ANALIZA: Noul Audi A1 versus Mini, Citroen DS3 si MiTo

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 10.02.2010
Automarket a realizat o comparatie intre noul Audi A1 si principalii adversari ai sai din segment. Am analizat dimensiunile, motorizarile de top, interioarele si performantele oferite de aceste modele de segment B.



Audi a dezvaluit astazi primele imagini si informatii oficiale ale noului A1, cel mai mic model al constructorului din Ingolstadt. Noul A1 intra pe zona premium a segmentului B, unde are deja competitori interesati, unii dintre ei stabilindu-se ca lideri pe piata. Audi A1 se lupta cu gama MINI, cu Alfa Romeo MiTo si cu recent lansatul Citroen DS3.

DESIGN


In segmentul B, lupta dintre modelele care sunt lansate pe piata este realizata la toate nivelurile, iar design-ul este un criteriu important de luat in seama, indeosebi atunci cand urcam la nivelul premium. Fiecare competitor din aceasta lupta prezinta un design interesant, realizat conform spiritului marcii pe care o reprezinta. In timp ce Mini prezinta o abordare retro, Audi A1, Alfa Romeo Mi.To si Citroen DS3 reprezinta modernitatea.

CLASAMENT: 1. Alfa Romeo MiTo (4p); 2-4. Audi A1, Citroen DS3, Mini (3p)

INTERIOR


Lupta inceputa la capitolul design continua si la interior pentru modelele de mai sus. La fel ca in cazul design-ului exterior, cei care au creat cele patru modele incluse in comparatia noastra de astazi au aplicat aceeasi abordare la desenarea interiorului. In timp ce A1 prezinta un habitaclu inspirat de fratii sai mai mari, Mi.To are un design sportiv, iar Mini mizeaza tot pe retro. Citroen DS3 aplica o alta filozofie in acest sens, incercand sa ofere un aspect nonconformist. Citroen DS3 ofera si cel mai ridicat nivel de spatiu al portbagajului, de 285 litri, Alfa Romeo Mi.To venind pe doi, cu 270 de litri. Audi A1 obtine locul trei la volum al portbagajului %u2013 cu 267 de litri, pe cand Mini obtine ultima pozitie, cu un modest 160 litri.

CLASAMENT: 1. Citroen DS3 (4p); 2. Alfa Romeo Mi.To (3p); 3. Audi A1 (2p); 4. Mini (1p)

PRET


Avand in vedere faptul ca preturile lui Citroen DS3 si Audi A1 nu au fost inca dezvaluite, este dificil sa facem o comparatie optima intre acestea. Cei de la Audi au dezvaluit faptul ca versiunea entry-level a lui A1 va costa 16.000 de euro, ceea ce inseamna ca acesta este pretul de referinta al versiunii pe benzina de 86 CP.

Spre comparatie, versiunea de 78 CP a lui Mi.To are un pret de 13.990 de euro in Romania cu toate taxele incluse, iar la 16.220 de euro puteti achizitiona versiunea 1.4 Tjet de 120 CP a acestuia. Mini are si el o versiune mai ieftina, care se numeste Mini One si costa 15.934 de euro in Romania, cu toate taxele incluse, dar acest pret este pentru versiunea de 75 CP. Citroen DS3 este versiunea premium a lui C3, deci ne putem astepta la un pret la un nivel similar cu cel al rivalilor din acest segment, undeva in jurul valorii de 16.000 de euro pentru modelul de baza.

CLASAMENT: 1. Alfa Romeo MiTo (4p); 2. Citroen DS3 (3p); 3-4. Audi A1, Mini (2p)

MOTORIZARI


Noul Audi A1 este disponibil la start impreuna cu patru motorizari, doua pe benzina si doua diesel. Acesta ofera intre 86 si 122 CP, iar producatorul din Ingolstadt va introduce mai tarziu si o versiune S1, care va dezvolta in jur de 200 CP. Marele avantaj al celor de la Audi este reprezentat de faptul ca A1 poate fi echipat cu o cutie de viteze S-Tronic cu sapte trepte, o noutate absoluta in segment. Alfa Romeo MiTo este oferit alaturi de patru motorizari pe benzina si de doua diesel-uri care ofera intre 78 si 155 CP, italienii dezvoltand recent si o versiune de 170 CP. Mini Cooper este oferit alaturi de un motor pe benzina de 1.6 litri si 120 CP, precum si intr-o versiune diesel de 110 CP. In gama Mini se gasesc alte doua motoare pe benzina de 75 si 95 CP, precum si doua unitati supraalimentate care ofera 175 sau 211 CP. Citroen DS3 este oferit alaturi de doua motoare diesel si de trei unitati pe benzina. Motoarele diesel ofera 90 si 110 CP, pe cand motoarele pe benzina ofera intre 95 si 150 CP. Viitoarea versiune de performanta a lui DS3 anunta o motorizare de 200 CP.

CLASAMENT: 1. Alfa Romeo MiTo(4p); 2. Audi A1(3p); 3-4. Mini, Citroen DS3(2p)

DIMENSIUNI


Alfa Romeo Mi.To este cel mai lung model din segment, urmat de Audi A1 si Citroen DS3. In materie de latime, Audi A1 ocupa locul 1, iar Mi.To se claseaza pe locul 2.

Mini Cooper este cel mai mic din segmentul B, dar asta nu l-a oprit pana acum atunci cand a venit vorba de vanzari. Citroen DS3 este cel mai inalt model din comparatia noastra, avand o inaltime de 1.460 mm.

CLASAMENT: 1-2. Alfa Romeo Mi.To, Audi A1 (4p); 3. Citroen DS3 (3p); 4. Mini (2p)

PERFORMANTE


La capitolul motorizari, clasamentul din acest segment este mult mai clar. In timp ce Mini are o versiune JCW a lui Cooper S, care dezvolta 211 CP, iar cea mai puternica versiune actuala a lui Citroen DS3 furnizeaza 150 CP, cel mai puternic motor disponibil pe A1 ofera 122 CP. Alfa Romeo Mi.To sta destul de bine la acest capitol, avand o gama de motorizari bogata (intre 78 CP si 155 CP), italienii lansand recent in Europa si o versiune Multiair de 170 CP. Clasamentul se va schimba in momentul in care Audi va scoate S1 (circa 200 CP), insa Mini (211 CP), viitorul DS3 Racing (peste 200 CP) si viitorul Alfa MiTo GTA (peste 220 CP) vor depasi in continuare A1.

CLASAMENT (actual): 1. Mini (4p); 2. Alfa Romeo Mi.To (3p); 3. Citroen DS3 (2p); 4. Audi A1 (1p)

CONCLUZII

CLASAMENT FINAL: 1. Alfa Romeo MiTo (22p); 2. Citroen DS3 (17p); 3. Audi A1 (15p); 4. Mini (14p)

Lansarea lui Audi A1 pe segmentul B premium nu are un efect imediat asupra clasamentului modelelor din aceasta clasa, A1 avand nevoie de timp pentru a-si putea dezvolta o gama care sa se bata de la egal la egal cu celelalte modele din categorie. In acest moment, liderul absolut al segmentului mini premium este - cel putin teoretic - Alfa Romeo MiTo, modelul italian beneficiind de aportul deloc de ignorat al unui pret de pornire competitiv si de o gama de motorizari extinsa pe o plaja larga de putere. Surpriza topului este Citroen DS3, care promite mule dupa calculele hartiei.

O analiza mai completa poate fi facuta, evident, dupa lansarile din Romania ale tuturor modelelor, atunci cand Automarket va publica testele de prim contact cu fiecare dintre modelele in cauza.

Comentarii (36)

  • Andrei.P
    Asta-i pofta ce-am poftit :P:P
    11 9
  • o parere
    E buna comparatia insa la capitolul "MOTORIZARI" e cam trasa de par punctuatia in favoarea Audiului care la orice ora din zi si din noapte isi ia bataie de la DS3 si Mini Cooper.

    Consider ca Audi A1 nu merita al 2-lea loc deoarece are motorizari anemice (86-122 CP) in comparatie cu Mini si DS3 care impart exact aceleasi motoare. In plus niciodata un TSI, si nici mama TSI-ului nu o sa fie peste un THP facut de Bmw si Peugeot, si aici vorbim de elasticitate, fiabilitatea dovedita pe Mini de atatia ani, si placerea de a conduce acest motor, si voi stiti asta in sinea voastra.

    Parerea mea la motorizari clasamentul ar trebuii sa fie 1.Mito 2. Mini 3. DS3 4. Audi.

    Nu putem sa umflam punctajul doar pentru ca e Audi (macar de ar fi cine stie ce marca).

    In rest e o comparatie corecta. Felicitari.
    16 12
  • mircea
    @o parere
    Audi a fost ridicat de transmisia cu sapte trepte S-tronic disponibila optional pe motorul TFSI de 1.4 litri si 122 CP. E unicat in segment, deci e normal sa fie undeva mai sus decat "clasicii".
    18 8
  • Foarte subiectiva comparatia.Astept "revistele de profil" sa vedem ce zic.

    Destul de romaneasca metalitatea asta daca am masina made in italy acord punctaj maxim!!

    Parerea mea!
    8 15
  • andrei
    corect
    e un clasament corect.Mi.to e acolo unde trebuie, sa vedem A1 daca se va evidentia intr'un fel sau altu
    9 7
  • MITO
    Am ramas placut surprins de nota finala in favoarea personajului italian MITO. Sincer cred ca ati ales exact ce trebuia si ca MITO face o figura buna pe segmentul B. Am facut drive test cu el si este o bijuterie, cat despre Audi, varza totala cu acest model. Ma asteptam la mai mult din partea celor de la Audi. Pot sa spun ca oricare din aceste modele este mai deosebit, mai chic decat audi a1. este urata, mica si lipsita de personalitate, o astfel de masina mica, care costa enorm trebuie sa aiba ceva aparte ca sa o cumperi si sa aiba succes, acest audi are doar uratenie de la far la stop.

    Imi plac astfel de comparati, mai vreau si la alte clase.
    12 12
  • mircea
    @Rares
    Ai aici mai multe astfel de comparatii: http://www.automarket.ro/stiri/analiza+automarket/
    5 5
  • deci...........
    nimi chiar daca e fabricat de bmw este pe ultimu loc....de ce?????
    pt ca este o masina de c@c@t.........
    exterioru este frumusel da interioru imi face scarba!!!!!!!!!!!!!
    insa la A1 este cat de cat mai placut si cum spuneau si oficiali audi aceasta poate fi personalizata cumvrea propietaru.deci??????
    ce sa mai..........
    hai sa nu mai ridicam in ceruri MINI ca nu merita...........
    nu mai criticati audi A1 CA NU SE MERITA........
    este o masina superba la exterior si frumoasa la interior..........
    9 12
  • mini
    deci dupa cum ati putut observa MINI este pe ultimu loc la toate categoriile..........
    in afara de performante unde e pe locu 1.........
    da cine isi ia o masina din segmentu B sigur nu isi ia pt performante................
    13 9
  • @AUTOMARKET
    ma intreb pe ce baza ati clasat mito pe primul loc la capitolul design???a...va place voua.... ca doar nu a castigat vreun premiu de design lately ( eu personal nu inteleg cum unui barbat poate sa ii placa o masina cu forme feminine ...si feminine pt fetele cu cosuri de pana in maxim 24 ani!)
    interior : v-ati urcat in a1 sau in ds3??? ati simtit calitatea materialelor la cele 2 ??sau cine are cel mai mare portbagaj castiga??? v-ati jucat cu consolele ?(apropo nici la mito nici la mini nu am observat vreun ecran pt vreo consola/navigatie!!! 3) motorizari ; mito este pe primul loc pt ca ofera in gama sa si motoare cu norme EURO 4 in anul de gratie 2010 sau pt ca se aude ca vor scoate un motor mai puternic comparativ cu mini???? (a1 de expl nu are motorizari euro 4 doar ca sa stiti si voi ),CONCLUZIILE MELE : ati facut aceasta "analiza" doar pt trafic !
    10 7
  • Razvan
    Bravo baieti !
    De acord 100 % ... baieti de la Automarket, sunt de acord cu clasamentul vostru in totalitate, MiTo e si foarte frumoasa dar si accesibila (in Italia o poti lua de la 12.900 EUR parca). Iar cand vorbim de acest segment unde conteaza mult aspectul, dupa aia interiorul si ulterior performantele ... Alfa merge inainte invingatoare! Bravo
    3 5
  • Foarte subiectiva comparatia
    Mini le da clasa tuturor exponatelor de aici. El a fost primul care a cerunt un pret superior pentru acest segment dar a oferit in schimb acele calitati care l-au facut celebru. Si acum toti constructorii incearca sa vina cu modele apropiate ca pret fara sa ofere ceva special. Principala caracteristica pe care ar trebui sa o aiba o masina din acest segment este o personalitate bine definita, caracteristica ce este prezenta in momentul de fata numai la mini, fiat 500 si citroen ds3. In rest, toate celelalte modele reprezinta doar o reinterpretare a modelelor de clasa superiara a constructorului respectiv.
    5 1
  • Comparatie
    Ca si in cazul comparatiei din clasa mare (a8, s7, s) si aceasta din urma nu are absolut nici o valoare decat aceea de a alimenta sau aaprinde convingerile unora sau altora. Din pacate Automarket nu stie sa faca teste comparative adevarate si se rezuma la a compara comunicate de presa. Pam-Pam
    4 0
  • @tzenu_bmw
    cum poti spune de interiorul lui Mini ca este urat? ia in calcul cand a fost scoasa pe piata masina si cate artificii de design si inovatii sunt folosite in crearea interiorului.
    Ca o parere personala, consider ca interioarele celorlalte 3 (A1, DS3, MiTo) tind sa aibe aceeasi filozifie de design, evident cu ceva deosebiri, dar am sesizat ca principile sunt aceleasi: guri de aerisire in aceeasi pozitie si impartirea panoului central in doua module.
    Nu sunt in total de acord cu ce a spus Mircea Mester, si anume ca interiorul lui Mini mizeaza pe retro deoarce designul acestuia este cel mai ergonomic si in acelasi timp foarte util si confortabil.
    In concluzie, cel putin la interior, Mini trebuia sa primeasca cele 4 puncte.
    7 0
  • pt Flavyuz
    despre interioru de la Mini.............
    ce iti place tie la interior,vitezometru ala de i mai mare ca volanu(aproape)care este facut pt nostalgici englezi(adica pt batrani care acu 35 de ani chiar au iubit marca Mini).......alceva ce iti mai place,turometru gen C1/aygo/107(ma refer la pozitionarea lui seperat de 'restu bordului' ,alceva ce?????
    nu zis ......exterioru frumos da interioru ca o trasura tunata ,fiecare piesa aruncata prin tot habitaclu..........
    1 7
  • @automarket
    legat tot de interior : voi vedeti ceva piele pe fetele de usi de la mito ??sau pe tot "capacul" de la schimbatorul de vieteze ...nici aspect nu conteaza si astia au pulsat 2 mii de euro ca asa a vrut muschii lor ! bv automarket!
    6 1
  • @ AUTOMARKET
    cutia este OPTIONALA
    3 1
  • @tzenu_bmw
    ceea ce nu intelegi e notiunea de ergonomia menita sa mareasca spatiul din masina in care te desfasori. in cazul lui Mini este un ansamblu, iar Aygo, C1 si 107 au preluat ideea de turometru separat de bord. Este un interior care se imbina perfect cu exteriorul masinii.

    as mai avea multe de completat

    asa vad eu lucrurile, nu o lua personal
    4 0
  • .
    si am uitat sa precizez, ca si A1 are un interior deosebit, nu DS3 si Mito trebuiau clasate inainte
    2 4
  • Mini sau Alfa
    Pachetul cel mai bun, aproape complet in aceasta comparatie, pare sa-l ofere Alfa.
    Italienii au multa inspiratie in desenarea unei masini si chiar daca nu vin cu modificari spectaculoase in ultimii ani, aduc totusi modificari frumoase, cauta mereu sa imbunatateasca ceva in reteta lor, asa cum obisnuieste un spirit latin. Alfa MiTo reprezinta o aparitie placuta, sa recunoastem, iar motoarele sunt destul de evoluate.
    In ceea ce-l priveste pe Mini, este retro dar reprezinta o valoare. Are cel mai bun sasiu din clasa, fiind singurul model care se conduce ca un cart, iar trecerea anilor nu pare sa-i rapeasca din veselia cu care se asterne la dum. Nu pare vechi, este un clasic in viata datorita senzatiilor oferite la volan. E greu de egalat in aceasta privinta, chiar daca interiorul retro poate sa placa sau nu.
    Pe de alta parte, tehnologia TFSI de la Audi si VW nu este de neluat in seama, aduce un aport foarte important, de viitor.
    Dintre cele patru modele, dupa parerea mea, Mini sau Alfa se disting prin mai multe calitati, in cazul lui Mini tinuta de drum si faptul ca nu pare demodat inca, iar in cazul lui Alfa exotismul, motorizarile interesante si spiritul latin de care da dovada.
    6 1
  • schumi
    Forza Alfa!!!
    Sper ca MiTo sa ajunga nr.1 si la vanzari. Ar merita.
    3 4
  • S.A.M.D.
    Sunt fan VAG dar sa-l clasezi pe A1 peste Mini cand voi nici macar n-ati vazut-o in realitate pe strada,e cam mult.Si nu inteleg de ce DS3-ul e pe 2? Mini-ul ,care e etalon in segment,e pe 4 depasit de o Alfa care inca nu a convins , de un Citroen aparut de 5 zile(vorba vine) si de A1 care....de fapt inca n-a aparut!Da-o-n ma-sa de obiectivitate,voi doar comparatii pe hartie stiti sa faceti: las-o dracului de masina sa mearga 2-3 ani si apoi zici ca aia e pe 1,alta pe 2 etc.
    6 4
  • tare
    La motorizari Audi este pe 2 , la performante pe ultimul loc . Bun bravo. Eu cred ca design original ramane MINI si performante tot mini .
    2 1
  • first_yoyo
    nimic special
    ca de obicei, automarket da cu bata in balta

    o comparatie care nu isi are rostul sau nu e facuta bine

    unde e fiat 500? care se vine si se va vinde mai bine ca MiTo-ul vostru? sau sunteti din aceea clasa de "oameni" carora le place MiTo?


    nu vrea sa mai zic nimic, doar ca A1 are un loc bine meritat in clasamentul vostru, insa mini nu


    masina nu inseamna leduri, neoane, gadgeturi si alte balarii

    intelegeti notiunea de masina
    2 0
  • Clasament corect
    Mito si DS3, DS3 si Mito, Mito, DS3...restul nici nu au ce cauta in aceasta comparatie, decat ca sa mai umplem pagina de text. In afara de motoarele anuntate acum 100 de ani si care nici acum nu au aparut pe piata si cum spuneati si voi un mic plus pentru transmisie, restul e aproape 0. Chiar asteptam A1 cu sufletul la gura dar degeaba.
    4 0
  • first_yoyo
    draga automarket,...lol
    am si o intrebare?

    cine a platit aceasta analiza?

    puteti raspunde?
    2 4
  • mircea
    @first_yoyo
    Pe Automarket nu apar si nu vor aparea niciodata texte "platite" in zona editoriala. Cand e cazul, acestea vor fi subliniate clar ca fiind texte publicitare.

    Nu vad de ce v-am fi dat vreodata motive sa intrebati asta.

    Mircea.
    4 3
  • @first_yoyo
    Nu stiu de ce ai crede ca tu ca ar plati cineva o astfel de analiza.
    Oricum se observa un caracter putin subiectiv, insa marea problema a analizei este ca e totat superficiala. Totusi, nu cred ca se poate face o comparatie reala intre aceste modele, ele reprezentand extreme ale segmentului din care fac parte.
    1 1
  • mirare
    INTREBARE INTREBATOARE............DE CE CREDETI VOI CA ACESTE TEXTE AR FI PLATITE. NU MA INTELEGETI GRESIT DAR ACEST MODEL DE LA AUDI ESTE ORIBIL. Nu are personalitate. Sa fin sinceri si sa apreciem ce este frumos nu urat. DA sunt alte modele de la Audi foarte frumoase, nobile, elegante dar asta este urat. Acuma va intreb eu pe voi Audi A2 cand a aparut la cati a placut. Eu am considerat aceasta masina deosebita, finuta dar cred ca eram printre cei 2 % care apreciau aceasta masina. Va repet la cate filmulete erau pe youtube cu prezentariule de la audi ma asteptam la un miracol, dar sunt departe baieti.

    Asa ca hai sa fim sinceri si sa vedem lucrurile asa cum sunt Audi merita ultimul loc in acest clasament, de restul nu comentez..
    5 0
  • pentru LUCCI
    LUCCI - daca esti fan VAG nu au sa apreciezi niciodata alt brand decat VAG. Asa ca daca vrea sa fi convins de MITO ar trebui sa afli ca FIAT a luat premiul pentru cel mai bun Motor diesel (cel de 1.3) si repet mai sunt si alte masini in afara de cele nemtesti. IAr daca stau bine si ma gandesc am sa citez din mari critici (colegul meu de birou) Audi sunt sinonimi cu tarfulitele - cand trand-ul este pe piata limuzine, hop si Audi fac limuzine, cand trand-ul este sport hop si Audi fac masini sport, lucrul acesta nu o sa-l vezi la Merc sau BMW, ca sa nu mai vorbim de preferatul meu OPEL.
    5 1
  • MITO - NR1
    MITO - NR1
    3 1
  • suporteru
    usurel tata ca iti crapa vena
    Tu pui semnul egal intre FIAT si Alfa? WTF ?E ca si cum ai spune ca am un Porsche cand de fapt am o Skoda.
    0 1
  • =
    Da pun semnul de egal pentru ca acelasi motor dezvoltat de fiat este pus pe foarte multe masini, iar cea mai interesanta parte este ca motorul de zeci de ani nu a evoluat prea mult, in schimb cutia de viteza.............. eeeeeeeeee aici este alta mancare de peste. Prieteni, acelasi motor de 1.3 diesel de pe MITO se gaseste pe: Opel Corsa, Opel Astra H si Noul Opel ASTRA, Fiat Doble, Fiat Grande Punto, Lancia Y si piesa de rezisteanta FORD cu al lui KA. Asa ca doamnelor si domnilor, castigator la puncte:.................. FIAT ( tin sa mentionez ca nu sunt fan Fiat, dar daca sunt buni asta este nu ai ce sa faci)
    2 0
  • marian
    @ @AUTOMARKET
    M iTo vine cu motorizari euro5 nu euro4. De fapt tehnologia MultiAir promovata de Fiat tocmai in aceasta idee a fost dezvoltata: sa aduca performante ridicate si consumuri reduse la preturi de productie competitive.
    1 0
  • marian
    nu pe bune??pune mana si consulta situl lor si ai sa vezi ca nu toate motorizarile sunt eu 5!
    0 0
  • sandero rulz
    sandero le batea pe toate
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru