Americanii iau în vizor sistemele de încălzit scaunele
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Organismul american NHTSA a primit o serie de scrisori din partea unor doctori specializaţi în arsuri şi din partea avocaţilor specializaţi în cazuri de siguranţă pentru a verifica şi reglementa sistemele de încălzire în scaune. Potrivit celor de la USA Today, zeci de pacienţi cu paralizie sau altă dizabilitate au suferit arsuri la nivelul pielii în urma utilizării sistemelor de încălzire în scaune. Problema apare din două motive – scaunele se pot încălzi prea tare, fără să fie reglementate de vreun termostat, iar respectivii pasageri nu au putut sesiza căldura din cauza paraliziei, lucru care a dus la arsuri destul de grave la nivelul pielii.
În timp ce unii producător limitează temperatura maximă la care pot ajunge scaunele la un nivel de 40.5 grade Celsius, există scaune pe piaţă care pot atinge 72 de grade Celsius. Limita de 40.5 grade Celsius este bazată pe recomandările medicilor, care spun că acesta este "pragul" de la care începe riscul de arsură a pielii.
Până în prezent, au existat nouă recall-uri în Statele Unite ale Americii pentru a înlocui sistemele de încălzire a scaunelor, din moment ce acestea prezentau un risc de incendiu. Chiar şi aşa, unii producători oferă scaune care se pot încălzi până la 49 de grade Celsius.Situaţia este destul de complicată, din moment ce organismul NHTSA nu consideră că temperatura ceva mai ridicată a scaunelor încălzite este în mod neapărat un defect dacă aceasta depăşeşte toleranţele umane. Cinci investigaţii au fost închise fără niciun recall deoarece nu exista un risc propriu-zis de incendiu, iar singurele riscuri erau de răni minore. În plus, în unele cazuri au existat prea puţine plângeri. Cu toate acestea, Grupul de Avocatură "Safety Research and Strategies" aminteşte faptul că au existat zeci de cazuri de persoane cu dizabilităţi care au suferit arsuri din cauza acestor sisteme.
Victimele doresc reglementarea temperaturii maxime pe care o pot atinge sistemele de încălzire în scaun şi montarea unui sistem de siguranţă care să le oprească automat dacă sunt folosite la capacitate maximă pentru o perioadă îndelungată, care ar putea să producă rănirea pasagerilor.
Unii constructori oferă deja ambele sisteme menţionate mai sus, acestea fiind experimentate atât de echipa Automarket, cât şi de numeroşi clienţi din Europa.Via | USAToday
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Tesla a fost nevoită să inițieze o nouă campanie de rechemare pentru camioneta sa electrică Cybertruck. Noua campanie a fost inițiată după ce mai mulți posesori ai modelului au raportat probleme cu pedala de accelerație, care poate rămâne blocată în mers. (23.04)
-
Uniunea Europeană va introduce oficial noi reguli de securitate cibernetică, un lucru care va afecta și industria auto. Noile reguli vor intra în vigoare din luna iulie, iar conform acestora, mașinile vor trebui să fie protejate de amenințări cibernetice. (18.04)
-
Euro NCAP, organismul pan-european de siguranță rutieră, a publicat cele mai noi rezultate după ultimele teste de siguranță. Astfel, noile Toyota C-HR, Nio EL6 au obținut maximum de 5 stele, în timp ce noua Honda CR-V a obținut 4 stele cu pachetul de siguranță standard și 5 stele cu pachetul de siguranță suplimentar. (10.04)
- Prețuri Renault Captur facelift în România: start de la 19.450 de euro
- Imagini noi cu viitoarele Cupra Leon și Formentor facelift
- Noul Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, cel mai rapid AMG din istorie
- Acesta este noul Opel Grandland: versiunea electrică oferă până la 700 de km autonomie
- Marea transformare
Dar tolomaci sunt pretutindeni.