Faceţi cunoştinţă cu noua gamă BMW M Performance: M550d, X5 şi X6 M50d

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 26.01.2012
BMW a publicat astăzi primele imagini şi informaţii ale noii game M Performance Automobiles, echipată cu cel mai puternic diesel din istoria BMW: 381 de cai şi 740 de Nm.

Esential

381 de cai putere dezvoltă noul diesel.
4.7 secunde îi sunt necesare noului M550d xDrive pentru a atinge 100 km/h.

Aşa cum a promis, BMW lansează o nouă gamă M Performance Automobiles, poziţionată între vehiculele de serie şi derivatele de performanţă M. Propulsia noilor modele va fi asigurată de un propulsor complet nou, dezvoltat de inginerii BMW cu ajutorul celor din atelierele M.

Este vorba despre unitatea diesel cu şase cilindri de 3.0 litri, care a primit un sistem de supraalimentare cu trei turbine, o premieră tehnologică pentru constructorul german. Dezvoltat în conformitate cu normele stricte Euro 6, propuse să intre în vigoare în 2014, motorul diesel se va regăsi pe versiunile M550d Touring, X5 M50d şi X6 M50d, primii trei reprezentanţi ai gamei M Performance Automobiles.

Dieselul tri-turbo: 381 de cai şi 740 Nm

În cazul fiecărui model, caracteristicile propulsorului sunt aceleaşi, la fel de impresionante: 381 de cai putere oferiţi la 4000 de rotaţii şi 740 de Nm livraţi între 2000 şi 3000 rpm. O altă caracteristică a motorului este posibilitatea a urca acul turometrului până la 5400 rpm, o caracteristică nouă pentru o unitate diesel.

Sistemul de supraalimentare foloseşte trei turbine, dintre care două mai compacte şi una mai generoasă.

Această configuraţie permite o exploatare maximă la orice regim de turaţie. Cei şase cilindri sunt asistaţi numai de transmisia automată cu opt rapoarte, dar şi de sistemul xDrive şi de toate funcţiile tehnologiei Efficient Dynamics.

BMW M550d xDrive - date tehnice

Pe actualul Seria 5, dieselul este disponibil pe ambele variante de caroserie, sedan şi Touring. În varianta cu patru uşi, cei 381 de cai putere propulsează maşina de la 0 la 100 de km/h în 4.7 secunde, o valoare înregistrată de generaţia trecută a modelului M5.

În cazul Touring-ului timpul creşte până la 4.9 secunde. Viteza maximă este limitată electronic, pentru ambele variante, la 250 km/h. Chiar şi aşa, performanţele în materie de consum sunt uimitoare: 6.3 litri/100 de km pentru sedan şi 6.4 litri/100 de km pentru Touring. Emisiile se opresc la 165, respectiv 169 g/km.

BMW X5 M50d şi X6 M50d - date tehnice

În cazul fraţilor mai mari, performanţele sunt ceva mai pământeşti. X5 M50d accelerează de la 0 la 100 de km/h în 5.4 secunde şi consumă 7.5 litri/100 de kilometri.

Celălalt produs al gamei M Performance Automobiles, X6 M50d, reuşeşte un sprint de la 0 la 100 de km/h în 5.4 secunde şi un consum mediu de 7.5 litri/100 de km.

X5 se poziţionează sub limita de 200 g/km, iar X6 o depăşeşte uşor, cu doar 4 g/km. Ca şi în cazul lui M550d, viteza maximă este limitată electronic la 250 de km/h.

Ţinută de durm cu amprenta BMW M

Alături de instalarea noului propulsor, experţii BMW M şi-au adus o contribuţie importantă şi la nivelul suspensiilor, amortizoarelor şi direcţiei, pentru a îmbunătăţi considerabil ţinuta de drum şi pentru a pune jos cât mai bine generosul cuplu motor.

O nouă gamă de vehicule nu putea veni fără o serie de modificări estetice. BMW a copiat look-ul fraţilor M pentru toate cele trei modele şi a instalat jantele sale speciale, de 19 pe Seria 5 şi de 20 de inch pe cele două X-uri.

