TÜV Germania: "Dacia este doar o maşină ieftină"

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 22.12.2010
Societatea Germană pentru Expertiză Tehnică a concis că Dacia Logan este doar un automobil ieftin şi nu este printre cele mai fiabile modele oferite pe piaţă.

Esential

128 de modele au fost incluse în sondajul TUV din acest an.

Organismul german TÜV a criticat Dacia Logan pentru fiabilitatea scăzută obţinută în urma studiului efectuat în Germania. Potrivit Societăţii Germane pentru Expertiză Tehnică, Dacia Logan este o maşină ieftină şi atât, în timp ce publicaţii precum Auto Bild au denumit-o "maşina ALDI a Renault-ului" (n.r. ALDI este o reţea de magazine economice din Germania). În urma studiilor efectuate de TUV, Dacia Logan a obţinut poziţia 123 din 128 în clasamentul fiabilităţii. Modelul din Mioveni a surclasat, totuşi, rivali cu pretenţii, precum Peugeot 407sau Volvo XC90.

Kia Carnival a fost clasificată ca fiind cea mai puţin fiabilă maşină de doi-trei ani vechime din Germania. Revenind la Logan, din nouă unităţi testate de TUV, un exemplar avea o problemă tehnică descoperită la inspecţia tehnică periodică. Cele mai comune probleme au fost la direcţie, pierderi de ulei, faza lungă setată prost sau chiar nivelul de zgomot degajat de motor.

Specialiştii de la TÜV sunt nemulţumiţi de variantele de bază, cărora le lipsesc servodirecţia şi airbag-urile laterale. În schimb, germanii sunt cel mai supăraţi pe Dacia pentru lipsa ESP-ului indiferent de varianta de echipare.

Specialiştii de la TÜV par să poarte "ochelari de cal" în această privinţă, deoarece multe modele vândute pe piaţa din Germania nu au nici ele în standard sisteme precum ESP sau airbag-uri laterale. Excepţie fac generaţiile noi ale modelelor în cauză, dar lipsa ESP-ului nu o să devină un element al trecutului atât de repede. Trebuie să luăm în calcul şi generaţia de ESP utilizată, deoarece eficienţa şi fineţea intervenţiei acestui sistem diferă în funcţie de generaţia utilizată.

Cu toate rezultatele TÜV, lipsa dotărilor de siguranţă şi confort ale lui Dacia Logan nu pare să fie o problemă pentru cetăţenii germani, din moment ce producătorul din Mioveni a vândut peste 135.000 unităţi Logan în Germania. Testele TÜV verifică în jur de 10 milioane de maşini în fiecare an, iar ediţia curentă a publicat rezultatele pentru 128 de modele în baza analizării ratei de picare a inspecţiei tehnice periodice.

Via | BucharestHerald

Comentarii (34)

  • Atentie
    Indicele de satisfactie nu e acelasi lucru cu fiabilitatea , nu confundati .
    19 21
  • Ce-au descoperit ei, cica Dacia este doar o masina ieftina...doooh, dar pt pretul ei nu sta chiar asa rau la indicele de satisfactie
    23 6
  • :)))
    Se spune ca valoarea unei persoane sau a unui lucru se apreciaza dupa numarul celor care il vorbesc de rau!
    31 4
  • LLCoolJ
    Real?
    In sfarsit vine un oficial si zice ca masina e praf..asta stiam cu totii dar nu oficial.
    26 43
  • Opinie...
    TUV sunt tari in afirmatii fiindca au facut studiul in Germania. In lumea asta sunt insa vreo 4,5 miliarde de oameni mai saraci si mult mai saraci decat nemtii. Pe acestia ii satisfac constructorii auto fiecare in felul lor.
    34 6
  • plebea
    pt plebe
    Articolul vorbeste despre expertiza tehnica (fiabilitate scazuta) nu despre indice de satisfactie ....
    15 12
  • @plebea
    Da. Vorbeste despre expertiza tehnica. Dar tot 4,5 miliarde de oameni de pe lumea asta (daca nu mai multi) se uita prima data, din pacate, la pret si apoi la celelalte caracteristici ale unui produs.
    21 1
  • kumite
    Cheap crap!
    Sunt prea sarac sa-mi cumpar asa ceva!
    5 34
  • alt rezultat la vrajeala!
    intamplator cunosc pe cineva foarte sus intr-o companie multinationala de la noi si ei au o flota de cateva zeci,daca nu o suta doua,in toata tara,de loganuri 1.5dci pt deplasari pe teren,pe camp,drumuri de tara etc!fiind masini de serviciu si cei din spatele volanului sunt oameni care fac doar munca de teren va dati seama cam cum trateaza masinile!
    cu toate astea masinile au 5 ani si peste 150.000km si nu au avut nicio problema cu ele in afara de consumabilele normale!
    si vorbesc de o suta si de masini!
    21 6
  • vali86
    invidia
    sa nu uitam ca tot nemtii au facut si testul elanului in 2005 si de pe atunci erau infricosati ca renault le ia din piata pentru ca dacia la pretul la care era atunci nu avea concurent iar acum daca se intampla sa ai si alte variante la 7000-8000 de euro sa nu uitam iar ca reviziile costa una e sa faci la ford sau vw si alta e la dacia unde ramai si cu bani, puncte nefavorabile sunt la confort si pana la urma urmei de ce sa imi iau
    bmw ?daca nu am drumuri ca in palma iar cand mi se strica cu banii de pe reparatie mai imi iau un logan sau sandero care face fata cu brio drumurilor noastre baiatul care amintea de compania cu peste 100 de loganuri are dreptate si din cate am observat acele loganuri sunt exploatate fara mila si in conditii extreme nu sunt chiar de 5 ani dar de 2 si ceva sigur sunt. dacia marca decenta cu care iti faci treaba si nu te stoarce de bani. da saracu roman de pe nush ce satuc tot cu conceptia ca mai bine imi iau bmw dar nu am bani de circulat cu el doar in weekend, da e masina buna.
    19 2
  • Hunter
    Bla bla bla
    Aceeasi faza ca si la lansarea Logan-ului, si cum incercau parca niste baieti destepti de pe la ADAC.....hm....parca tot ceva nemtesc in propozitie....sa rastoarne masina, ca nu e buna, ca sare cauciucul de pe janta, ca stabilitate proasta....etc etc.
    Acuma TUV....tot o facatura nemteasca....vin cu prosteli de genu....de ce ?! Pai sa isi bage neamtu mintile in cap, sa nu mai dea piata lor peste cap, sa cumpere masini de pe plaiurile lor....ca uite ce patesc de tot iau atatea Dacii....curge uleiul....nu isi ia omu revizia tehnica....etc etc....azi maine fac aia de prin Germania pact cu bancurile de revizii tehnice, ca cei cu Dacia sa pice din start.....deci esti posesor de Dacie....nici nu mai veni la programare ca nu iti dam stampila pe talon...stai acasa....sau i-ati alta masina.
    28 2
  • gargara pt nimic
    clasamentul lu' peste!
    de ce-mi miroase mie a masura protectionista?? TUV-ul e doar o unealta subversiva aici folosita de mai marii Germaniei... nu pot fi acuzati de subiectivism? oooh cat de naivi ati sa credeti altfel...

    ps: indicele de satisfactie este direct legat de fiabilitate!
    26 2
  • Jake Sully
    Locuiesc in Germania in Bayern si e plin de Dacii Logan,Sandero si Duster...
    22 3
  • jigodii
    fost posesor logan..super multumit de ce a putut masina aia pt banii pe care i-am dat(acum am o masina din vest mult mai scumpa decit loganu si e de kk masina..nu dau marca sa nu se atace vreun kokalar)....ce spun nemtii despre logan e fix un kk-t...sa ne aducem aminte reactia lor cind a venit nokia in romania(demonstratii,jigniri aduse romanilor si alte cele)...sint la fel de jegosi ca si noi(numai ca noi avem despre noi pareri foarte critice si ei despre ei foarte bune)...doare intr-adevar ca un roman platit cu 2-300 euro pe luna e ma i bun ca un nemtalau platit cu 2-3000 de euro pe luna...sa fi depasit de ''descultii din jungla"?...rusinica!!!
    30 3
  • Vrajeala
    Asta e o alta masura nemteasca de asi proteja piata interna si de masca incapacitatea celor de la VW sau Opel in a crea o masina concurenta pt Logan. U.E. TUV!
    23 2
  • da este o masina ieftina si care e problema e o masina buna
    19 2
  • Kia
    Cum spuneam de mai multe ori-Kia e doar pt. naivi! Loganul are in schimb un raport pret-calitatate bun iar fiabilitatea e peste multe marci cumparate de catre unii dintre noi!
    17 2
  • adevarul este ca Dacia a devenit "dacia" nemtilor :) si s-au cam "crispat" bastinosii ( nu uitati ca VaG promit un concurent pt golan, si o "scadere" de preturi pe toata linia Skoda pentru a concura cu modelele similare din franta, coreea si japnia )

    ... dar asta nu poate schimba faptul ca in 2-3ani golanu devine un morman de fier vechi care cere piese .. culmea la preturi similare cu celelalte masini :)
    6 18
  • Doamne, ce-i mai roade invidia pe friti! Sunt atat de acrit de oftica lor si de modalitatea in care isi exprima oftica. Daca nu pot combate omeneste, atunci apeleaza la tertipuri folosindu-se de imaginea lor. Au sa ne dea 19 miliarde de euro, au tacut malc si au dat spaga la oficialii romani ca sa musamalizeze toata treaba. Sunt acriti de faptul ca putem intra in Schengen si-i putem concura cu succes pe piata munci, asa ca vin si ne blocheaza. Loganul face legea la vanzari chiar la ei in curte, scot TUV la inaintare, care se pp ca e cel mai respectabil organism de la ei, si dau cu bata in marca. Sunt deplorabili cu oftica lor, indiferent cate autostrazi au sau cat de civilizati se dau. Se vede treaba ca gena nazista e inca puternica.
    18 2
  • Stie cineva
    Care este site-ul TUV? Sau unde pot vedea topul despre care se vorbeste in articol?
    9 0
  • sebyro
    DACIA
    mda nui nici o problema peste 5 ani dacia o sa aiba pretul unui opel si o sa se vanda si mai bine pt ca o so cumpere si altii care nu vor o masina low-cost:)
    PS-la serviciu taicamio are logan diesel are 80000km in 2 ani si o conduc mai multi soferi(cateodata si eu ) si na cazut nimic la motor ,inafar de 2 becuri si stergatoare si revizii nimic, eu am fiat albea si mie gata un telescop, in rest la fel becuri si revizii
    14 2
  • mda...nemti
    Sa imi aratati o SINGURA stire provenita de la nemti in care este vazuta bine, o masina, care nu a fost construita in Germania. Acum cateva zile, tot TUV-ul nemetsc zicea ca cea mai fiabila masina este Audi, si pe locul 2 este VW si asa mai departe. Nu au nicio relevanta ce zic nemtii, si eu personal nu o sa cumpar masina facuta de ei, cat timp pe vremea lui Hitler, everii munceau pana la moarte inf abricile Bmw, Mercedes, VW.
    6 1
  • wow...
    Eu am masina nemteasca, chiar daca pe vremea lui Hitler munceau evreii pt acele fabrici- nu vad ce legatura are,de care sut f multumit, dar nu pot sa iau litera de lege orice spune neamtul sau vreun organism gen TUV, e trasa de par chestia asta e clar, da eu nu inteleg de ce se simt ei amenintati de Dacia, se vand in Germania, da nu ca se vand mai bine decat cele autohtone, si in 2005 cu rasturnarea la fel, pai tre sa fii mare filozof sa constati ca dupa ce nu stiu ce teste si studii Dacia este o masina ieftina si atat?? pai de asta a fost facuta, ieftina si destul de fiabila pt cat costa, te duce de la A la B
    6 1
  • Vasilica
    Da ci are?
    Multi gigei pe siteul asta merg pe premiza"Cap am, minte la ce imi trebuie".Cand zicea Brucan ca suntem bananas si ne ducem in jos multi l-au injurat si hulit.Asta e ne meritam soarta cu asa oamenii si asa perceptii nu ai ce sa faci!
    3 3
  • masina robusta
    eheee la ei Logan-ul "traieste" ca-n puf , asa ca nu ne vbeasca ei de probleme la directie sau alte baliverne, ca nu-i cred... n-are el Loganul probleme pe drumurile noastre printre daramaturi si are la nemti?!? mai sa fiu al dracu!! si e cu ce sunt mai coiosi aia de la TUV decat prietenii mei de la RAR, care spun ca Logan e masina buna?

    Uitati aici un clasament la vedere:

    http://www.automarket.ro/stiri/dacia-pe-locul-al-doilea-in-topul-satisfactiei-clientilor-germani-in-2010-31355.html
    11 0
  • Andrei
    Si eu am masina nemteasca, relativ noua, luata de noua si care mi-a facut o groaza de pbl si nu vb de bucsi, telescoape, becuri adica, consumabile ca astea ale dracu tin. Vb de turbine, garnitura chiuloasa si char chiuloasa duse pana in 85000 km. Sa vedeti ce mergeam eu la service cu loganul paruntilor cump in 2005 la care nici macar un bec nu au schimbat.
    Se compara cele 2 masini? Clar nu! Nu exista termen de comp la stabilitate, siguranta, comfort, franare etc etc.
    Dar la fiabilitate, Loganul este clar mult peste rahatul lor nemtesc ambalat frumos.
    Asa ca eu vb din propria experienta cand spun ca este o magarie ce fac nemtii si pot sa ma pupe-n trei litere cu tuv' u lor cu tot.
    9 2
  • Come on, sa fim seriosi.
    Ce inseamna la ei problema tehnica? S-a dus o bucsa?
    Si care-i faza cu nivelul de zgomot degajat de motor? Sau faza lunga setata prost? Hello, e masina low-cost, facuta sa-si faca treaba low-cost.
    E-adevarat ca la noi este hotie mare cu piesele si mentenanta daca mergi la reprezentanta, dar oricum ai lua-o tot este mult mai ieftina si la pret de achizitie, si la costuri de rulare, si la costuri de intretinere decat jucariile lor overpriced.
    Sunt curios sa vad replica Skoda, ca se tot lauda VAG-ul ca o sa scada preturile ca sa concureze cu Dacia.
    Pana la urma din lupta asta nu avem decat de castigat.

    Toate cele bune si Craciun Fericit
    8 0
  • @kumite
    Din pacate, ca multi romani din tara asta, esti si prea sarac si prea prost.
    Scuzati jignirea dar adevarul e crunt si doare.
    Toate cele bune
    9 1
  • mai mai
    ce se agita romanul pe aici pe forum zici ca neamul lui a contruit logan-ul.Fratilor, francezii trag de manete aici, calmati-va.De eram noi la carma dacia intelegeam.
    2 1
  • 1.4 MPI
    SALL
    mai daii ma in puii mei de nemti...le e ciuda ca nu mai au vanzare la marcile lor si de asta baga bete-n roate...eu am mers cu un BMW 320 din 2000...si pe bune vb...nu se compara cu loganuu...sa imi bag picioruu te zgaltie de te doare stomacuu frate.... si nu e mare diferentza..in afata e demaraj...nu mi sa parut cine stie ce....eu am logan si are 103000..nu am schimbat decat nijte bucse .....si bine uleiuu..pai cica are scurgeri de ulei..FRATE E O VB CUM O PASTREZI ASA O AI...
    4 2
  • Pomul bun
    Nu arunca nimeni cu pietre intr-un pom care nu are nimic in el .
    5 1
  • ???
    Jake Sully
    la 22.12.2010, 23:50Locuiesc in Germania in Bayern si e plin de Dacii Logan,Sandero si Duster..... unde locuiesti ma tu? in BAYERN?:)))
    4 1
  • @ce?
    =Bavaria (în germană Bayern, oficial Freistaat Bayern) este landul care cuprinde partea de sud-est a Germaniei=. nu facea referire la singur lucru pe care il sti tu despre Germania, Bayern Munchen.
    4 0
  • ami place ca dacia are perderi de ulei la un pret de 7000 euro dar ce zici de vw pasat de 26000 euro care are mari probleme cu perderile de ulei
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru