Toyota rămâne cel mai mare constructor auto mondial şi în 2010

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 24.01.2011
Pentru al treilea an consecutiv, Toyota rămâne cel mai mare constructor auto din lume şi în 2010, urmat îndeaproape de General Motors şi de Volkswagen.

Esential

8.42 milioane de maşini a vândut Toyota la nivel mondial în 2010.
8.39 milioane de maşini a vândut General Motors la nivel mondial în 2010.
7.14 milioane de maşini a vândut Volkswagen la nivel mondial în 2010.

Deşi a început anul 2010 cu stângul şi s-a confruntat cu o serie nesfârşită de recall-uri, Toyota reuşeşte să încheie în topul celor mai mari producători de automobile din lume, pentru al treilea an consecutiv.

Gigantul japonez a înregistrat o depreciere a vânzărilor pe piaţa din Statele Unite, dar a beneficiat de aportul pieţelor emergente şi de creşterea înregistrată în China. Cea mai mare piaţă auto din lume a adus japonezilor o creştere cu 19% a vânzărilor, inferioară însă celei înregistrate de rivalul GM, 29%.

În decursul lui 2010, alături de brandul de lux Lexus şi de companiile afiliate, Daihatsu Motor şi Hino Motors, Toyota a reuşit să bifeze o creştere globală de 8 procente. În aceste condiţii, Toyota se poate lăuda cu 8.42 milioane de unităţi vândute în toată lumea în 2010.

Pe treapta a doua a podiumului, nu la foarte mare distanţă, se află eternii rivali de la General Motors, ale căror vânzări au crescut cu 12 procente, până la 8.39 milioane de unităţi. Americanii au beneficiat din plin de o evoluţie pozitivă pe piaţa din SUA (2.22 milioane de unităţi), unde Toyota a scăzut cu 0.4%, până la 1.76 milioane de vehicule.

Podiumul a fost încheiat de cel mai mare constructor auto european, Volkswagen, care s-a poziţionat pe treapta a treia cu un total de 7.14 milioane de vehicule livrate în 2010, în creştere cu 14 procente faţă de anul trecut.

Christian Klingler, directorul departamentului de vânzări Volkswagen, a declarat că pentru anul viitor estimează o creştere de 5%. La rândul său, Toyota anunţă o creştere a vânzărilor, ţinta pentru 2011 fiind fixată la 8.6 milioane de maşini.

via | AutomotiveNews

Comentarii (31)

  • Marius
    Toyota
    Se stie ca punctele forte ale constructorului Toyota sunt calitatea si fiabilitatea. Totusi, chiar asa de bune sunt masinile astea? Nu am condus niciodata o Toyota, de asta intreb.
    Asadar, rog ceva pareri doar de la cei care au o masina Toyota, sau care au condus una. Cu ce se deosebesc ele fata de masinile americane sau europene?
    14 6
  • Toyota
    Cum reusesc sa vanda atatea masini eu nu pot sa inteleg. Din pct. meu de vedere Toyota este o marca absolut neinteresanta.
    16 22
  • Dan_GRC
    Se pare ca e ceva mai interesanta decat VAG:) .Acum serios, marcile concernului GM, cu cateva exceptii. cat de interesante sunt?
    11 11
  • :)
    Marcile GM sunt mult mai interesante si mai cu personalitate decat aspectul prafuit al modelelor Toyota. No offence! Singurele motive pt care japonezii mai sunt nr. 1 cred ca sunt preturile mici pe care le practica in USA si nr. in crestere al pensionarilor la nivel mondial :D.

    P.S.: Compararea portofoliului VW Group cu cel al Toyota chiar nu isi are rosul, la bun vorbind!
    16 12
  • toyota,gm,vag
    cam mica distanta intre cele trei,anul acesta ne putem astepta la surprize
    15 6
  • Cosmin
    Odata cu majorarea pachetului detinut in cadrul Suzuki la 51 %, VW Group se va instala comod in fruntea ierarhiei mondiale
    Presa germana da ca iminenta majorarea pachetului detinut de VW Group in cadrul Suzuki Motor Corporation la minim 51 % in acest an, aceasta mutare fiind se pare accelerata si de refuzul categoric al celor de la Fiat de a vinde Alfa Romeo ( acest lucru i-a scutit pe cei de la VW Group de minim 2 miliarde euro ) . VW Group este deja cu 19.90 % din actiunile Suzuki, cel mai mare actionar al constructorului japonez, pentru restul actiunilor pana la 51 %, trebuind sa plateasca aprox. 3 miliarde euro ( VW Group are lichiditati de peste 20 miliarde euro ) . In 2010, vanzarile globale Suzuki au depasit 2.5 milioane unitati, ceea ce inseamna ca vanzarile cumulate ale aliantei VW-Suzuki in 2010 se apropie de cifra de 10 milioane unitati .
    12 7
  • Faptul ca Toyota este pe primul loc se datoreaza fiabilitatii ridicate a masinilor, lucru specific marcilor japoneze. Cine conduce o Toyota stie la ce ma refer. E adevarat ca nu arata la fel de placut precum masinile europene, insa faptul ca masina e fiabila si nu iti face probleme este deja un mare avantaj. De fapt capitolul fiabilitate este singurul prin care Toyota poate avea vanzari mai mari decat GM sau VW. In plus, ganditi-va ca pe ei nici recall-ul de peste 8 000 000 de masini nu i-a doborat si nici reclamele agresive ale celor de la Honda ("Masinile noastre au frane"... parca asa suna o reclama de-a lor)
    Este o reteta pe care europenii au abandonat-o de mult, inca din anii '90 cand au ajuns sa aiba o imagine de marca suficient de buna, incat sa foloseasca platforme comune la mai multe modele si astfel sa diminueze costurile de productie iar vanzarile sa se mentina ridicate. Evident folosirea unor tehnici nu tocmai moderne au dus si ele la costuri limitate (de ex. vezi tehnica din Golf VI care isi are "radacinile" in cea de la Golf IV sau motoarele TDI cu origini inca din anii '80). dar ce mai conteaza cand clientul e convins ca a cumparat o masina buna, ca a avut el candva un Golf II sau III care au fost foarte bune?!
    Peste 10-20 de ani atunci cand toata lumea va sti ca Toyota face masini mai bune decat VW de exemplu, atunci japonezii poate vor aborda si ei strategia actuala a lui VAG, pentru ca vor sti ca imaginea de marca vinde cel mai mult, asa cum se intampla cu VAG acum.
    25 10
  • @LauCalin
    asa ca un update pt tine vw foloseste ultima generatie de cr pt ,, motoarele tdi cu originidi ani'80'.........tatae
    14 14
  • .
    In 2011 cred ca GM va fi pe primul loc pentru ca au inceput sa produca masini bune si ieftine fata de cele europene.
    9 8
  • mai este paine de mancat
    1.Ce ne facem cu VAG ? nu trebuia sa fie nr 1 ?
    Unde sunt fanii care o tin tare ca e cel mai smecher la vanzari ?
    2. Un mare bravo pt Toyota si GM.

    Per total marele castigator al clasamentului e GM, companie considerata falimentara.
    17 11
  • @vasi
    Cand a trecut VW la common rail? Sa fie vreo 5 ani, cam cand s-au lansat Golf 5 si fosta generatie Passat? De cat timp avea concurenta la common rail? Cat timp au fost pe piata 1.9 TDI si benzinarele de 1.4 si 1.6 de 75 respectiv 105 CP? Sa fie 15-20 de ani?
    Platforma lui Golf IV s-a folosit pana anul trecut si crede-ma ca stiu ce vorbesc, masina mea desi e fabricata in 2007 pe sub caroserie e de fapt un Golf IV.
    Pe ce platforma sunt facute actualele Golf VI, Passat sau Tiguan?
    21 9
  • @ Thor
    VW Group si-a propus sa devina cel mai mare constructor auto din lume pana in 2018
    VW Group si-a propus sa devina cel mai mare constructor auto din lume pana in 2018 . Dintre Toyota, GM si VW , VW are cea mai mare crestere . Nu uita ca in 2009 au vandut 6.3 milioane unitati iar in 2010 au vandut 7.14 milioane . Iar cum Suzuki si-a propus sa-si dubleze vanzarile pana in 2015 ( respectiv 5 milioane de masini anual, obiectiv foarte probabil tinand cont de explozia pietei auto din India unde Suzuki detine 50 % din piata ), alianta VW-Suzuki este de departe cea mai puternica alianta auto din lume, alianta la care va adera foarte probabil si Mazda .
    10 5
  • @ LauCalin
    NU confunda Golf 5 cu Golf 4 !
    VW Golf 6, Passat si Tiguan sunt realizate pe baza platformei lui Golf 5, ce nu are nicio legatura cu Golf 4, Golf 5 avand puntea spate independenta . In functie de pietele de desfacere la nivel mondial, absolut toti constructorii auto vand in continuare si modele de conceptie mai veche ( ex. Peugeot 206+, Fiat Punto Classic, etc ) . Nissan, liderul pietei auto din Mexic, domina aceasta piata cu un model conceput in anii 80 .
    11 5
  • @@LauCalin
    Uite ce a scris automarket luni despre Golf:
    "Cea de-a şasea generaţie a lui Golf este extrem de apropiată de Golf V din punct de vedere tehnic şi estetic, dar Golf 7 se va diferenţia de cele două modele din ambele puncte de vedere."
    In plus 206+ este altceva. Tehnic este in mare parte un 206 aparut in 1998. Iar Peugeot nu a spus ca este inlocuitorul lui 206. Pentru asta a aparut 207 care e mult diferit de 206. :)
    14 3
  • mda
    cand o sa mearga toti cei din desert cu vw,bmw,audi mai vorbim! pana atunci lasati ciocu mic fanii tractoarelor!!
    10 7
  • baieti va contrazic, golful si pasatul nu au aceasi platforma,tigan inprumuta platforma de la golf,iar ca golf v ar fi pe dedesupt un golf IV e o aberatie prosteasca.......
    2 6
  • cum sa lipseasca edi80 la subiectul asta, are ocazia sa huiduiasca VAG,EDI iti inteleg frustrarea din moment ce marca a carui fan esti nu se afla pe podiumul de mai sus(tractoare ,dar se vind nemaipomenit de bine)
    7 6
  • cand o sa mearga toti cei din desert cu vw,bmw,audi mai vorbim! pana atunci lasati ciocu mic fanii tractoarelor!!
    apropo de desert ce scrie mai jos iti spune ceva(tractoare domnule)CLASAMENT FINAL DAKAR 2011 - Categoria auto

    1. Nasser Al-Attiyah Volkswagen 21h16m16s
    2. Giniel de Villiers Volkswagen + 49m41s
    3. Carlos Sainz Volkswagen + 1h20m38s
    7 6
  • @vasi
    Amice, daca ajungi sa compari motorsportul cu productia de serie o dai in bara rau de tot. Pentru ca sunt doua lucruri foarte diferite. Pai si Renault a fost campion in F1 si asta inseamna ca face masini mai bune ca Mercedes de exemplu? Sau chiar BMW? (cand Renault a ajuns campioana BMW inca era in F1).
    13 4
  • LauCalin
    eu vorbesc de vag in general ,sau masinile ce concurau la dakar erau fabricate de toyota
    5 6
  • Vasilica
    Sa ne aducem aminte daca tot vorbim de F1 cum au devenit Renault campioni!
    3 2
  • Fulger
    Sa fii atat de urat si sa ai atat de mult succes...
    Cred ca Toyota este pe departe cea mai buna companie auto. Adica sa ai tu cea mai urata gama de masini care exista, fara personalitate, fara imagine de marca etc. Si tot ce faci este sa te lauzi ca masinile tale sunt cele mai fiabile chiar daca ai milioane de recall-uri....iar dupa toate astea sa fii number one la vanzari ..... inseamna ca esti cel mai tare ........la advertising.
    14 1
  • Era de asteptat.
    @Fulger, ai mers sau ai avut vreodata o Toyota??
    Am avut o Corolla Verso si din momentul in care am pornit motorul si am plecat din parcare am inteles de ce Toyota este si va fi numarul 1. Si stai linistit ca am condus suficiente modele de la diverse marci cu mai mult sau mai putin prestigiu cat sa imi fac o parere destul de avizata.

    @topic
    Degeaba o sa depaseasca grupul VAG pe Toyota, sa nu uitam cate marci sunt in grupul VAG care cumuleaza vanzarile si cate sunt in gupul Toyota, unde grosul este dat doar de doua, Toyota si Daihatsu.
    Deci orice s-ar intampla Toyota ca marca va ramane cea mai populara si mai vanduta muuuulta vreme de-acum incolo.
    6 3
  • sti ce o sa doboare toyota, criza si lipsa de diversitae,.....grupul vag va ajunge locul 1 datorita ofertei diversificate pe care o are de la masini acesibile omului de rand pana la supercar si asta nu avand aceeasi sigla ....
    8 4
  • tyron912
    Masini Japoneze
    Daca nu ati condus masini japoneze lasati vw si renault si comparati cu mercedes si bmw.Sunt masini fiabile si silentioase.Vb . de disign cred ca ati vz numai modele de pe piata noastra. Recomand sa cautati si modelle din America,Japonia, Orient....
    4 2
  • Posesor Toyota Corolla
    Am masina de exact 3 ani, cu 35.000 km la bord. Merge la fel ca in prima zi...daca nu chiar mai bine..... Restul sunt povesti vanatoresti....1.6 benzina 124 CP - consum mediu VARA 6.7 l/100 km( 50-50% oras-afara) si 7,5 % l/100km/h IARNA
    4 0
  • GM
    Nu va mai agitati degeaba. GM va fii pe primul loc in urmatorii ani.
    5 2
  • titirezu
    @ Fulger
    Esti mai prost ca noaptea
    3 1
  • drivetest Toyota AURIS
    Cei care ati comentat mai sus fara sa fi condus macar odata o Toyota , mergeti la un drivetest .
    Am testat un AURIS si de atunci imi doresc sa cumpar o Toyota indiferent de model ...astept reactii!!!
    PS:Corolla e cel mai bine vandut model din lume dupa Beetle -modelul vechi, VW Golf e urmatorul pe lista.
    1 0
  • Fulger
    Tot despre japoneze...
    Am o Honda Civic de 3 ani, benzina 140 cai. Merge la fel de bine ca in prima zi.
    @Rio Am condus Toyota Corrola...dar in Cipru vreo 3 zile si avea volan pe dreapta. Am ramas cu o parere foarte proasta. Stiu ca sunt foarte subiectiv dar prima parere conteaza.
    Tot despre japoneze.......Honda Civic e o masina f buna dar zilnic conduc un Koleos care o cam bate la toate capitolele.
    .....parerea mea....
    1 2
  • titirezu
    Opinie
    @dan

    Corolla este cel mai bine vandut model auto din lume si PUNCT! apoi pe locurile 2-3 urmeaza celelalte.

    @fulger

    Parerea ta foarte proasta despre Corolla este foarte de luat in seama in detrimentul celor aproape 40 de mil de oameni care au achizitionat aceasta masina dea' lungul timpului.
    Reusesti sa compari un Civic cu un Koleos iar rezultatul este la toate capitolele in favoarea Koleos-ului... imi pare rau dar repet : esti mai prost ca noaptea.
    3 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru