Mazda RX-8 cu motor rotativ a ieşit din producţie
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Motorul rotativ de tip Wankel a fost mândria Mazda în anii '70. Japonezii spuneau atunci că au un motor extrem de silenţios şi care va fi folosit multă vreme. În prezent, un singul model Mazda mai folosea motorul rotativ: RX-8. Iar acum, motorul Wankel Mazda este istorie deoarece vinerea trecută ultimul exmplar Mazda RX-8 a ieşit de pe linia de producţie a uzinei din Hiroshima. Deşi Mazda a afirmat în trecut că nu va renunţa la acest tip de motor şi că îl va folosi şi pe modele viitoare, se pare că tehnologia motoarelor convenţionale i-a convins pe inginerii Mazda că motorul rotativ este depăşit. Mazda se concentrează acum pe motoarele cu tehnologie SkyActiv şi probabil nu va mai exista în viitorul apropiat nici un model Mazda cu motor rotativ.
Motorul rotativ a fost inventat de inginerul german Felix Wankel după al Doilea Război Mondial. Mazda a cumpărat tehnologia în 1961 de la Audi NSU Auto Union AG, parte acum din grupul Volkswagen. Mazda a folosit pentru prima dată motorul Wankel în 1967 pe modelul Cosmo Sport, ulterior construind peste două milioane de modele cu diverse variaţii ale motorului rotativ.
momentul de glorie al motorului rotativ a fost victoria în cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1991 a modelului Mazda 787B.Via | Automotive News
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Mazda in Romania
-
Mazda 2 (2014-prezent) Preţ: 10.490 - 19.390 €
-
Mazda 3 Preţ: 19.900 - 23.090 €
-
Mazda 3 facelift Preţ: 15.290 - 26.390 €
-
Mazda 3 Sedan facelift Preţ: 16.790 - 26.390 €
-
Mazda 6 Preţ: 25.190 - 35.990 €
-
Mazda 6 Tourer Preţ: 25.190 - 37.990 €
-
Mazda CX-3 facelift Preţ: 22.590 €
-
Mazda CX-5 Preţ: 22.490 - 40.190 €
-
Mazda MX-5 (2014-prezent) Preţ: 20.090 - 28.290 €
-
Mazda MX-5 RF Preţ: 25.890 - 33.190 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Carlos Tavares, șeful Stellantis, a anunțat că grupul multinațional este dispus să-și schimbe strategia către un viitor electrificat. Acest lucru se va întâmpla dacă se va schimba opinia generală despre mașinile electrice la nivel politic. (29.11)
-
Constructorul britanic de automobile a dezvoltat o stație ultra-rapidă de încărcare pentru mașinile electrice. Aceasta are o putere de până la 450 kW. (28.11)
-
Potrivit presei internaționale, șeful Volkswagen, Thomas Schafer, recunoaște că marca germană nu mai este competitivă. În acest context, este planificată o reducere de costuri de 10 miliarde de euro. (28.11)
-
Am văzut pe viu noua Dacia Duster: 5 modificări importante + VIDEO
-
Toyota înlocuiește emblema albastră specială pentru modelele hibrid cu un punct
-
Noua generație Porsche Panamera este aici: galerie foto și informații
-
Noua Tesla Model 3 facelift este „cea mai bună mașină pe care o poți cumpăra” în Norvegia
-
Aventura Alfa Romeo în F1 se încheie. Grafică specială pentru etapa finală din Abu Dhabi
Cred ca tu nu ai citit articolul. Sau daca da, mai incearca, efecte garantate.
viitorul rx(rx-9 cum umbla vorba) va avea tot un motor rotativ,dar impreuna cu un motor electric.
Chiar voi ati prezentat 2-3 articole despre viitorul motor roatativ de la mazda,acuma spuneti ca nu vor mai produce un succesor.
RX-8 a avut multe probleme de-a lungul carierei(motoare picau in 70000-80000 km,consumau ulei,care era special pentru acest tip de motor,consum mare de benzina, comparativ cu motoarele clasice de aceleasi puteri si o intretinere destul de dificila),dar eu cred ca aceste lucruri definesc o o masina adevarata,nu sa ii pui benzina si sa mergi.
RX-8 a fost,este si va fi o legenda in lumea auto