, astfel ca acest premiu le apartine celor care au testat si apreciat calitatile off-road ale modelului Touareg", a declarat Daiana Stoicescu, responsabilul de relatii publice din cadrul Volkswagen.

Competitia SUV-urilor a fost cea mai disputata in acest an, castigatorul impunandu-se la o diferenta de doar 7 puncte in fata locului al doilea. La final, cel mai apreciat SUV a fost considerat Hyundai Veracruz, care a batut in finala adversari de marca, precum Honda CR-V, Nissan X-Trail, Subaru Forester, Peugeot 4007 sau Ford Kuga.

"Asa cum ne-am obisnuit in ultimii cinci ani, Hyundai reprezinta marca auto cu cel mai bun pedigree in segmentul SUV-urilor.

Intr-o competitie cu adevarat interesanta, alaturi de adversari redutabili, noul ambasador al marcii Hyundai a reusit sa se faca remarcat si sa castige. Noul Veracruz capteaza astfel atentia atat printr-o linie de design incantatoare, cat si printr-un nivel de echipare si performante cu adevarat impersionante", a spus Marius Cocu, directorul de marketing al Hyundai Auto Romania.

In sfarsit, finala categoriei "Cel mai 4x4 pickup" a fost disputata de Ford Ranger si Mitsubishi L200, premiul fiind primit, pentru al doilea an consecutiv, de modelul Ford. "Ca dovada a performantelor sale exceptionale, Ford Ranger a facut fata cu succes tuturor provocarilor editiei 2009 a concursului Cel mai 4x4, indiferent de gradul de dificultate al acestora. Suntem incantati sa punem la dispozitia clientilor nostri cel mai puternic jucator al acestei clase", a declarat Gabriel Bondarenco, director general Romcar.

De la infiintarea competitiei si pana in prezent, producatorii asiatici conduc detasat in clasamentul all-time, cu 12 victorii. Europenii au reusit trei victorii, prin Volvo XC90 (Cel mai 4x4 SUV in 2003), Land Rover Discovery (Cel mai 4x4 off-roader in 2005) si VW Touareg (Cel mai 4x4 off-roader in 2009). Victoria lui Ford Ranger din acest an reuseste sa mentine balanta perfecta intre victoriile europenilor si cele ale americanilor.

Pentru a fi eligibile in aceasta competitie, modelele au intrat in vanzare in Romania pana in primul semestru al anului 2009.

Toate modelele din concurs au avut exclusiv echiparea pe care fabricantul a omologat-o pentru utilizarea rutiera obisnuita. Nu au fost permise nici un fel de imbunatatiri ale motorului, transmisiei, trenului de rulare sau caroseriei, iar anvelopele au fost cele prevazute ca echipament original al autoturismului.

Acordarea celor trei distinctii s-a facut in urma testelor efectuate pe 30-31 mai de cei 9 membri ai juriului cu automobilele nominalizate in concurs. Probele pe sosea s-au desfasurat pe drumul DN 73 A pe tronsonul dintre mausoleul Mateias si combinatul Holcim. Testele off road au avut loc pe doua trasee de munte din zona Fundata.

In acest an, regulamentul a evoluat, fiind introduse noi criterii de jurizare. Astfel, alaturi de cunoscutele criterii legate de performantele on si off-road ale masinilor (stabilitate, acceleratie, franare, catarare, coborare, trecere peste obstacole) au aparut evaluari legate de gradul de poluare, consum, calitate perceputa sau pret.

 

Comentarii (20)

  • ramdac
    pot spune blat
    Foarte bine surprinde blatul Daiana Stoicescu: VW exista si prin relatia cu presa.....astfel premiul apartine celor ce au testat si au apreciat masina. VW se juca cu aia mica in nisip in timp ce japonezii faceau off-roadere adevarate. Ii foarte bun Touaregul...dar la alte capitole....nici vorba in off-road...si in niciun caz peste Land cruise sau Pajero la 4X4. Parerea mea.
    9 4
  • mircea
    @ramdac
    Concursul Cel mai 4x4 nu desemneaza cel mai bun model in off-road. Castigatorul este dat de o multitudine de caracteristici, implicit de comportamentul on-road, pret, dotari, siguranta.

    E vorba de cel mai complet model din segment, nu de cel mai bun catarator :)
    5 8
  • Adrian
    Ford
    Sunt curios cum s-a descurcat Ford Kuga...
    2 2
  • 4X4
    Suzuki jimny adversar tare!!!! .De ce nu aro 244
    0 2
  • Prin cel mai 4x4 eu inteleg o masina care nu are adversar pe teren inaccesibil suvurilor cum este touareg. Vrajeala asta ce o faceti voi este un marketing pur pt vw. Deci lasati-o naibii ca pe teren pajero si jimni isi bateau joc de vw asa ca schimbati denumirea ca nu prea merge.
    8 1
  • Robert Adam
    Apropo de Jimny
    Vad ca mai scriu si unii pe aici care nu stiu foarte multe despre off-road. Suzuky Jimny este o masina foarte capabila off-road, pe scurt, are cadru separat de caroserie, reductor simplu, pe stil vechi, adica masina de tras la greu, nu prostii automate care la prima forja le raman diferentialele pe jos. Contrar opiniei generale, Touareg e o masina la fel de capabila in offroad, echipata cu pneuri speciale, adica merita premiul. Dar de ce nu l-a luat de acum cativa ani?
    3 2
  • Adrian
    Ford
    @Mircea Mester
    Am scris si mai sus,dar nu cred ca ai citit.Spune-mi te rog parerea ta personala despre Ford Kuga.Sunt interesat de acest model.

    Multumesc.
    2 0
  • mircea
    @Adrian
    Scuze, m-am luat cu discutiile.

    Ford Kuga este unul dintre SUV-urile pe care, personal, mi le-as cumpara. Nu prea sunt fan al animalelor de teren, iar Kuga e un compact interesant.

    Este construit pe baza lui Focus si mosteneste de aici comportamentul dinamic si tinuta de drum. E bun pe sosea, dupa primele probe on-road era pe primul loc in clasamentul meu.

    La off-road, diferentele s-au vazut fata de ceilalti concurenti, mult mai mari de altfel. Dar n-a ramas impotmolit pe nicaieri si nici nu a facut "scandal". Am fost insa ceva mai atent cu Kuga prin noroaie decat am fost cu celalalte.

    Per total, insa, e o alegere corecta. Si arata si interesant.
    3 1
  • arbitru
    Urmaresc cu interes discutiile de aici si imi dau seama ca, la fel ca in orice alt domeniu din tara asta, sunt multi care le stiu pe toate. La fotbal, femei si masini ne pricepem cu totii. Intrebati de ce nu a fost un model sau altul, spuneti ca un model este mai off-road decat altul si nu are ce cauta intr-o anume categorie. Va puneti problema organizatoriului, a membrilor juriului, a temperaturii exterioare din ziua concursului si a firelor de iarba calcate de masini . Voi va dati seama ca sunteti penibili? Am vazut numai afirmatii de genul "eu consider", "parerea mea" etc. E plina tara asta de pareri. De ce nu faceti voi o asemenea competitie pentru ca vad oricum ca aveti pareri preconcepute. Atunci ar iesi castigatoare exact modelele care va plac voua. Cum va suna asta?
    0 0
  • Critic
    Chiar penibil
    Asa cum spune si "arbitru", voi chiar vorbiti degeaba. Ati fost cumva acolo? Ati vazut cum s-a desfasurat treaba? Daca erati cu adevarat interesati, veneati acolo. Pentru asta au fost puse la bataie 5 locuri. Dar stia cineva de asta?
    A castigat Touareg. Ok. De ce il contestati? A mers careva cu toti concurentii acestui model, atat on-road, cat si off-road? Daca ati mers, desi cred ca majoritatea nu au facut-o, atunci mai luati in considerare si confortul, pretul, consumul de carburant, performantele, emisiile de CO2, etc. Credeti ca doar cataratul conteaza? Si daca asta conteaza, eu, unul, prefer sa urc un drum de munte accidentat in maxim de confort si fara zgomote deranjante. Dar poate ca sunt eu gomos...Ca fapt divers, oricat de bune sunt Pajero si Land Cruiser, sunt depasite rau de tot.

    @robert adam Ma bucur ca esti printre cei mai vechi din presa, dar nu vad evolutia ta spectaculoasa in toti acesti ani. Pentru ca nu exista.

    @carismaticul Juriul a fost compus din 9 jurnalisti din presa auto si televiziune. Numele sunt irelevante. Daca doresti sa persisti in aceasta problema, foarte bine, vei constata ca esti singurul.

    @R Exista mai multe masini care au un cuvant greu de spus, dar dupa cum observi, nu au fost in competitie.
    0 0
  • Manelism AUTOhton
    Frate, am citit si eu mai sus cele scrise. De ce se pune accent pe faptul ca acest concurs a fost blatuit? Pai e destul de simplu. La fel ca in fotbalul de pe la noi miza banilor umbreste competitia. Cu siguranta Touareg nu poate fi un concurent pentru Land Cruiser sau Pajero, dar cui credeti voi ca-i pasa? Faptul ca lasam niste comentarii si ... ridicam numarul de vizite pe AutoM nu schimba cu nimic decizia. "Cel mai 4x4" se inscrie in tiparul concursurilor de gen din Romania (si asta nu surprinde). De ce atata surprindere? Ce ma deranjeaza pe mine in schimb este faptul ca, s-a cerut o taxa de participare insemnata in contextul crizei actuale si nu sa recurs la o inscriere gratuita a tuturor modelelor de pe piata care erau eligibile. Un semnal de alarma este lipsa sponsorilor si lipsa anumitor marci. Trage-ti voi d-aci concluzii...
    1 0
  • Robert Adam
    Pentru idioti
    Pune mana si citeste o carte, criticule. Eu nu am criticat concursul ca idee si nici macar juriul, este foarte ok, ca dovada ca se si tine de atatia ani. Eu am pus o simpla intrebare: de ce Touareg a iesit acum? Tot pe automarket o sa vezi ca a participat si anul trecut si in alti ani, cum de a iesit abia acum? Acum l-a descoperit presa auto? De ce lumea injura pe forumuri (cauta si editiile trecute). Pentru ca toti considera ca nu e corect facut. Ca sa fie corect, trebuiesc respectate niste criterii clare si sa ai o participare concludenta, cu toti participantii. Si repet, am scris si mai sus cred, eu spun ca Touareg merita acest "trofeu". Din pacate, l-a luat cam tarziu.

    Cat despre evolutia mea in presa, de asemenea nu am spus ca am fost vreodata spectaculos, ci doar ca sunt vechi - poti interpreta asta cum vrei. Bun sau prost, vechimea nu ti-o ia nimeni, din cate stiu. Poate ai vreun exemplu de jurnalist auto cu performante spectaculoase in Romania, sa stim si noi un etalon, ca banuiesc ca ne cunoastem daca stii asa multe despre mine tu. Si vad ca nu esti un fan. Macar sa stim la cine ne raportam, cine e dumnezeul nostru in bransa asta. Ah, o observatie, incearca sa nu ne spui dumnezeul banilor, ca pe ala il stim...
    2 0
  • Robert Adam
    Mircea
    Mircea, o propunere: daca zici ca e interesant, fa un sondaj pe automarket, cu masinile prezente la concurs, sa vedem cum vede publicul un clasament al masinilor off road si suv si pickup, in 3 categorii separate. Doar de dragul discutiei, asa. E doar o idee...
    1 0
  • Cornel
    nu sunt de acord
    Ma scuzati ca intervin, dar intamplator calatoresc mult in tarile arabe datorita serviciului si acolo nu am vazut aproape nici un Touareg.
    Marele preferat in aceste tari este Toyota Land Cruiser, mai ales in versiunea V8. Am avut ocazia sa discut cu cei care se ocupa de evenimente gen safari si chiar sa particip la asa ceva.
    Ce a putut sa faca masina aia prin desert sau printre munti, nici nu va pot explica. Nu credeam ca se poate, fizic, sa faci asa ceva. In plus de asta, nici comportamentul on-road nu era mai slab. Discutam cu ei si de alte marci, printre care si de VW, cu Touareg. Mi-au spus ca e foarte departe de performantele Toyotei si de aceea nici nu se cumpara. Tind sa-i cred, pentru ca se pricepeau excelent la ceea ce faceau. Acolo, VW practic nu exista, oamenii mai putini instariti preferand Toyota, Honda, Hyundai, Kia, Suzuki iar cei bogati Lexus, Mercedes, Porsche si altele de genul acesta.
    Iar pentru pretentiosi, exista si versiunea Lexus LX, sora geamana a Land Cruiser V8, ce vine cu un plus de dotari si comfort, pastrand aceleasi calitati offroad.
    De aceea, tare ma indoiesc ca Touareg repezinta chiar cea mai buna alegere si tind sa fiu de acord cu unii cum ca acest premiu este doar un simplu exercitiu de marketing.
    5 0
  • Problema de etica
    NU ar fi mai corect jurnalistic sa fie publicate criteriile de evaluare si notele pe care le-a luat fiecare model la fiecare criteriu de evaluare?

    Ar fi ideal ca fiecare jurnalist sa prezinte fisa sa cu notele alocate.


    Nu vad nici un motiv pentru lipsa de transparenta.
    Revistele mari auto care au conditii echipamente si bugete pentru teste publica in clar criteriile, modul de testare , masuratorile si notele date.

    Daca acum nu se pot dezvalui mecanismele evenimentului, macar reprezentantul Automarket poate da dovada de transparenta si veti castiga respectul cititorilor.

    Altfel vom continua cu discutii inutile raportate la criterii diferite ca unul cara , ca altul sta pe drum, ca unul are confort, ca altul e rapid si ca duce copii la scoala mai bine...
    0 0
  • touaregul e un jeg de masina ,arata binisor dar in rest e praf cine are o japoneza intelege
    1 0
  • brunetul
    CELE MAI TARI MASINI!
    Touaregul e foarte greu are 2 tone si 300 de kg un jip...totusi daca se vor lupta care e cel mai bun touaregul sau veracruzul..Touaregul e nemtesc iar Hyundaiul e japonez...dar nemtii si japonezii.4x4 TOP...
    0 0
  • Platon Emilian
    parole
    Nu s-a pomenit aici nici de Noul Nissan X Trail,nu de cel clasic!!!!!
    0 0
  • ghitza
    Touaregul nu are nici cele mai mici sanse in fata lui toyoya land cruiser
    0 0
  • bruneta
    :P
    @BRUNETUL.....
    hyundai japonez???? :))))

    eu stiam ca-i coreean
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru