FEATURE: 15 maşini noi testate de EuroNCAP. Doar 8 au primit cinci stele

De Dragoș Băltățeanu
Publicat Miercuri, 23.11.2011
EuroNCAP a publicat rezultatele sesiuni de crash-teste cu numărul şase din acest an. 15 maşini şi-au aflat scorul la siguranţă, iar 6 dintre acestea au primit doar patru stele din cinci.

EuroNCAP a prezentat rezultatele ultimei serii de teste la care au fost supuse 15 modele noi: Chevrolet Malibu, Chevrolet Volt, Fiat Panda, Geely Emgrand EC7, Range Rover Evoque, Jaguar XF, Kia Rio, Jeep Grand Cherokee, VW Beetle, Mercedes-Benz B-Klasse, Renault Fluence ZE, Subaru XV, Mercedes-Benz C-Klasse Coupe, MG6 şi tripleta Seat Mii / VW Up! / Skoda Citigo.  Este a şasea sesiune de teste din acest an şi ultima din 2011. Printre vedetele supuse la crash teste putem vedea un automobil cu propulsie electrică şi unul hibrid precum, două modele chinezeşti şi noua tripletă de clasă mini a Grupului Volkswagen. Rezultatele sunt destul de surprinzătoare, multe dintre modelele testate înregistrând patru stele. Cel mai interesant rezultat este cel obţinut de cele două modele chinezeşti: Geely EC7 şi MG6 au obţinut patru stele la impactul frontal, un rezultat ce confirmă faptul că producătorii chinezi au investit în siguranţă după rezultatele slabe obţinute anterior. La capitolul surprize putem include şi rezultatele de doar patru stele obţinute de noua generaţia Fiat Panda, Jeep Grand Cherokee, Jaguar XF şi Renault Fluence ZE.

 

Noul venit în gama europeană Chevrolet, berlina Malibu a înregistrat un rezultat excelent de cinci stele în ultima sesiune de teste EuroNCAP. Procentajele sunt mari pentru toate testele efectuate de organizaţia europeană iar manechinele au doar zone verzi. Compartimentul pasagerilor a rămas stabil în timpul impactului, toate zonele fiind bine protejate. Rezultatele pentru testul de impact lateral au fost la fel de bune. Testul de impact cu stâlpul a scos la iveală o protecţie ceva mai redusă în zona abdominală a pasagerilor. Cel mai slab rezultat obţinut de Malibu a fost la testul de protecţie al pietonilor, unde a obţinut un scor de 57%. Capota s-a dovedit a oferi o protecţie slabă în caz de impact cu capul unui adult. Malibu este dotat cu sistem electronic de control al stabilităţii pe toată gama de versiuni. VIDEO: Crash-testul lui Chevrolet Malibu
 

Testarea lui Chevrolet Volt este de fapt cea efectuată cu modelul Opel Ampera în luna august. Pentru că maşinile sunt identice, EuroNCAP a republicat rezultatul pentru marca Chevrolet. Rezultatul este maxim: cinci stele. În ciuda faptului că avem de-a face cu un automobil electric ce foloseşte un motor termic pentru a prelungi autonomia, habitaclul a rămas stabil în timpul impactului. Atât Volt, cât şi Ampera au airbaguri pentru genunchi în dotarea standard. Acelaşi lucru este valabil şi pentru sistemul de control al stabilităţii.

 

Una dintre surprizele mai puţin plăcute este rezultatul obţinut de noul Fiat Panda. Doar patru stele a reuşit noul model de clasă mică venit din Italia. Totuşi, panda evoluează: vechea generaţie a modelul Panda avea trei stele obţinute la testul din 2004. Interesant este că Fiat 500 a reuşit cinci stele, deşi platforma tehnică este practic identică cu cea a modelului Panda. Pentru modelul nou, rezultatele au fost bune în ceea ce priveşte impactul frontal şi la testul de protecţie a pietonilor. Panda a fost depunctată din cauza faptului că sistemul de control al stabilităţii este disponibil doar ca opţiune. Uniunea Europeană impune acest sistem ca dotare standard de la 1 Noiembrie 2011. VIDEO: Crash-testul lui Fiat Panda

 

Primul producător chinez testat în această sesiune a fost Geely. Modelul ales este Emgrand EC7, unul de segment mediu. La testul frontal, manechinul a suferit în zona picioarelor, acolo unde habitaclul s-a deformat destul de mult. Cea mai afectată zonă este cea a pedalelor, unde metalul caroseriei s-a deformat şi chiar s-a rupt.. Labele piciorului şi gleznele celor doi pasageri din faţă sunt supuse unui risc major de accidentare. În cazul testului la impact cu stâlp, senzorii de pe manechine au înregistrat o protecţie slabă în zona pieptului. Nici testul de protecţie a pietonilor nu a fost strălucit, dar rezultatul este mult mai bun decât cel obţinut de producătorii chinezi în trecut.

Mai mult, Geely echipează acest model cu sistem de control al stabilităţii în standard pe toată gama de versiuni. Nota finală pentru Geely Emgrand EC7 este de patru stele. VIDEO: Crash-testul lui Geely Emgrand EC7

 

Limuzina de clasă mare de la Jaguar a dezamăgit prin scorul obţinut la această sesiune de teste. EuroNCAP a testat modelul 2012, care a primit de curând un facelift. Structural, automobilul este identic cu cel testat în 2010. Pasagerii sunt bine protejaţi în cazulul unui impact frontal, dar structura bordului pune în pericol pasagerii aşezaţi în faţă. Zona genuchilor/femur/pelvis are parte doar de o protecţie marginală. La testul de impact lateral punctajul a fost maxim, iar la testul de impact cu stâlp senzorii au înregistrat probleme în zona pieptului. În cazul protecţiei pentru copil, Jaguar XF înregistrează un minus prin faptul că airbagul pasagerului faţă nu poate fi dezactivat pentru a monta un scaun de copil cu faţa la sensul de mers. Rezultat excelent însă pentru protecţia pietonilor. Acesta se datorează capotei active. Jaguar are senzori de impact în spoilerul faţă care detectează impactul cu un pieton şi ridică automat capota cu câţiva centimetri. Capul pietonului este astfel mai bine protejat. Sistemul de control al stabilităţii este oferit ca dotare standard. În schimb, sistemul de limitare a vitezei nu întruneşte specificaţiile EuroNCAP. VIDEO: Crash-testul lui Jaguar XF

 

A treia surpiză neplăcută este scorul de patru stele obţinut de noul Jeep Grand Cherokee. Marea problemă pentru SUV-ul american este prinderea scaunelor. Şinele pe care se montează scaunele aproape s-au rupt în cazul impactului frontal. Scaunul a fost ţinut pe loc doar de axul care controlează mişcarea faţă-spate a scaunului. Ruperea şinei de prindere s-a produs în zona în care este ancorată centura de siguranţă în podea. Ca rezultat, manechinul nu a lovit corect airbagul şi a atins cu capul volanul. Jeep a luat notă de această problemă şi investighează problema şinelor de prindere. La testul de protecţie pentru pasagerul copil, manechinul a lovit cu capul faţa interioară a uşii. Airbagul faţă nu poate fi dezactivat. VIDEO: Crash-testul lui Jeep Grand Cherokee

 

Noua generaţie Kia Rio a obţinut un rezultat excelent: cinci stele şi 92% protecţie în caz de impact frontal. Singura problemă a fost deschiderea portierei spate în cazul impactului lateral. Protecţie excelentă şi în cazul impactului din spate sau la testul de imapct cu stâlp. Un scor bun a fost înregistrat şi pentru protecţia pasagerului copil, iar sistemul de control al stabilităţii este oferit în standard pentru toată gama. VIDEO: Crash-testul lui Kia Rio

 

Cinci stele şi pentru noua generaţie a modelului B-Klasse de la Mercedes-Benz. În cazul impactului frontal, B-Klasse a obţinut un grad de protecţie de 97% chiar dacă sistemul PRE-SAFE nu a fost activat. Acest sistem este oferit de Mercedes ca opţiune şi pregăteşte habitaclul în cazul unui impact iminent strângând centurile de siguranţă. Rezultatul obţinut de B-Klasse este unul dintre cele mai bune obţinute în această sesiune de teste. Mercedes a demonstrat că este unul din liderii în segmentul siguranţei pasagerilor şi a pietonilor. VIDEO: Crash-testul lui Mercedes-Benz B-Klasse

 

Deşi a înregistrat un scor de cinci stele, C-Klasse Coupe a obţinut un grad de 90% protecţie pentru impact frontal. Ca şi B-Klasse, C-Klasse Coupe are ca dotare opţională sistemul PRE-SAFE. Acesta nu a fost activat la testele de impact frontal şi lateral. C-Klasse Coupe este dotat şi cu tetiere active ce permit o protecţie excelentă în caz de impact în partea posterioară. Sistemul de control al stabilităţii este oferit standard pentru toate versiunile. VIDEO: Crash-testul lui Mercedes-Benz C-Klasse Coupe

 

Al doilea model chinezesc testat a fost MG6. Acesta este disponibil momentan doar pe piaţa din Marea Britanie. Doar patru stele pentru modelul din Asia, dar un rezultat bun pentru acest producător.

Au fost probleme cu presiunea în airbag-ul şoferului, astfel că manechinul a lovit cu capul volanul prin materialul airbagului. Senzorii au înregistat probleme şi la femurul stâng al celui de la volan. De asemenea, levierul sistemului de reglaj al volanului s-a rupt în momentul impactului. Rezultat slab şi la testul de protecţie al pietonilor, unde capota modelului MG6 s-a dovedit a fi inadecvată. Sistemul de control al stabilităţii este, însă, oferit ca echipament standard pe gama de versiuni. VIDEO: Crash-testul lui MG6

 

Evoque nu a avut probleme majore la testarea EuroNCAP. A obţinut un scor general de cinci stele şi un procent de 86% pentru protecţia pasagerilor. Procentul ceva mai slab pentru protecţia pasagerilor a fost cauzat de presiunea insuficientă în airbagul pasagerului faţă. Capul manechinului a lovit prin airbag bordul dar senzorii nu au înregistrat un impact dur. Problema a fost însă penalizată de către EuroNCAP. Protecţia pentru pasagerul copil este excelentă, iar scorul pentru protecţia pietonilor este, de asemenea, foarte bun. VIDEO: Crash-testul lui Range Rover Evoque

 

Renault Fluence ZE a fost singurul automobil full-electric prezent în acestă sesiune de teste. Scorul nu este îmbucurător pentru cei de la Renault, doar patru stele fiind înregistrate de versiunea electrică a lui Fluence. Procentul de protecţie a pasagerilor (72%) este slab şi a fost cauzat de presiunea insuficientă în airbagul şoferului. Manechinul a lovit cu capul marginea volanului. Renault a anunţat că investigează această problemă şi că o va corecta. De asemenea, structura bordului pune probleme în zona genuchilor şi a femurului pentru ambii ocupanţi ai locurilor din faţă. Nu există probleme cu sistemul de alimentare electric în caz de impact. Verificările EuroNCAP au arătat că nu există risc de electrocutare după accident. 

 

Versiunea "de teren" a modelului Impreza a obţinut un scor general excelent, de cinci stele. Au fost însă probleme la testul de impact frontal. Mai multe puncte de sudură s-au rupt în zona pedalelor . Subaru a luat notă de această problemă şi a comunicat că va modifica sistemul de sudură din această zonă a caroseriei. Protecţia pentru pasagerul copil este excelentă, procentajul obţinut fiind de 90%. Pentru scaunul pasagerului din faţă, Subaru a dotat modelul XV cu un sistem ce menţine airbagul oprit pentru a putea monta un scaun de copil în direcţia de mers a automobilui. Când un pasager adult ia loc pe acest scaun, airbagul este armat automat. Sistemul de control al stabilităţii este oferit ca dotare standard pe gama modelului Subaru XV. VIDEO: Crash-testul lui Subaru XV

 

Cinci stele şi pentru cel mai simpatic model din gama Volkswagen: Beetle. Modelul clasic reîncarnat la a doua generaţie oferă un procent de 92% pentru protecţia pasagerilor şi 90% pentru protecţia pasagerului copil. Coloana de direcţie este singura problemă în caz de impact frontal, aceasta putând afecta pasagerii de gabarite diferite. Sistemul de control al stabilităţii este oferit în standard, iar Beetle are avertizare pentru nepurtarea centurii de siguranţă pentru toate locurile din habitaclu. VIDEO: Crash-testul lui VW Beetle

 

 

Tripleta de modele mini din grupul Volkswagen a fost testată prin intermediul lui VW Up! Rezultatele obţinute de acesta au fost validate şi pentru mărcile Skoda şi Seat, automobile fiind identice din punct de vedere structural. Deşi este un automobil de clasă mini, Up! a obţinut cinci stele scor general şi un procent de protecţie a pasagerilor adulţi de 89%. Deşi sistemul de control al stabilităţii nu este oferit în standard pe toate pieţele unde Up! este vândut în acest moment, Volkswagen a demonstrat că va îndeplini cerinţa Uniunii Europene şi sistemul a primit punctajul corect din partea EuroNCAPVIDEO: Crash-testul lui VW up!

Comentarii (27)

  • Alex Radoi
    Iata chinezii...
    ...incep sa miste la capitolul siguranta, deja sunt peste Dacia :))). Stiu, DACA Duster ar fi avut ESP in standard..., dar, ce sa vezi?!? N-ARE!
    30 7
  • @
    Rezultatele sunt pe placul meu :))
    16 7
  • Urat urat
    Pute a manarie ieftina Nemteasco-Americano-Coriana anti Renault si Fiat. Din nou cele mai bune firme auto din lume sunt furate la drumul mare de acesti misi de nemti. As fi curios care era rezultatul daca testul era facut in Franta si nu in germania. Rusine.
    16 47
  • @
    Pana si cei mai buni oameni care se ocupa cu domeniul auto, sunt de aceeasi parere cu mine. Cum spuneam... majoritatea ....
    18 6
  • du-te ma cu cutiile tale de plastic frantuzesti. pai ce? renou e masina ? normal ca nu ia 5 stele la cati greierasi are .=)) . in schimb chiar nu pot sa cred ca un un cazan infect ca vw up are 5 stele, e cosciug pe roti ce Dumnezeu
    14 36
  • vai de voi
    germania ne omoara
    mai hah ce legatura au greierasii cu testele euroncap??@greierasii@ sunt doar niste zgomote scoase de la imbinarile plasticelor sau ceva apropiat de plastice!!!NU AU LEGATURA CU SIGURANTA MASINIIIIIIIIIII!!!!!SI LA FAZA CU RENAULTUL E MANARIE PE FATA!!!
    14 31
  • Cristy
    o_O
    ba esti nebun!!!!!
    kia rio se mai multe stele ca jeep grand cherokee?!?!?!?
    cum frate ?!?
    unde o sa ajunga lumea asta?!? :)))
    8 6
  • Deformari inadmisibile(stalpul) pt. o masina de peste 45000 euro si Range pe deasupra! Pacat!
    10 3
  • UP nu-i masina de 5 stele ... pentru ca sansele sa se loveasca de o masina cu masa similara sunt .. infime fata de sansele sa se loveasca de un ML (sanse care cresc exponential pe masura ce tara este mai spre estul europei).

    FLuence a luat ceva mai putin dintr-o prostioara.. probabil presiunea din airbag va fi modificata in cateva zile si testul va fi repetat. Nu vad Renault sa ramana cu 4 stele cand marketingul lor are la baza acel sticker cu "5 stele la EuroNCAP"
    14 16
  • Euro in cap. F.F.F.F subiectivi!
    Surprize placute: Rio si Panda(vezi comentariile de sub filmulete) . Geely si MG6 =inca gunoaie cu punctajele....sa zicem subiective daca nu cumparate!
    6 8
  • @vai de voi
    Ba e de la greierasi mai, au ros airbagul si nu sa mai umflat la maximum, se intampla frecvent la Renault
    12 15
  • Alex Radoi
    @unkle
    "UP nu-i masina de 5 stele ... pentru ca sansele sa se loveasca de o masina cu masa similara sunt .. infime fata de sansele sa se loveasca de un ML (sanse care cresc exponential pe masura ce tara este mai spre estul europei).

    ABSOLUT DE ACORD!!!
    10 6
  • Rusinica Jaguar
    Toate ca toate,dar nu pot sa inteleg ce face Jaguar cu XF-ul asta...Chiar si dupa facelift ia tot 4 stele si vorba aia,Jaguar se bate in liga premium,cu Mercedes,BMW,Audi,Lexus etc. Adica iti spun cei de la EuroNCAP de 3 care sunt problemele de siguranta si din cauza carora nu obtii 5 stele si tu nu faci nimic in privinta asta...Rusinica Jaguar.Asa ceva?
    10 1
  • Parca Volvo apartine de Geely, nu? Aha, Geely sunt aia care pana anul trecut luau 2 stele. Ca sa vezi!
    Chestia asta imi aminteste de Renault care a devenit un constructor foarte sigur dupa ce a rupt relatia cu Volvo. Au urmat multi ani cu 5 stele EuroNCAP. Si vor mai urma.
    10 13
  • @unckle
    dar 500 e masina de 5 stele? ati inceput sa urati atat de mult marca vw incat ati uitat cum sunt testate masinile si comentati doar de dragul de a arunca cu rahat!
    p.s vezi ca fiatul ala cu 2cm mai mare a luat 4 stele si are cam aceleasi sanse pe care le are up-ul
    10 3
  • Renault,4 stele.Vi se pare incredibil,nu?
    Poate o sa va dati seama ca la Renault totul e marketing.Incercati voi sa fiti sportivi cu Symbolul sa vedeti ce urmari are vitejia voastra. Si app, poate ne spun si noua de ce nu pun esp in standard si pe modele gen Clio sau Twingo.Raspuns:ar mai costa ceva in plus.Iar aia cu siguranta de 5 stele e la fel cu aia cu motorul de 85 Hp diesel:un bluf.Aia nu-s cai,sunt ponei flamanzi si rupti de sete.Vrei sa iei virajele in siguranta?Atunci nu iti iei Renault.Vrei liniste in habitaclu?Nu iti iei Renault.Si putem continua.Renault mai are inca mult de invatat pana sa ajunga la retete gen VW sau Mazda.Se compara Mazda 3 sau golf/Jetta cu Renault Megane/Fluence?Nici intr-o mie de ani.Fiabilitatea nemteasca si japoneza e mult mai buna decat cea frantuzeasca,dar ia ghiciti care e mai ieftina.Da,in nici un caz cea frantuzeasca.Renault=masini ieftine si piese de schimb proaste,dar scumpe,plus,cadou,un service execrabil.
    14 21
  • @domnul fara nume ...

    UP si intreaga clasa din care face parte nu pot avea 5 stele pentru ca sansele ...

    happy now ?

    Citeam o chestie foarte interesanta despre patriotism (este un blog al unui profesor de pe langa timisoara - casteluldenisip - care, de asemenea, face o discutie pe tema asta ... asta ca sa zic de o treaba in romaneste.. ca-s multi pe aici care isi scriu pe CV ca stiu engleza...) si vad in "lumea" asta mica a comentatorilor de pe internet ca "patriotismul", in esenta lui, apare nu numai la adresa tarii, orasului sau echipei de fotbal ... apare cand vine vorba de masina personala, de telefon, de cele mai marunte lucruri din viata individului... daca s-ar face o discutie Adidas vs. Nike ar curge sange ca in pvesti :)) .
    Este foarte interesant sa-i observi pe unii cum se simt jigniti doar pentru ca cineva pronunta un nume fara a-l ridica in slavi, sau, conform colegului fara nume de mai sus, fara sa mentionezi ca si altii sunt in "situatia" nasoala in care este pus "favoritul". De ce trebuie neaparat sa spun ca si fiat 500 este o varza de masina cand vine vorba de accidente? De ce trebuie sa se gaseasca rapid unul care sa se supere ca nu am spus decat "UP" ? ... interesant .. si distractiv din punctul meu de vedere :)

    O chestie similara vad ca apare la Renault vs. .. oricine. "Oricine" apare si zice de greierasi si altele ... iar posesorii de Renault incep sa dea cu sabiile... In loc de Renault se poate pune orice marca ... era doar un exemplu ... se poate vedea mai sus :)
    6 9
  • Renault in cadere libera :(
    Fluence? Nu se ridica nici macar la nivelul fostului Megane 2. Asta spune ca Renault in loc sa fie in urcare, se indreapta in prapastie. Pana si aia de la Chevrolet au resit sa ridice Aveo. Chinezii nu degeaba au cumparat tehnologie de prin alte tari.
    8 14
  • fiablitatea nemteasca
    @MSt, poate ne explici si noua despre fiabilitatea motorului de 1.2TSI de la VW. :)
    8 7
  • @FLONE
    Foarte 45000km nici o problema. Octavia 1.2 TSI!!
    9 9
  • @Sile
    Si cum se face de au ajuns sa schimbe pana acum cateva randuri de injectoare/turbine si versiuni de soft astia de la VW? Din plictiseala?
    3 7
  • De soft auzisem si eu dar de injectoare nu...oricum undeva trebuia testat si motoru asta si banuiesc ca noi reprezentam o piata excelenta de luma a 15-pea pentru toti producatorii
    4 3
  • Sile, poti fi sigur ca romania este o piata de lumea a trei-a pentru toti producatorii de masini .. pana si pentru Dacia .. doar nu va imaginati ca Loganul din germania este la fel cu Loganul din romania
    7 3
  • BrillClubKIA.ro
    KIA 5 stele...
    Oare a cata KIA este care ia 5 stele la euro NCAP??? Sa vedeti voi cum or sa ingroape toata piata auto... nu numai aia europeana.

    De fapt... or sa reinventeze comertul cu masini. Europeni, caietelul si pixul ca aveti ce invata de la coreeni.

    Numai bine!!!
    5 7
  • barba alba
    @BrillClubKIA.ro
    Hai sa lasam fanteziile. In realitate a fost invers: coreenii au invatat de la europeni si japonezi
    8 1
  • @unkle
    loganu de germania o fi de 5 stele :), hai ca esti penibil
    2 1
  • Acum am citit tot articolul si am vazut ceva infricosator Geely are 4 stele....de la o chinezarie asta nu e bine deloc bate la fund produsele Dacia grav...Sa vedeti ca au invatat galbejitii sa faca masini asta nu e bine!!
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru