Noile standarde de siguranta ale acoperisului, aplicate din 2012
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Constructorii auto care activeaza pe piata din Statele Unite au noi motive de ingrijorare, pe langa scaderea drastica a vanzarilor pe perioada crizei economice. Producatorii vor fi serios afectati de noile reglementari in materie de siguranta pe care NHTSA (Administratia Nationala a Sigurantei in Trafic) intentioneaza sa le introduca incepand cu 2012.
Noile reglementari se refera la rezistenta acoperisului masinilor vandute in SUA. Pana in prezent standardele NHTSA presupuneau ca acoperisul unei masini trebuie sa reziste la o forta de impact egala cu masa totala plus jumatate din aceasta. Incepand cu 2012 insa, acoperisul modelelor vandute in Statele Unite trebuie sa reziste la o forta de impact egala cu de doua ori si jumatate masa masinii. Chiar si asa, habitaclul va trebui sa ofere suficient spatiu pentru capulunui pasager adult asigurat cu centura de siguranta.
Noile norme de siguranta ar urma sa scoata din vistieriile producatorilor auto, care activeaza pe piata din SUA, aproximativ 1.4 miliarde de dolari in fiecare an.
Suma nu este insa una foarte mare, avand in vedere ca o rezistenta mai mare a acoperisului ar urma sa salveze 135 de vieti in fiecare an si sa previna 1000 de accidentari grave.Noile reguli presupun o ranforsare mai buna a acoperisului ceea ce va duce implicit la cresterea masei totale si la un consum de carburant mai mare. Situatia devine si mai problematica in conditiile in care si organizatiile nationale de protectie a mediului impun norme stricte prvind emisiile de carburant.
Noile norme de siguranta privind rezistenta acoperisului la impact vor intra in vigoare incepand cu 2012 si vor trebui puse in aplicare pana cel tarziu in 2017.
via | Autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a încheiat o nouă serie de teste de siguranță cu nu mai puțin de 18 modele noi. Printre acestea se numără și noua generație Renault Clio, care a obținut 4 stele în testele de siguranță. (10.12)
-
Euro NCAP a anunțat că va schimba modalitatea în care va testa mașini noi începând din 2026. Noile teste vor fi împărțite în 4 etape de siguranță, iar acestea vor fi punctate diferit față de modul de punctare din prezent. (28.11)
-
Euro NCAP a încheiat o nouă rundă de teste de siguranță, care a inclus nu mai puțin de 23 de modele. Dintre acestea, 18 au primit 5 stele ca urmare a testelor de siguranță. (19.11)
-
Porsche: „Ritmul de inovare al mărcilor chineze îți taie respirația”

-
Noul Opel Astra facelift: faruri LED adaptive și autonomie mărită pentru versiunea electrică

-
Noua Kia Seltos: SUV-ul subcompact ajunge acum și în Europa

-
Land Rover readuce pe piață clasicul Defender: culori noi, preluate de la Defender OCTA

-
Noi teste Euro NCAP: 4 stele pentru noul Renault Clio













Altfel imi vine gandul ca cei care conduc lumea s-au pus cu tunul pe producatorii auto si vor sa ii rareasca masiv si eventual sa faca masinile tot mai greu accesibile, mai putin manevrabile si mai putin prietenoase cu mediul.