Americanii iau în vizor sistemele de încălzit scaunele
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Organismul american NHTSA a primit o serie de scrisori din partea unor doctori specializaţi în arsuri şi din partea avocaţilor specializaţi în cazuri de siguranţă pentru a verifica şi reglementa sistemele de încălzire în scaune. Potrivit celor de la USA Today, zeci de pacienţi cu paralizie sau altă dizabilitate au suferit arsuri la nivelul pielii în urma utilizării sistemelor de încălzire în scaune. Problema apare din două motive – scaunele se pot încălzi prea tare, fără să fie reglementate de vreun termostat, iar respectivii pasageri nu au putut sesiza căldura din cauza paraliziei, lucru care a dus la arsuri destul de grave la nivelul pielii.
În timp ce unii producător limitează temperatura maximă la care pot ajunge scaunele la un nivel de 40.5 grade Celsius, există scaune pe piaţă care pot atinge 72 de grade Celsius. Limita de 40.5 grade Celsius este bazată pe recomandările medicilor, care spun că acesta este "pragul" de la care începe riscul de arsură a pielii.
Până în prezent, au existat nouă recall-uri în Statele Unite ale Americii pentru a înlocui sistemele de încălzire a scaunelor, din moment ce acestea prezentau un risc de incendiu. Chiar şi aşa, unii producători oferă scaune care se pot încălzi până la 49 de grade Celsius.Situaţia este destul de complicată, din moment ce organismul NHTSA nu consideră că temperatura ceva mai ridicată a scaunelor încălzite este în mod neapărat un defect dacă aceasta depăşeşte toleranţele umane. Cinci investigaţii au fost închise fără niciun recall deoarece nu exista un risc propriu-zis de incendiu, iar singurele riscuri erau de răni minore. În plus, în unele cazuri au existat prea puţine plângeri. Cu toate acestea, Grupul de Avocatură "Safety Research and Strategies" aminteşte faptul că au existat zeci de cazuri de persoane cu dizabilităţi care au suferit arsuri din cauza acestor sisteme.
Victimele doresc reglementarea temperaturii maxime pe care o pot atinge sistemele de încălzire în scaun şi montarea unui sistem de siguranţă care să le oprească automat dacă sunt folosite la capacitate maximă pentru o perioadă îndelungată, care ar putea să producă rănirea pasagerilor.
Unii constructori oferă deja ambele sisteme menţionate mai sus, acestea fiind experimentate atât de echipa Automarket, cât şi de numeroşi clienţi din Europa.Via | USAToday
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Volvo a dezvăluit un nou tip de centură de siguranță, care va apărea pentru prima dată la viitorul SUV electric EX60. Noua centură de siguranță va ști mărimea ocupanților și se va adapta în caz de impact după mărimea acestora. (05.06)
-
Ford a inițiat o campanie de rechemare amplă pentru cel puțin câteva zeci de mii de mașini vândute în Europa. Conform Sistemului de Alertă Rapidă al Uniunii Europene, mai multe modele ale mărcii, printre care și cele produse la Craiova, au probleme cu conductele de carburant, care pot provoca un incendiu. (29.05)
-
Belgienii de la Euro NCAP au publicat rezultatele celei mai recente sesiuni de teste de impact, la care a participat inclusiv Dacia Bigster. SUV-ul produs la Mioveni a primit un punctaj de 3 stele. (22.05)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Dar tolomaci sunt pretutindeni.