Mazda RX-8 cu motor rotativ a ieşit din producţie
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Motorul rotativ de tip Wankel a fost mândria Mazda în anii '70. Japonezii spuneau atunci că au un motor extrem de silenţios şi care va fi folosit multă vreme. În prezent, un singul model Mazda mai folosea motorul rotativ: RX-8. Iar acum, motorul Wankel Mazda este istorie deoarece vinerea trecută ultimul exmplar Mazda RX-8 a ieşit de pe linia de producţie a uzinei din Hiroshima. Deşi Mazda a afirmat în trecut că nu va renunţa la acest tip de motor şi că îl va folosi şi pe modele viitoare, se pare că tehnologia motoarelor convenţionale i-a convins pe inginerii Mazda că motorul rotativ este depăşit. Mazda se concentrează acum pe motoarele cu tehnologie SkyActiv şi probabil nu va mai exista în viitorul apropiat nici un model Mazda cu motor rotativ.
Motorul rotativ a fost inventat de inginerul german Felix Wankel după al Doilea Război Mondial. Mazda a cumpărat tehnologia în 1961 de la Audi NSU Auto Union AG, parte acum din grupul Volkswagen. Mazda a folosit pentru prima dată motorul Wankel în 1967 pe modelul Cosmo Sport, ulterior construind peste două milioane de modele cu diverse variaţii ale motorului rotativ.
momentul de glorie al motorului rotativ a fost victoria în cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1991 a modelului Mazda 787B.Via | Automotive News
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Mazda in Romania
-
Mazda 2 (2014-prezent) Preţ: 10.490 - 19.390 €
-
Mazda 3 Preţ: 19.900 - 23.090 €
-
Mazda 3 facelift Preţ: 15.290 - 26.390 €
-
Mazda 3 Sedan facelift Preţ: 16.790 - 26.390 €
-
Mazda 6 Preţ: 25.190 - 35.990 €
-
Mazda 6 Tourer Preţ: 25.190 - 37.990 €
-
Mazda CX-3 facelift Preţ: 22.590 €
-
Mazda CX-5 Preţ: 22.490 - 40.190 €
-
Mazda MX-5 (2014-prezent) Preţ: 20.090 - 28.290 €
-
Mazda MX-5 RF Preţ: 25.890 - 33.190 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Constructorul britanic de automobile lansează 4 pachete stilistice noi pentru modelul Bentayga S în Europa. Totodată, SUV-ul de lux a primit și o serie de îmbunătățiri de ordin tehnologic. (28.03)
-
DS Automobiles vrea o gamă simplificată: vor exista doar două niveluri de echipare, Pallas și EtoileConstructorul francez de automobile adoptă o nouă structură de gamă, bazată pe două niveluri de echipare, denumite Pallas și Etoile. (28.03)
-
Ford a publicat mai multe imagini sugestive cu un nou pachet vizual pentru Mustang. Noul pachet va aduce embleme desenate în stil retro pentru a marca cei 60 de ani de la debutul primei generații a celebrului model de performanță. (28.03)
- Hyundai prezintă noul Tucson facelift: interior complet revizuit
- Ce mașini cumpără europenii: 1 din 8 mașini vândute, în februarie, a fost electrică
- Îmbunătățiri pentru Hyundai i30: farurile LED sunt acum standard
- Renault confirmă data lansării noului Captur facelift
- OFICIAL: Noua generație Porsche Panamera a ajuns în România
Cred ca tu nu ai citit articolul. Sau daca da, mai incearca, efecte garantate.
viitorul rx(rx-9 cum umbla vorba) va avea tot un motor rotativ,dar impreuna cu un motor electric.
Chiar voi ati prezentat 2-3 articole despre viitorul motor roatativ de la mazda,acuma spuneti ca nu vor mai produce un succesor.
RX-8 a avut multe probleme de-a lungul carierei(motoare picau in 70000-80000 km,consumau ulei,care era special pentru acest tip de motor,consum mare de benzina, comparativ cu motoarele clasice de aceleasi puteri si o intretinere destul de dificila),dar eu cred ca aceste lucruri definesc o o masina adevarata,nu sa ii pui benzina si sa mergi.
RX-8 a fost,este si va fi o legenda in lumea auto