MTM sau Motoren Technik Mayer - povestea unui tuner discret
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Totul a început în 1985, cu primul Audi Quattro. Un tânăr inginer participa la dezvoltarea legendarului motor cu cinci cilindri ce dădea viaţă modelului Quattro. Apoi, în 1990, acelaşi inginer punea bazele companiei Motoren Technik Mayer. Adică MTM. Numele său este Roland Mayer. În '90 nimeni nu putea să spună cât de mult va creşte această mică companie, dar cei de la MTM au crezut în potenţialul lor. În 1992 au modificat motorul cu cinci cilindri în linie de pe Audi Quattro, făcându-l să dezvolte peste 400 CP. Modelul preparat de MTM devenea primul Audi legal care putea depăşi viteza de 300 km/oră.
Astăzi, MTM este una dintre cele mai respectate companii de tuning din Germania. Gama de mărci care pot fi îmbunătăţite de MTM numără nume ca Audi, Seat, Skoda, Volkswagen, Ferrari, Lamborghini, Porsche şi Bentley.
Un alt proiect important în istoria MTM a fost Aztec, desenat de Giorgetto Giugiaro, apoi proiectul Gumpert Apollo şi apoi dezvoltarea unui compresor pentru modelele Spyker şi Venturi GT3. Un alt exemplu este implicarea în proiectul MTM-bimoto, un automobil cu două motoare bazat pe un Audi TT.
Acest automobil deosebit poate atinge o viteză de 374 de kilometri pe oră, acest lucru fiind confirmat de testul făcut de jurnaliştii de la auto motor und sport pe pista de mare viteză de la Nardo, Italia în 2003.
În iulie 2007, proiectul bimoto era îmbunătăţit, automobilul MTM TT bimoto având acum peste 1000 CP. Cu Florian Gruber la volan, a atins o viteză de top de 393 km/oră, stabilind astfel un nou record de viteză pe pista de la Papenburg.MTM îşi testează modelele modficate in-house sau la centrul de testare. MTM colaborează cu piloţi de top ca Walter Rohrl, Armin Schwarz sau Florian Gruber pentru a testa modelele MTM pe circuitele Nurburgring Nordschleife, Hockenheim sau Nardo. Casa germană are parteneriate cu Michelin, Continental, KW şi Performance Friction pentru componente de calitate.
Spre deosebire de alte companii de tuning, MTM nu pune accent pe aspectul ţipător al modelelor modificate. Este drept însă că uneori aleg culori mai ciudate pentru a îşi prezenta modelele modificate. Însă, de obicei, trebuie să fii atent pentru a putea deosebi un model modificat de MTM de unul normal Pentru clienţii care doresc şi modificarea optică a modelelor, MTM oferă o serie de componente şi accesorii. Dar principalul serviciu oferit de MTM este modificarea motorului. Acesta poate oferi mai multă putere, MTM oferind pachete pentru motoarele pe care le poate modifica. De exemplu, pentru motorul de 2.5 litri de pe Audi TT RS, MTM oferă trei pachete care pot duce puterea motorului la 340 CP la 410, 424 sau 472 CP.
Pe lângă pachetele de îmbunătăţire a puterii motorului, MTM mai oferă componente performante ca evacuări, sisteme de supraalimentare, frâne, kituri de suspensie, jante cu design special, sisteme electronice şi, bineînţeles, componente custom. Dacă un client doreşte o modificare specifică, MTM o poate îndeplini prin programul MTM Individual.
În România, MTM este reprezentată de Devil Motors. În ziua când i-am vizitat, în service se afla un exotic Audi R8 negru mat. Este vorba de un exemplar unic, cunoscut sub denumirea Audi R8 888 MTM. A fost vedeta salonului de tuning de la Dubai de acum câţiva ani şi cei de la Devil l-au expus la Salonul Auto de la Bucureşti din acest an. Şi dacă tot a ajuns, aici, Audi-ul a trecut printr-o revizie a masivei turbine efectuată chiar aici, în România.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Feature
-
Se împlinesc 30 de ani de la moartea lui Ayrton Senna. Pentru mulți, legendarul brazilian este cel mai bun pilot din istoria Formulei 1, chiar și pentru cei care nu l-au mai prins în viață. În acest articol, vom vorbi despre cum moartea tragică a lui Senna a schimbat Formula 1 pentru totdeauna în materie de siguranță. (01.05)
-
Motoarele noii generații BMW Seria 5 au fost dezvoltate de către un inginer român. Numele său este Claudius Bogusch și este unul dintre o mulțime de ingineri născuți în țara noastră care lucrează pentru nume consacrate din străinătate. În acest articol, îl vom cunoaște mai bine pe omul din spatele motoarelor noului model de clasă executive. (17.02)
-
După Al Doilea Război Mondial, BMW a fost în pragul falimentului. Din fericire, afaceristul Herbert Quandt a preluat compania și a dus la debutul modelului 1500, care a salvat compania. Totuși, dacă vom cerceta mai adânc, vom afla că sursele averii familiei Quandt aveau în spate regimul nazist. (28.11)
- Șeful Volkswagen: mașinile hibride plug-in, necesare datorită plafonării interesului pentru modele electrice
- Ford schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
- Invazia chineză
- Noutăți pentru Land Rover Defender: motor diesel mai puternic și mai mult lux
- Hyundai: mai multe funcții ale mașinii, disponibile pe bază de abonament
Comentarii (2)