Preţuri piperate

BMW nu a ezitat să publice şi preţul noilor modele pe piaţa din Germania, deşi pentru unii valoarea ar putea părea puţin cam piperată. BMW M550d xDrive costă 80.800 de euro, în timp ce fratele său Touring ajunge la 82.300 de euro. În cazul lui X5 M50d valoarea urcă la 83.750 de euro, însă X6 M50d îşi asumă rolul de cel mai scump exponent al gamei, 85.800 de euro.

Comentarii (33)

  • lolll
    sa o spuna cui vrea..poate lu ranga ca au un asemenea consum!!!!
    majoritatea constructorilor scot motoare mici cu puteri decente si consumuri mici si ei scot motoare de 5000...lasa ca e bine sa aiba cu se mandri peste 10-15 ani stapanii inelelor si toti anagramatii...
    5 49
  • .marius.
    @edi80
    Citeste articolul cu atentie ! Scrie clar ca e vorba de un motor de 3 litri si nu unul de 5 l.
    In alta ordine de idei, performantele motorului arata bine, prea bine pe foaie. :)
    29 3
  • Arata foarte bine toate. Bani sa ai sa le cumperi. Sunt defapt BMW cu pachet M doar ca mult mai performante. Important este cum am zis ca arata foarte bine toate din orice unghi privesti.
    18 2
  • razvan
    TEHNOLOGIE
    Felicitari inginerilor
    28 2
  • @edi80
    edi, io zic sa mai te interesezi despre motoarele bmw. nu degeaba au astia atatea premii engine of the year!! d-asta...ofera super perfomante si consumul este incredibil. nu e doar marketing sistemul Efficient Dynamics. bafta! :d
    23 2
  • @Tri-turbo
    Eu cu turbo-ul meu singur ma simt ca si cand aveam la calculator procesor single core si aparuse quad-core-u =)) Poate asa o sa fie si la masini si peste cativa ani tri-turbo o sa fie ceva "normal".
    25 2
  • Merita fiecare leu masinile astea, arata foarte bine si performante super bune. In jur de 80 mii de euro pretul este unul bun, ai si Xdrive.
    14 7
  • adrian78
    alpina
    La banii astia mai bine alegi o Alpina D5 350cp 5.1 sec pana la suta ai exclusivista si cu 10000 de euro mai ieftina!!
    5 14
  • ?
    nu mai e nimic de spus totul e fantezie
    12 2
  • Alex Radoi
    @edi80
    Vezi ca ceea ce vrei tu sa denumesti se scrie "agramat", aNAgramele sunt altceva, te las pe tine sa descoperi ce anume. Adica nici tu nu esti departe de sensul primului termen... :)))
    18 1
  • Welcome!
    In sfarsit si-a facut aparitia mult asteptatul TRIESEL.
    15 2
  • laurentiu
    Nu ma pot abtine: http://hiriko.com/
    1 7
  • zarnesteanu
    Superb!
    Performantele sunt uimitoare, demne de 2012. Pentru unii sunt inca science-fiction si probabil se vor convinge doar cand vor da cu capul de tetiera, daca vor avea vreodata norocul sa se urce intr-un Bimmer.
    De asemenea sper sa fie un impuls si pentru Mercedes sa umble la dosarele prafuite din 1996 (wow, 16 ani!) si sa ne incante cu ceva similar. Chiar nu inteleg de ce au asteptat atat.

    Pistolu' cu ventuze de la primul comentariu nu se dezminte. Vrea sa ne arate inca odata de ce a ramas ultimul in picioare dupa ce au jucat pac-pac in familie.
    6 4
  • @alex loooooooooolllllll
    intentionat am scris sa vad cat de impresionati sunt unii de niste fiare si cati cai putere au..sau cat baga la ora.. si uita de limba romana si nici nu sesiseaza greselile altora doar dau vot negativ!asta e romania daca esti jmecher ai un bemveu. ce iti mai trebuie?asa percep toti tinerii din ziua de ai viata.. avand ca model de mici pe membri ai unor clanuri mafiote sau cel mai tare zmardoi din cartier e firesc ca atunci cand cresc mari fiind democratie incearca si ei sa isi exercite aceste drepturi si sa faca orice sa ajunga ca idolii lor astfel ajung sa dea in cap pt 100-200 lei, sa fure din magazine, sa fure masina lu' taicasu sa se duca beti pe la discoteca apoi sa o izbeasca intr-un pom si ex ar putea continua la nesfarsit! eu consider ca oamenii astia care au in cap numai masini si viseaza numai masini si isi doresc atat de mult masini care pt vremurile, care le traim si ce e tara noastra sunt prea mult, ori sunt copii care nu gandesc cum sunt multi pe aici,ori sunt bolnavi!! scuzati limbajul pe alocuri...dar trebuia sa vb pe intelesul toturor...in rest...tot respectul fiecare face ce vrea cu viata lui ca doar e democratie...
    1 17
  • scobutil
    TRIESEL?????!!!!!!
    ...chiar nu inteleg...!!!!????...inventatorul motorului Diesel asa se numea...Rudolf Diesel... nu Rudolf Triesel...ar fi pacat ca tinerii sa fie indusi in eroare indiferent de numarul de turbosuflante...di,bi,tri,quadro...
    0 11
  • AndreiRN
    Uzura
    Un astfel de motor este in filozofia BMW.
    Acest motor va avea o viata scurta de folosinta.
    Sarcinile la care metalul este expus vor duce la o uzura rapida.
    150 - 200 de mii de km si schimbi masina sau ...... o vinzi la romani.
    8 3
  • dan_grc
    200 de mii de km in regim alert, adica aproape super sport pt un motor diesel nu e chiar asa rau:)
    0 4
  • @andreiRN
    da' care motor e mai bun ma nene? Ia lumineaza ne tu?!!
    Stii tu la cate teste a fost supus motorul asta?

    Preturile pot parea mari, unii considera ca nu se merita...
    Pt marcile premium platesti f mult R&D ul (teste, cercetare, etc.)

    Mai sunt si unii care habar n au cu ce se mananca productia si testele pana la intrarea in productie, dar vb sa n'adoarma..

    De ce credeti ca produsele chinezesti sunt asa ieftine?
    Pt ca cercetarea si testarea se rezuma doar la un copy & paste...
    5 4
  • inca o dovada si o comfirmare la ceea ce am zis...se pare ca maj care sunt pe aici fac parte din acea categorie mai sus amintita din moment ce am primit voturi negative..stiu adevarul doare dar va meritati soarta degeaba strigati in gura mare jos basescu jos guvernul!!!
    cat despre condusul super sportiv ...ai si unde in tara asta draga mai ales in buc....super sport!!
    1 12
  • Esti praf
    5 1
  • AndreiRN
    Motoare bune
    @andreiRN
    da' care motor e mai bun ma nene? Ia lumineaza ne tu?!!
    Stii tu la cate teste a fost supus motorul asta?

    Pai candva uni au facut motor diesel care mergea lejer 800 000 sau 1 000 000 de km si restul de firme au sarit in sus ca nu asa se fac $$$ si au trecut toti la motoare performante de scurta folosinta. Noroc ca am pus mana pe 3 masini cu acele motoare perfecte si inca 2 motoare sa fie.
    Inca se fac dar doar pt camioanele mari.
    Un motor diesel din aluminiu este pacaleala.
    Fier trebuie sa fie.
    4 2
  • @AndreiRN
    Gata ma lasa-ne, o sa vedem daca o sa aiba probleme, pana acum am mai auzit de probleame la BMW, dar in niciun caz de motor.
    3 1
  • AndreiRN
    Garantie
    Daca motoarele sunt asa de bune de ce nu le ofera garantie de ...... 500 000km?
    Cimitirele de masini sunt pline de BMW.
    De ce crezi ca ajung in romania?
    4 3
  • astea din ziua de azi in cativa ani o sa ajunga la cimitirul de masini! astea sunt vremurile..au apus anii de glorie cand Bertone facea bmw-uri de se vand acum la sume f mari sa nu uitam de BMW 320 0 CS Bertone anii 64
    1 3
  • Cimitirele de masini au multe bmw-uri pt ca multe sunt aduse si pt piese de schimb, iar unele sunt accidentate, ce argumentat "tare" ai dat.Garantie 500 de mii de km? cine da asemenea garantie? Ce e ala fier? bloc motor din fier?:) poate vroiai sa spui otel, este altceva
    3 2
  • @AndreiRN
    Eu nu stiu BMW-uri ca dupa 100.000 km sai pice motoru, am un vecin cu seria 3 din 2000 si are aproape 400000 km si motorul nu a avut probleme, i-a schimbat ce era de schimbat si atat.
    5 2
  • BMW iar face ce face si trece peste rivali la motorizari. Au curaj sa stoarca un motor mic de foarte multi CP.
    5 1
  • Important nu e aportul de putere adus de cele 2 turbine suplimentare( media de 70cp livrati motorului cu ajutorul unei supraalimentari e normala - fac comparatie cu motorizari turbodiesel V6 de 3l si aprox 250 cp regasite in gama multor producatori, nu este ceva de domeniul fantasticului) , ci faptul ca BMW indrazneste si reuseste( ca de fiecare data )sa echipeze trei modele proprii cu o asemenea motorizare care , mai mult ca sigur, nu va avea nici un fel de probleme in conditii de exploatare normala.
    3 1
  • ie muci domle bemveu' .. cine a mai pomenit trei turbine și bloc de aluminiu.. ce-i asta frate ??? noi vrem tractoarele noastre aspirate cu bloc din fonta d'aia sovietică .. să tină 100 de ani!!!!!

    funny șir de comentarii :)

    interesant cum unii isi imagineaza aluminiul ca pe un material "moale" . . . dragii mei, doresc sa va indrept atentia catre :
    http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium_alloy#Aluminium_alloys_versus_types_of_steel
    cinestie cum aflati ceva nou :)

    Apropo' de aflat lucruri noi - cand se proiecteaza ceva.. orice.. iar "tema" este ca acel "ceva" este supus uzurii datorate unui numar mare de puneri in tensiune (cam cum ar fi un arbore cotit... sau un bloc de aluminiu), acel "ceva" iese din "calcul" de cateva ori mai mare decat este necesar pentru un "ceva" supus la o actiune "statica". In ceea ce priveste blocul motor uzura datorata presiunilor din interiorul cilindrilor este aproximativ nula ... se uzeaza din cauza frecarii doar piesele in miscare si cele imediat adiacente lor .. in nici un caz "blocul" care este "langa" actiune ;)
    4 3
  • @unkle
    ;)) . Nu ai cu cine.
    3 2
  • AndreiRN
    Fonta vs Aluminiu
    Ai uitat de ciclurile termice si efectul lor asupra aluminiului.
    Niciun motot nu a fost facut vreodata din otel.
    1 0
  • Bai EDICUR80
    citeste mai bine articolele,sau nu stii ce sa citesti,si dupa aia comenteaza.Daca habar nu ai mai bine taci din gura si nu mai comenta asemenea idiotenii pe care le zici!E vorba de motor de 3000 nu de 5000 orbule!Infine nu mai pierd timpul cu idioti ca tine!....................Face BMW ce face si arata ca e capabil fata de multi alti constructori sa faca motoare mai puternice si cu consum mai mic .Asta e realitatea,si de aici incept multe contraziceri fata de fanii de alte marci,pt ca realitatea e ca BMW ofera putere si consum redus....in schimb de exemplu mercedes iti ofera aceiasi putere dar cu motor mai mare si consum mult mai mare.
    2 1
  • AndreiRN
    Realitatea strazi
    Dar strazile sunt pline de Mercedesuri din ani ;70 si '80 pe cand BMW din acei ani deja a fost topit in China si facut biciclete care s-au si stricat si retopit din nou.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru