GM si Chrysler, tot mai aproape de faliment
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Se anunta zile negre pentru producatorii auto din SUA. Dupa ce General Motors si Chrysler au cerut de la Statul american inca 16.6, respectiv 5 miliarde de euro sub forma de imprumut pentru a putea sa reziste crizei, administratia Obama a raspuns extrem de dur.
In primul rand, Rick Wagoner, seful GM, a fost obligat sa renunte la postul sau si a fost inlocuit. Apoi, in locul unui imprumut de 30 de miliarde de euro, administratia prezidentiala a SUA a anuntat ca GM va primi subventii pentru a suprevietui in urmatoarele 60 de zile. In plus, la finalul acestei perioade, noii sefi ai GM trebuie sa prezinta un nou plan de restructurare, mult mai agresiv. In caz contrar, compania va fi nevoita sa anunte inceperea procedurilor de faliment.
Chrysler a primit acelasi tip de raspuns: "Aveti 30 de zile pentru a finaliza contractul cu Fiat Group". In cazul in care Chrysler nu va reusi sa realizeze aceasta colaborare pana in 30 aprilie, compania americana va fi si ea obligata sa isi declare falimentul. In schimb, daca dupa acest termen va reusi sa incheie alianta cu Fiat si va prezenta un plan viitor viabil, congresul SUA va pune la dispozitia companiei suma ceruta.
Conform New York Times, administratia prezidentiala a anuntat ca producatorul american nu are resurse sa supravietuiasca independent in situatia actuala.
Ultimatumurile prezentate de Casa Alba sunt inatacabile, planurile nefiind negociabile.
via | Reuters (inreg)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Volkswagen va închide, pentru prima dată în cei 88 de ani de existență, una din fabricile sale din Germania. Fabrica din Dresda, cunoscută mai bine ca Fabrica Transparentă, va fi închisă definitiv în această săptămână. (15.12)
-
Seat și Cupra au început producția de baterii la noua uzină din Martorell (Barcelona). Aici vor fi asamblate bateriile care, ulterior, vor echipa modelele Cupra Raval și Volkswagen ID.Polo. (13.12)
-
Constructorul german de automobile marchează 50 de ani de la startul producției Seriei 3. În tot acest timp au fost asamblate peste 18 milioane de exemplare. (12.12)
-
Porsche: „Ritmul de inovare al mărcilor chineze îți taie respirația”

-
Noul Opel Astra facelift: faruri LED adaptive și autonomie mărită pentru versiunea electrică

-
Noua Kia Seltos: SUV-ul subcompact ajunge acum și în Europa

-
Dacia deschide comenzile pentru noile Sandero și Sandero Stepway facelift: start de la 15.750 euro

-
Land Rover readuce pe piață clasicul Defender: culori noi, preluate de la Defender OCTA













Chiar aveti impresia ca Obama e in masura sa ia decizii in momentu asta?
via | Reuters (inreg) - :))
Reuters si GM au un "stapan" comun, ca sa zic asa... deci trageti voi concluziile.
Foarte simplu: Chapter 11... Dupa care-i ia statul...
Bine, nu stiu ce va face statu` cu ei ca sunt niste "cash burners" amandoi ce n-ai vazut nici la "energofagele" noastre postdecembriste...iar "Unchiu Sam" a ajuns muritor de foame ca "fondul lui de pensii" tocmai a dat faliment...
asta e reclama de popularitate sa vina prostu sa cumpere masini de la ei
cu ei, faceai de la zero cateva modele, normal daca aveai si timp la dispozitie !!!
Asta la suparat pe Obama care astepta o intelegere intre sindicat, firma si fondul de pensi.
De vandut se vand bine ca preturile sunt ff scazute si am cativa amici care au aparut cu GM nou.
O varianta buna era Bankruptcy chapter 11 si de acolo se negociau toate contractele si salariile din nou.
Dar se joaca un joc de sah cu aceste firme si ....... vom vedea
eu am lucrat pt o firma care facea activitate de research & development pt motoarele lui GM, si am fost anuntat ca "my position was canceled".
de ce pentru ca au incetat orice activitate de cercetare si dezvoltare.
GM-ul nu mai are bani sa isi plateasca oamenii, ce sa mai vorbim de research & development.
sa nu ne mire faptul pe cei care "urmarim" lumea auto ca GM intra in proceduri de faliment...
cu parere de rau...
Dupa ce ca si asa globalizarea lu peste ne-a adus unde ne-a adus, acu americanii, cu niste firme in prag de faliment, vor sa cumpere firme europene. Stiti voi,...cad eu da te trag si pe tine cu mine, ce, tu esti mai destept sa ramai in picioare. Cam asa cu Fiat si GM.
Mno, noi sa fim sanatosi, ca masini slava domnului, mai sunt